Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Tomicsh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 03.10.2012 18:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tomicsh »

Onks NicNac miettiny mahdollisuut laittaa hattuhyllyl sen '10 subi? Tuossa vähä enemmä aiheesta, http://www.mbclub.co.uk/forums/electron ... -w210.html" onclick="window.open(this.href);return false; ja vaatiiha toi oman aikansa kikkailua mut sais ainaki näytäväks! Basson ainaki sais kuulumaa nätisti oikeilla säädöillä.
Eikä se suksiluukkuu pistäminenkää pahalt kuulosta ku on noit kuvia tullu nähtyä mut ei oo mitää tietoa mite tapahtuu tai mitä kannattais alkaa tekee.
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Free-air asennus ei kyllä oikein kiihoita...en tiedä. Turhan eksoottinen asennustyyli, mutta kokeilemallahan se selviäis. Eikö tuo hattuhylly asennus aikalähellä free airia ole :?:

Tankista jo sovin kaupat joten viikonloppuna aloitellaan sovitustyö. Ihan mielenkiintoista mitä tästä tulee.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja miksalo »

nicnac kirjoitti:
Ilmeisesti nuolla takakaiuttimilla on joku subi suodatin, kun kuuluu niin vähän diskantti??? Niiltä meinasin vetäistä sen äänen...miltä kuulostaa?
Mitä tällä tarkoitat? kytket subbarin suoraan mankan perään vai?
W202 mallissa ainakin hattuhyllyllä olevat kaiuttimet toimivat "subbareina".
Ei tuosta mankasta ainakaan mitään maanjäristys tehoja lähde mutta varmasti toimivampi kuin alkuperäiset.
Varsinkin jos on joku herkkä subi.
MB S211
Kawasaki Z1000
Henri243
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 02.11.2011 18:06

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Henri243 »

nicnac kirjoitti:Free-air asennus ei kyllä oikein kiihoita...en tiedä. Turhan eksoottinen asennustyyli, mutta kokeilemallahan se selviäis. Eikö tuo hattuhylly asennus aikalähellä free airia ole :?:

Tankista jo sovin kaupat joten viikonloppuna aloitellaan sovitustyö. Ihan mielenkiintoista mitä tästä tulee.
Tuo Rainbow nyt toimii niin pienellä kotelolla, ettei sitä freeairina tarvitse toteuttaa vaikka sen hattuhyllylle laittaisi. Kotelolle tehdä vain jalusta jonka päällä se makaa ja hattuhyllyn läpi vielä muutamalla ruuvilla kiinni, niin kyllä se siinä pysyy :) Itse suunnittelin tällaista toteutusta, mutta auto ei ehtinyt minulla niin kauaa olla, että olisin päässyt hommaa toteuttamaan.

Toivottavasti ymmärsit mitä yritin selittää, voin vääntää pienen paint kuvan asiasta, jos ei muuten aukea
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Kyllä subbarille tulee vahvistin, mutta aion takakaiuttimien johdoista vetää äänen tuohon vahvariin. Nähtävästi siinä oli taajuussuodatin kelat itse takakaiuttimissa joten siihen johtoon asti siinä on suodattamatonta.

Joo ei kyllä yhtään ole varaa luopua kontin korkeudesta. Kaksi MP:n 180:stä renkkua kun laittaa päällekkäin niin tiukkaa tekee :mrgreen:

Tällä hetkellä on tankin vaihto meneillään. Melko tympiä ottaa vanha irti, kun joutuu oikein auton alle mennä :silent:
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:
Tomicsh kirjoitti:Palaillaa taas aiheesee. Subbarina toimii Ground Zeron Hydrogen GZHW 12SPL (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-Hydrogen-GZHW-12SPL" onclick="window.open(this.href);return false;) ja vahvarina Ground Zero Titanium GZTA 2255X (http://www.hifikulma.fi/Ground-Zero-GZTA-2255X" onclick="window.open(this.href);return false;) ja hyvin tuottavat painetta. Mutta silti ei omalle korvalle riitä niin mietin tässä että mite saisin subbarin potkimaa enemmä painetta ilman ostamatta järeempää subbaria tai vahvaria. Äänieristeitä ei ole otettu pois, ylimääräisiä putkia ei ole tehty eli ehdotuksia otetaa vastaa! Myös houkuttelis lyödä subbari hattuhyllylle kiinni mutta siitä haluaisin vähä tarkempaa tietoa että miten se onnistuu... Kaikki kommentti o tervetullut!
epäälen ettei mitenkää nuon alitehoosella vahvistimella. urbaanit kaupunkilegendat kertoo että alitehoosella vahvarilla ei riko ku subin tai vahvistimen. kuinka sun subi kytkennät menee onko 4Ω vai 1Ω .
Subikytkennät 4Ω ja silta-asennos soittamal mono. Khyl se painetta lyö perkeleesti tarkoti vaa et ei riitä vielkää mulle.
ookko kokeellu 1Ω kuormalla. äänenlaatu kärsii ja vaffari joutuu koville ja painetta lähtöö, mikä on vissiin tärkeintä
Tekeeks sitte 1Ω hyvää 2x2Ω subbarille? Ei oo itel pahemmi hajua mitä nämä ohmit edes tarkoittaa. Enkä jaksa uskoo tuoho alitehoon koska samanlaisii pakettei myydää kaupoissaki mm. Powerset. Subbari antaa 1500rms ja 2500 peak. Vahvistin antaa 4Ω 500rms. Tulee vaa mielee et tuskimpa menee paskaks alitehon vuoks jos moisii pakettei myydää kaupaski ja vahvistimet mitkä antais ees lähellekkää 1500rms 4Ω maksaa jo toista tonnia...
tuo sun subi on tarkootettu 1Ω kuormalle ja vahvistin mikä lykkää 1500w 1Ω maksaa suunnilleen 150 käytettynä ja 300 uutena. ohmit tarkoottaa vastusta ja mitä pienempi vastus sitä lähempänä oikosulkua. 1Ω lämmittä vahvaria ja kaikki vahvarit ei siihen pysty
Eli käy sittenki alitehoisena tuolla vastuksella! Mitä tarkotit tol et kaikki vahvarit ei siihe pysty?
sitä että osa lämpiää niin nopiasti että lämpösuoja jarruttaa luukuttamista.
Kiitos avust ! :)

en tierä oliko oikiasti apua mutta kyllä tosta eräällaasen väittelyn sai aikaaseksi

Hyvä väittely, mutta pitää korjata pari asiaa. :)

Jos kerran vahvistin on "silta-asennossa", on se mitä ilmeisimmin 2-kanavainen, joka on siltakytketty monoksi. Käytännössä mikään 2-kanavainen ei kestä yhtä ohmia sillattuna, erikseen kanavat voi kyllä kytkeä kahteen ohmiin. Jotkut 800+euron Rockfordit kyllä sietävät sillattuinakin matalia kuormia, mutta sellaisesta tässä ei ole kyse.

Eli nämä siltaukset ja ohmijutut menevät suunnilleen näin:

Ohmi tosiaan on vastuksen yksikkö ja matalampi lukema on lähempänä oikosulkua. Sen sijaan mitään subia ei ole "tarkoitettu" jollekin tietylle kuormalle eikä mikään subi "anna" tehoa, niissä vain on ihan passiivisena ominaisuutena impedanssi (=ohmit) ja tehonKESTO.

Tuo subi/vahvistin-paketti, josta puhutaan eli 2x2 ohmin keloilla oleva subi ja 2-kanavainen vahvistin on ihan oikein mietitty sikäli, että subi on ajateltu kytkettäväksi sarjaan eli 4-ohmiseksi. Tällöin siis siltakytketty 2-kanavainen toimii ihan ok noin niinkuin sähköisesti (tehon riittävyys on taas eri asia). Jos subin kelat kytketään rinnan, tulee impedanssiksi 1 Ohm, mikä taas aiheuttaa vahvistimelle lievää vakavampaa kärähtämisvaaraa. 2-kanavaisen vahvarin komponentit eivät ole mitoitettuja niille virroille, joita sen sisällä siinä kytkennässä kulkee ja se heittää oikosulkusuojapiirin päälle. Jos ehtii, usein ei ehdi ja toimintasavu tulee ulos. Kaiutin kun on siitä jännä kapistus, että sen impedanssi ei pysy koko ajan samana (Se on eri asia kuin vastuksen -eli sen komponentin- resistanssi, vaikka molempia mitataan ohmeissa), vaan on eri suuruinen eri kohdissa liikerataa ja eri taajuuksilla. Näin ollen yhteen ohmiin kytketty subi saattaakin yhtäkkiä tipahtaa reilusti alle puolen ohmin välillä. Niinpä subi ei suoraan kärsi mistään kytkennästä, vaan vahvistin. Vahvistimen kärsiessä kyllä usein kärsii subikin...

Kaupoissa myydään sitä, mitä asiakkkaat haluavat ostaa. Koska kaikki eivät halua sijoittaa laitteisiin paljon rahaa, on tarjolla oltava myös edullisempia vaihtoehtoja. Edullisessa paketissa tingitään aina jostain. Ihan yksinkertaista. Helpointa on tinkiä vahvarin tehosta, useimmat subit kun kestävät tehoa reippaastikin yli ilmoitetun, jos se teho on puhdasta eikä siinä ole säröä. Näin ollen siis ihan helposti voi olla tilanne, että alitehoisella vahvarilla polttaa subin, vaikka kuinka olisi kaupasta ostettu ja vaikka kyseessä ei ole minkäänlainen kauppiaan ammattitaidottomuudesta johtuva yhteensopimattomuus. Asiakas vain on hankkinut liian halvan paketin siihen nähden, paljonko hän siltä vaatii. Yritettäessä repiä vahvarista viimeisiäkin watteja irti gainit ja boostit tapissa, se tuottaa hemmetisti säröä ja särö rikkoo subin, ei teho.

1500W jatkuvaa (ja jopa ihan todellista) tehoa yhteen ohmiin antavia monopäätteitä saa tosiaan jostain about 300€:sta ylöspäin, joskus allekin. Nämä on siis alunperinkin suunniteltu nimenomaan yksikanavaisiksi subivahvareiksi ja niissä on riittävän järeä virtapuoli ja komponentit, että ne kestävät sen matalan kuorman. Toki niille voi isompia ohmejakin tarjoilla, teholukema vain nyrkkisääntönä puolittuu aina kun ohmit kaksinkertaistuvat (laadukkaammissa vahvistimissa ei suoraan puolitu ja esim. Alpinen PDX:t antavat yhtä paljon tehoa yhteen ja kahteen ohmiin, mutta yleisimmin puolittuu). 200-300 egellä saa jo ok subin sellaiselle vahvistimelle, tosin halvempikin käy, koska tehoa ei voi olla liikaa. Vääriä säätöjä kylläkin, niillä kyllä saa subin poltettua. Tämä tosin pätee myös alitehoiseen vahvariin, säädöt ovat aina jotenkin persiillään jos subi hajoaa.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Onkohan kuinka tuhoon tuomittu ajatus, kun olen miettinyt w210 sedaniin subikoteloa hattuhyllyn alapuolelle? http://www.powerset.fi/dls_rw6" onclick="window.open(this.href);return false; Tuollaiset oli mielessä ja ajatuksena, että subit tulisi orkkiskaiuttimien kohdalle yhtenäiseen koteloon. Onkohan tarpeeksi vaikeasti selitetty?
En ole hattuhyllyä vielä tarkemmin edes tutkinut, mutta suurin ongelma taitaa olla saada kotelo pysymään riittävän pienenä, kun elementtien välinen etäisyys on varmaan lähempänä metriä.
Kotelo olisi siis tarkoitus tehdä tuon dls:n suositusten mukaan.
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

JVa79 kirjoitti:Onkohan kuinka tuhoon tuomittu ajatus, kun olen miettinyt w210 sedaniin subikoteloa hattuhyllyn alapuolelle? http://www.powerset.fi/dls_rw6" onclick="window.open(this.href);return false; Tuollaiset oli mielessä ja ajatuksena, että subit tulisi orkkiskaiuttimien kohdalle yhtenäiseen koteloon. Onkohan tarpeeksi vaikeasti selitetty?
En ole hattuhyllyä vielä tarkemmin edes tutkinut, mutta suurin ongelma taitaa olla saada kotelo pysymään riittävän pienenä, kun elementtien välinen etäisyys on varmaan lähempänä metriä.
Kotelo olisi siis tarkoitus tehdä tuon dls:n suositusten mukaan.
No ei se periaatteessa tuhoon tuomittua ole, kuituhommiksi kylläkin helposti menee. Elementtien kohdalta siis kotelon pitäisi olla riittävän syvä ja siitä välistä taas kapea (mieluummin kuin matala). RW6 kaipaa refleksikoteloa, joten aika vaativaksi menee suunnittelu ja ne putket olisi hyvä tuoda myös hattuhyllyn läpi. Helpompi ratkaisu olisi tehdä se kotelo etupenkin alle/eteen ja verhoilla huomaamattoman värisellä kankaalla tai sitten hanskalokeron alle tai tilalle.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Juu taitaa kuitenkin jäädä minulta tekemättä, liian hankalaksi menee. Idea tuossa oli, että "paine" tulisi tuolla tavoin ehkä paremmin kabiiniin, mutta ylimääräisiä reikiä en ala hattuhyllyyn (tai muuallekaan) refleksiputkelle tekemään. Se penkin alus/jalkatila ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, epäilen vain, ettei tilaa ole riittävästi helppoon ja siistiin toteutukseen.
Olisiko sellaisessa taas mitään järkeä, jos tekisi kotelon vain hattuhyllyn (alapuolelle) toiseen reunaan ja elementit sivuille tai alas suunnattuina ja vain refleksiputki kaiutinreiän kohdalle?
Yksi vaihtoehto on, että laitan sinne takakonttiin vain nykyisen 12" subin koteloineen ja poistan orkkiskaiuttimet hattuhyllyltä, kuuluu sitten mitä kuuluu. Noilla 6.5":lla uskoisin vain saavan helpommin hifistyneemmän taajuusvasteen aikaiseksi.
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

JVa79 kirjoitti:Juu taitaa kuitenkin jäädä minulta tekemättä, liian hankalaksi menee. Idea tuossa oli, että "paine" tulisi tuolla tavoin ehkä paremmin kabiiniin, mutta ylimääräisiä reikiä en ala hattuhyllyyn (tai muuallekaan) refleksiputkelle tekemään. Se penkin alus/jalkatila ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, epäilen vain, ettei tilaa ole riittävästi helppoon ja siistiin toteutukseen.
Olisiko sellaisessa taas mitään järkeä, jos tekisi kotelon vain hattuhyllyn (alapuolelle) toiseen reunaan ja elementit sivuille tai alas suunnattuina ja vain refleksiputki kaiutinreiän kohdalle?
Yksi vaihtoehto on, että laitan sinne takakonttiin vain nykyisen 12" subin koteloineen ja poistan orkkiskaiuttimet hattuhyllyltä, kuuluu sitten mitä kuuluu. Noilla 6.5":lla uskoisin vain saavan helpommin hifistyneemmän taajuusvasteen aikaiseksi.
12" ja orggisten poisto on paree idea kyllä. Hifistyneen toiston edellytys on hifistynyt subi/vahvistin-yhdistelmä, mitkä sinulla on?
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Scorpio kirjoitti:
JVa79 kirjoitti:Juu taitaa kuitenkin jäädä minulta tekemättä, liian hankalaksi menee. Idea tuossa oli, että "paine" tulisi tuolla tavoin ehkä paremmin kabiiniin, mutta ylimääräisiä reikiä en ala hattuhyllyyn (tai muuallekaan) refleksiputkelle tekemään. Se penkin alus/jalkatila ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, epäilen vain, ettei tilaa ole riittävästi helppoon ja siistiin toteutukseen.
Olisiko sellaisessa taas mitään järkeä, jos tekisi kotelon vain hattuhyllyn (alapuolelle) toiseen reunaan ja elementit sivuille tai alas suunnattuina ja vain refleksiputki kaiutinreiän kohdalle?
Yksi vaihtoehto on, että laitan sinne takakonttiin vain nykyisen 12" subin koteloineen ja poistan orkkiskaiuttimet hattuhyllyltä, kuuluu sitten mitä kuuluu. Noilla 6.5":lla uskoisin vain saavan helpommin hifistyneemmän taajuusvasteen aikaiseksi.
12" ja orggisten poisto on paree idea kyllä. Hifistyneen toiston edellytys on hifistynyt subi/vahvistin-yhdistelmä, mitkä sinulla on?
Subi on Pioneerin Champion sarjaa, tuplakelainen, tarkkaa mallia en nyt muista ja vahvari Phoenix Gold M100. Soittimena Pioneer DEH-P88RS

edit. Tuo subi tuli minulle jonku auton kylkiäisenä ja ongelmana siinä on 2+2ohm kelat, joita ei oikein hyvin saa sovitettua tuon Phoenix Goldin kanssa, kun ei 1 ohmin kuormaa taida kestää.
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

JVa79 kirjoitti:
Scorpio kirjoitti:
JVa79 kirjoitti:Juu taitaa kuitenkin jäädä minulta tekemättä, liian hankalaksi menee. Idea tuossa oli, että "paine" tulisi tuolla tavoin ehkä paremmin kabiiniin, mutta ylimääräisiä reikiä en ala hattuhyllyyn (tai muuallekaan) refleksiputkelle tekemään. Se penkin alus/jalkatila ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, epäilen vain, ettei tilaa ole riittävästi helppoon ja siistiin toteutukseen.
Olisiko sellaisessa taas mitään järkeä, jos tekisi kotelon vain hattuhyllyn (alapuolelle) toiseen reunaan ja elementit sivuille tai alas suunnattuina ja vain refleksiputki kaiutinreiän kohdalle?
Yksi vaihtoehto on, että laitan sinne takakonttiin vain nykyisen 12" subin koteloineen ja poistan orkkiskaiuttimet hattuhyllyltä, kuuluu sitten mitä kuuluu. Noilla 6.5":lla uskoisin vain saavan helpommin hifistyneemmän taajuusvasteen aikaiseksi.
12" ja orggisten poisto on paree idea kyllä. Hifistyneen toiston edellytys on hifistynyt subi/vahvistin-yhdistelmä, mitkä sinulla on?
Subi on Pioneerin Champion sarjaa, tuplakelainen, tarkkaa mallia en nyt muista ja vahvari Phoenix Gold M100. Soittimena Pioneer DEH-P88RS

edit. Tuo subi tuli minulle jonku auton kylkiäisenä ja ongelmana siinä on 2+2ohm kelat, joita ei oikein hyvin saa sovitettua tuon Phoenix Goldin kanssa, kun ei 1 ohmin kuormaa taida kestää.
Kytket sen kokeeksi neljään ohmiin ja katsot riittääkö tehot. Nyrkkisääntönä subin soundi on sarjaankytkettynä parempi, mutta vahvarin antama teho toki laskee rajusti. Silti saattaa sinun käyttöösi riittää, se antaa kuitenkin aika kivasti paukkua. 500W @ 4Ohm @ 14.4V. http://www.s10forum.com/forum/f27/phoen ... ge-274361/" onclick="window.open(this.href);return false;
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Toi Champion on oikein kiva subi, joskin tykkäisi lisätehostakin. DLS:n MW12 tai RW12 saattaisi olla myös oikein ookoo samoin kuin Alpinen uusi Type R, joka staa käytännössä vanhaa Type X:ää ja soi hienosti 17-20 litran suljetussa kotelossa. Saa 2+2 ja 4+4 -kelaisina. Hertzin HCP1D olis mainio vahvari sille, näyttäis olevan tarjouksessa 169,- vaikka normihinta on tuo: http://www.hifikonex.fi/product_details.php?p=1878" onclick="window.open(this.href);return false;

Todella pieni ja vähävirtainen vahvari, helppo piilottaa.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Täytyypä kokeilla neljään ohmiin. Tuo on ollut minulla kahteen ohmiin stereona, joka muistaakseni piti tuolla vahvistimella olla 2x300w, mutta tuon linkin tiedon mukaan olisi vain 2x230w.
Tuo teho riittää jotenkin, jos ei tarvi saada peltejä pärisemään.
Nuo laitteet on vielä vanhassa autossa kiinni, mutta siirtyy tässä pikku hiljaa tuohon väyryseen. Jossain vaiheessa ajatuksena oli tuohon edelliseen autoon, että tuo phoenix gold jäisi joko erillissarjalle tai mid subeille ja subbarille tulisi uusi, joku 1.5-2kW monopääte. Näillä näkymin väyryseen ei erillisiä mid subeja ole tulossa, vaan 6.5" 2-tie erkkasarja eteen + subbari.
Scorpio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 12.04.2010 14:16

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Kytke neljään ohmiin sarjaankytkettynä ja sillattuna. 500W tuolla kytkennällä on todnäk parempi laadullisesti, kela per kanava on vaikea saada säädettyä tasan niin ettei keloille mene hiukkaakaan eri teho. Tuo iso vahvistin tottakai parempi. Itselläni on ollut jo useammassa autossa Focalin 165KR diskantit vaihdettuina DLS:n UP1:siin, mutta tuo diskantti on puhtaasti makuasia. Itse tykkään DLS:n hiukan pehmeämmästä soundista. Tuon Focalin sarjan parhaita ominaisuuksia on mielestäni laulutaajuuksien erinomainen toisto, tehonkesto ja hyvin vaimennetuissa ovissa todella jämäkkä midbassotoisto.
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: Subiasennus w210 sedaniin& muuta hifiasiaa

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Scorpio kirjoitti:Kytke neljään ohmiin sarjaankytkettynä ja sillattuna. 500W tuolla kytkennällä on todnäk parempi laadullisesti, kela per kanava on vaikea saada säädettyä tasan niin ettei keloille mene hiukkaakaan eri teho. Tuo iso vahvistin tottakai parempi. Itselläni on ollut jo useammassa autossa Focalin 165KR diskantit vaihdettuina DLS:n UP1:siin, mutta tuo diskantti on puhtaasti makuasia. Itse tykkään DLS:n hiukan pehmeämmästä soundista. Tuon Focalin sarjan parhaita ominaisuuksia on mielestäni laulutaajuuksien erinomainen toisto, tehonkesto ja hyvin vaimennetuissa ovissa todella jämäkkä midbassotoisto.
Kiitti vinkeistä. Täytyy pistää tuo Focal myös korvan taate.
Vastaa Viestiin