Osaisko joku sanoa miksi uudessa Eibach B12 Pro-kit -alustassa iskarin tankoista näkyy eri verran kierreosuutta, ja voisko tämä liittyä siihen, kuin uuden alustan asennuksen jälkeen ohjauksesta ratin seutuvilta kuuluu rutinaa. Tämä rutina on vähän samanlaista kun marmorikuulia kolauttelisi yhteen.
Vänkäri:
kuski:
Minusta näyttää, että kuskin puolen iskarista on kierteet särjetty. Käytin auton siis korjaamolla alustan vaihdossa, kun ei ollut vielä itsellä jousipuristimia. Eikai nyt oikea korjaamo voi p*rkele tämmöstä tehä..
Viimeksi muokannut Obnoxio, Ke 12.03.2014 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse marssisin korjaamolle kyllä kyselemään,ei tuon noinkaan kuulu olla. W211 mallin pyöräntuentaa sen enempää tuntematta.
Oisko pultilla yritetty kiristää jousi paikoilleen ilman jousipuristimia ja kierteet mennyt arvailuja vain..
Obnoxio kirjoitti:Osaisko joku sanoa miksi uudessa Eibach B12 Pro-kit -alustassa iskarin tankoista näkyy eri verran kierreosuutta, ja voisko tämä liittyä siihen, kun uuden alustan asennuksen jälkeen ohjauksesta ratin seutuvilta kuuluu rutinaa. Tämä rutina on vähän samanlaista kun marmorikuulia kolauttelisi yhteen.
Minusta näyttää, että kuskin puolen iskarista on kierteet särjetty. Käytin auton siis korjaamolla alustan vaihdossa, kun ei ollut vielä itsellä jousipuristimia. Eikai nyt oikea korjaamo voi p*rkele tämmöstä tehä..
Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Samuli kirjoitti:
Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Oletko varma? Kyseessä on Bilstein B8 -iskari. Löytyykö joltain foorumilaiselta kuvaa, tai voiko ottaa, että miltä sen B8:sin yläpään kuuluisi näyttää? Eli paljonko sitä kierrettä tulee ulos.
Samuli kirjoitti:
Tuosta ylemmästä kuvasta on kyllä jäänyt jotain välistä pois... ei saa tulla noin paljon kierrettä näkyviin... joku prikka tai joku jääny pois ja iskarin varsi tullu yläpään tuen läpi... tai sit se on jääny sieltä välistä kokonaan pois... ?
Oletko varma? Kyseessä on Bilstein B8 -iskari. Löytyykö joltain foorumilaiselta kuvaa, tai voiko ottaa, että miltä sen B8:sin yläpään kuuluisi näyttää? Eli paljonko sitä kierrettä tulee ulos.
Minäkin vaikkaisin että jotain jäänyt pois, ja sitten yritetty kiristää toinen puoli samalle tasolle -> jengat sököt. Vie nyt hyvä mies se takaisin korjaamolle ennenkuin aikaa kuluu niin paljon, että väittävät jonkun muun räpeltäneen.
On sille huomen aamuksi aika korjaamolla. Nuo kierteet on kyllä pilattu ihan alusta asti kuin olisi väärällä kierteellä oleva mutteri laitettu. Pitääpä sanoa huomenna tuosta vänkärin puolesta että sieltä saattaa puuttua jotain välistä.
Oletteko muuten minkälaisia korkeuseroja mitanneet uudella alustalla eri nurkilta? Etupäät näyttäis olevan aika lailla millilleen samalla korkeudella, mutta kun mittasin takapään, oli toinen puoli n. 7 mm ylempänä.
Obnoxio kirjoitti:Nuo kierteet on kyllä pilattu ihan alusta asti kuin olisi väärällä kierteellä oleva mutteri laitettu.
Tämä on valitettavasti sitä laatua, mitä moni korjaamo nykyään tarjoaa. Isäukko vei auton taannoin pikahuoltoon jarrupalojenvaihtoon, homman lopuksi tämä kokenut, ja samalla varmaan homminsa umpikyrpiintynyt mekaanikko, räväytti renkaan paikalleen niin, että pultti pulttipysyyn ja hanat auki pultti sitten paikalleen. 2x pultti ja kierteet navasta piloilla, minkä jälkeen isäukko passitettiin etsimään uusia pultteja, mitä ei toki ihan helpolla tai edes halvalla löytynyt kun citikat orkkisaluissa hieman erikoisemmat pultit. Tämän jälkeen sitten navan kierteiden korjaamiseen turattu aika vielä lisättiin loppuveloitukseen
Mikä lie OIKEA tapa järjestää palikat, mutta pölysuojan sijainti ratkaisee. Purin omassa osittain samasta syystä. Ensin kuului paukahdus, sitten etsittiin vikaa ja ainoa mikä rikki oli pölysuojan yläpää jossa kannake jottei valu liian alas. Siitä oli murtunut prikan kokoinen pala pois...miksi? Ihan sama, mutta kun kokosin eri järjestykseen, niin äkkiseltään taso vaikuttaa lähes samalta kuin kuvassa (ehkä hiukan vähemmän), se jossa kierrettä näkyy enemmän. Prikkoja yms. ei puutu, ellei toimituksesta ole jäänyt pois.
Eli omassa nyt järjestys seuraava
- iskarissa sokka joka määrittää korkeuden (kolmanneksi ylimmässä tällä hetkellä, Avantgarde)
- osittain sokan päälle menevä "levy"
- jousen alapään tuki
- jousi
- pohjaanlyöntikumi, vai mikä lie
- laaja prikka
- pölysuoja
- irrallinen holkki (noin 1,5 -2 cm)
- limppu (yläpään kiinnitysosa)
- pieni prikka
- mutteri
Ja kun se paukahdus kuului pölysuoja oli eri kohdassa kuin nyt...eli holkki ja pölysuoja vaihtoi nyt paikkaa. Ja jos vieläkin väärin, niin puretaan ja ostetaan tarvittaessa uusi pöysuoja, mutta toistaiseksi näyttää pysyvän kuten tarkoitettu. Toimintaan tuolla ei liene merkitystä?
Noissa B8-iskareissa taitaa tulla omat pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit mukana. Auto kävi tosiaan pajalla, ja nyt on molemmissa samanverran kierrettä näkyvissä. Kuulemma joku sokka oli jäänyt väärin.