W201 perä
W201 perä
mulla on autona 190E 2.3 automaatti vm 92 jossa on perä alkanut pitää ulinaa kun ajan ns. välikaasulla. elikkäs kun moottori ei vedä eikä jarruta niin perästä kuuluu enemmän tai vähemmän häiritsevää ääntä.
ohjeena sain että pitää hankkia uusi perä jos haluaa äänestä eroon mutta ei se hajoa vaikka ei vaihtaisikaan.
haluan kuitenkin äänestä eroon joten jos joku osaa kertoa mistä voisin kysellä perää kun en kuitenkaan uutta osta jos on käytettynä tarjolla.
toisaalta en kyllä tiedä mitä mun pitäs huomioida perää ostaessani. riittääkö kun se on samankoppasesta vehkeestä vai onko vuosimalli, koneen koko, automaatti jotenkin huomiotava?? jos joku tietää niin opastaisitteko, tai jos tiedätte perän tohon niin ilmottaisitteko mistä se sais hakee.
ohjeena sain että pitää hankkia uusi perä jos haluaa äänestä eroon mutta ei se hajoa vaikka ei vaihtaisikaan.
haluan kuitenkin äänestä eroon joten jos joku osaa kertoa mistä voisin kysellä perää kun en kuitenkaan uutta osta jos on käytettynä tarjolla.
toisaalta en kyllä tiedä mitä mun pitäs huomioida perää ostaessani. riittääkö kun se on samankoppasesta vehkeestä vai onko vuosimalli, koneen koko, automaatti jotenkin huomiotava?? jos joku tietää niin opastaisitteko, tai jos tiedätte perän tohon niin ilmottaisitteko mistä se sais hakee.
ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa
Laakerivika?
Perä ei välttämättä ole täysin sökö. Monesti laakeroimalla saa siitä hiljaisen. Mutta jos hammaspyörät ovat kuluneet, niin uusiminen on ainoa vaihtoehto perän hiljentämiseksi.
Eräs mersupajaa pitävä henkilö kertoi, että tuontiautoissa lähes poikkeuksetta perä jollottaa jo pienilläkin mittarilukemilla. Ilmeisesti sakemannit eivät nuukuksissaan vaihda koskaan peräöljyjä, ja laakerithan siitä eivät tykkää. 200tkm on liikaa samoilla peräöljyillä.
Eräs mersupajaa pitävä henkilö kertoi, että tuontiautoissa lähes poikkeuksetta perä jollottaa jo pienilläkin mittarilukemilla. Ilmeisesti sakemannit eivät nuukuksissaan vaihda koskaan peräöljyjä, ja laakerithan siitä eivät tykkää. 200tkm on liikaa samoilla peräöljyillä.
hammaspyörät
eräs mersuja >20v korjannut kaveri tiesi heti sanoa että pitää perä vaihtaa kun kerroin oireet ja miten ilmenee.
autolla on ajettu 213tkm ja veikkaan että sakemanni ei ole vaivautunut öljyjä vaihtamaan vaan vaihtoi kerralla autoa.
autolla on ajettu 213tkm ja veikkaan että sakemanni ei ole vaivautunut öljyjä vaihtamaan vaan vaihtoi kerralla autoa.
- Joka tapauksessa kaivahan tukku sadan euron seteleitä esiin. Siteeraan itseäni taannoiselta topicilta "vaikuttaako öljy perän ulinaan":
"Noinkohan on, että väljän perän hammasrattaista tuleva ulina lähtee pysyvästi öljyvempuloinnilla?
Minä kyllästyin kohtuuväljän perän ulinaan joka alkaa siinä kahdeksassakympissä ja tulee turhan sietämättömän voimakkaammaksi noin satasessa.
Menee perän sisuskalut uusiksi, eli siis ne hammasrattaat ja laakerit. Hinta ihan hirvittää, pelkät tarvikkeet n. 600 € ja siihen vielä asentajaherran päivän hommat..
Mutta kun 3.91sen perää ja ABSllä ei mistään saa. Ja jos saa niin puol miljoonaa kilsaa ajettuna.."
Mulla on uuden perän sisuskalut odottamassa ens perjantaita tuolla tallissa. Näemmä samat sisuskalut 124sen pienessä perässä ja 201sen perässä. noinkohan on että 201sen perät käy satakaksneloseen ja päinvastoin.
"Noinkohan on, että väljän perän hammasrattaista tuleva ulina lähtee pysyvästi öljyvempuloinnilla?
Minä kyllästyin kohtuuväljän perän ulinaan joka alkaa siinä kahdeksassakympissä ja tulee turhan sietämättömän voimakkaammaksi noin satasessa.
Menee perän sisuskalut uusiksi, eli siis ne hammasrattaat ja laakerit. Hinta ihan hirvittää, pelkät tarvikkeet n. 600 € ja siihen vielä asentajaherran päivän hommat..
Mutta kun 3.91sen perää ja ABSllä ei mistään saa. Ja jos saa niin puol miljoonaa kilsaa ajettuna.."
Mulla on uuden perän sisuskalut odottamassa ens perjantaita tuolla tallissa. Näemmä samat sisuskalut 124sen pienessä perässä ja 201sen perässä. noinkohan on että 201sen perät käy satakaksneloseen ja päinvastoin.
Melkein kannattas kuitenkin kokeilla laakerointia ja hammasvälyksen säätöä ensin. Vaikea nimittäin löytää hiljaista käytettyä perää. Jos hammasrattaat on pilalla, perä jollottaa myös vedätyksessä. Joku joka on laakeroinut periä, kyllä tekee sen kätevästi. Omaani tein perärempan itse, toki ammattimiehen opastuksella ja tuli lähes äänetön 380 tkm kohdalla. 78-80 km/h kuuluu aivan pieni ulina, jos tarkkaan kuuntelee.
täytyy kysellä
mullakin ulisee siinä 80 ----- 120 vauhdissa. hiljempaa ajaessa kuuluu ihan vähän ja kovempaa ajellessa ei yhtään.
pitää kysellä jos joku alkas laakerointihommiin.
pitää kysellä jos joku alkas laakerointihommiin.
Mulla oli samaa ulinaa 80-110km/h.
Vanhempi asentaja sanoi kans. että verkon painoksi.
Hankin "uuden" perän ja avasin entisen: laakerit oli kaikin puolin kunnossa.
Hammasvälyksen säätö on melko V.... mainen homma kun joudut purkamaan perän yksiin osiin ja puristusholkki pitää uusia joka kerta kun säädetään eri välyksille tai vaihdetaan laakerit
Vanhempi asentaja sanoi kans. että verkon painoksi.
Hankin "uuden" perän ja avasin entisen: laakerit oli kaikin puolin kunnossa.
Hammasvälyksen säätö on melko V.... mainen homma kun joudut purkamaan perän yksiin osiin ja puristusholkki pitää uusia joka kerta kun säädetään eri välyksille tai vaihdetaan laakerit
Joku mersupurkaamo??
Onko näistä peräremonteista kuulunut mitään? Tuliko laakeroimalla + välysten säädöllä hiljaiseksi? Ja ennenkaikkea paljonko tuli hintaa (kiinnostaa etenkin ASD-perän korjaus)
Itsellä tuo ulisee jo heti liikkeelle lähtiessä. Suurinta ääntä pitää tuolla mainitulla välikaasulla, mutta myös vedättäessä. Moottorijarrutuksessa harvemmin kuuluu. Oikeastaan hiljaisin on, kun vauhtia on tarpeeksi (yli 110), mutta silloin muu melu saattaa jo olla sen verran päällä, että vain luulen hiljaisemmaksi
Ulina on kuulunut jo kesästä asti, tai siis voimistunut. Kesällä alkoi pienenä ulinana 80-90 vauhdissa.. Tähän pätee tietysti se vanha totuus, että mitä aiemmin teet, sitä halvemmalla pääset. Mutta ei ole oikein ollut intoa pistää rahaa tuohon perään kiinni 

Itsellä tuo ulisee jo heti liikkeelle lähtiessä. Suurinta ääntä pitää tuolla mainitulla välikaasulla, mutta myös vedättäessä. Moottorijarrutuksessa harvemmin kuuluu. Oikeastaan hiljaisin on, kun vauhtia on tarpeeksi (yli 110), mutta silloin muu melu saattaa jo olla sen verran päällä, että vain luulen hiljaisemmaksi

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: W201 perä
[quote="timo m"]mulla on autona 190E 2.3 automaatti vm 92 jossa on perä alkanut pitää ulinaa kun ajan ns. välikaasulla. elikkäs kun moottori ei vedä eikä jarruta niin perästä kuuluu enemmän tai vähemmän häiritsevää ääntä.
Tuota..
tämä nyt niin tärkeää ole mutta "välikaasu" termi tarkoittaa esim. suorahampaisella tai synkronoimattomalla manuaalilaatikolla tapahtuvan vaihtamisen yhteydessä kaasun "polkaisua" kun kytkin on alhaalla tai kaksoiskaasutusta samassa tapahtumassa tai muuten vaan volauttelua esim. turbon kierrosten keräämiseksi tai moottorin kierrosluvun nostamiseksi alaspäin vaihtaessa. Tämmöstä vaan ajattelin sanoa..
perien suhteen taas ammattitaitoni on enemmän naisten perien puolella..
Marcus
W107 1977
W201 1989
..ja muuta
Tuota..
tämä nyt niin tärkeää ole mutta "välikaasu" termi tarkoittaa esim. suorahampaisella tai synkronoimattomalla manuaalilaatikolla tapahtuvan vaihtamisen yhteydessä kaasun "polkaisua" kun kytkin on alhaalla tai kaksoiskaasutusta samassa tapahtumassa tai muuten vaan volauttelua esim. turbon kierrosten keräämiseksi tai moottorin kierrosluvun nostamiseksi alaspäin vaihtaessa. Tämmöstä vaan ajattelin sanoa..
perien suhteen taas ammattitaitoni on enemmän naisten perien puolella..
Marcus
W107 1977
W201 1989
..ja muuta