W211 E55 AMG
Re: W211 E55 AMG
I Padillekin piti jonkunlainen telinehässäkkä saada ja ensin piti tietysti yrittää halvinta konstia. Ebaystä ostettu 10 euron muovinen teline kesti asennuksen jälkeen noin 15 sek.
En halunnut ruuvailla mitään telinettä josta jäisi pysyvät jäljet, joten erinomaiseksi vaihtoehdoksi löytyi yksinkertainen puupalikka joka sovitettiin autossa valmiina olevaan ulosvedettävään säilytyslokeroon. Telineeksi tukeva ja laadukkaan oloinen Ram ja hienosti on toiminut. Helppo säätää asentoa ja poistaa kokonaan tarvittaessa.
Langattoman obd lukulaitteen avulla saa jotain tietoakin auton sielunelämästä samaan näyttöön. Ei varmasti maailman paras tiedonkeruulaite, mutta tyhjää parempi.
En halunnut ruuvailla mitään telinettä josta jäisi pysyvät jäljet, joten erinomaiseksi vaihtoehdoksi löytyi yksinkertainen puupalikka joka sovitettiin autossa valmiina olevaan ulosvedettävään säilytyslokeroon. Telineeksi tukeva ja laadukkaan oloinen Ram ja hienosti on toiminut. Helppo säätää asentoa ja poistaa kokonaan tarvittaessa.
Langattoman obd lukulaitteen avulla saa jotain tietoakin auton sielunelämästä samaan näyttöön. Ei varmasti maailman paras tiedonkeruulaite, mutta tyhjää parempi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Hyvä patentti
Harmi kun tuosta 32:sta puuttuu moinen säilytyslokero. Miettinyt itsekin mihin survon EGT ja IAT mittarien näytöt, pitää varmaan vain teipata 4 näyttöä yhteen ja heittää paketti koelaudalle 


Re: W211 E55 AMG
Pansu kirjoitti:Hyvä patenttiHarmi kun tuosta 32:sta puuttuu moinen säilytyslokero. Miettinyt itsekin mihin survon EGT ja IAT mittarien näytöt, pitää varmaan vain teipata 4 näyttöä yhteen ja heittää paketti koelaudalle
Teippi on aina varteenotettava ratkaisu

Ram mountin valikoimasta löytyy kyllä monenlaista telinettä http://www.rammount.com/ Eivät ole halvimmasta päästä, mutta laatu vaikuttaa kestävältä ja toimivalta.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Hienoa Vesa V, lisää kokemuksia ja tietoa vaan tulemaan. Auttaa jatkossa muitakin.
Tuossa C32-ketjussa oli yksi esitys jäähdytysjärjestelmän parannuksesta, joka on itellä harkinnassa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=810 Kuva on E55:sta. En vain muista nyt firman nimeä mistä tuon kuvan löysin. Ei kuitenkaan mitenkään ihmeellinen toteuttaa.
Harmi kun mersu ei näytä meillä näitä kunnon mainoksia:
http://www.youtube.com/watch?v=xMENRzUBB58
Tuossa C32-ketjussa oli yksi esitys jäähdytysjärjestelmän parannuksesta, joka on itellä harkinnassa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=810 Kuva on E55:sta. En vain muista nyt firman nimeä mistä tuon kuvan löysin. Ei kuitenkaan mitenkään ihmeellinen toteuttaa.
Harmi kun mersu ei näytä meillä näitä kunnon mainoksia:
http://www.youtube.com/watch?v=xMENRzUBB58
Re: W211 E55 AMG
Jep, kiitoksia. Weisteckillakin http://www.weistec.com/m113k.html olisi kaikkea kivaa ja valikoimasta löytyy mm. tuo trunk ice tankki johon saa mätettyä jäätä suoranpätkän kiihdyttelyä varten.
Tollasta killer chilleriäkin on joku asentanut http://www.youtube.com/watch?v=HTF9Cv1pNsk Konstit on siis monet sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki
Tollasta killer chilleriäkin on joku asentanut http://www.youtube.com/watch?v=HTF9Cv1pNsk Konstit on siis monet sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki

W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Mulla on tuon kuvassa olevan alumiinisäiliön paikalla sisäilman suodatin ja se "vipperä" jota aurinkokenno pyörittää. Ei millään viitsisi sitä repiä pois, vaikkakin se ilmankierrätyksen tuoma apu kesällä on vähintäänkin kyseenalainen.amgenter kirjoitti:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=810 Kuva on E55:sta. En vain muista nyt firman nimeä mistä tuon kuvan löysin. Ei kuitenkaan mitenkään ihmeellinen toteuttaa.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Onko panoraamakattosessa aina aurinkokenno?Vesa V kirjoitti: Mulla on tuon kuvassa olevan alumiinisäiliön paikalla sisäilman suodatin ja se "vipperä" jota aurinkokenno pyörittää. Ei millään viitsisi sitä repiä pois, vaikkakin se ilmankierrätyksen tuoma apu kesällä on vähintäänkin kyseenalainen.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG
Lisävarustelistalla näyttäisivät olevan ainakin eri numerolla:413 panorama-schiebedach ja 419 solarmodul.Kumipää kirjoitti:Onko panoraamakattosessa aina aurinkokenno?Vesa V kirjoitti: Mulla on tuon kuvassa olevan alumiinisäiliön paikalla sisäilman suodatin ja se "vipperä" jota aurinkokenno pyörittää. Ei millään viitsisi sitä repiä pois, vaikkakin se ilmankierrätyksen tuoma apu kesällä on vähintäänkin kyseenalainen.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Tuo aikaisemmin laittamani kuva löytyi osoitteesta http://www.fabtech-performance.com/
Jospa sieltä jotain ideoita...
Looped Fuel Rail, 499 rollaria. Pansu voi varmaan tehdä noin 300 eurolla.
Näillä oli hieno tuo ilmanoton y-putki, joka on tehty kokonaan uusiksi. Kiiltää ainakin tarpeeksi.
Jospa sieltä jotain ideoita...
Looped Fuel Rail, 499 rollaria. Pansu voi varmaan tehdä noin 300 eurolla.

Näillä oli hieno tuo ilmanoton y-putki, joka on tehty kokonaan uusiksi. Kiiltää ainakin tarpeeksi.
Re: W211 E55 AMG
Kyllä tuohon kahden mutterin hitsaaminen, karat ja pätkä letkua pitää kustantaa vähintään tuo 500dollaria, muuten ei ole hyväamgenter kirjoitti: Looped Fuel Rail, 499 rollaria. Pansu voi varmaan tehdä noin 300 eurolla.![]()

Btw. Vesa mitä tuo kaasuläpän adaptointi starilla pitää sisällään, tai miten se tapahtui? Itse vain vaihdoin läpän ja nollasin vasteet, en juurikaan muuta kaasuläppään viittaavaa ole starista löytänyt?
Re: W211 E55 AMG
Seurasin vain vierestä, joten en tarkkaan tiedä mitä mitä siihen kuului. Joku ohjelma/testi starilla ajettiin. En yhtään tiedä kuinka tarpeellinen oli, mutta ainakin se on toiminut moitteetta. Itse en omista kyseistä laitetta, joten hiukan vieras alue.Pansu kirjoitti:Btw. Vesa mitä tuo kaasuläpän adaptointi starilla pitää sisällään, tai miten se tapahtui? Itse vain vaihdoin läpän ja nollasin vasteet, en juurikaan muuta kaasuläppään viittaavaa ole starista löytänyt?
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Joo liekkö se on ollut vain tuo vasteiden poisto/nollaus. Mietin vain että onko mulla jäänyt joku huomaamatta.Vesa V kirjoitti:Seurasin vain vierestä, joten en tarkkaan tiedä mitä mitä siihen kuului. Joku ohjelma/testi starilla ajettiin. En yhtään tiedä kuinka tarpeellinen oli, mutta ainakin se on toiminut moitteetta. Itse en omista kyseistä laitetta, joten hiukan vieras alue.Pansu kirjoitti:Btw. Vesa mitä tuo kaasuläpän adaptointi starilla pitää sisällään, tai miten se tapahtui? Itse vain vaihdoin läpän ja nollasin vasteet, en juurikaan muuta kaasuläppään viittaavaa ole starista löytänyt?
Re: W211 E55 AMG
Jees, tällanen kaara sattuikin yllättäen vastaan ja näinpä se tosiaan epc:kin kertoiVesa V kirjoitti: Lisävarustelistalla näyttäisivät olevan ainakin eri numerolla:413 panorama-schiebedach ja 419 solarmodul.

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG
Tulikos sulle tuon pulley-kitin mukana vesipumpulle uusi pyörä? Oon aina ihmetelly, miksi noissa kiteissä tulee tuo pumpun pyörä mukana, vai onko apulaitteitta pyörittävä sisempi kehä myös eri kokoinen hihnapyörässä?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Tällänen jäähdytin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 E55 AMG
Alkuperäisessä näytti olevan molemmat kehät samansuuruiset ja tuossa evosportin rimpulassa sisimmäinen kehä oli paljon pienempi kuin ulompi 178mm kehä. Liekö siis alkuperäisen kokoinen. En alkanut mittailemaan. Ehkä uudella vesipumpun pyörällä on haettu vain lisähintaa setille. Muistan joskus lukeneeni jostain jenkkifoorumilta jonkun evosportin typöntekijän ( olisiko ollut Simon) vastanneen samansuuntaiseen kysymykseen, että koska ne setissä tulevat hihnapyörät ( olisko ollut 5kpl kaikkiaan ) ovat alumiinia niin pyörivät massat ovat pienempiä. Onko siitä mitään hyötyä onkin sitten toinen asia, mutta hintaa saa tietty hiukan hinattua ylöspäin.aziz kirjoitti:Tulikos sulle tuon pulley-kitin mukana vesipumpulle uusi pyörä? Oon aina ihmetelly, miksi noissa kiteissä tulee tuo pumpun pyörä mukana, vai onko apulaitteitta pyörittävä sisempi kehä myös eri kokoinen hihnapyörässä?
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Kuva on huono, mutta saa siitä jonkinlaisen käsityksen alkuperäisen ja uuden kokoerosta. Jos perjantaina ei tule hirveästi lunta niin pääsee vielä dynamometrille ennen talvirengaspakkoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Vaikka tilaa on korkeussuunnassa luultavasti niukasti, niin laittaisin silti kumit puskuripalkin ja lauhduttimen väliin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Varmaan ihan totta. Pitää tutkailla asiaa talven aikana, kun on jotain muitakin pikkuhommia listalla.aziz kirjoitti:Vaikka tilaa on korkeussuunnassa luultavasti niukasti, niin laittaisin silti kumit puskuripalkin ja lauhduttimen väliin.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Paljonkos noilla teidän kennoilla on kokoa? Tuossa vähän tsuumailin, niin oisko 170mm korkeus ja 700mm pituus+päädyt?
Onko sulla Vesa V olemassa kuvaa pakosarjoista valmiina. Tuolla alussa oli kuva pelkistä käppyröistä, mutta onko semmosta kuvaa, missä ne on nipussa. Tulevana talvena meinasin alkaa värkkimään omatekelettä, niin tuo marteliuksen toteutus olis kiva nähdä.
Niin...ja olihan AMGE55:kin tuo sama satsi.
Onko sulla Vesa V olemassa kuvaa pakosarjoista valmiina. Tuolla alussa oli kuva pelkistä käppyröistä, mutta onko semmosta kuvaa, missä ne on nipussa. Tulevana talvena meinasin alkaa värkkimään omatekelettä, niin tuo marteliuksen toteutus olis kiva nähdä.
Niin...ja olihan AMGE55:kin tuo sama satsi.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Tuosta Vesan kuvasta saa hyvin käsityksen miten alimitoitettu tuo vakiojäähdytin on. Kysymys kuuluukin miksi alunperin on laitettu noin pieni jäähdytin tehtaalla. En usko, että kustannuksiin olisi kaatunut vaikka hieman isompi olisi tuupattu alle.
Sama homma C32:ssa. Alla olevassa kuvassa vakio ja PLM:n valmistama aftermarket tuote, joka mahtuu heittämällä paikoilleen.


Sama homma C32:ssa. Alla olevassa kuvassa vakio ja PLM:n valmistama aftermarket tuote, joka mahtuu heittämällä paikoilleen.


Re: W211 E55 AMG
Kun ei ole kunnon kuvia siitä pakosarjasta. Itseäkin harmittaa, kun pyysin Marteliusta ottamaan valmistuksen eri vaiheista, mutta kuulemma unohtivat.aziz kirjoitti:Paljonkos noilla teidän kennoilla on kokoa? Tuossa vähän tsuumailin, niin oisko 170mm korkeus ja 700mm pituus+päädyt?
Onko sulla Vesa V olemassa kuvaa pakosarjoista valmiina. Tuolla alussa oli kuva pelkistä käppyröistä, mutta onko semmosta kuvaa, missä ne on nipussa. Tulevana talvena meinasin alkaa värkkimään omatekelettä, niin tuo marteliuksen toteutus olis kiva nähdä.
Niin...ja olihan AMGE55:kin tuo sama satsi.
Käyn pe sporttiauton dynossa ja vien auton sen jälkeen talviunille, niin mittailen tuon kennon silloin. Raatikaiselta saa varmaan tiedon soittamalla, jos on kiirus tuon tiedon kanssa. Vaikutti mukavalta hepulta.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Onhan se hiukan erikoista ja vähän vaikea sitä alkuperäistä jäähdytysveden kiertoakin on ymmärtää. No, nyt sekin on eriytetty.amgenter kirjoitti:Tuosta Vesan kuvasta saa hyvin käsityksen miten alimitoitettu tuo vakiojäähdytin on. Kysymys kuuluukin miksi alunperin on laitettu noin pieni jäähdytin tehtaalla. En usko, että kustannuksiin olisi kaatunut vaikka hieman isompi olisi tuupattu alle.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Ei ole todellakaan mikään kiire mittojen kanssa, kunhan olisin vaan vertaillu mittoja omaani. Mulla on Raatikaisen tekele oottamassa asennusta, korkeampi, mutta lyhyempi kuin tuo sinun. Silloin kun tein tilausta, niin hän sanoi että tekisi mielellään 220 milliä korkeena, sain tingittyä korkeuden 200mm. En tiedä yrittikö sitten minimoida kennomateriaalin hukan tai jotain...Vesa V kirjoitti: Kun ei ole kunnon kuvia siitä pakosarjasta. Itseäkin harmittaa, kun pyysin Marteliusta ottamaan valmistuksen eri vaiheista, mutta kuulemma unohtivat.
Käyn pe sporttiauton dynossa ja vien auton sen jälkeen talviunille, niin mittailen tuon kennon silloin. Raatikaiselta saa varmaan tiedon soittamalla, jos on kiirus tuon tiedon kanssa. Vaikutti mukavalta hepulta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Näyttäs äkkiseltään samalta nuo kennot mitä tuossa tupaöljykoneessa, voipi mennä tilluuseen.
Pitää vielä epc:stä tsekata.
Pitää vielä epc:stä tsekata.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG
Siis meinaatko tilata alkuperäisen vai Ruatikaisen tekeleen?Kumipää kirjoitti:Näyttäs äkkiseltään samalta nuo kennot mitä tuossa tupaöljykoneessa, voipi mennä tilluuseen.
Pitää vielä epc:stä tsekata.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Kyllähän se raatikainen vois olla kova sana! Alkuperäistä en aio tilata.aziz kirjoitti:
Siis meinaatko tilata alkuperäisen vai Ruatikaisen tekeleen?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E55 AMG
Pansuhan tuossa mainosti tekevänsä tarvittaessa edukkaasti tuon lauhduttimen, mutta pystyykö tekemään juuri halutuilla mitoilla.Kumipää kirjoitti:Kyllähän se raatikainen vois olla kova sana! Alkuperäistä en aio tilata.aziz kirjoitti:
Siis meinaatko tilata alkuperäisen vai Ruatikaisen tekeleen?
Raatikaiselta sai tosi hyvää palvelua, tosi mukava heppu. Ei voi kuin suositella...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W211 E55 AMG
Nopea visiitti dynamometrillä tänään paljasti ainakin sen, että en kovin syvällisesti ymmärrä tuota dynoprosessia. Dynomodessa ajettiin nelosvaihteella muistaakseni kolme vetoa joista kaksi on tuohon paperille piirtynyt. Toisella saatiin laskennalliseksi moottoritehoksi 460kW ( takapyöriltä 357kW ) ja toisella vedolla parhaaksi väännöksi noin 940Nm. Jos joku noista käppyröistä osaa kertoa enemmän, niin olen kiitollinen. Näköjään sillä on vaikutusta, että miten sitä vauhtia lähtee lisäämään.
Tietoa ei hirveästi saatu keräiltyä, kun ei ole mitään ylimääräisiä antureita lisäilty konehuoneeseen. Vaatii lisäopiskelua sekin.
Kun ei hirveästi tiedä, niin ei osannut oikein kauheasti kysyäkään
Vedot ajettiin ihan peräkkäin ja teho laski jokaisessa, eli lämmöt ei mitenkään ehdi tasaantua noin pienessä ajassa.
Noh, "virittäjä" itse on tyytyväinen kun kaikki moottorin sisäpuolelle kuuluvat osat ovat siellä vieläkin. Aika hurjan näköistä oli meno 250km/h pienessä autotallissa
Tietoa ei hirveästi saatu keräiltyä, kun ei ole mitään ylimääräisiä antureita lisäilty konehuoneeseen. Vaatii lisäopiskelua sekin.
Kun ei hirveästi tiedä, niin ei osannut oikein kauheasti kysyäkään

Vedot ajettiin ihan peräkkäin ja teho laski jokaisessa, eli lämmöt ei mitenkään ehdi tasaantua noin pienessä ajassa.
Noh, "virittäjä" itse on tyytyväinen kun kaikki moottorin sisäpuolelle kuuluvat osat ovat siellä vieläkin. Aika hurjan näköistä oli meno 250km/h pienessä autotallissa

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 E55AMG 2003
Ex W124 300CE 24 1991
Ex W124 300CE 24 1991
Re: W211 E55 AMG
Olikos sulla käyrää AFR-arvosta?