Mr's 300CE-24 projekti, antenni liitin? mikä ja mistä?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Meseguski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 07.04.2012 21:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)

Viesti Kirjoittaja Meseguski »

ei kannata uskoa ihan heti marmoritiskin myyjää boschin tulpissa jos ettii esim rekkarin perusteella (ei saa olla vastuksilla) . Itellä samallainen motti ja sytytyksen ohjausyksikkö kyrvähti väärien tulppien takia ja kalliiksihan se tulee (onneksi löyty halvalla purkuautosta), itellä Beru Z5 malliset tulpat ja toimineet moitteetta. nuo käyvät satavarmasti tohon mottiin. 8)
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, pieniä käynti häröjä :)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Empä oo kuulukkaa tommosesta. hyvä tietää. Asiasta heinäpaaliin...

Tuli harrastettua tarratuuninkia
Kuva

ps. Olisko kellään tuohon edellisinvun ongelmaa jotain käsitystä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, vesipumppukokö?

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Faak JEA!!!!!!!

eilen illalla avokkini kanssa tullaan 6v juhlapäivän päätteeksi autolle. Kattelin että auton alla iso märkäläikkä. Noh autokäymään ja jäähdytysnesteen tasovalo palaa :lol:

No paisarin täyttö ja kotia (5km). Aaamulla auto tallilla ja pukille. Vettä tippuu kokoajan tipottain lohkonkylkee alas. Yritin tähystellä ja jostain vesipumpun takaa tulee vettä. Olisiko siellä mennyt tuo O rengas huonoksi ja sieltä tiputtaa.
http://www.w124performance.com/service/ ... 0-2100.pdf

Kokemuksia??


Taidan tilata samalla uuden vesipumpun ja termarin+ kotelon kun nuo nyt sitten pitää jokatapauksessa irroittaa... Kyll taas potkii vastaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, käyntihäiriön mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Nytten kun on tuo mersu tuolla tallissa talviteloilla ja kone osittain purettuna, niin tuli mieleen että mistä mahtaa johtua tyo käyntihäiriö mikä vaivasi kesällä.

Häiriö:
kovan vedon jälkeen jää käymään korkeemmilla kieroksilla (~1000rpm), moottorijarrulla paukuttaa putkeen.
Kun auton sammuttaa niin käynti normalisoituu. Vika tulee myös ilmi jos ajaa vaikka moottoritiellä 120km/h eli kiekat yli 3k/rpm.

Vaihdettua osaa on.

Virranjakajan kansi (bosch)
pyörijä (bosch)
lambda (bosch)
uusi putkisto + katti (magnaflow)

Todennäköisesti joku suutimista kusee vähän. (huomaa kun on seissyt vähän aikaa ja käynnistää niin käy hetken vajaalla, mutta hyppä sitten heti 6:lle)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mr's 300CE-24 projekti, käyntihäiriön mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kävi melessä ettei polttoaineen syötön katkaisu toimi moottori jarrutuksessa eli tutkipa sitä mikro kytkintä ..naksahtaako se ja ottaako kontaktia kaasuvivustoon.
Ja voitele vivusto ja onko palautus jouset ehjät.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, käyntihäiriön mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kummiskin moottorin sammuttaessa ja uudelleen käynistäessä normalisointuu. paukuttaa ainoostaa sillon putkeen kun "vika on päällä" Pitää tarkistaa tuo kytkin ja se toiminta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, käyntihäiriön mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Uusia osia odotellessa tuonne konehuoneeseen ajattelin että voisi kojelautaan vaihtaa kaikki palaneet polttimot. Elikkäs olisiko jollain valmiiksi polttimoiden tyypit ja wattimäärät. Vaihto ohjeetkiin olisi kivat jos jollain sattuu olemaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3822
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, käyntihäiriön mietiskelyä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mr300 kirjoitti:Uusia osia odotellessa tuonne konehuoneeseen ajattelin että voisi kojelautaan vaihtaa kaikki palaneet polttimot. Elikkäs olisiko jollain valmiiksi polttimoiden tyypit ja wattimäärät. Vaihto ohjeetkiin olisi kivat jos jollain sattuu olemaan.
Tässä viestiketjussa esim. on vaihto-ohjeita. Ja lopussa Felmitin laittama linkki, jossa vallan selvästi tietoa polttimotyypeistä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kojelaudan valot

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Osia odotellessa tuli jo otettua venakoppa pois. Oli niin ruokottoman näkönen nii oli pakko vähä harrastettaa tuuninkia. Pitää viellä maalaa tuo txt valkoiseks. Ei tullu mikään ammattilaisten tekemä mutta itselle kelpaa
Kuva
edit.
Laitetaa viel toine kuva ku toi eka on nii huonolaatunen
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3119
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Mr's 300CE-24 projekti, huoltoa

Viesti Kirjoittaja Hage »

Millä maalasit? Jollain kuumutta kestävällä maalilla tms?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, huoltoa

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Wrinkle plus kestää lämpöö

http://www.vhtpaint.com/products/wrinkleplus/


Kellään mielessä hyvää keinoo maalata tota Mercedes-Benz txt tosta muovikannesta??- pieni sivellin?? vai joku töpötettävä vaahtomuovipala??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: Mr's 300CE-24 projekti, huoltoa

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Mr300 kirjoitti:Wrinkle plus kestää lämpöö

http://www.vhtpaint.com/products/wrinkleplus/


Kellään mielessä hyvää keinoo maalata tota Mercedes-Benz txt tosta muovikannesta??- pieni sivellin?? vai joku töpötettävä vaahtomuovipala??
Hyvä sivellin niin saat siistin. :)
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, huoltoa ja tuuninkia

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Germaaniasta tilatut osat saapuivat ;)
-vesipumppu febi
-termostaatti febi
-termari kotelo febi
-ylävesiletku febi
-venakopan tiivisteet febi
-tulpanjohdot bosch

tulpat pitää viellä käydä hakemassa varmaan juuri ne berun z5
Kuva

samalla tuli frendin paavoo ja faijan sportcoupee palikkaa. Suosittelen topautoosat.fi
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, huolto osat tuli ;)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Mennään nyt jo asioiden edelle ;)
Vkl pääsee lyömään tuota kuuppaa läjään niin voisi alkaa kitkemään näitä käynti häiriöitä pois. Pitää alottaa tuolla yj-releen tinauksella.

Sitten voisi alkaa tuota ke-jettiä tutkimaan. Löytyykö mistään mitää manualia tai ohjeita mitä käydä läpi ja mitä mittailla.
Millainen yleismittari tähän hommaan tarvitaan? Kaikki apu tarpeen. Kiitos jo etukäteen.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja tomant »

Alfamerista olen aikoinaan hankkinut Boschin ja kolmansien osapuolien kirjoittamia kirjoja K-Jetin ja KE-Jetin toiminnasta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

http://www.alfamer.fi/bosch-fuel-inject ... 14914.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tästä varmaan kyse?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mr300 kirjoitti:http://www.alfamer.fi/bosch-fuel-inject ... 14914.html

tästä varmaan kyse?
Tuo on hyvä opus ja siellä saattaa olla muitakin. Esim. Boschin keltaisia manuaaleja myös suomeksi, joilla on hyvä tutustua peruskäsitteisiin ja sanastoon.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Onkos kuupassa ja sedanissa samanlainen kontti. Käykö sedanista kontin sisällä vasemmalle ja oikealle tulevat "katteet" kuuppaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Jeeree
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 27.12.2010 22:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Jeeree »

Mr300 kirjoitti:Onkos kuupassa ja sedanissa samanlainen kontti. Käykö sedanista kontin sisällä vasemmalle ja oikealle tulevat "katteet" kuuppaan?
Erilaiset on. Sedanin kontissa ei ole niitä tukirautoja niissä sivuissa, eli voisin veikata ettei mene ne katteet ristiin
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3822
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jeeree kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Onkos kuupassa ja sedanissa samanlainen kontti. Käykö sedanista kontin sisällä vasemmalle ja oikealle tulevat "katteet" kuuppaan?
Erilaiset on. Sedanin kontissa ei ole niitä tukirautoja niissä sivuissa.
Onko coupeissa aina sellaiset? Sedaneissakin on tukiraudat molemmin puolin edestä ylhäältä taakse alas, jos on alkuperäinen vetokoukku. Puhutaanko nyt samasta vai eri raudasta? En ole koskaan coupen tavaratilaa tullut katsoneeksi lähemmin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Jeeree
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 27.12.2010 22:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Jeeree »

Nozki kirjoitti:Onko coupeissa aina sellaiset? Sedaneissakin on tukiraudat molemmin puolin edestä ylhäältä taakse alas, jos on alkuperäinen vetokoukku. Puhutaanko nyt samasta vai eri raudasta? En ole koskaan coupen tavaratilaa tullut katsoneeksi lähemmin.
Mitä nyt kaverin konttia näin ilman mitään niitä katteita, niin aika erilaiselta näytti coupeen verrattuna :crazy:
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eli pitää hommata kuupan nuo katteet.
Pitää koittaa rakentaa noihin kotelot elementeille ja ei raaski orginaaleja pilata ;)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, ke-jetin tutkintaa ja mietiskely

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tämmöset tuli hommattuu broidilta käyttämättöminä. Ei uusinta uutta, mutta käyttämättömät. En tiedä onko noista mihinkään, asiantuntiat osaa varmaan sanoa. Noi pitäisi asentaa kuuppaan piiloon. Voi olla että muun nuo kaksi 10 tuumasta myyn pois ja ostan jonku toisenlaisen 10 tilalle. Ajattelin upottaa ton/noi elementit juuri noihin kontin kylkikoteloihin.

Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tänään pääsi sitten ropaamaan kuuppaa.
Lähtökohta näyttää tältä
Kuva

On näköjään joskus avattu kone tästäkin. punaset tiivisteliimat loistaa.
Kuva

Sitten uudet venakopan tiivisteet ja venakoppa paikalleen.
Kuva

sen jälkeen uudet tulpanjohdot. Onkos kellään laittaa kuvaa miten nuo johdon on vakiona viikattuna paikalleen? saisi tuon kannen siististi kiinni.
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Jatkuu vesipumpun laitolla.
Kuva

Anturit siirretty uuteen.
Kuva

Ylävesiletku tuli hommattua muta tuo vesipumpun ja kannen välinen jäi hankkimatta. Eli kiinni en viellä saannut.
Pitää ens viikonlopuksi hommata tuo letkunpätkä. Samalla voisin vaihtaa ton viskon kiinnityspaikan Tuntuu vähä klappia tuossa laakeroinnissa. Eli ens vkl jatkuu tämä.
Kuva

Loppu tunnelmia :)
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Takakonttiin noitten elementtien suunnittelua. noihin sivupahveihin jos rakentaisi kotelit. elementit olisi 45 asteen kulmassa... kummin päin kannattaisi laittaa.

Kuva
.
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Ajattelin että pitäisikö tuohon vaihtaa ketju? Miten tästä katottii että jako on kohdallaan? Vois kattoo onko venynny tuo ketju.
Kuva
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

4mm poranterät imu/pakonokan puolelle ketjupyöriin nokkien suuntaan ja ne kannen tiivistetasoon vaaterii ja OT kohalleen.
Ketjupyöristä niille löytyy omat reijät.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pitääpä kattella onko venynnyt.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Mr's 300CE-24 projekti, kesä kuntoon leipomista

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Äänellisesti tuolla ei ole kauheasti väliä miten päin laittaa nuo subbarit. Käytännön ero tulee lähinnä siitä, että toisinpäin vie tilaa kotelosta ja toisinpäin on pirun herkkä kaikelle lialle ja roskalle tuolla puhekelan välissä.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin