W211 etuiskarin kiinnitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Osaisko joku sanoa miksi uudessa Eibach B12 Pro-kit -alustassa iskarin tankoista näkyy eri verran kierreosuutta, ja voisko tämä liittyä siihen, kuin uuden alustan asennuksen jälkeen ohjauksesta ratin seutuvilta kuuluu rutinaa. Tämä rutina on vähän samanlaista kun marmorikuulia kolauttelisi yhteen.

Vänkäri:
Kuva
kuski:
Kuva

Minusta näyttää, että kuskin puolen iskarista on kierteet särjetty. Käytin auton siis korjaamolla alustan vaihdossa, kun ei ollut vielä itsellä jousipuristimia. Eikai nyt oikea korjaamo voi p*rkele tämmöstä tehä..
Viimeksi muokannut Obnoxio, Ke 12.03.2014 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 927
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Itse marssisin korjaamolle kyllä kyselemään,ei tuon noinkaan kuulu olla. W211 mallin pyöräntuentaa sen enempää tuntematta.
Oisko pultilla yritetty kiristää jousi paikoilleen ilman jousipuristimia ja kierteet mennyt :evil: arvailuja vain..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12790
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja epk »

ketuiksihan se on mennyt, jotain koottu väärin ja tosiaan näyttäis että pultistakin kierteet moro. Ei muuta kuin takuuseen homma.
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Obnoxio kirjoitti:Osaisko joku sanoa miksi uudessa Eibach B12 Pro-kit -alustassa iskarin tankoista näkyy eri verran kierreosuutta, ja voisko tämä liittyä siihen, kun uuden alustan asennuksen jälkeen ohjauksesta ratin seutuvilta kuuluu rutinaa. Tämä rutina on vähän samanlaista kun marmorikuulia kolauttelisi yhteen.

Vänkäri:
[ http://farm8.staticflickr.com/7394/13042207274_930a042917_h.jpg ]
kuski:
[ http://farm3.staticflickr.com/2176/13041859245_ee0c28660f_h.jpg ]

Minusta näyttää, että kuskin puolen iskarista on kierteet särjetty. Käytin auton siis korjaamolla alustan vaihdossa, kun ei ollut vielä itsellä jousipuristimia. Eikai nyt oikea korjaamo voi p*rkele tämmöstä tehä..
Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Samuli kirjoitti: Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Oletko varma? Kyseessä on Bilstein B8 -iskari. Löytyykö joltain foorumilaiselta kuvaa, tai voiko ottaa, että miltä sen B8:sin yläpään kuuluisi näyttää? Eli paljonko sitä kierrettä tulee ulos.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja hanta »

Obnoxio kirjoitti:
Samuli kirjoitti: Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Oletko varma? Kyseessä on Bilstein B8 -iskari. Löytyykö joltain foorumilaiselta kuvaa, tai voiko ottaa, että miltä sen B8:sin yläpään kuuluisi näyttää? Eli paljonko sitä kierrettä tulee ulos.
Minäkin vaikkaisin että jotain jäänyt pois, ja sitten yritetty kiristää toinen puoli samalle tasolle -> jengat sököt. Vie nyt hyvä mies se takaisin korjaamolle ennenkuin aikaa kuluu niin paljon, että väittävät jonkun muun räpeltäneen.
W203CDI
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

On sille huomen aamuksi aika korjaamolla. Nuo kierteet on kyllä pilattu ihan alusta asti kuin olisi väärällä kierteellä oleva mutteri laitettu. Pitääpä sanoa huomenna tuosta vänkärin puolesta että sieltä saattaa puuttua jotain välistä.

Oletteko muuten minkälaisia korkeuseroja mitanneet uudella alustalla eri nurkilta? Etupäät näyttäis olevan aika lailla millilleen samalla korkeudella, mutta kun mittasin takapään, oli toinen puoli n. 7 mm ylempänä.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Obnoxio kirjoitti:Nuo kierteet on kyllä pilattu ihan alusta asti kuin olisi väärällä kierteellä oleva mutteri laitettu.
Tämä on valitettavasti sitä laatua, mitä moni korjaamo nykyään tarjoaa. Isäukko vei auton taannoin pikahuoltoon jarrupalojenvaihtoon, homman lopuksi tämä kokenut, ja samalla varmaan homminsa umpikyrpiintynyt mekaanikko, räväytti renkaan paikalleen niin, että pultti pulttipysyyn ja hanat auki pultti sitten paikalleen. 2x pultti ja kierteet navasta piloilla, minkä jälkeen isäukko passitettiin etsimään uusia pultteja, mitä ei toki ihan helpolla tai edes halvalla löytynyt kun citikat orkkisaluissa hieman erikoisemmat pultit. Tämän jälkeen sitten navan kierteiden korjaamiseen turattu aika vielä lisättiin loppuveloitukseen :thumbup:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Mikä lie OIKEA tapa järjestää palikat, mutta pölysuojan sijainti ratkaisee. Purin omassa osittain samasta syystä. Ensin kuului paukahdus, sitten etsittiin vikaa ja ainoa mikä rikki oli pölysuojan yläpää jossa kannake jottei valu liian alas. Siitä oli murtunut prikan kokoinen pala pois...miksi? Ihan sama, mutta kun kokosin eri järjestykseen, niin äkkiseltään taso vaikuttaa lähes samalta kuin kuvassa (ehkä hiukan vähemmän), se jossa kierrettä näkyy enemmän. Prikkoja yms. ei puutu, ellei toimituksesta ole jäänyt pois.

Eli omassa nyt järjestys seuraava
- iskarissa sokka joka määrittää korkeuden (kolmanneksi ylimmässä tällä hetkellä, Avantgarde)
- osittain sokan päälle menevä "levy"
- jousen alapään tuki
- jousi
- pohjaanlyöntikumi, vai mikä lie
- laaja prikka
- pölysuoja
- irrallinen holkki (noin 1,5 -2 cm)
- limppu (yläpään kiinnitysosa)
- pieni prikka
- mutteri

Ja kun se paukahdus kuului pölysuoja oli eri kohdassa kuin nyt...eli holkki ja pölysuoja vaihtoi nyt paikkaa. Ja jos vieläkin väärin, niin puretaan ja ostetaan tarvittaessa uusi pöysuoja, mutta toistaiseksi näyttää pysyvän kuten tarkoitettu. Toimintaan tuolla ei liene merkitystä?
EQB 300 4-matic -23
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 etuiskarin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Noissa B8-iskareissa taitaa tulla omat pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit mukana. Auto kävi tosiaan pajalla, ja nyt on molemmissa samanverran kierrettä näkyvissä. Kuulemma joku sokka oli jäänyt väärin.
Vastaa Viestiin