W201 flekti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Baa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 30.07.2004 17:36
Paikkakunta: Toijala

W201 flekti

Viesti Kirjoittaja Baa »

Nyt on sitten lämpöongelmia. Elikkä kun termostaatin johdot yhdistää niin flektinhän pitäisi pyöriä, eikö? Mutta eipä pyöri. Mitä vikaa flekteihin yleensä voi tulla? Mimmonen systeemi siellä oikeen on mikä sitä pyörittää? Joku magneetti juttu?
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Diesel vai bensa? :roll:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

tietääkseni se on jokun näkönen kitka juttu. ainkin näyttäs oma olevan. kylmänä se ei pyöri. koneessa lämmöt lähtee nousemaan niin se lähtee myös pyörimään.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

KUN AUTO ON KÄYNNISSÄ ja kytket lämpöanturin piuhat yhteen, siipi alkaa puhaltaa toden teolla mikäli systeemi on kunnossa.
(magneettikytkin loksauttaa siivet "jäykäksi")

Ja haulla löytyy asiaa aiheesta....
wiimax.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Just korjasin pihassa yleismittarin avustuksella omasta kulkuvälineestä ton flektin. Vaikka laittoi anturin johdon maihin suoraan, flekti ei lähtenyt pyörimään. Koska +virta tuli magneettikytkimelle, täytyi vian olla maajohdossa, joka ohjaa magneettikytkimen toimintaa lämpöanturin kautta. Vika löytyikin vesipumpun päällä olevasta liittimestä, jossa oli maajohto irronnut tinauksesta. Bensavehkeessä on muistaakseni sama systeemi kuin dieselissäkin. Ainakin nelipyttyisissä. Taitaa olla viskolla joissain tehokkaammissa versiossa?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edit
Viimeksi muokannut dealer, Ma 30.08.2004 06:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

vm -84 190 dieselissä lähtee, jos kunnossa. Tuulettajanlämpöanturille ei tule kuin yksi johto tässä vuosimallissa. Tämä johto kulkee suoraan flektille ja ohjaa sen toimintaa maadoittamalla sähkömagneetin tarvittaessa. Kun maajohdon laittaa suoraan runkoon, tilanne on sama kuin anturi olisi maadoittanut tuulettajan, nyt se vaan testimielessä ohitettiin. En tarkoittanut lämpömittarin anturia, vai mtä oikein meinasit?

124:ssa taitaa tulla kaksi johtoa kyseiselle anturille. Sen voi testata laittamalla vaikkapa paperiliittimen väliin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anteeksi, väärässähän minä olin. :oops:
Editoin tuon edellisen viestini.
wiimax.fi
Baa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 30.07.2004 17:36
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Baa »

Hmm. Mitäs mitäs, kun ottaa anturin piuhat irti anturista nii auto meinaa sammua. Revinköhän vääriä johtoja? Ja jos sillä nyt jotain väliä on niin autohan on bensa vehje ja vm 87.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi olla että olet repinyt rikastimen lämpötunnistimen johtoja.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin