MB 300 CE 24V tehot?
MB 300 CE 24V tehot?
On käsittämätöntä, että tällaista tarvitsee auton omistaja pelistään edes kysyä kaiken dokumentoinnin jälkeen, mutta hankkittuani W124 300 CE 24V:n (-92/93) alleni elin koko ajan uskossa, että autossa on CE:n normipannu (162kW/220hP?).
Omistaja myydessään ilmoitti peräti 178kW, jota en alkuunkaan edes uskonut tsekattuani auton. Oletettuani, että autolle ei tuningia ole tehty, oli soppa valmis kun tekninen rekisteriote ilmoittaa huvittavan "kompromissin" näihin lukuihin, 170kW (232hp).
Sen enempää moottorifilosofiaa tuntematta ihmettelen hieman, mistä nämä tällaiset muutaman kW:n ja hepan erot syntyy? Hapankaalimaan versioissakin on näemmä kys. mallia mitä tahansa n. 10 hp:n vaihteluväliltä.
OLETAN nyt, että sentään rekisteröinnin yhteydessä auton tehot on tarkkaan selvitetty, ja pelini kulkee 170kW:n turvin, ja jään sitten epätietoisuuteen, mistä 12 hepan lisätehot on kaivettu tuohon 220:n hp:n normiin... Huoltokirjat yms. ei kerro minkäänlaisesta tuning-historiasta..
Omistaja myydessään ilmoitti peräti 178kW, jota en alkuunkaan edes uskonut tsekattuani auton. Oletettuani, että autolle ei tuningia ole tehty, oli soppa valmis kun tekninen rekisteriote ilmoittaa huvittavan "kompromissin" näihin lukuihin, 170kW (232hp).
Sen enempää moottorifilosofiaa tuntematta ihmettelen hieman, mistä nämä tällaiset muutaman kW:n ja hepan erot syntyy? Hapankaalimaan versioissakin on näemmä kys. mallia mitä tahansa n. 10 hp:n vaihteluväliltä.
OLETAN nyt, että sentään rekisteröinnin yhteydessä auton tehot on tarkkaan selvitetty, ja pelini kulkee 170kW:n turvin, ja jään sitten epätietoisuuteen, mistä 12 hepan lisätehot on kaivettu tuohon 220:n hp:n normiin... Huoltokirjat yms. ei kerro minkäänlaisesta tuning-historiasta..
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Muistaakseni
Jos nyt en väärin muista niin tuota 24-venttiilistäkin taisi saada hetken ilman kattia, jollain teho oli tuo 170 kW. Onko autossa Katalysattori vai ei?
Auto on katilla varustettu.
Kuulinkin tuossa ex-omistajalta, että todellinen lukema on 166kW kys. vm:n tapauksessa, ja 170kW on katsastushemmon "valitsema" merkintä. On se nyt kummaa byrokratiaa tässäkin maassa, että jostain hatusta vedetään 4 kilowatti lisää viralliseen paperiin!?
Hassua kyllä, selvitän paraikaa katin poisottamista, jos päästöt pysyy rajoissa niin vähintäänkin inssin kirjaamat tehot heittää jälleen metsään
Kuulinkin tuossa ex-omistajalta, että todellinen lukema on 166kW kys. vm:n tapauksessa, ja 170kW on katsastushemmon "valitsema" merkintä. On se nyt kummaa byrokratiaa tässäkin maassa, että jostain hatusta vedetään 4 kilowatti lisää viralliseen paperiin!?
Hassua kyllä, selvitän paraikaa katin poisottamista, jos päästöt pysyy rajoissa niin vähintäänkin inssin kirjaamat tehot heittää jälleen metsään

W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: Joo
Ei niillä muillakaan merkinnöillä välttämättä niin paljon väliä ole, kunhan ovat vähän sinne päin. Itse olen ollut vierestä katsomassa, kun inssi vääntää paperiin väkisin ihan eri automallin, mitä rekisteröitävä auto on. No se on nyt sitten se...Mauri H. kirjoitti:Omaa turbodieseliäni kun rekisteröin suomeen niin inssi joutui kyselemään minulta tehoista ym. eli ei niillä merkinnöillä siinä rekisteriotteessa ole mitään väliä.

Samainen inssi yritti väittää, että autosta on vuotanut öljyä. No, se lätäkkö oli metrin päässä auton kyljestä ja auto oli katsastusaseman hallissa "montun" päällä. Taisi lentää kaaressa...

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Joo
Tarkkuutta soisi kyllä olevan, etenkin jos kyseessä on hiukan harvinaisempi / iäkkäämpi kulkupeli. Voi ottaa jälkikäteen pannuun, kun auto on valmistenumeroiden perusteella tyyppiä AAA ja rekisteriotteessa lukee inssin itsepäisyyden vuoksi että auto on tyyppiä AAB ja kohta ollaankin siinä tilanteessa, että joku väittää vehkeen olevan a) tekniikanvaihto, b) korinvaihto, c) pöllitty tai d) jotain muuta hämärää, mitä.saul kirjoitti: Ei niillä muillakaan merkinnöillä välttämättä niin paljon väliä ole, kunhan ovat vähän sinne päin. Itse olen ollut vierestä katsomassa, kun inssi vääntää paperiin väkisin ihan eri automallin, mitä rekisteröitävä auto on. No se on nyt sitten se...
Nämä auton merkinnät vs. rekisteriotteen merkinnät vs. autosta käytettävä ilmaisu ovat tuottaneet harmaita hiuksia vallankin BMW-piireissä, missä noita tekniikanvaihtoja myös aika paljon harrastetaan. Ei ole ihan vähäinen se määrä autoja, joissa 316 on varustettu 325i:n tekniikalla ja konetta on porattu ja lopputulos on se, että 316:n valmistenumerolla varustettua autoa joku neropatti myy 326i:nä tms.
Meniköhän hiukan ohi alkuperäisen aiheen...?

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: MB 300 CE 24V tehot?
Jännä juttu, joka kaipaa selvitystä tosiaankin.
R129:ssä mallissa 300 SL-24 on mielestäni aina ollut 231 hv (samoin kuin 300 SL-mallissa 190 hv, vaikka W124:ssä 180/188 samaan aikaan).
Tietääkseni kaikkiin Mersuihin tuli katti vakioksi 1989 syksyllä. Täten mielestäni tuo 220 hv v. 1992 autossa pitäisi pitää paikkansa.
R129:ssä mallissa 300 SL-24 on mielestäni aina ollut 231 hv (samoin kuin 300 SL-mallissa 190 hv, vaikka W124:ssä 180/188 samaan aikaan).
Tietääkseni kaikkiin Mersuihin tuli katti vakioksi 1989 syksyllä. Täten mielestäni tuo 220 hv v. 1992 autossa pitäisi pitää paikkansa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
129tehot
pitää tosiaan paikkansa, että 129:ssä on samoista koneista otettu enemmän irti...jossain oli juttuu siitä..yksinkertaisesti: "SL:ssä on muuten sama kone kuin esim. 300ce:ssä, mutta siitä on kutitettu muutama heppa lisää.."
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Re: Joo
Mikäs tuo Lortec on?erela kirjoitti:MB 300 CE 24V. Lortec vm.-92/93

Lotecin kyllä tiedän ja sillä onkin sellasia lastuja ja urpoja, että 560SEC:istäkin revitään yli 500hv.

Löytyy...Aku P kirjoitti:Ei ole ihan vähäinen se määrä autoja, joissa 316 on varustettu 325i:n tekniikalla


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Joo
OT:ssä pysytään...

Tämä tapaus oli sellainen, että oikea malli "Crown" luki vieraan valtakunnan rekisteriotteessa ja auton hanskalokeron kannessa, mutta nämä eivät ilmeisesti ole luotettavia tietolähteitä ja suomalaiseen rekisteriotteeseen tuli, että "Le Baron"!Aku P kirjoitti:...etenkin jos kyseessä on hiukan harvinaisempi / iäkkäämpi kulkupeli. Voi ottaa jälkikäteen pannuun, kun auto on valmistenumeroiden perusteella tyyppiä AAA ja rekisteriotteessa lukee inssin itsepäisyyden vuoksi että auto on tyyppiä AAB ja kohta ollaankin siinä tilanteessa, että joku väittää vehkeen olevan a) tekniikanvaihto, b) korinvaihto, c) pöllitty tai d) jotain muuta hämärää, mitä.

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: MB 300 CE 24V tehot?
Täten tehoasia pitää kutinsa, mutta katti onkin kinkkisempi juttu, tosin kiinalaisethan syövät mieluummin koiria kuin kattejaTimo L. kirjoitti: Tietääkseni kaikkiin Mersuihin tuli katti vakioksi 1989 syksyllä. Täten mielestäni tuo 220 hv v. 1992 autossa pitäisi pitää paikkansa.

Eli kaapoilut sikseen: quis määritellään syksy? Daami on rekattu '89 joulukuun lopussa, eikä kissaa ole pakarin lisäkkeenä. Lienee sitten valmistettu jo kesänlapsena?? Muistaakseni valmistuspvm oli jotain 23.11.'89... vaan ei ole nyt dokumenttia tässä käsillä. Olen meinaten kuin eräs tunnettu hahmo, joka tuntui kirjoittelevan kirjastosta kuten nyt meikäläinen - pahainen lomalainen kun olen

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
>Mikäs tuo Lortec on?
>Lotecin kyllä tiedän ja sillä onkin sellasia lastuja ja urpoja, että >560SEC:istäkin revitään yli 500hv.
Katos perjantai joo.. en sitten aiemmin katsonu mitä oon allekirjoitukseen kylväny. Siispä r pois
t. Juhana
>Lotecin kyllä tiedän ja sillä onkin sellasia lastuja ja urpoja, että >560SEC:istäkin revitään yli 500hv.
Katos perjantai joo.. en sitten aiemmin katsonu mitä oon allekirjoitukseen kylväny. Siispä r pois

t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
No sittenhän sitä on ilmeisesti viritetty jollain tavalla?erela kirjoitti:>Mikäs tuo Lortec on?
>Lotecin kyllä tiedän ja sillä onkin sellasia lastuja ja urpoja, että >560SEC:istäkin revitään yli 500hv.
Katos perjantai joo.. en sitten aiemmin katsonu mitä oon allekirjoitukseen kylväny. Siispä r pois![]()
t. Juhana

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: MB 300 CE 24V tehot?
No syksy nyt voi olla mitä tahansa kuukausien 8-10 välillä... tai jopa 11. Mutta kuten aiemminkin on todettu, yleensä (vanhemmissa) Mersuissa mallimuutokset -eli siis faceliftit tässä tapauksessa- tapahtuivat syksyllä (W123 9/82, W124E 8/93 jne..).Jukka N. kirjoitti:Eli kaapoilut sikseen: quis määritellään syksy? Daami on rekattu '89 joulukuun lopussa, eikä kissaa ole pakarin lisäkkeenä. Lienee sitten valmistettu jo kesänlapsena?? Muistaakseni valmistuspvm oli jotain 23.11.'89... vaan ei ole nyt dokumenttia tässä käsillä.)
Parissa esimerkissä (W123 ja 250 D) on mennyt kahta puolen kuukausi, siis valmistumisen ja rekkaamisen välillä. 250D:ssä tämä tosin veikattiin istuimen valmistuspäivämäärästä

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No sittenhän sitä on ilmeisesti viritetty jollain tavalla?
[/quote]
Mulla on Lotecin alustasarja ja se onkin sit sillä korkeudella että mökille pitää mennä isäpapan dieselillä jos meinaa perille asti puun juurten yli
Suurempaa virityspajaa mobiili ei oo toistaiseksi käyny; normitehon päälle mulla kyllä siinä syystä tai toisesta on (oisko sinänsä mallille harvinaisen Getrac-5v manuaalilaatikon ansiota?).
t. Juhana

Mulla on Lotecin alustasarja ja se onkin sit sillä korkeudella että mökille pitää mennä isäpapan dieselillä jos meinaa perille asti puun juurten yli

Suurempaa virityspajaa mobiili ei oo toistaiseksi käyny; normitehon päälle mulla kyllä siinä syystä tai toisesta on (oisko sinänsä mallille harvinaisen Getrac-5v manuaalilaatikon ansiota?).
t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.