270cdi nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nissensin jäähdytin saattaa hajota samalla tapaa. En luottaisi siihen että jäähdytin on joskus vaihdettu.
wiimax.fi
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Jos tarkoitit öljynkiertoa? Niin siinä ei kyllä minun ymmärtääkseni tarvi,eikä ole termaria.Öljy kyllä kait kiertää koko ajan lauhduttimelle.

Mutta niinkuin monta kertaa, nää on niin kummallisuuksia täynnä että varmista. Asenuksissa en osaa opastaa yhtään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fi

ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,

aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa

(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

CDI203 kirjoitti:
jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fi

ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,

aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa

(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain ja
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Unique387 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fi

ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,

aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa

(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain ja
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässä
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,

laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

CDI203 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fi

ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,

aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa

(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain ja
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässä
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,

laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
Toi Viton lauhdutin on tehdas asenteinen ? Ja termari öljyn kierrossa. Okei. Joo ymmärrän tasalämpöisyyden edut....mitkä ne nyt
sitten tarkalleen taas oliskaan ? Ehkä pakkasilla ? Ylikuumiksihan ne ei ehjänä ja "normaali" ajossa kyllä pääse. Kerran vielä.laittaisin ehdottomasti täysin erillisen lauhduttimen. ....Termarilla ...tai ilman ! ! Ihan sama ! Pääasia että laittaa ! Periaatteessa kylmänähän
auto laitetaan aina käymään.

Hyvä ! Näin sitä saa tietoa viisaammiltaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Unique387 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fi

ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,

aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa

(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain ja
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässä
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,

laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
Toi Viton lauhdutin on tehdas asenteinen ? Ja termari öljyn kierrossa. Okei. Joo ymmärrän tasalämpöisyyden edut....mitkä ne nyt
sitten tarkalleen taas oliskaan ? Ehkä pakkasilla ? Ylikuumiksihan ne ei ehjänä ja "normaali" ajossa kyllä pääse. Kerran vielä.laittaisin ehdottomasti täysin erillisen lauhduttimen. ....Termarilla ...tai ilman ! ! Ihan sama ! Pääasia että laittaa ! Periaatteessa kylmänähän
auto laitetaan aina käymään.

Hyvä ! Näin sitä saa tietoa viisaammiltaan.
Jos tietoa noista syistä miksi se lämpö tila on tärkeä haluua(ymmärtää vähän systeemin toiminasta)
niin hyvä konsti on selata vaikka tätä foorumia ja mese fi
mutta jos erilisen lauhdutimen laittaa niin SIIHEN AINA TERMOSTAATTI ja se on hyvä vaihta välillä siihen alkuperäiseenkin

E: tuosta ei kyllä ymmärrä, siis mitenkä oli ymmärttää vai ei
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Hyvä ! Tarkoitus olikin tyhjentää "eturessu" kerralla. Tätä kaikkea tietoa tarvitseville ! Tota haja tietoa on niin tanasti että ähky tulee.

Itsehän mä en varsinaisesti tee noilla tiedoilla mitään ,ainekaan lähitulevaisuudessa.
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni... :wtf: )
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Tarkistin tänään syylärin merkin.Se oli Valeo ja valmistettu kesäkuussa 2004.Joten alkuperäinen vielä paikallaan.Siitä numerosarjasta ei paljoo näkynyt,mutta loppuu kakkosella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jusssi kirjoitti:Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni... :wtf: )
Oikeen muisteltu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

ari.siltanen kirjoitti:Tarkistin tänään syylärin merkin.Se oli Valeo ja valmistettu kesäkuussa 2004.Joten alkuperäinen vielä paikallaan.Siitä numerosarjasta ei paljoo näkynyt,mutta loppuu kakkosella.
HYVÄ ! Kerettiin ! Toivottavasti! ! Säästit arviolta.... Tonneja ! Nää on kaiken lisäks väärällään eri variaatioita, melkein kaikessa, autossa.

Lopussa kiitos seisoo. . . . .. . . . no kyl se välillä muullonki :lol:
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Ihan muistin varaisesti; Käy Veholla tai vastaavassa ! Niiden vaihdettava se.
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja HarryB »

jusssi kirjoitti:Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni... :wtf: )
Oiskohan sulla samanmoinen kun mulla? Semmonen rypytetty alumiiniboksi koneen kyljessä imusarjan alla. Putket tulee laatikolta alakautta ja aikas vaikeasti tutkittavissa. Samoissa vesissä käy siis lämpenemässä/jäähtymässä, mutta ei vaan siellä syylärissä. Mulla tosin w203 220cdi -02.

En hätäilis sen syylärin vaihtoon jos se ölkkä ei kerran siellä kierrä. Oli se jollain joskus semmosesta lämmönvaihtimestakin glykolit vuotanu, mutta tiedä sitten onko se jo harvinaisempaa... Glykolitestin jälkeen tiedetään sitten oletko toinen sellainen tapaus.
mikki92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 31.07.2013 00:20

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja mikki92 »

Tuossa erillisessä öljynlauhduttimessa menee vaan sen aluperäisen syylärin idea,koska sehän on samalla lämmönvaihdin.
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Joo siis syyläriä ei tarvi murehtia, mutta josko tuo toinen systeemikin sit voi pettää... :problem: No Käyttöauto seinäjoella on paikka jossa voi testauttaa öljyn jos siltä tuntuu. Itsellä kyllä semmonen kutina, että tää kaipaisi vaan kunnon huuhtelun lootaan ja sillä voiskin lähteä liikeelle. TÄSSÄ hyvät ohjeet suoritukseen.
E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

No niin.Hyvin se toimikin muutaman päivän.Tänään aamulla töihin mennessä,alko jyristään niin helvetisti 90 vauhdissa.Piti pysäyttää auto ja ja uudelleen matkaan.Sen jälkeen pikkusta jyrinää taas,mut illalla takas tullessa,ei mitään ongelmaa.Pitää lauantaina tehä toi huuhtelu,ja katsoa mitä sit tapahtuu.Kiitos linkistä Jussi.Niin juu ja ulkolämpötila oli -4 astetta,ja jyrinä alko noin 20km ajon jälkeen.
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

ari.siltanen kirjoitti:No niin.Hyvin se toimikin muutaman päivän.Tänään aamulla töihin mennessä,alko jyristään niin helvetisti 90 vauhdissa.Piti pysäyttää auto ja ja uudelleen matkaan.Sen jälkeen pikkusta jyrinää taas,mut illalla takas tullessa,ei mitään ongelmaa.Pitää lauantaina tehä toi huuhtelu,ja katsoa mitä sit tapahtuu.Kiitos linkistä Jussi.Niin juu ja ulkolämpötila oli -4 astetta,ja jyrinä alko noin 20km ajon jälkeen.
Ja lisätään nyt vielä,että eipä ongelmia sit taas sen jälkeen ole ollutkaan.Outo on juttu :)
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Kysytään vielä semmonenkin asia,että voiko turbiini ravistaa silloin tällöin.Välillä ravistaa aika kovaa,joka nopeudella,ja välillä ei lainkaan????
ari.siltanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 16.01.2014 19:36

Re: 270cdi nykii

Viesti Kirjoittaja ari.siltanen »

Nonniin.Ei hirveesti kerenny keskittyyn tähän,mutta tänään tehty glykoolitesti,ja sitähän siellä on.Siis uutta laatikkoa ja syylaria ettimään.
Vastaa Viestiin