Eli näyttäisi auto purkavan levossa melkein 2 amppeeria, mitattu pihtimittarilla. Akut n puolivuotta vanhat. Lukenut useita topikkeja täältä ja muualta. Mikä voi purkaa noin paljon? Nyt auto latauksessa joka yö jotta jaksaa päivänverran..
Kannattaa ottaa pihtivirta mittari käyttöön ja nyppiä sulake kerralaan irti ja katsoa koska loppu virran kulutus. Yksi varteen otettava on tuo sähköinen lisälämmitin joka tyhjää akun nopesti jos on oikarissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
W211:n lisälämppäri ei taida olla niin herkkä hajoomaan kuin väykyssä (vie muuten 100A kun lämmittää täysillä!), mutta tuo 2A on aikalailla sitä mitä auto vie het ajon jälkeen kun se ei vielä nuku (muistelen mitanneeni jotain puolentoista paikkeilla olevia arvoja omasta).
Nuo sulakkeet konehuoneesta kävin tänään läpi, no huomenna tallille ja ekana laturin johdot irti ja jos vika ei sinne paikannu niin sitten tuota taka Samia. Mitäs sulakkeita on kuskin puolella kojelaudan päädyssä ja miten noi voi testata? Jättää oven auki mutta painaa lukon kielen kiinni ja sit napista ovet lukkoon? Missä nuo väylä pistokokeet?
Auto näyttäisi lataavan max 13.8v, kun kytkee penkinlämmitimen lasien sulatukset ym niin putoaa n.13.0v käyn tänään hakemassa uuden säätimen laturin.. Käytin kaikki sulakkeet irti ja central gatewayn kohdalla tapahtui kummia.. Sulake irti niin putosi purku tuonne 0.6a sulake takaisin nousi 6.3ahan ja sitten auto lepoon niin putoaa tuonne 0.6a tienoille... Mitäs seuraavaksi tehdään?
Nyt vaihdettu latauksen säädin ja huomenna jatkuu tutkailu et purkaako.. Miten tuo laturin vapaakytkin toimii? Kun ei toi edelleenkään isosti kuormattuna lataa kuin 13.00 mittariston mukaan.. Laturi kyllä näytti ihan hyvältä ja oli kerran jo 200tkm vaihdettukkin kun oli remanufactured..
Vapaakytkimen ansiosta laturia voidaan pyörittää vain toiseen suuntaan. Väärään suuntaan pyörittäessä vapaakytkin katkaisee yhteyden laturin pyörälle. Ilman vapaakytkintä laturi on kokoajan lukittuna pyöräänsä. Tämän voi testata kääntelemällä edestakaisin laturin pyörää, jolloin se on kokoajan yhtä puuta.
OK, no tuo tuntui toimivan ok kun hihnapyörän laittoi pyörimään ja pysäytti nopeasti niin laturi jatkoi pyörimistä.. Paljonko tälläisen mersun pitäisi ladata? Tässä on 200a laturi.
Eipä ole * käytössä enää.. Nyt ilmeisesti säätimen vaihdolla tuo akun purkautuminen loppui, tai sitten joku mystinen väylävika kadonnut ainakin hetkeksi.. Lataus on kylläkin edelleen liian vähäistä.. Etelässä mielelläni autoa käytäisin jonkun luona joka tuon * päälle ymmärtää..
Mikä on akujen lepojännite?(kennovika akussa lepojännite 10.6V) Laturin pitäisi ladata vähintään 13,8V kuormasta riippumatta. Parasta olisi jos latais 13,9V - 14.4V välillä. Arvelisin, että laturin hiilet nähtävästi menossa.