300 turbodieselin kansiremppa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

300 turbodieselin kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No tein tästä nyt uuden asiallisen otsikon, jos joku joskus haluaa haulla etsiä tälläistä aihetta, tämä on siis jatkoa viestiketjuun:
Voi hell... Kone auki vaan

No turbodieselin kansi tuli tänään avattua kolmen tunnin äheltämisen jälkeen, joku tampio oli aikoinaan päättänyt survoa jakoketjun laahaimien tapit paikalleen oikein lekalla, eihän niistä tullut kuin toinen pois...

Kuitenkin näky oli odotettu, Sylinterikannessa, viitospytyn kohdalla oli halkeama, ja parissa muussakin pytyssä orastavaa vikaa. Nokka-akseli on sitten taas kuin uusi, ja tietty kuten vasta sisäänajetussa (400 tkm) dieselissä pitääkin, joka pytyssä kiiltelivät tehtaan hoonaukset ja männät olivat kuin pakasta vedetyt. Sekä pako - että imusarjan tiivisteet olivat vuotaneet, pultit olivat huonosti kiinni, ja turbon paineputkestä puuttui tiiviste kokonaan, paljonkohan paineita on karannut, eli montakohan kaakkia saadaan lisää kun kasataan paikat huolella, kuten kuuluukin :P

Pelkät yläkerran tiivisteet, pultit ja hydraulinostimet kustansivat tingittynäkin 500 €, sen lisäksi mm. moniurahihnan pukki, rulla ja iskari menevät vaihtoon. Myös imuventtiilit ovat sen verran kuluneet että saavat luvan jäädä eläkkeelle, varmuuden vuoksi, vaikka varret ovatkin virheettömät. Uusi kansi saadaan todennäköisesti tänne vasta ensi viikolla, tänään irroitettiin vanhasta tarvittavat osat ja nyt sitten vaan odotellaan. Samalla konetta kasatessa aletaan hahmottelemaan välijäähdyttäjän paikkaa :wink:

Olen aika ahkerasti digikameralla kuvannut tähänastista remppaa, joten eiköhän tuosta saada ihan kattava raportti Tähtiklubin sivuillekin, sitten joskus.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Arvokasta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Yllättävän tyyristä leikkiä, kun tuohon vielä lisätään se 2000 erkin kansi. Olikos tuossa 24 venttiiliä? Jos on, niin hinnan toisaalta ymmärtää mm. harvinaisuuden vuoksi. Mutta eipä dieselin remppaaminen ole koskaan ilmaista ollut, oli koneversio mitkä tahansa :(

Ja pakollinen lomien alla ulos pyrkivä ootee. Kun näitä Mersujen konejuttuja on tullut seurattua, niin ei voi välttyä omatekemältä aforismilta:
MB:n kone on kuin vanha pukki - alapää tykittää tauotta vaikka maailman tappiin, vaan yläkerta pehmiää siinä kyydissä ennen aikojaan. :shock:

Koska tämä vastaus on kaikkea muuta kuin asiallinen, niin deletoin itse itseni tässä päivän mittaan :lol:

PS. edit: Kaiketi farkku on kunnossa myös miitin aikoihin eli toivotaan, että rempattu kansi kestää. Kovasti on niukkaa tarjonta, jos koko maasta vain yksi löytyy :x
Viimeksi muokannut Kaapo, To 26.06.2003 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Arvokasta

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jukka N. kirjoitti:Yllättävän tyyristä leikkiä, kun tuohon vielä lisätään se 2000 erkin kansi. Olikos tuossa 24 venttiiliä? Jos on, niin hinnan toisaalta ymmärtää mm. harvinaisuuden vuoksi. Mutta eipä dieselin remppaaminen ole koskaan ilmaista ollut, oli koneversio mitkä tahansa :(
Älä nyt hyvää viestiä mene dellaamaan :lol:

Joo, ei ole 24 venttilinen, eikä kansia löytynyt maasta kuin yksi takuukorjattu, se saa siis luvan näyttää kyntensä, ja jos hajoaa niin se ei ole sitten minun murhe :wink: Mutta halpa ei tuo kunnostettu kansikaan ollut, konekorjaamosta josta sitä kävin katsomassa myytiin melko uusia japsimoottoreita, alle 60 tkm ajettuja, ja joku soittelin Nissanin GTi:hin 16 venaista kantta, ei ollut mutta koko kone maksoi 950 €, kyllä huvitti kun meikäläisen kansi meni samoihin kuin riisikupin koko kone :P
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Positiivista

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jaa, kerrankin rempan yhteydessä hyviä uutisia, venttiilit ovatkin loistavassa kunnossa, kannen istukat olivat vaan kuluneet niin paljon että venttiilit tuntuivat mitattaessa olevan kuluneet, ei siis tarvita uusia :lol:
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Arvokasta

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Mauri H. kirjoitti:Mutta halpa ei tuo kunnostettu kansikaan ollut, konekorjaamosta josta sitä kävin katsomassa myytiin melko uusia japsimoottoreita, alle 60 tkm ajettuja, ja joku soittelin Nissanin GTi:hin 16 venaista kantta, ei ollut mutta koko kone maksoi 950 €, kyllä huvitti kun meikäläisen kansi meni samoihin kuin riisikupin koko kone :P
Et harkinnut koko koneen vaihtoa. Ainakin taannoisen suoli24-keskustelun perusteella corollan kone olisi tuota alkuperäistä paljon kestävämpi :lol:
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mielessä oli, kyllähän Toyotan 1.6 16v kone olisi röyheä mersun keulilla, mutta niitä olisi sitten kyllä oltava melkein kaksin kappalein että lotja edes liikkuisi :lol:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Miten muuten se takuukorjattu kansi : tuleeko mukaan jotakin historiikkia,
että mitä sille on tehty ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Henry V. kirjoitti:Miten muuten se takuukorjattu kansi : tuleeko mukaan jotakin historiikkia,
että mitä sille on tehty ?
Joo, oikeastaan sen kuulin myyjältä, vaikka tosin varovaisena miehenä soitin korjauksen tehneelle firmalle ja juttelin pitkät tovit omistajan kanssa. Turbodieselin kansi halkeaa oikeastaan aina venttiilin ja kammion välistä, tässä korjatussa kannessa nämä välit on vahvistettu, kestosta oikeastaan tietää vasta muutamien vuosien jälkeen, cooleri kyllä auttaisi tuon kannen kestävyyteen tosi paljon...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No niin

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kansi saapui tänään matkahuollon kautta ja huomenna päästään niputtamaan kone, kaikki osat on hankittuna, kansi plaanattuna ja venttiilit paikallaan.

Lopulliset kustannukset olivat 700 € tiivisteisiin, pultteihin hydraulinostimiin ja moniurahihnan kiristimen osiin, kansi maksoi reilut 830 €. Sitten vaivannäköä on tietty tehty sekä omasta että kaverin toimesta. Varsinaiseen koneen avaamiseen ja kasamiseen aika menee n. 6 tuntia, eli se ei ole paha, nyt oli vaan epäonnea sen kannen kanssa ja siksi projekti venähti viikolla.

Mutta malttamattomana odotellaan miten uudet tiivisteet imu - ja pakosarjassa vuotaneiden sijaan tuovat lisähenkeä, puhumattakaan turbon paineputken puuttuvan tiivisteen asentamisesta :lol:

Ah kuinka ikävä Mersua onkaan Astralla ajettujen kahden viikon jälkeen... manuaalivaihde ??? mikä se on?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Mutta malttamattomana odotellaan miten uudet tiivisteet imu - ja pakosarjassa vuotaneiden sijaan tuovat lisähenkeä, puhumattakaan turbon paineputken puuttuvan tiivisteen asentamisesta :lol:
Entäs se IC? :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Mutta malttamattomana odotellaan miten uudet tiivisteet imu - ja pakosarjassa vuotaneiden sijaan tuovat lisähenkeä, puhumattakaan turbon paineputken puuttuvan tiivisteen asentamisesta :lol:
Entäs se IC? :wink:
Joo, sen paikkaa haetaan huomenna ja mitataan sekä suunnitellaan kiinnikeiden paikkoja, sitten kyselyitä vetämään pajoille ja kun vehjas on kontissa niin ei kun putkia taivuttelemaan.

Miten olisi 190 hv turbodiesel, mallia vanha ???

Todennäköisesti sitten laatikko Siekkiselle vahvistettavaksi ja perään uudet laakerit ennen kuin hajoaa :twisted:
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 01.07.2003 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mauri H. kirjoitti:[Miten olisi 190 hv turbodiesel, mallia vanha ???

Todennäköisesti sitten laatikko Siekkiselle vahvistettavaski ja perään uuden laakerit ennen kuin hajoaa :twisted:
Ei muuta kuin sovittelet suoraan W5A 580 tai jonkun vastaavan mötikän sinne alle.. :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:[Miten olisi 190 hv turbodiesel, mallia vanha ???

Todennäköisesti sitten laatikko Siekkiselle vahvistettavaski ja perään uuden laakerit ennen kuin hajoaa :twisted:
Ei muuta kuin sovittelet suoraan W5A 580 tai jonkun vastaavan mötikän sinne alle.. :-)
Öööh, mikä se on..??? :oops:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Joo, sen paikkaa haetaan huomenna ja mitataan sekä suunnitellaan kiinnikeiden paikkoja, sitten kyselyitä vetämään pajoille ja kun vehjas on kontissa niin ei kun putkia taivuttelemaan.
Tämmöisen puljun löysin tuolta omasta linkkiosastosta:

http://www.amworks.com/fin/index.htm

Siellä onkin galleriassa komea 300CE Urpolla ja IC:llä. 8)

Edit: Nälkä kasvaa varmaan syodessä -> sitten hukkaporttia, vesiruiskua ja mitä muuta tilpehööriä sieltä nyt löytyykään... :lol:
Viimeksi muokannut PM, Ti 01.07.2003 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mm. nykyisessä 600- ja suurissa dieselmalleissa käytettävä lodju.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Jaha

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jaha, AM-Worksista ajattelinkin pyytää tarjouksia...

Ja tuo 600:sen laatikko olisikin kiinnostava, viideskin vaihde tulisi samassa kaupassa.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

IC

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Kysyä kannattaa myöskin http://www.turunjaahdytinkeskus.fi/, jos et ole jo tiedustellut.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ootkos muuten aatellut jotain öljynlauhdutinta (tai oikeaoppisesti jäähdytintä, kun emme edelleenkään muuta höyryyntynyttä öljyä takaisin nesteeksi :wink: )?
Siinähän ei taida olla sellaista alkuperäisenä, vai guis on? :roll:
Pysyis ainakin lämmöt sen jälkeen todella hyvin kurissa.

Edit: Velipoijaan huippuviritetyssä :P Amazonissa on Setrabin öljynjäähdytin. Hyvin on toiminut ja lämmöt ovat pysyneet todella hyvin kurissa myös hellesäällä. Ja onhan siinä sitten sekin hyvä puoli, että öljytilavuus kasvaa hieman. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:Ootkos muuten aatellut jotain öljynlauhdutinta (tai oikeaoppisesti jäähdytintä, kun emme edelleenkään muuta höyryyntynyttä öljyä takaisin nesteeksi :wink: )?
Siinähän ei taida olla sellaista alkuperäisenä, vai guis on? :roll:
Pysyis ainakin lämmöt sen jälkeen todella hyvin kurissa.

Edit: Velipoijaan huippuviritetyssä :P Amazonissa on Setrabin öljynjäähdytin. Hyvin on toiminut ja lämmöt ovat pysyneet todella hyvin kurissa myös hellesäällä. Ja onhan siinä sitten sekin hyvä puoli, että öljytilavuus kasvaa hieman. 8)
Turbodieselissä on öljynlauhdutin vakiona, ja varmaankin 7.5 litran öljytilavuus riittää...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Kansi paikallaan

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No niin, eilen saatiin kansi hiluineen paikalleen ja kone käymään. Luonnollisesti koneen ääni oli aluksi terävä, mutta muuttuu ajan kanssa pehmeämmäksi, johtuu karstan ym. puuttumisesta. Venttiilien naputus loppui uusien hydraulinostimien myötä.

Katselen läpi rempasta ottamani kuvat ja koitetaan saada ne tähtiklubin sivuille.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Väittävät tuolla Mosselmanin sivuilla, että pelkästään niiden IC:llä saisi esim. tuohon vanhempaan 143hv:n 300 Turboon peräti 172hv tehoa... :roll:
Eli siis lisäystä olisi peräti 29hv. Jostain luin, että teoreettinen tehonlisäys tuolla IC:llä olisi maksimissaan luokkaa <10%.

Vaikka saatiin erääseen vapaastihengittävään ~160hv Hondaankin lisää tehoa peräti 20,7hv ja vääntöä 7,2Nm pelkästään oikeanlaisella intake-systeemillä. Imuilman lämpötilan lasku tuossa tapauksessa oli noin 15 astetta, 50C -> 35C. Normaalilla suodatinkotelolla ja K&N:n viriviri-suodattimella saatiin tuossa tapauksessa aikaan 0,1hv:n lasku tehoon ja väännössä ei ollut mitään eroa... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Tehonlisäystä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kaiketi tuo coolerin tuoma tehonlisäysä on kiinni käytetystä ahtopaineesta, suurempi painehan nostaa ahdetun ilman lämpötilaa, ja silloin coolerin vaikutus on suuremoi. Tässäkin tapauksessa kun ahdot ovat 0.9:n nurkilla, on coolerilla suuri vaikutus..

Täytyykin laittaa puljulle mailia ja kysellä saako kyseistä cooleria ilmastoituun autoon... ja mihin hintaan.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mauri H. kirjoitti: manuaalivaihde ??? mikä se on?
Se on se pönäkkä keppi jota oikealla kädellä vatkataan, kun ei satunnaisesti ole vaimoa vieressä, jonka polvella toista kättä voisi pitää. Siis aikaisempi maasturi oli sivistyneempi, mutta en Daamia silti vaihtaisi... tai siis vaihdan.... :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: manuaalivaihde ??? mikä se on?
Se on se pönäkkä keppi jota oikealla kädellä vatkataan, kun ei satunnaisesti ole vaimoa vieressä, jonka polvella toista kättä voisi pitää. Siis aikaisempi maasturi oli sivistyneempi, mutta en Daamia silti vaihtaisi... tai siis vaihdan.... :shock:
Velipoijaalla onkin semmonen keppi, että tuskin ootte ennen nähneet. :shock:
Varsinainen rekkamiehen tukki, pituutta riittää vaikka muille jakaa. Ja on muuten varren paksuus sitä luokkaa, että riisikippojen omistajat laskevat alleen... Eikä muuten pehmene kovemmassakaan käsittelyssä (kuulemma, meikä kun on harvoin päässyt puikkoihin :x ). Joskus sille sanoin että lyhyempikin riittäisi, niin hulahtas paremmin loveen. Tosin ottaen huomioon alakerran jämäkkyyden, ei sitä kyllä millään mehupillillä vatkata, kyllä paksuuden pitäisi olla entistä luokkaa. Mutta toisaalta jakopään vaahtoaminen on nyt loppu uusien nesteiden myötä, niin eiköhän se pienemmälläkin riehumisella liu'u pesään. Vaikka toisaalta, kyllä siellä aikamoista jäystettä oli, liekö hinkattu kuivana useamminkin? Mutta monesti kyllä noiden vanhusten alakerrat ovat kohtalaisen kuivia ja jämäköitä, joka on pienimuotoisen empiirisen tutkimuksen tulos. Siihen aikaan kun tuo voitelu oli muutenkin vielä lapsenkengissään.

Ja nyt on sitten Amazonin tukivarret ja alustakin pyyhitty pölystä, niin kehtaa taas mennä viikonloppuna kokoontumisajoihin (säävarauksella). 8)

Ps. Kaapo, eksää malta olla pois koneen äärestä edes lomilla? Damn, onpas addiktiivista. :lol:

Ps2. Kohta mennään taas katsomaan velipoijaallekin Mersua. Toivottavasti siitäkin puupäästä saataisiin pikkuhiljaa laatuautojen ystävä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Ps. Kaapo, eksää malta olla pois koneen äärestä edes lomilla? Damn, onpas addiktiivista. :lol:
Ps2. Kohta mennään taas katsomaan velipoijaallekin Mersua. Toivottavasti siitäkin puupäästä saataisiin pikkuhiljaa laatuautojen ystävä.
No tämä on nyt toinen kerta 1,5 lomaviikon aikana, kun konehella tulee oltua. Ja kirjastossa. Ja kun sataa. Ja kun noirutulle mökkimaalle tuloo lähtö vasta ylihuomenna. Ja kun tuntuu, että on vallan pöllöä lähtiä maalta maalle. Ja....
kun se addiktiokin on olemassa. Kyllä viikkokin pois forumilta on jo paljon. Ja onhan tuo mööttitiedotuskin oma lukunsa.

Pidä pakinavaihde silmässä, keppijuttu meinasi lurauttaa kurat merlotin kurittamasta pötsistä kirjoitustuolin verhoilun uumeniin läpi virttyneiden verkkarien :shock:

Menee jo pahasti ooteeksi, mutta voihan tämän delata suurinpyörtein säällisessä ajassa :D

Ps2. Puupäästä tulee aika monen mielestä puupää myös merkinvaihdon jälkeen. Onneksi ei sentään omasta mielestä????
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:noirutulle mökkimaalle tuloo lähtö vasta ylihuomenna
Ja herra aikoo sitten sluibata vuoden kohokohdista, :wink: Mobilian Volvo-kokoontumisesta ja Restauranta-päivistä?
Jukka N kirjoitti:Pidä pakinavaihde silmässä, keppijuttu meinasi lurauttaa kurat merlotin kurittamasta pötsistä kirjoitustuolin verhoilun uumeniin läpi virttyneiden verkkarien :shock:

Jaahas, sitä ollaan sitten sisäistetty tuo landepaukun elämä. Siellä vaan istutaan paskaset verkkarit jalassa ja John Deere-lippis päässä kirjastossa. Seuraavaksi matka vie varmaan Teboilin baariin turinoimaan paikallisten isäntien kanssa parin keskiketterän avustuksella, arvaanma?

Jaa siellä sataa? Täällä on ollut pilvessä koko päivän, muttei ole vielä pisaraankaan tiputellut. Oltiin muuten viime viikolla Kuhmalahdella kalassa - saatiin alun toistakymmentä haukea, alle kilosia pikkupuikkareita kaikki. Oli siinä kyllä 4-5 ottokokoistakin, mutta kauhian pieniä pääosin.

NYT LOPPUU OT!!! :evil:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Ja herra aikoo sitten sluibata vuoden kohokohdista, :wink: Mobilian Volvo-kokoontumisesta ja Restauranta-päivistä?

Velipoika saa kerettiläisenä hoitaa tuon perheen edustamisen Volvo-kokoontumisessa ja Restaurannassa on tullut oltua joka kesä jo 8 vuoden ajan, joten sekin on tuttua. Lakritsan ja hattaranmyyjää alkaa olla jo enemmän kuin itse asiaa :lol:

Jaahas, sitä ollaan sitten sisäistetty tuo landepaukun elämä. Siellä vaan istutaan paskaset verkkarit jalassa ja John Deere-lippis päässä kirjastossa. Seuraavaksi matka vie varmaan Teboilin baariin turinoimaan paikallisten isäntien kanssa parin keskiketterän avustuksella, arvaanma?

Monta virhettä: verkkarit ovat shortistyyliset ja puhtaat. Lippis on Massey Ferguson. JD on pahin kilpailijamme. Huoltsikka on ollut kaiketi Kesoil, mutta nykyään itsenäinen, myy kyllä huoltopalvelua ad-nimen alla.Ja on siinä Futura-liput tangossa.

NYT LOPPUU OT!!! :evil:
Nyt loppuu OT :wink:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:[Miten olisi 190 hv turbodiesel, mallia vanha ???

Todennäköisesti sitten laatikko Siekkiselle vahvistettavaski ja perään uuden laakerit ennen kuin hajoaa :twisted:
Ei muuta kuin sovittelet suoraan W5A 580 tai jonkun vastaavan mötikän sinne alle.. :-)
Maurin Mersussa on "isoin" loota mitä niihin on saanutkaan, uuden 5-vaihteisen sovittaminen voisi olla liki mahdotonta tai ainakin ***keleen kallista. Tuosta 722.3- lootasta saa semmoisen että kestää. 190hp dieselissä tietää semmoista vääntöä että huhhuh :D .

Sama loora löytyy eri turbiinikopallisena ainakin 500-mallista ja taitaapa olla jopa 600 V12:n perässä, tosin vähän jämerämpi sisuksiltaan.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: No niin

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jarkko S kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:[Miten olisi 190 hv turbodiesel, mallia vanha ???

Todennäköisesti sitten laatikko Siekkiselle vahvistettavaski ja perään uuden laakerit ennen kuin hajoaa :twisted:
Ei muuta kuin sovittelet suoraan W5A 580 tai jonkun vastaavan mötikän sinne alle.. :-)
Maurin Mersussa on "isoin" loota mitä niihin on saanutkaan, uuden 5-vaihteisen sovittaminen voisi olla liki mahdotonta tai ainakin ***keleen kallista. Tuosta 722.3- lootasta saa semmoisen että kestää. 190hp dieselissä tietää semmoista vääntöä että huhhuh :D .

Sama loora löytyy eri turbiinikopallisena ainakin 500-mallista ja taitaapa olla jopa 600 V12:n perässä, tosin vähän jämerämpi sisuksiltaan.
Ohoh, no on se sitten aika järeä.

Juu, soittelin maanantaina kaverin kanssa joka välijäähdyttäjiä valmistaa, ja tuollaiseen 20 hv:n tehonnostoon ei tarvita tämän koneen jatkoksi kuin ihan kenkälaatikon kokoinen jäähdytin, suuremmasta sitten lisää tehoa, vääntö kasvaa kuulemma suhteessa enemmän kuin teho näissä vehkeissä coolerin kanssa. Positiivista olisi se että nykyinen 90 - 100 asteen imuilma jäähtyisi hyvin tuonne 40 - 50:n kieppeille, säästää konetta paljonkin. Ja sitten itseni tuntien kuukauden päästä voisi hyvin nostaa niitä ahtoja vaikka maltilliset 0.2 bar... :twisted:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Päästä tehonälkäpiru valloilleen ja paluuta ei ole :twisted:

Näin kävi mulle :lol:

Keulaan jätticooleri, hirmuiset (430cc) suuttimet jne, miten lie liikkuu 300-380hp tehoilla pikkubemari...

Mutta eikun vaan Meseen cooleria nokkaan, siitä ei ole kuin hyötyä, ainut huono puoli on sen viemä tila.

Ja loota tosiaan kestää tuon 20hp lisän ihan siltään, vahvistellaan sitten kun ruuvaat hukkaporttia :D

Tai jopa aikaisemminkin, jos innoissasi revittelet sen rikki :wink:
Vastaa Viestiin