Uusi ja vanha hihna.

Joten jos hihnan iästä ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa. Melko edullinen remontti (24e) ja taas on yksi huoli vähemmän.
dealer kirjoitti:" mun kohdalla toi vaihtohomma kustansi 210 € ja ekan vaihto-yrityksen osalta poiki lisää huolia "
Oliko täällä jossain juttua tuosta tapauksesta kun en muista ?
Niinpä niinpä, 150 tkm välein taidan jatkossa vaihtaa:Sivonen kirjoitti:Ja kuten monesti sanottu, vaihtakaa samalla se kiristinrulla. Ei maksa paljoa ja tulee tapettua seitsemän kärpästä yhdellä lapiolla.
Mites se kiristysrulla. Kait sekin meni nyt vaihtoon? Veikkaisin, että aikas uralla on jo ja laakerikaan ei enää ole ihan tuoreimmillaan.Sampo kirjoitti:Kävipä eräälle mersumiehelle niin että autosta katkesi moottoritievauhdissa moniurahihna. Rikkinäinen hihna löi automaatin öljyletkuun reiänvaihteistoöljyt pihalle ja matka katkesi siihen.
Uusi ja vanha hihna.
KUVA
Joten jos hihnan iästä ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa. Melko edullinen remontti (24e) ja taas on yksi huoli vähemmän.
M.K kirjoitti:
Mites se kiristysrulla. Kait sekin meni nyt vaihtoon? Veikkaisin, että aikas uralla on jo ja laakerikaan ei enää ole ihan tuoreimmillaan.
Joo'o se veho 24h service sen kyllä vaihtaa, lasku oli mulla 430 €+hinaus, jonka vakuutus maksaa. Auto muuten on määräaikaishuollettu ja 200 tkm ajettu OM601 nelisylinterinen diesel. Ei tullut mieleen, että se pitää vaihtaa.Sampo kirjoitti:M.K kirjoitti:
Mites se kiristysrulla. Kait sekin meni nyt vaihtoon? Veikkaisin, että aikas uralla on jo ja laakerikaan ei enää ole ihan tuoreimmillaan.Nuukuuksissani en tuota vaihtanut, kun tuntui vielä olevan hyvässä kunnossa. Seuraavaksi kun KL:ään eksyy niin tarvii tuo rullakin ostaa.
Älkääs nyt pelotelko tuollalailla.veskola kirjoitti: Joo'o se veho 24h service sen kyllä vaihtaa, lasku oli mulla 430 ?+hinaus, jonka vakuutus maksaa. Auto muuten on määräaikaishuollettu ja 200 tkm ajettu OM601 nelisylinterinen diesel. Ei tullut mieleen, että se pitää vaihtaa.
kaltio15 kirjoitti:Kitinä?
Kannattaa katsellakun laittaa koneen käymään ,että hihna kulkee suurinpiirtein keskellä pyöriä.
Jos ottaa reunaan kiinni niin kyllä kitisee.
Kuten jo edellä tuli esille niin kiristintä kannattaa herkistellä ,jos on vuosia ollut melkein samoilla sijoilla niin herkästikkö tuo menee jankkiin.
Liitujauho tai perunajauho auttaa,kitinään,ja saa samalla kivan puuterin poskiin,niin kaikki näyttää uudelta ja kauniilta
Niin, no miksei ne kuulu määräaikaisvaihto-ohjelmaan. Eihän minun nyt tarvitse tietää moisia yksityiskohtia, kunhan ajelenJack kirjoitti: terveisin jaska
asentaja /veho
ps: ei ne vehon hinnat nyt niin kauheita ole
tilaatte vaan tietyt ennalta määrätyt työt jne jne. pieni huolto on aina kalliimpi kuin pelkän öljyn ja raitisilma suodattimen vaihto.
Nyt kuulostaa ettei kaikki ole niinkuin pitäis.Hemingway kirjoitti:Mulla tuossa 300:ssa hihna on liian löysällä vaikka hihna plus kaikki muut vermeet on uusittu hiljan. Kitisee, tai kitisi, perunajauhot oli kova sana. Hihna kääntyy 180 astetta kun sitä kääntää siitä "pisimmästä" välistä ylhäältä, eikö tuon pitäisi kääntyä vain 90 astetta. Miksi näin, miten sitä kiristää ku on jo uudet pelit ja vehkeet?
niinhän niiden pitääkin, minun käsittääkseni.veskola kirjoitti:Niin, no miksei ne kuulu määräaikaisvaihto-ohjelmaan. Eihän minun nyt tarvitse tietää moisia yksityiskohtia, kunhan ajelenJack kirjoitti: terveisin jaska
asentaja /veho
ps: ei ne vehon hinnat nyt niin kauheita ole
tilaatte vaan tietyt ennalta määrätyt työt jne jne. pieni huolto on aina kalliimpi kuin pelkän öljyn ja raitisilma suodattimen vaihto.Kirjassa lukee koska pitää ajaa seuraavaksi veholle. Kun kysyin että vaihdetaanko tuota määräaikaisissa niin "vain jos se ääntelee"... No kantapään kautta opin että pitää se vaihdattaa vaikkei ääntelekkään.
Oli muuten tuossa minun tapauksessa hihnakin jo ruvella.
höh, vehon noi remontit pitäisi maksaa, kun määräaikaishuolettu auto laukeaa kadulle tolleen
Käynkö siis valittamaan veholle tuon 430 € laskun kanssa ?Jack kirjoitti:niinhän niiden pitääkin, minun käsittääkseni.
jos auto on määräaikaishuollettu.
useimmiten mersussa hihnat vaihetaan kun näkyy pykimiä / tai jos ääntelee, useimmiten kuitenkin pykimien takia.
ja huoltoohjelmassahan sanotaan että hihnan kunto on tarkistettava ( B- huolto ).
terveisin jaska
Vehon Jaskalle tiedoksi:veskola kirjoitti:Käynkö siis valittamaan veholle tuon 430 € laskun kanssa ?Jack kirjoitti:niinhän niiden pitääkin, minun käsittääkseni.
jos auto on määräaikaishuollettu.
useimmiten mersussa hihnat vaihetaan kun näkyy pykimiä / tai jos ääntelee, useimmiten kuitenkin pykimien takia.
ja huoltoohjelmassahan sanotaan että hihnan kunto on tarkistettava ( B- huolto ).
terveisin jaska
matkan keskeytymisestä saa tuolla vehon sivuilla kuvattuja hyvityksiä.Ostaessasi uuden Mercedeksen saat jotain, mitä et saa mistään muualta. Saat ainutlaatuisen takuu- ja liikkuvuuspalvelupaketin nimeltä MobiloLife, joka on vakiona kaikissa uusissa Mercedes-Benz henkilöautoissa. MobiloLife on voimassa jopa 30 vuotta. Voit siis olla varma, että et jää matkan varrelle.
Takuukorjauksissa saat apua MobiloLife:sta takuuajan puitteissa. Ja jos Mercedeksessäsi ilmenee tekninen vika tai käynnistysongelma, MobiloLife takaa, että pääset perille nopeimmalla mahdollisella tavalla. Missä tahansa liikutkin. Sama palvelupaketti on voimassa 25 Euroopan maassa. Ja aivan ilmaiseksi.