Voi hell... Kone auki vaan
No turbodieselin kansi tuli tänään avattua kolmen tunnin äheltämisen jälkeen, joku tampio oli aikoinaan päättänyt survoa jakoketjun laahaimien tapit paikalleen oikein lekalla, eihän niistä tullut kuin toinen pois...
Kuitenkin näky oli odotettu, Sylinterikannessa, viitospytyn kohdalla oli halkeama, ja parissa muussakin pytyssä orastavaa vikaa. Nokka-akseli on sitten taas kuin uusi, ja tietty kuten vasta sisäänajetussa (400 tkm) dieselissä pitääkin, joka pytyssä kiiltelivät tehtaan hoonaukset ja männät olivat kuin pakasta vedetyt. Sekä pako - että imusarjan tiivisteet olivat vuotaneet, pultit olivat huonosti kiinni, ja turbon paineputkestä puuttui tiiviste kokonaan, paljonkohan paineita on karannut, eli montakohan kaakkia saadaan lisää kun kasataan paikat huolella, kuten kuuluukin

Pelkät yläkerran tiivisteet, pultit ja hydraulinostimet kustansivat tingittynäkin 500 €, sen lisäksi mm. moniurahihnan pukki, rulla ja iskari menevät vaihtoon. Myös imuventtiilit ovat sen verran kuluneet että saavat luvan jäädä eläkkeelle, varmuuden vuoksi, vaikka varret ovatkin virheettömät. Uusi kansi saadaan todennäköisesti tänne vasta ensi viikolla, tänään irroitettiin vanhasta tarvittavat osat ja nyt sitten vaan odotellaan. Samalla konetta kasatessa aletaan hahmottelemaan välijäähdyttäjän paikkaa

Olen aika ahkerasti digikameralla kuvannut tähänastista remppaa, joten eiköhän tuosta saada ihan kattava raportti Tähtiklubin sivuillekin, sitten joskus.