W201 190D käyttis projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Ei mikään maailmaa mullistava projekti, tarkoitus tehdä hyvä ja toimiva käyttis sekä omaan silmään hyvännäköinen auto. Hitaasti mutta varmasti 8).

Ensiksi auto pitää katsastaa kun leima loppui pari kuukautta sitten, ja kortti saatu takaisin joten halut on kovat saada auto ajoon taas. To Do:

-Jarrut uusiksi, vaihdetaan levyt ja palat + huolletaan ja maalataan satulat.(Tehty)
-Helmasta yhden reiän paikkaus.(Tehty)
-Hiilaria sisustaan (Tehty).
-Kaikki valot ledeiksi (Tehty).
-Uusi maski (Tehty).
-Uudet kirkkaat etuvilkut (Tehty).

-Valojen tummennus (Leimaamisen jälkeen).
-Etulasien tummennus (Leimaamisen jälkeen).
-Syötön ruuvaus (Leimaamisen jälkeen).
-Xenonit keulaan (Leimaamisen jälkeen).
-Vanteiden kiillotus.
-Pikku fiksailua.


Autolla on ajettu 350tkm, ja on muutenkin hyvässä kunnossa tenavaksi. Maalipinta on hyvässä kunnossa, eikä ruostetta juuri ole.

Kuva

Tällä hetkellä:
KuvaKuva
Viimeksi muokannut Jesukka, To 24.10.2013 01:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201 190E 2.6 M103
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Kuva

Piti käydä siirtolätkät hakemassa ja vähän ajelamassa. Hyvin se kyllä pelaa, jarrutkin tuntuu pelaavan pienen herkistelyn jälkeen. Mutta uusitaan nyt kuitenkin ne niin ei tarvi niistä murehtia jatkossa enään.

Ebaysta tilattu taas kaikennäköstä pikku hifistelyä, xenonitkin ostin.

Sitten ongelmia,

Mikä on kun ainostaan kuskin puolelta puhaltaa lämmintä, siis sieltä ihan sivusta ja tuulilasiinkin vain kuskin puolelta. Olis kiva ennen talvea saada kuntoon :).
W201 190E 2.6 M103
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Moi!

Voisiko olla että lämmityslaitteen kennoon kotelon säätölätkät on jumiutunu tai jääny kokonaan laittamatta paikalleen kennon vaihdon yhteydessä?

Melkein aloittasin kojelaudan purkamisella vian tutkimisen, menee 6 tuntia ko purkaa ja kasaa + välissä korjaa. Jos avaat lämppärin kotelon, tyhjennä ensin jäähdytysnesteet autosta.
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Nätti mersu! Itellä täysin identtinen mut vihreällä sisustalla; D
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Tuo kokomusta maski ei sovi omaan silmään, muuten ihan näpsäkkä peli :) itsellä samanlainen vm92 tosin mustana ja karo sisustalla :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Katsoo mitä kesällä keksii, taino maskihan menee vaihtoon ja tilalle tulee AVANTGARDE maski.

Ebaysta lähti tulemaan uudet jarruhilut, saapunevat viikon-kahden kuluessa. Sitten ei olekkaan mitään kuin vakio pellit alle ja pikku fixailua ja leimalle :).
W201 190E 2.6 M103
amgtoys
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: La 28.04.2007 17:10

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Kuulostaapi ihan jumittavalta närhenmunalta tuo lämppäri ongelma. Kokeile koputelle kylkeen jos se siitä avautuis, tai varmemmin saa toimiin ku käyttää auki, ja putsaa.
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Veikkaan että säätönappien takaa on lähtenyt jotain irti, koska tuntuvat niin löysiltä. Eikä kuskin puolelta ala tulemaan kylmää vaikka laittaa kylmälle. Täytyy huomenna purkaa.. Masentelin äsken spl erkkasarjan ja uuden tähden keulaan :D.

Mites muuten tuo kojelauta lähtee irti? Riittää varmaan kun purkaa sen keskiosan vain?
W201 190E 2.6 M103
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Nykykunto:
Kuva

Keulaa on pakko saada alaspäin ja pian, ens kuun alusta leimalle niin jos sitte :).

Mielipitetä jos maalaisi helmat valkoisiksi? Ja laittakaas jotain mielipidettä koko autosta.
W201 190E 2.6 M103
Avatar
WilZy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 20.10.2012 21:54

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja WilZy »

Ihan näppärässä kunnossa tuntuu tämä yksilö olevan. Omaan makuuni ei oikein vanteet ja maski sovi, mutta ne on tosiaan makuasioita. Itse en lähtis maalaamaan helmoja, tenavassa kuuluu olla mustat helmat ;)
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kojis, jos siis tarkotat sitä osaa missä lämmönsäätimet on kiinni niin irtoaa kun ottaa keskimmäisten tuuletus suuttimien alareunasta 2ruuvia ja kuskin ja apparin jalkatilasta yhden ruuvin per puoli. Lämmönsäätimien alla on 24mm mutterit jotka irrotetaan myös. Sitten varovasti nitkuttelemalla irti. :thumbup:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Kuva

Uudet levyt ja palat tuli, täytyy laitella tässä kiinni kun vähän tulisi vielä paremmat kelit. Lämppärikin toimii, taino keskeltä puhaltaa edelleen kylmää. Muuten toimii, jos siellä on kenno nyt rikki niin sitte saakin olla kesään asti, teippaan vaan keskiräppänät talveksi kiinni niin ei tule vilu.

Sitten tarvisi apua vielä käkkärin kanssa, jos jollain on tiedossa missä olisi käkkärin räjäytyskuva niin saa laittaa!
W201 190E 2.6 M103
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

tuleekos w201ssä lämmintä keskeltä, vai onko tämä ilmastoitu? kun eihän ainakaan w124 taida tullakkaan lämmintä keskeltä. Tuolla on ohjeet w124 muuttamisesta puhaltamaan lämmintä. :arrow: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=140675" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Jesukka kirjoitti:[ http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/C3C3BBAF-1E2B-539D-E7C0-45854078D206/size/default/13829273546295392831186647617n.jpg ]

Uudet levyt ja palat tuli, täytyy laitella tässä kiinni kun vähän tulisi vielä paremmat kelit. Lämppärikin toimii, taino keskeltä puhaltaa edelleen kylmää. Muuten toimii, jos siellä on kenno nyt rikki niin sitte saakin olla kesään asti, teippaan vaan keskiräppänät talveksi kiinni niin ei tule vilu.

Sitten tarvisi apua vielä käkkärin kanssa, jos jollain on tiedossa missä olisi käkkärin räjäytyskuva niin saa laittaa!
//kuvauppi


Ei siitä keskeltä kuulukaan tulla lämmintä ilmastoimattomassa mallissa, ilma tulee suoraan ulkoa kesät talvat mutta onneksi sen saa kiinni :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Kuva
Kuva

Aika loppu oli takaa toinen levy.. Mutta nyt on takana uudet levyt+palat ja käsijarru hilut. Huomenna vaihtelen eteen vielä levyt ja palat.

Nyt ei ainakaan jarruista tule hylsyä 8)
W201 190E 2.6 M103
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Oli pientä motivaation puutetta tuossa, kun oli muutto ja kaikki. Mutta tänään vaihtelin loput levyt+palat, moniurahihan, talvirenkaat ja korjasin soittimen.

Nätisti lähti käyntiin yli kuukauden seisseenä 8). Huomattava ero uusilla jarruhiluilla, aika hätäseen pysähtyy. Seuraavaksi leimalle.
W201 190E 2.6 M103
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Eipä tullu mersuun leimaa syyt:

-Oikea raidetangon pää väljä
-Käsijarru ei pidä
-Etuvilkut väärän väriset
-Polttoaine vuoto
-Etujarrusatulan letku vedetty väärältä puolta.

Täytyy laittaa porkkana vilkut takasin katsastuksen ajaksi, vittumaisin näistä on vaihtaa raidetangon pää. Pihalla lumessa.. Alkaa olemaan perinne jo tämä, joka talvi on saanut taivasalla laittaa autoja kun ei ikinä toimi.

Onneksi ei ole kallista lystiä.
W201 190E 2.6 M103
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Onko käsijarru tehoton uutuuttaan vai mikä siellä nyt oikein oli kun niin tehoton on?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Linkku sanoi itsensä irti, mutta uusi tulossa. Joskoos sitä parin viikon sisään koittaisi päästä konttorilla käymään uudestaan.

Katsoo nyt miten kelit sallii tuolla taivas alla räplätä tätä. Onko muuten mimmonen homma vaihtaa raidetangon pää? Koskaan ennen moista tehnyt.
W201 190E 2.6 M103
ion`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 19.06.2010 13:04
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja ion` »

Jesukka kirjoitti:Onko muuten mimmonen homma vaihtaa raidetangon pää? Koskaan ennen moista tehnyt.
Riippuu aivan että kuinka kiinni/ruosteessa on.. Kartiosta lähtee irti ihan vaan antamalla lämpöä + lekaa, eikä siis raidetangonpäähän vaan siihen ulkokehälle. Joskus saattaa pää olla tangossa aika tiukassakin. Kato ensin kummankätinen kierre on kun rupeat irrottamaan :)
190d om605
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Laita sinne vilkkuihin keltaset polttimot niinku kirkkaissa pitääkin olla.
Avatar
WilZy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 20.10.2012 21:54

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja WilZy »

Yleensä raidetangonpään vaihdon jälkeen tulisi suorittaa aurauskulmien säätö. Jos uuden raidetangonpään saa asennettua tarkasti samaan kohtaan missä vanha oli, voi auraus säiliyä suurinpiirtein ennallaan. Aurauskulmat voi säätää kotioloissa käyttämällä rullamittaa ja tussia, mikä tosin ei vastaa tarkkuudeltaan korjaamon laitteita.
W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Kuva

Osat saapui, viikonlopun aikana kiinni ja maanantaina leimalle.
W201 190E 2.6 M103
jp201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 30.01.2013 10:35

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja jp201 »

minkä merkkiset nuo vanteet o?
Jesukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 28.08.2013 19:07
Paikkakunta: Forssa

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Jesukka »

Barzettat..

Jaksoi taas raahautua autoa laittamaan, ja tuli raidetanko vaihdettua kokonaan. Vielä pitäisi vaihtaa paineventtiilien o-renkaat ja kuparitiivisteet, sekä saada vasemmalta takaa käsijarruvaijeri vaihdettua.

Siihen kaipaisin vinkkejä, miten saan vaijerin irti tuolta jarrulevystä (Onko oikea termi?). Pultti avattu mutta ei liiku vaijeria vaikka kuinka repii.

Kuva
W201 190E 2.6 M103
Theros
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 22.01.2014 17:59

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja Theros »

En osaa vinkkiä antaa mutta kaippa sitä on hattua nostettava kun tuollaisessa paikassa raidetangonpään vaihdoit ja jatkat remonttis vieläkin.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: W201 190D käyttis projekti

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Käsijarruvaijeri navan päästä låhtee irti ku purkaa levyn irti ja sitte kengät. Siellä on sellanen linkku, on siinä kiinni pikkusella tapilla.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Vastaa Viestiin