W124 Katalysaattori pois?
W124 Katalysaattori pois?
Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?
Re: W124 Katalysaattori pois?
Eikös tuo ole laitonta, jos rekisteriotteessa on merkintä auton vähäpäästöisyydestä? Ainakin Hondien kanssa rassaavat, jotka ovat korvanneet katin suoralla putkella tai korvausvaimentajalla, laittavat kuitenkin katin katsastukseen. Tiedä sitten mitä pakokaasuarvot olisivat ilman kattia. Ja joskus oli myös puhetta, että todella v-mäisellä päällä oleva sinivuokko voisi antaa jopa rapsut, jos huomaisi katin uupuvan kyydistä. Tuo onkin sitten kyllä todella teoreettinen uhka.erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: W124 Katalysaattori pois?
Sepä se kun ei tiedä minkälaiseksi ne arvot ilman vehjettä muuttuis. Katilla saan erik.ehtoihin maininnan "Vähäpäästöinen" niin vasta Mersun alleen saanella logiikka sanoo, että jos siitä katin ottaa pois, tuskin se kiitosta enää sais mutta bensalla rajat silti helpommin pidettävissä kurissa kuin isäpapan dieselillä.
Annatko tuon Turun liikkeen yht.tiedot, vois katsoa miten ne luurissa reagoi. Ja jos sille päälle sattuu niin Tuusulasta Turkuun on vaivaiset 2 tuntia.
Tack..
Annatko tuon Turun liikkeen yht.tiedot, vois katsoa miten ne luurissa reagoi. Ja jos sille päälle sattuu niin Tuusulasta Turkuun on vaivaiset 2 tuntia.
Tack..
katti
mulla on semmonen muistikuva, että kattia ei saa ottaa pois, jos auto on rekisteröity vähäpäästöseks..esim. mulla (230ce -90) on katti, mutta ei oo rekisteriotteessa mainintaa vähäpäästösyydestä...eli sen vois kai ottaa pois?....
-kaba
-kaba
Kiitos, soittelen tuonne..
Tämähän on siitä aika jännä tilanne, että jos oikein suolaisesti käy ja katin poistamisen jälkeen jäis päästöistä kiinni niin ei suuren luokan merkantti tarvi olla laskeakseen persnetto siitä hyvästä yrityksestä joka sit päättyy siihen, että samainen laite on taas pellin alla.
Aiheen ulkopuolelta: CE:ni taitaa ripsautella väliajoin öljyä, mistähän se vähän ajetussa pelissä voi olla peräisin... Muutenkin tuo öljypuoli on oma maailmansa; edellisen omistajan "laiminlyönnin" jälkeen autolla oli ajettu 27 000 kilsaa samoilla öljyillä Saksasta ja täällä kaiffari väitti sen olleen kovin kirkasta vielä..

Tämähän on siitä aika jännä tilanne, että jos oikein suolaisesti käy ja katin poistamisen jälkeen jäis päästöistä kiinni niin ei suuren luokan merkantti tarvi olla laskeakseen persnetto siitä hyvästä yrityksestä joka sit päättyy siihen, että samainen laite on taas pellin alla.
Aiheen ulkopuolelta: CE:ni taitaa ripsautella väliajoin öljyä, mistähän se vähän ajetussa pelissä voi olla peräisin... Muutenkin tuo öljypuoli on oma maailmansa; edellisen omistajan "laiminlyönnin" jälkeen autolla oli ajettu 27 000 kilsaa samoilla öljyillä Saksasta ja täällä kaiffari väitti sen olleen kovin kirkasta vielä..

vähän ajettu vai vähän mittarissa
....mihin se ripsauttaa sitä öljyä? vesitilaan vai tihkuuko sitä koneen alta?...nää koneet on vähän takaviistossa siellä konehuoneessa, eli jos sieltä takaata valuu öljyä, niin se voi olla esim. venttiilikopan tiiviste, joka falskaa ja se sieltä vähän ruikkii ja sehän on vielä helppo vaihtaa...mut tosiaan jos sinne vesitilaan pääsee öyljyä, niin se on huonompi homma...
enemmän asiasta tietävät varmaan osaa oikeesti selittää mikä on vikana
..
-kaba 230ce -90....mittarissa vasta 315tkm

enemmän asiasta tietävät varmaan osaa oikeesti selittää mikä on vikana

-kaba 230ce -90....mittarissa vasta 315tkm
Ajettu 138 tuhatta km, ja tällä kertaa tämä on fakta:) Ei hassummin -92/93 mallisesta.. Mutta Munchenissahan mun 300 CE 24V on peltoauto ja siispä tämäkin kesäautona vain.
Siis oon löytäny pari tippaa auton alta pihalaatoitukselta. Siks enemmän kuin vaikee nyt tällei paikantaa, mutta siis joka tapauksessa nokan alta
Eipä tämä kai sen suurempi juttu, jos se vielä sitä tekee, viedään se sit takaisin pajalle..
Siis oon löytäny pari tippaa auton alta pihalaatoitukselta. Siks enemmän kuin vaikee nyt tällei paikantaa, mutta siis joka tapauksessa nokan alta

Eipä tämä kai sen suurempi juttu, jos se vielä sitä tekee, viedään se sit takaisin pajalle..
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Re: W124 Katalysaattori pois?
Kertokaapa tyhmälle, että mitä niitä katteja pois repimään jos ei kerran lisätehoja tavoitella? Vai meninkö taas vanhanaikaseen?erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: W124 Katalysaattori pois?
Onhan se jo hyvä vaihtaa suoraan rööriin ajoissa, ennenku pönttö menee joskus vuonna 2010 rikki. Mahtaa kuitenkin maksaa maltaita moisen uusiminen...saul kirjoitti:Kertokaapa tyhmälle, että mitä niitä katteja pois repimään jos ei kerran lisätehoja tavoitella? Vai meninkö taas vanhanaikaseen?erela kirjoitti:Kaveri väläytti mahdollisuudesta ottaa W124:stani (300CE 24V.)katalysaattori pois ja "putket suoraksi", kun siinä sinänsä päästöt pysyy kaiketi rajoissa. Potkuahan ei tarvitsisi lisää:), mutta minkähänlainen työ tuo on teettää? Kokemuksia?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]