Taas on jotain pientä pajotettu..
Ohjausvaihteeseen vaihdoin tiivistesarjan ja heitin maalin niskaan. Oikeaoppinen säätö jäi hieman epäselväksi mutta otin löysät pois ja siitä vartti aukipäin niin liikkuu nätisti eikä tunnu juurikaan välystä, likimain missä olikin ennen purkua. Keskiasennon lukitukseen tein erikoistyökalun M8x1 pultista pyöristämällä päätä.
Kardaaniin saapui uudet nivelet, muuten hyvät mutta lukkorenkaat on liian paksut niin ei sovi paikalleen kuin toinen puoli. Mukana tuli 1.65mm paksut, vanhassa oli 1.75mm eli ristikko ilmeisesti aavistuksen kaposempi. Yllättäen Niemöller näyttää myyvän 1.45mm paksuja, pitänee tilata..
Tukilaakerin kumissa myös eroa kun uusi on epäkesko, ilmeisesti osanumerot kuitenkin käy ristiin. Vanhassa 1114130312, uudessa 1084130112.
Alustaan ruiskutettu alustamassa kotelosuojan päälle. Helmoissa kiveniskusuoja kromilistasta alaspäin.
Konehuoneeseen pultattu pienempää pisteosaa, kumituttia ja rasvattu pyyhkijän vivusto.
Taka-akseliin pultattu kompensaatiojousi, kiristelty linkun suojakumi ja RST nipparit käsijarruvaijereille ja jarruputkille.
Seuraavana sitten onkin akseleiden asennus ja pyörilleen pudotus, pitää hieman suunnitella miten olisi järkevin asentaa välttäen turhat asennusjäljet kun korigrillin oma säätö ei riitä pudottamaan ihan alas asti joten akseleita joutuu tunkkaileen ylöspäin.. Nyt olisi se jo vuosia ostoslistalla ollut matalanostin aika kova sana.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62