Lasit huurtuu
Lasit huurtuu
Lasit huurtuu aika helposti (varsinkin takaa) ja huuru ei lähe pois ennen kuin pistää puhaltimen täysille joksikin aikaa.
Auto ei ole sisältä mitenkään erikoisen kostea, kyseinen kosla on vm 03 w211 ja varustettu thermotronic:lla
Eikö ton ilmastoinnin pitäisi kuivattaa sisäilmaa tehokkaasti ?
Auto ei ole sisältä mitenkään erikoisen kostea, kyseinen kosla on vm 03 w211 ja varustettu thermotronic:lla
Eikö ton ilmastoinnin pitäisi kuivattaa sisäilmaa tehokkaasti ?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Lasit huurtuu
Täällä myös ollut viimeisen vuoden aikaan 2 kertaa tilanne et lasit huurtuu, viimeeksi tänään (ilma +5, ei vesi sadetta).
Kaupunkiajoa n.10min ja sen jälkeen motaria n.20min jonka jälkeen pikkuhiljaa alkoi laseihin tulla sisälle huurretta. Tuulilasi pysyi näkökentästä kirkkaana mut taaksepäin lasit huurtui voimakkaammin.
ilmastointi oli automaatilla ja ilmanvirtaus tuulilasille ja sivusuuttimille heikkoa, nostin puhaltimen nopeutta maksimiin mutta ei se hirveästi parantanut ilmanvirtausta em suuttimille.
Suodatin on vaihdettu n.2kk sitten ja autoa säilytetään katoksessa eli kosteusrasitusta on vain ajaessa (max 4 krt viikossa).
Auto on w211 220cdi facelift -06
ihmetyttää vaan tuo ilmanvirtaus/puhalluksen voimakkuus... häviää kyllä mennentullen jos vertaa tuohon vanhukseen(w124)
Kaupunkiajoa n.10min ja sen jälkeen motaria n.20min jonka jälkeen pikkuhiljaa alkoi laseihin tulla sisälle huurretta. Tuulilasi pysyi näkökentästä kirkkaana mut taaksepäin lasit huurtui voimakkaammin.
ilmastointi oli automaatilla ja ilmanvirtaus tuulilasille ja sivusuuttimille heikkoa, nostin puhaltimen nopeutta maksimiin mutta ei se hirveästi parantanut ilmanvirtausta em suuttimille.
Suodatin on vaihdettu n.2kk sitten ja autoa säilytetään katoksessa eli kosteusrasitusta on vain ajaessa (max 4 krt viikossa).
Auto on w211 220cdi facelift -06
ihmetyttää vaan tuo ilmanvirtaus/puhalluksen voimakkuus... häviää kyllä mennentullen jos vertaa tuohon vanhukseen(w124)
W124 300e 12v -91
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
Re: Lasit huurtuu
Itsellä teki tismalleen samaa muutamavuosi sitten.Vaihdoin raitisilmasuodattimen/met. Niitähän on pari rinnakkain pelkääjän puolen jalkatilan yläpuolella. Oma auto kylläkin w210 e270 cdi elegance -00. Kärvistelin suodattimien vaihdon jälkeenkin yhden talven lasit huurussa.Ei auttanut mitään ?? Sitten vasta tulin tietämään että autossani on vielä toiset suodattimet, hanskalokeron alla. Se täytyy poistaa ensin. Kun sain ne käsiini, ne oli a-i-v-a-n tukossa !Mikale kirjoitti:Täällä myös ollut viimeisen vuoden aikaan 2 kertaa tilanne et lasit huurtuu, viimeeksi tänään (ilma +5, ei vesi sadetta).
Kaupunkiajoa n.10min ja sen jälkeen motaria n.20min jonka jälkeen pikkuhiljaa alkoi laseihin tulla sisälle huurretta. Tuulilasi pysyi näkökentästä kirkkaana mut taaksepäin lasit huurtui voimakkaammin.
ilmastointi oli automaatilla ja ilmanvirtaus tuulilasille ja sivusuuttimille heikkoa, nostin puhaltimen nopeutta maksimiin mutta ei se hirveästi parantanut ilmanvirtausta em suuttimille.
Suodatin on vaihdettu n.2kk sitten ja autoa säilytetään katoksessa eli kosteusrasitusta on vain ajaessa (max 4 krt viikossa).
Auto on w211 220cdi facelift -06
ihmetyttää vaan tuo ilmanvirtaus/puhalluksen voimakkuus... häviää kyllä mennentullen jos vertaa tuohon vanhukseen(w124)
Kun vaihdoin sinnekin uudet, maailma muuttui! Ja puhallusteho parani ainekin50%. Jos ei ole kaksia putsareita niin sitten
on jotain muuta hämminkiä. Toivotaan että on
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Lasit huurtuu
Mä ainaki olen W211 kohdalla suosista ottanut koko suodattimen talveksi pois...kun ei ne lasit muuten tunnu pysyvän auki. W219 tuota ongelmaa ei tunnu olevan
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Lasit huurtuu
Suodatin varmasti siihen vaikuttaa ja aiemmissa autoissani(mm.volvo,ford) on ollut ihan vastaavia tapauksia että lasit huurtuu heti lähdöstä ja ilma ei tahdo kiertää ja niistä on selvinnyt suodattimen poisotolla.Itsellä teki tismalleen samaa muutamavuosi sitten.Vaihdoin raitisilmasuodattimen/met. Niitähän on pari rinnakkain pelkääjän puolen jalkatilan yläpuolella. Oma auto kylläkin w210 e270 cdi elegance -00. Kärvistelin suodattimien vaihdon jälkeenkin yhden talven lasit huurussa.Ei auttanut mitään ?? Sitten vasta tulin tietämään että autossani on vielä toiset suodattimet, hanskalokeron alla. Se täytyy poistaa ensin. Kun sain ne käsiini, ne oli a-i-v-a-n tukossa !
Kun vaihdoin sinnekin uudet, maailma muuttui! Ja puhallusteho parani ainekin50%. Jos ei ole kaksia putsareita niin sitten
on jotain muuta hämminkiä. Toivotaan että on
Toisen kerran vaan sattui näin että kesken(n. puolen tunnin jälkeen startista) ajon alkoi huurtumaan ja sitä olen pähkäillyt.
Pitänee ainakin tsekata suodatus jos kuitenkin sieltä olis joku häikkä..
W124 300e 12v -91
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
Re: Lasit huurtuu
Onko W211 yhdet vai kahdet suodattimet ? Riippuu ehkä myös mallista. Kahdet ollu aikaisemmin kai lisävaruste?tuomkiti81 kirjoitti:Mä ainaki olen W211 kohdalla suosista ottanut koko suodattimen talveksi pois...kun ei ne lasit muuten tunnu pysyvän auki. W219 tuota ongelmaa ei tunnu olevan
Re: Lasit huurtuu
Onkohan w203 yhdet vai kahdet suodattimet?
________________
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Re: Lasit huurtuu
Jos on thermotronic, eli se parempi näytöllinen ilmastointi niin on 2 suodatinta, muuten 1.osku1619 kirjoitti:Onkohan w203 yhdet vai kahdet suodattimet?
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Lasit huurtuu
Mulla W219 thermotronic mutta en ainakaan tiedä että olisi kuin 1 suodatin, joka on siellä konehuoneenpuolella. Missä W211 on se toinen suodatin?Risto113 kirjoitti:Jos on thermotronic, eli se parempi näytöllinen ilmastointi niin on 2 suodatinta, muuten 1.osku1619 kirjoitti:Onkohan w203 yhdet vai kahdet suodattimet?
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Lasit huurtuu
Paljon on 'pyynti' sisälämmölle? Huomannut että 21 vs. 22 astetta on yllättävän paljon eroa jälkimmäisen hyväksi.tuomkiti81 kirjoitti:Mä ainaki olen W211 kohdalla suosista ottanut koko suodattimen talveksi pois...kun ei ne lasit muuten tunnu pysyvän auki.
W211 220cdi
Re: Lasit huurtuu
22c astetta on automaatti ilastoinnin optimi asetus
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Lasit huurtuu
No yleensä toi 22...cdi2002 kirjoitti:Paljon on 'pyynti' sisälämmölle? Huomannut että 21 vs. 22 astetta on yllättävän paljon eroa jälkimmäisen hyväksi.tuomkiti81 kirjoitti:Mä ainaki olen W211 kohdalla suosista ottanut koko suodattimen talveksi pois...kun ei ne lasit muuten tunnu pysyvän auki.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: Lasit huurtuu
Milloin viimeksi lasit pesty sisäpuolelta? Lika ei ainakaan helpota tilannetta.
Re: Lasit huurtuu
Lasit on puhtaat ja tuskin likaisetkaan lasit olis niin nopeasti huurtunut ajon aikana.
Pari juttua tuossa tuli mieleen.. Ilmastoinnin kondensioveden poistoletku tukossa(jos sellainen siellä on!!)
tai lämmityslaitteenkenno vuoto, tosin glykoli ei tuoksunut ja seuraavana päivänä lasit ei huurtunut
yhtään.
Tuon huurtumisen jälkeen lasit on pysynyt taas kirkkaina.. mutta seuraavaa kertaa odotellessa.
Pari juttua tuossa tuli mieleen.. Ilmastoinnin kondensioveden poistoletku tukossa(jos sellainen siellä on!!)
tai lämmityslaitteenkenno vuoto, tosin glykoli ei tuoksunut ja seuraavana päivänä lasit ei huurtunut
yhtään.
Tuon huurtumisen jälkeen lasit on pysynyt taas kirkkaina.. mutta seuraavaa kertaa odotellessa.
W124 300e 12v -91
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
W211 220cdi -06 (fl)
Toyota eri malleja vuosien 75 ja 92 väliltä
Opel eri malleja 81-92 väliltä(taivas paikka lunastettu)
VW eri malleja 75 ja 88 väliltä.
BMW eri malleja 77 ja 95 väliltä.
Ford mondeo 2000
Saab 9000 pari kpl.
Re: Lasit huurtuu
Mikä on w203 c180 2001v autossa vikana, kun tyhjäkäynnillä vetää lasit huuruun? Liikkeessä pysyy paremmin auki, mutta silloinkin joutuu pitää lämppäriä täysillä. Onko tässä muuta suodatinta kuin kaksi konehuoneen nurkissa? Ja voiko sillä olla asian kanssa tekemistä, ettei lämppäri juuri puhalla muuta kun lämmintä ilmaa, käyny mielessä, jos sisäilmakiertoläppä olisi jumissa, millä saisin sen selville?
Re: Lasit huurtuu
Omassa vm 2005 w219 on vain yksi suodatin konehuoneen puolella, toisin kuin täällä joku yritti väittää. Puhaltimen säätimen vaihdoin viime vuonna, rikkinäisenä se sääteli puhallusta 0-100 % välillä. Eli voihan olla, että puhallin ei aina ole täysillä mukana jos lasit huurtuu.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: Lasit huurtuu
Starilla pystyy kokeilemaan niiden eri läppien toiminnan.ADU kirjoitti:Mikä on w203 c180 2001v autossa vikana, kun tyhjäkäynnillä vetää lasit huuruun? Liikkeessä pysyy paremmin auki, mutta silloinkin joutuu pitää lämppäriä täysillä. Onko tässä muuta suodatinta kuin kaksi konehuoneen nurkissa? Ja voiko sillä olla asian kanssa tekemistä, ettei lämppäri juuri puhalla muuta kun lämmintä ilmaa, käyny mielessä, jos sisäilmakiertoläppä olisi jumissa, millä saisin sen selville?
Eikös 203-korissa ollut aika tyypillistä että jotkut muoviset läppien akselit tapaa mennä poikki?
Tilalle taitavat kaupata jostain vahvemmasta materiaalista tehtyjä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Lasit huurtuu
Juu noista läppävioista luin itsekkin.mutta mitään voimakasta nakutusta en kuule!
Saakohan ne katottua autodatalla? En nimittäin tunne ketään staria omistavaa. Mutta kummastuttaa ettei ajon aikana oireile niin pahasti. Ei kai konehuoneen kautta voi tulla kosteutta? Jos konehuone lämpiää tyhjäkäynnillä ja sieltä puskis höyryt sisälle.
Saakohan ne katottua autodatalla? En nimittäin tunne ketään staria omistavaa. Mutta kummastuttaa ettei ajon aikana oireile niin pahasti. Ei kai konehuoneen kautta voi tulla kosteutta? Jos konehuone lämpiää tyhjäkäynnillä ja sieltä puskis höyryt sisälle.
Re: Lasit huurtuu
Ei tarvitse ku valoissa pysähtyä niin alkaa huurtumaan! Takalasi myös huurussa eikä sivutkaan pysy auki ellei oo lämppäri täysilä. Pitäiskö koittaa ilman suodattimia? Tuleeko pää kipeeks pakokaasun takia? ja jos se sillä paranee niin mikä on diagnoosi?
Re: Lasit huurtuu
En tiedä onnistuuko autodatalla, epäilen. Jos kaikki on kunnossa niin kyllä se (puhdas) putsari siellä kestää paikallaan olla.
Ei kai se toisaalta mitään haittaakaan ajaa ilman sitä putsaria. Eihän vähän vanhemmissakaan autoissa mokomia ole. Mutta miksi? Säätilat vain pölyyntyy yms. nopeampaa.
Vettä ei vuoda mistään sisään ja muutenkin sisätilat kuivat sekä kaikki pelaa niin pysyy kyllä ikkunat kirkkaina.
Ei kai se toisaalta mitään haittaakaan ajaa ilman sitä putsaria. Eihän vähän vanhemmissakaan autoissa mokomia ole. Mutta miksi? Säätilat vain pölyyntyy yms. nopeampaa.
Vettä ei vuoda mistään sisään ja muutenkin sisätilat kuivat sekä kaikki pelaa niin pysyy kyllä ikkunat kirkkaina.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: Lasit huurtuu
tänään katottiin vikalista autocomilla.
B15D0 Seosilmaläppä oikea on suljettu/jäykkä
Eli viittaa siihen vipuun? siinä sit onki rojekti vaihtaa se .
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9361/12/18" onclick="window.open(this.href);return false; Onkohan nää sitä vahvistettua mallia?
ja muuten autto paljon huurtumiseen, kun putsas ikkunat ja otti suodattimen pois! mut pitää se saada toimimaan oikein!
B15D0 Seosilmaläppä oikea on suljettu/jäykkä
Eli viittaa siihen vipuun? siinä sit onki rojekti vaihtaa se .
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 9361/12/18" onclick="window.open(this.href);return false; Onkohan nää sitä vahvistettua mallia?
ja muuten autto paljon huurtumiseen, kun putsas ikkunat ja otti suodattimen pois! mut pitää se saada toimimaan oikein!
Re: Lasit huurtuu
Onnistuin paikallistamaan vian! Hansikaslokeron takana on läppä, mikä ohjaa ilmeisesti jaloille tulevaa ilmaa. Läppää liikuttava vipu oli ironnut paikaltaan, joten ilmeisesti läppä on ohjannut jatkuvasti jaloille ilmaa.
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Napsautin vivun vain takaisin paikalleen(Läppä oikeassa asennossa kojetaulun säätöihin nähden!), mietin kyllä miten voisi varmistaa ettei se enää irtoa paikaltaan, mutten keksi, ei siihen oikeen teippiäkään voi laittaa . Jos ei haittaa ettei jaloille tule ilmaa niin voishan sen läpän teipata tiettyyn asentoon.
menin sit ostamaan noi aiemmin mainitsemani osat, millä ei sitten ollutkaan mitään tekemistä tän homman kanssa , no ompahan tulevaisuuden varalle
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cjpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Napsautin vivun vain takaisin paikalleen(Läppä oikeassa asennossa kojetaulun säätöihin nähden!), mietin kyllä miten voisi varmistaa ettei se enää irtoa paikaltaan, mutten keksi, ei siihen oikeen teippiäkään voi laittaa . Jos ei haittaa ettei jaloille tule ilmaa niin voishan sen läpän teipata tiettyyn asentoon.
menin sit ostamaan noi aiemmin mainitsemani osat, millä ei sitten ollutkaan mitään tekemistä tän homman kanssa , no ompahan tulevaisuuden varalle