300 turbodieselin kansiremppa
Joo
Taitaa tulla kyllä enemmän potkua kuin tuo 20 hv kun mulla on kone nyt reilulla ylisyötöllä, ilma vaan ei nyt riitä..
Laatikosta: Henkka kenkäisi tosi pahasti eilen laatikkoa, pelkään vieläkin että otti kipeää, katsotaan miten kestää.
Vaihtoi pakille alamäessä auton oleessa pysähdyksissä ja päästi auton valumaan eteenpäin (kun pakki kytkee hitaasti) ja antoi samalla hanaa, hirmu nykäisy kun sai vaihteen silmään kun auto valuu eteenpäin ja koneessa on kierroksia. V*ttu kun hirvitti, vaikka kyllä laatikko normaalisti toimii, eihän tuo ikinä hyvää tee...
Tarvitseeko elää pelko persiissä vai mitä mieltä olet?
Laatikosta: Henkka kenkäisi tosi pahasti eilen laatikkoa, pelkään vieläkin että otti kipeää, katsotaan miten kestää.
Vaihtoi pakille alamäessä auton oleessa pysähdyksissä ja päästi auton valumaan eteenpäin (kun pakki kytkee hitaasti) ja antoi samalla hanaa, hirmu nykäisy kun sai vaihteen silmään kun auto valuu eteenpäin ja koneessa on kierroksia. V*ttu kun hirvitti, vaikka kyllä laatikko normaalisti toimii, eihän tuo ikinä hyvää tee...
Tarvitseeko elää pelko persiissä vai mitä mieltä olet?
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 09.07.2003 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Pitäisi kestää, tosin jatkuvalla käytöllä voi kärsiä. Esim "stallspeed-testi" tehdään silleen, että karusti jarru pohjaan, ja kaasu pohjaan myös.
Tästä tuli mieleen, kun Autoputkolasta soittivat isälle ja kertoivat että 300TDT 4-maticissa on laatikko rikki, ei kulje kunnolla. Pyydettiin herraa käymään meillä ja todettiin loota ehjäksi. Katseltiin, kuunneltiin, tultiin siihen tulokseen että koneessa ei ole voimaa. Soitto paikalliseen Mersukorjaamoon, Toivalan autoon, ja Marko sanoi mitä ruuvia kääntää. Sitä aikamme rassailtuamme kone rupesi elämään. Ennen säätöä kone jaksoi kiertää stallspeed-testissä vajaa 1800rpm, ja säädön jälkeen pitkästi yli 3000rpm, jolloin takajarrut eivät enää jaksaneet pitää, ja auto pyrki liikkeelle. Omistaja kävi ajamassa lenkin ja tuumasi että ei koskaan ole vetänyt niin voimakkaasti, ja aprikoi pysyykö se enää hanskassa
Poistui paikalta neljän pyörän sutiessa soralla 
Tästä tuli mieleen, kun Autoputkolasta soittivat isälle ja kertoivat että 300TDT 4-maticissa on laatikko rikki, ei kulje kunnolla. Pyydettiin herraa käymään meillä ja todettiin loota ehjäksi. Katseltiin, kuunneltiin, tultiin siihen tulokseen että koneessa ei ole voimaa. Soitto paikalliseen Mersukorjaamoon, Toivalan autoon, ja Marko sanoi mitä ruuvia kääntää. Sitä aikamme rassailtuamme kone rupesi elämään. Ennen säätöä kone jaksoi kiertää stallspeed-testissä vajaa 1800rpm, ja säädön jälkeen pitkästi yli 3000rpm, jolloin takajarrut eivät enää jaksaneet pitää, ja auto pyrki liikkeelle. Omistaja kävi ajamassa lenkin ja tuumasi että ei koskaan ole vetänyt niin voimakkaasti, ja aprikoi pysyykö se enää hanskassa


Joo
Eilen 2500 kierroksella alkaa lyömään tyhjää, ja jos siitä jarrut vapauttaa polttaa kumia molemmilla pyörillä, asfaltilla siis, kiertäisi enemmänkin jos vaan runnoo jarrua enemmän.
Hymyilytti hiukan kumia polttava automaattidiesel
Hymyilytti hiukan kumia polttava automaattidiesel

vakiona
273 Nm / 2400 rpm, nyt varmaan 300:n hujakoilla, tosin hiukka tehoja kateissa kansirempan jälkeen (pumpun ajoitus ehkä vähän pielessä) mutta alittaa tehtaan kiihtyvyysajat silti...
Edit. Isolla Coolerilla voisi päästä 400 Nm:ään, varsinkin jos lisää ahtoja...
Edit. Isolla Coolerilla voisi päästä 400 Nm:ään, varsinkin jos lisää ahtoja...
No jaa
No sen näkee sitten, kunhan vaan vetarit ja muut osat kestää, voi olla että vähämpi olisi parempi, täytyy katsoa, tarkoitus olisi silti että auto olisi luotettava. Nytkin tuntuu kerkeävän, vaikkei tarpeeksi
joten ei tässä nyt liikoja pidä vanhaa lossia kiusata...
ps. parhaat naurut liikenteessä on saatu appiukon telikärryn kanssa, diesel kun ei pahemmin hyydy sen kanssa...

ps. parhaat naurut liikenteessä on saatu appiukon telikärryn kanssa, diesel kun ei pahemmin hyydy sen kanssa...
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 09.07.2003 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: Joo
Jaa jaa, taitaa taas olla tämä syndrooma että kun omistaja istuu pelkääjän penkillä niin mikä tahansa kolahdus tai nirinä nostaa hiukset pystyyn ja kaikki vauhti tuntuu +100 km/h kovemmalta...Mauri H. kirjoitti: Laatikosta: Henkka kenkäisi tosi pahasti eilen laatikkoa, pelkään vieläkin että otti kipeää, katsotaan miten kestää.
<klips> hirmu nykäisy kun sai vaihteen silmään <klips> V*ttu kun hirvitti <klips>
Vaan mielenkiintoinen pointti: mikäs teikäläisen vaihteistoa vaivaa kun se miettii iankaiken ennen kuin kytkee vaihteen päälle? Tuli meinaan aika yllätyksenä.
Ennen kuin tulee ikuinen laatikonräjäyttäjän leima otsaan (vasta 2 automaattilaatikkoa hajonnut meikäläisen autoista, krhm) todettakoon että eipä se nyt tosissaan mikään kaksinen nykäisy ollut...
T: Automatic exterminator
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Hmmm
Voi olla että on nuo vaihtopaineet vielä vähän alakanttiin, ja sen takia miettii, ehkä samasta syystä se nykäisy ei nyt ihan niin paha ollut kuin olisi voinut
Ja joo, tuntui se 180 raatalan pikkutiellä kyllä ennemmin 280:ltä kun istui oman auton hanttarinpukilla, kuskin paikalla varmaan tunnelma olisi ollut "samperi kun ei kulje".
Toisaalta on se kuuluisa kolmosen pakka jo heiman kulunut omassa, eikös sekin oireile pakin hitaana kytkeytymisenä? Onneksi ei luista kovissa kiihdytyksissä.

Ja joo, tuntui se 180 raatalan pikkutiellä kyllä ennemmin 280:ltä kun istui oman auton hanttarinpukilla, kuskin paikalla varmaan tunnelma olisi ollut "samperi kun ei kulje".
Toisaalta on se kuuluisa kolmosen pakka jo heiman kulunut omassa, eikös sekin oireile pakin hitaana kytkeytymisenä? Onneksi ei luista kovissa kiihdytyksissä.
Re: Joo
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut. Sanoipa vaan, että terävä vaihto (meikän laatikko vaihtaa muuten siivosti mutta kolmos-nelosväli täräyttää) johtuu jostain päittäisvälyksen kulumisesta nelospakassa tms. Ei ole vaarallista, jos ei itseä kiusaa. Mitäpä sanoo tästä muuten Jarkko S?Henri Junkkala kirjoitti:Mauri H. kirjoitti: Vaan mielenkiintoinen pointti: mikäs teikäläisen vaihteistoa vaivaa kun se miettii iankaiken ennen kuin kytkee vaihteen päälle? Tuli meinaan aika yllätyksenä.
T: Automatic exterminator
On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Joo
Saa nyt nähdä kehtaako noin paljoa kutitella, voi olla että alkaa paikat olemaan turhan kovilla, ainakin nyt on ajatuksena sellainen 20 - 30 hv:n tehonnosto, se tietää jotain 320 - 350 Nm väätöjä, jos malttaa olla koskematta hukkaporttiin niin ei sieltä nyt enempiä saa. Lisäahdoilla sitten aika lailla enemmän, ja nälkähän kasvaa syödessä...Aku P kirjoitti:On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...

Kyllä se normaaliajon teho tyydyttää nytkin, jotenkin yläkierroksilla potkua saisi olla enemmän, mielestäni ennen kansiremppaa kulki paremmin... mutta nytkin väännöllä liikutaan tosi kivasti. Nyt kummasti tuntuu että 2/3 kaasulla kulkee yhtä hyvin kuin täyskaasulla, johtuukohan siitä reippaasta syötöstä ja siitä ettei ilmaa riitä tarpeeksi.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: Joo
Samoja mieliä, kunhan vaan ei luista.Aku P kirjoitti:
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut. Sanoipa vaan, että terävä vaihto (meikän laatikko vaihtaa muuten siivosti mutta kolmos-nelosväli täräyttää) johtuu jostain päittäisvälyksen kulumisesta nelospakassa tms. Ei ole vaarallista, jos ei itseä kiusaa. Mitäpä sanoo tästä muuten Jarkko S?
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Vain pakki puuttuu
Aika outoa. Meikun vapaastihengittävässä kun pakki niksahtaa sisään heti eikä viidestoista päivä.Oli muuten juurikin Vainio joka pääsi räjäyttämäni 750i:n laatikon nysväämään kasaan ja hyvää jälkeä tekikin.Aku P kirjoitti:
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut.
On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...
Niin noista väännöistä vielä että eihän tuossa 300D:ssä taida olla väännöt kuin jotain 180-190Nm? Muistaako joku tarkemmin?
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: Vain pakki puuttuu
190 Nm muistan minäkin. Olen päässyt W124 300D:tä automaattisena pariin otteeseen kokkeilemaan, ja ihan mukavastihan se tuokin kulki. Toinen oli ajettu 300 tkm ja toinen hiukka enempi.Henri Junkkala kirjoitti:
Aika outoa. Meikun vapaastihengittävässä kun pakki niksahtaa sisään heti eikä viidestoista päivä.Oli muuten juurikin Vainio joka pääsi räjäyttämäni 750i:n laatikon nysväämään kasaan ja hyvää jälkeä tekikin.
Niin noista väännöistä vielä että eihän tuossa 300D:ssä taida olla väännöt kuin jotain 180-190Nm? Muistaako joku tarkemmin?
Joku kumma yhteys siinäkin muuten on, että niin teikäläisen kuin nämä kaksi kokeilemaani 300 diisseliä on olleet valkoisia...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo
Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia..
Kuitenkin ihan kivasti tuo ahtamatonkin liikkui, kaveri tunnusti luulleensa sen olevan paljon hitaampi. Turbon räväkkyys tietty puuttui, ja se tulee eritoten esiin yli 100:n nopeuksissa joissa vaparilla sai jo polkea että ylämäkeen kiihtyisi kunnolla, mutta mainiosti silläkin ehti, varsinkin kun omaksui joustavan ajotavan. Jos jollain on haku päällä kyseisen kaltaiselle pelille niin kannattaa katsastaa tuo, hintaa 9500 € ja auto on amerikanmallia eurooppalaisilla lampuilla, mutta jenkkien kattolistat mm. on paikallaan. ajettu 380 tkm.

http://salonvaihtoautot.net/timpanautotori/
Kuitenkin ihan kivasti tuo ahtamatonkin liikkui, kaveri tunnusti luulleensa sen olevan paljon hitaampi. Turbon räväkkyys tietty puuttui, ja se tulee eritoten esiin yli 100:n nopeuksissa joissa vaparilla sai jo polkea että ylämäkeen kiihtyisi kunnolla, mutta mainiosti silläkin ehti, varsinkin kun omaksui joustavan ajotavan. Jos jollain on haku päällä kyseisen kaltaiselle pelille niin kannattaa katsastaa tuo, hintaa 9500 € ja auto on amerikanmallia eurooppalaisilla lampuilla, mutta jenkkien kattolistat mm. on paikallaan. ajettu 380 tkm.

http://salonvaihtoautot.net/timpanautotori/
Hmn, jenkkien kattokaiteet? Onko tämä siis se tiheähkö rivoitus tavaratilan katolla? Ja konetilasta löytynee sen aikaiset pakokaasunkierrätysjärjestelmät muistaakseni 177 hevosvoimineen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mauri H. kirjoitti:Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia
Aikas potra pata mahtaa olla tuossa ameriikkalaisten 300TD:ssä, jos moisia tehoja kehittelee.Timo L. kirjoitti:Ja konetilasta löytynee sen aikaiset pakokaasunkierrätysjärjestelmät muistaakseni 177 hevosvoimineen?


No juu, jätetään naljailu sikseen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Ääääh, lukisinpa tarkemmin... jossain vaiheessa päähän pompsahti, että 300 TE on kyseessä. Mutta eikö kaikki jenkkeihin menneet dieselit olleet turboja?
250 Turbodieselkin kirjattiin siellä ylös "300 D 2.5", ainakin jossain vaiheessa.
250 Turbodieselkin kirjattiin siellä ylös "300 D 2.5", ainakin jossain vaiheessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Joo
Mitä muuta eroa jenkkimallissa on kuin nuo kaiteet?Mauri H. kirjoitti:Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia..
Kuitenkin ihan kivasti tuo ahtamatonkin liikkui, kaveri tunnusti luulleensa sen olevan paljon hitaampi. Turbon räväkkyys tietty puuttui, ja se tulee eritoten esiin yli 100:n nopeuksissa joissa vaparilla sai jo polkea että ylämäkeen kiihtyisi kunnolla, mutta mainiosti silläkin ehti, varsinkin kun omaksui joustavan ajotavan. Jos jollain on haku päällä kyseisen kaltaiselle pelille niin kannattaa katsastaa tuo, hintaa 9500 € ja auto on amerikanmallia eurooppalaisilla lampuilla, mutta jenkkien kattolistat mm. on paikallaan. ajettu 380 tkm.
http://salonvaihtoautot.net/timpanautotori/
Hmm. Timpan peltoautotorin maineen tuntien tuo auto näyttää jopa epäilyttävän siivolta...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Joo
Aku P kirjoitti:
Mitä muuta eroa jenkkimallissa on kuin nuo kaiteet?
- Lähes luvaton määrä varusteita
Vieläkin sealed-beam -lamput ( vrt. http://www.dhc.net/~pmhack/mercedes/300d87.htm
Huom! linkin autossa MB-Tex-sisusta; kuosi samanlainen kuin W123:n nahkoissa ja MB-Texissä!)
pakokaasunkierrätys
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jaa
No itse arvelin sitä jenkkihistoriaa juuri noiden kattolistojen takia, niitähän kai ei muiden maiden malleissa ollut, vai saiko niitä kenties tilata tehtaalta...
Nopeusmittari oli kyllä ihan normaali ja kone turboton.. Olisiko kuitenkin listat joko tilattu tehtaalta tai sitten asennettu jälkeenpäin.
Ja joo, turhan siistin oloinen Timpan autoksi, mukana seuraa ns. ruutuvihko viimeisen 100 tkm huolloista jotka käsittivät oikeastaan vain öljynvaihdot.
Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie. Laatikko vaihtoi muuten tosi törkeen kovaa, hirveät paineet, tuli mieleen onko silölä koitettu peittää jotain, mutta hyvin muuten lootakin pelasi.
Nopeusmittari oli kyllä ihan normaali ja kone turboton.. Olisiko kuitenkin listat joko tilattu tehtaalta tai sitten asennettu jälkeenpäin.
Ja joo, turhan siistin oloinen Timpan autoksi, mukana seuraa ns. ruutuvihko viimeisen 100 tkm huolloista jotka käsittivät oikeastaan vain öljynvaihdot.
Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie. Laatikko vaihtoi muuten tosi törkeen kovaa, hirveät paineet, tuli mieleen onko silölä koitettu peittää jotain, mutta hyvin muuten lootakin pelasi.
Re: Jaa
Oliko siinä varashälytin? Saattaapi liittyä jotenkin siihen tai sitten ei...Mauri H. kirjoitti:Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie..

Oliko se jälkiasenteisen näköinen?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Jaa
Kyllä se ihan alkuperäiseltä härpäkkeeltä näytti, piru kun en muista mitä siinä luki...Pasi M. kirjoitti:Oliko siinä varashälytin? Saattaapi liittyä jotenkin siihen tai sitten ei...Mauri H. kirjoitti:Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie..![]()
Oliko se jälkiasenteisen näköinen?
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Jenkeillä on W124sta nokilekaa tosiaan mennyt vain ja ainoastaan turbolla höystettynä tuonne -94:n saakka. Ensin oli tuo Maurinkin koneena jylläävä 300 TD:n kone, joka oli vain vuoden myynnissä kun ei millään konstilla meinattu saada päästöjä kuriin. Sittemmin oli meillä 250TD:n nimellä kulkeva masiina vaikka ameriiiikassa kun kaikki on isompaa, mallimerkinnässä luki silti 300D.Timo L. kirjoitti:Ääääh, lukisinpa tarkemmin... jossain vaiheessa päähän pompsahti, että 300 TE on kyseessä. Mutta eikö kaikki jenkkeihin menneet dieselit olleet turboja?
250 Turbodieselkin kirjattiin siellä ylös "300 D 2.5", ainakin jossain vaiheessa.
Myöhemmin pitsikantinen neliventtiilikone ahtamattomana korvasi föönikoneen muiden muutosten yhteydessä eli -94. Ameriiiiikassa sanottaisiin varmaan että "1995 year model".
Henkka
ja "The Bentley Bible for Mercedes-Benz E-class"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Aha
No sitten näiden tietojen valossa alkaa mietityttämään saiko niitä kattolistoja tilata lisävarusteena, ja jos sai niin mihin maihin? Olen aikaisemmin nähnyt niitä vain amerikan 300 TE:ssä, ja senkin vain kuvissa.
Todella kummallisena yksityiskohtana kyseisessä 300 TD:ssä oli se että molemmat takalokarit oli sisäpuolelta tumpattu täyteen lasikuituvillaa !!! Ilmeisesti äänieristeeksi, mutta miksi, sitä en ymmärrä kun ei meikäläisen kummassakaan farkussa ikinä sieltä mitään kummempia ääniä kuulunut
Kosteutta ne siellä vaan kerää ja sitä paitsi tukkii poistoilman venttiilin.
Todella kummallisena yksityiskohtana kyseisessä 300 TD:ssä oli se että molemmat takalokarit oli sisäpuolelta tumpattu täyteen lasikuituvillaa !!! Ilmeisesti äänieristeeksi, mutta miksi, sitä en ymmärrä kun ei meikäläisen kummassakaan farkussa ikinä sieltä mitään kummempia ääniä kuulunut
