W124 Katalysaattori pois?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

W124 Katalysaattori pois?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12799
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

en tie paljon tuusulasta on matkaa turkuun, mut kerronpa nyt kuitenkin:


Turun pakoputki, lausteella, tekee tilauksesta tehoputkia yms. . Kuulemma ihan laadukasta työtä+kohtuu hintaan!!
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W124 Katalysaattori pois?

Viesti Kirjoittaja PM »

erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa
Eikös tuo ole laitonta, jos rekisteriotteessa on merkintä auton vähäpäästöisyydestä? Ainakin Hondien kanssa rassaavat, jotka ovat korvanneet katin suoralla putkella tai korvausvaimentajalla, laittavat kuitenkin katin katsastukseen. Tiedä sitten mitä pakokaasuarvot olisivat ilman kattia. Ja joskus oli myös puhetta, että todella v-mäisellä päällä oleva sinivuokko voisi antaa jopa rapsut, jos huomaisi katin uupuvan kyydistä. Tuo onkin sitten kyllä todella teoreettinen uhka. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 Katalysaattori pois?

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Sepä se kun ei tiedä minkälaiseksi ne arvot ilman vehjettä muuttuis. Katilla saan erik.ehtoihin maininnan "Vähäpäästöinen" niin vasta Mersun alleen saanella logiikka sanoo, että jos siitä katin ottaa pois, tuskin se kiitosta enää sais mutta bensalla rajat silti helpommin pidettävissä kurissa kuin isäpapan dieselillä.

Annatko tuon Turun liikkeen yht.tiedot, vois katsoa miten ne luurissa reagoi. Ja jos sille päälle sattuu niin Tuusulasta Turkuun on vaivaiset 2 tuntia.

Tack..
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

katti

Viesti Kirjoittaja kaba »

mulla on semmonen muistikuva, että kattia ei saa ottaa pois, jos auto on rekisteröity vähäpäästöseks..esim. mulla (230ce -90) on katti, mutta ei oo rekisteriotteessa mainintaa vähäpäästösyydestä...eli sen vois kai ottaa pois?....



-kaba
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vähäpäästöisestä sen katin saa ottaa veke jos se sen jälkeenkin menee päästöistä läpi. Ja vissiin pitää mittauttaa VTT:llä.
Lue mitä laki sanoo asiasta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12799
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tässä numero:

Turun Pakoputkicenter Oy Taalintehtaank. 3 (02) 253 2440


kerro tänne ihmeessä jos antavat jonkun hinnan!
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kiitos, soittelen tuonne..

Tämähän on siitä aika jännä tilanne, että jos oikein suolaisesti käy ja katin poistamisen jälkeen jäis päästöistä kiinni niin ei suuren luokan merkantti tarvi olla laskeakseen persnetto siitä hyvästä yrityksestä joka sit päättyy siihen, että samainen laite on taas pellin alla.

Aiheen ulkopuolelta: CE:ni taitaa ripsautella väliajoin öljyä, mistähän se vähän ajetussa pelissä voi olla peräisin... Muutenkin tuo öljypuoli on oma maailmansa; edellisen omistajan "laiminlyönnin" jälkeen autolla oli ajettu 27 000 kilsaa samoilla öljyillä Saksasta ja täällä kaiffari väitti sen olleen kovin kirkasta vielä..
:shock:
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

vähän ajettu vai vähän mittarissa :wink: ....mihin se ripsauttaa sitä öljyä? vesitilaan vai tihkuuko sitä koneen alta?...nää koneet on vähän takaviistossa siellä konehuoneessa, eli jos sieltä takaata valuu öljyä, niin se voi olla esim. venttiilikopan tiiviste, joka falskaa ja se sieltä vähän ruikkii ja sehän on vielä helppo vaihtaa...mut tosiaan jos sinne vesitilaan pääsee öyljyä, niin se on huonompi homma...


enemmän asiasta tietävät varmaan osaa oikeesti selittää mikä on vikana :) ..



-kaba 230ce -90....mittarissa vasta 315tkm
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Ajettu 138 tuhatta km, ja tällä kertaa tämä on fakta:) Ei hassummin -92/93 mallisesta.. Mutta Munchenissahan mun 300 CE 24V on peltoauto ja siispä tämäkin kesäautona vain.

Siis oon löytäny pari tippaa auton alta pihalaatoitukselta. Siks enemmän kuin vaikee nyt tällei paikantaa, mutta siis joka tapauksessa nokan alta :?

Eipä tämä kai sen suurempi juttu, jos se vielä sitä tekee, viedään se sit takaisin pajalle..
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: W124 Katalysaattori pois?

Viesti Kirjoittaja Saul »

erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?
Kertokaapa tyhmälle, että mitä niitä katteja pois repimään jos ei kerran lisätehoja tavoitella? Vai meninkö taas vanhanaikaseen? :?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: W124 Katalysaattori pois?

Viesti Kirjoittaja PM »

saul kirjoitti:
erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?
Kertokaapa tyhmälle, että mitä niitä katteja pois repimään jos ei kerran lisätehoja tavoitella? Vai meninkö taas vanhanaikaseen? :?
Onhan se jo hyvä vaihtaa suoraan rööriin ajoissa, ennenku pönttö menee joskus vuonna 2010 rikki. Mahtaa kuitenkin maksaa maltaita moisen uusiminen... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin