270cdi nykii
Re: 270cdi nykii
Nissensin jäähdytin saattaa hajota samalla tapaa. En luottaisi siihen että jäähdytin on joskus vaihdettu.
wiimax.fi
Re: 270cdi nykii
Jos tarkoitit öljynkiertoa? Niin siinä ei kyllä minun ymmärtääkseni tarvi,eikä ole termaria.Öljy kyllä kait kiertää koko ajan lauhduttimelle.jusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
Mutta niinkuin monta kertaa, nää on niin kummallisuuksia täynnä että varmista. Asenuksissa en osaa opastaa yhtään.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 270cdi nykii
Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fijusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,
aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa
(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 270cdi nykii
Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain jaCDI203 kirjoitti:Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fijusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,
aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa
(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 270cdi nykii
esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässäUnique387 kirjoitti:Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain jaCDI203 kirjoitti:Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fijusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,
aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa
(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,
laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 270cdi nykii
Toi Viton lauhdutin on tehdas asenteinen ? Ja termari öljyn kierrossa. Okei. Joo ymmärrän tasalämpöisyyden edut....mitkä ne nytCDI203 kirjoitti:esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässäUnique387 kirjoitti:Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain jaCDI203 kirjoitti:Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fijusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,
aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa
(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,
laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
sitten tarkalleen taas oliskaan ? Ehkä pakkasilla ? Ylikuumiksihan ne ei ehjänä ja "normaali" ajossa kyllä pääse. Kerran vielä.laittaisin ehdottomasti täysin erillisen lauhduttimen. ....Termarilla ...tai ilman ! ! Ihan sama ! Pääasia että laittaa ! Periaatteessa kylmänähän
auto laitetaan aina käymään.
Hyvä ! Näin sitä saa tietoa viisaammiltaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 270cdi nykii
Jos tietoa noista syistä miksi se lämpö tila on tärkeä haluua(ymmärtää vähän systeemin toiminasta)Unique387 kirjoitti:Toi Viton lauhdutin on tehdas asenteinen ? Ja termari öljyn kierrossa. Okei. Joo ymmärrän tasalämpöisyyden edut....mitkä ne nytCDI203 kirjoitti:esim vitossa on 722.6** laatikoa jäähdytämässäUnique387 kirjoitti:Oikaskaa heti jos menee pieleen ! Siis olen ymmärtänyt että täydellisen erillisessä vaihdelaatikon öljyn lauhduttimessa kiertää vain jaCDI203 kirjoitti:Tästä erilisestä jäähdytimestä löytyy kyllä paljonkin juttua täälttä palstalta ja lisä tuolta mese fijusssi kirjoitti:Juup, sekin olis vaihtoehto. Ois kiva kuulla vinkkiä sellasen laittaneilta, lähinnä kennon mallista, sijoituksesta, letkulähtöjen koko ym. Onko tässä mersun systeemissä termostaatti, että ei kokoajan kierrä jäähdyttimen kautta vai miten? Paljonko siinä jäähdytyskierrossa on painetta, että onko ihan klemmari liitos luotettava?
ja siihen on syytä laittaa termostaati
syytkin on moneen kertaan käyty läpi,
aina jos laatikon öljyä jäähdytellän jäähdytin nesteellä
on riski (iso tai pieni)sekoitumisesta olemassa
(niissä missä sille on alkujaan erillen jäähdytin on myös termostaatti)
ainoastaan ÖLJYÄ ? Ja se kenno keulalla? Oikeen nautin jos oikastaan !
(missä on kaikissa ei)
keulassa alhaalla kenno ~10cm x ~40cm x ~5cm mistä lämpö öljystä siirtyille ilmaan
sen kierrossa on termostaatti,
laatikon toiminnan kannalta on parempi tuo yleisempi missä se siirty jäähdytin nesteeseen ja toisin päin
(pysyy tarkemmin tasa lämpöisenä)
sitten tarkalleen taas oliskaan ? Ehkä pakkasilla ? Ylikuumiksihan ne ei ehjänä ja "normaali" ajossa kyllä pääse. Kerran vielä.laittaisin ehdottomasti täysin erillisen lauhduttimen. ....Termarilla ...tai ilman ! ! Ihan sama ! Pääasia että laittaa ! Periaatteessa kylmänähän
auto laitetaan aina käymään.
Hyvä ! Näin sitä saa tietoa viisaammiltaan.
niin hyvä konsti on selata vaikka tätä foorumia ja mese fi
mutta jos erilisen lauhdutimen laittaa niin SIIHEN AINA TERMOSTAATTI ja se on hyvä vaihta välillä siihen alkuperäiseenkin
E: tuosta ei kyllä ymmärrä, siis mitenkä oli ymmärttää vai ei
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 270cdi nykii
Hyvä ! Tarkoitus olikin tyhjentää "eturessu" kerralla. Tätä kaikkea tietoa tarvitseville ! Tota haja tietoa on niin tanasti että ähky tulee.
Itsehän mä en varsinaisesti tee noilla tiedoilla mitään ,ainekaan lähitulevaisuudessa.
Itsehän mä en varsinaisesti tee noilla tiedoilla mitään ,ainekaan lähitulevaisuudessa.
Re: 270cdi nykii
Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni...
)

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 16.01.2014 19:36
Re: 270cdi nykii
Tarkistin tänään syylärin merkin.Se oli Valeo ja valmistettu kesäkuussa 2004.Joten alkuperäinen vielä paikallaan.Siitä numerosarjasta ei paljoo näkynyt,mutta loppuu kakkosella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 270cdi nykii
Oikeen muisteltujusssi kirjoitti:Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 270cdi nykii
HYVÄ ! Kerettiin ! Toivottavasti! ! Säästit arviolta.... Tonneja ! Nää on kaiken lisäks väärällään eri variaatioita, melkein kaikessa, autossa.ari.siltanen kirjoitti:Tarkistin tänään syylärin merkin.Se oli Valeo ja valmistettu kesäkuussa 2004.Joten alkuperäinen vielä paikallaan.Siitä numerosarjasta ei paljoo näkynyt,mutta loppuu kakkosella.
Lopussa kiitos seisoo. . . . .. . . . no kyl se välillä muullonki

Re: 270cdi nykii
Ihan muistin varaisesti; Käy Veholla tai vastaavassa ! Niiden vaihdettava se.
Re: 270cdi nykii
Oiskohan sulla samanmoinen kun mulla? Semmonen rypytetty alumiiniboksi koneen kyljessä imusarjan alla. Putket tulee laatikolta alakautta ja aikas vaikeasti tutkittavissa. Samoissa vesissä käy siis lämpenemässä/jäähtymässä, mutta ei vaan siellä syylärissä. Mulla tosin w203 220cdi -02.jusssi kirjoitti:Olipas jännä juttu, että kävin tallilla ihmettelemässä tuota systeemiä ja syyläriä, ni en löytänyt syyläristä laisinkaan vaihteistoöljyn sisäänmenoja. Jostakin olin saanut käsityksen, että ne on apumiehen puoleisessa päädyssä, mutta ei siellä kyllä mitään ollut. Oisko ny niin että tässä on erilainen systeemi, että se ölppä menee jossain koneen kupeessa olevalle lämmönvaihtimelle?. (sellaisestakin muistelisin joskus lukeneeni...)
En hätäilis sen syylärin vaihtoon jos se ölkkä ei kerran siellä kierrä. Oli se jollain joskus semmosesta lämmönvaihtimestakin glykolit vuotanu, mutta tiedä sitten onko se jo harvinaisempaa... Glykolitestin jälkeen tiedetään sitten oletko toinen sellainen tapaus.
Re: 270cdi nykii
Tuossa erillisessä öljynlauhduttimessa menee vaan sen aluperäisen syylärin idea,koska sehän on samalla lämmönvaihdin.
Re: 270cdi nykii
Joo siis syyläriä ei tarvi murehtia, mutta josko tuo toinen systeemikin sit voi pettää...
No Käyttöauto seinäjoella on paikka jossa voi testauttaa öljyn jos siltä tuntuu. Itsellä kyllä semmonen kutina, että tää kaipaisi vaan kunnon huuhtelun lootaan ja sillä voiskin lähteä liikeelle. TÄSSÄ hyvät ohjeet suoritukseen.

E250 CDI ['14 S212]
350 SLC [’76 C107]
350 SLC [’76 C107]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 16.01.2014 19:36
Re: 270cdi nykii
No niin.Hyvin se toimikin muutaman päivän.Tänään aamulla töihin mennessä,alko jyristään niin helvetisti 90 vauhdissa.Piti pysäyttää auto ja ja uudelleen matkaan.Sen jälkeen pikkusta jyrinää taas,mut illalla takas tullessa,ei mitään ongelmaa.Pitää lauantaina tehä toi huuhtelu,ja katsoa mitä sit tapahtuu.Kiitos linkistä Jussi.Niin juu ja ulkolämpötila oli -4 astetta,ja jyrinä alko noin 20km ajon jälkeen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 16.01.2014 19:36
Re: 270cdi nykii
Ja lisätään nyt vielä,että eipä ongelmia sit taas sen jälkeen ole ollutkaan.Outo on juttuari.siltanen kirjoitti:No niin.Hyvin se toimikin muutaman päivän.Tänään aamulla töihin mennessä,alko jyristään niin helvetisti 90 vauhdissa.Piti pysäyttää auto ja ja uudelleen matkaan.Sen jälkeen pikkusta jyrinää taas,mut illalla takas tullessa,ei mitään ongelmaa.Pitää lauantaina tehä toi huuhtelu,ja katsoa mitä sit tapahtuu.Kiitos linkistä Jussi.Niin juu ja ulkolämpötila oli -4 astetta,ja jyrinä alko noin 20km ajon jälkeen.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 16.01.2014 19:36
Re: 270cdi nykii
Kysytään vielä semmonenkin asia,että voiko turbiini ravistaa silloin tällöin.Välillä ravistaa aika kovaa,joka nopeudella,ja välillä ei lainkaan????
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 16.01.2014 19:36
Re: 270cdi nykii
Nonniin.Ei hirveesti kerenny keskittyyn tähän,mutta tänään tehty glykoolitesti,ja sitähän siellä on.Siis uutta laatikkoa ja syylaria ettimään.