
w201 etupyörän laakerin vaihto?
w201 etupyörän laakerin vaihto?
Kyseessä 190 2.0d. Minkälainen homma on tuo etupyörän laakeri vaihtaa? Mitä tarkemmat ohjeet sen parempi
Kiitokset jos joku viitsii auttaa!

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
No vaihdoin hiljattain eikä ole paha rasti jos vähänkin on taitoa.Ihan pihanmaalla en ryhtyisi tekemään tai sitten levittäisin pressun tms. auton alle ihan vaan varalta.
Auto ilmaan,rengas pois
Jarrusatula irti ja vaikkapa roikkumaan rautalankavirityksellä
Jarrulevy pois,ei välttämättä lähde helpolla joten voi irroittaa navan levyineen päivineen.
Rasvakuppi irti ja navan kiinnitysmutterin kuusiokolo lukitus auki,niin ja se radion häiriösuojakupari liprake myös pois.Sitten löysää napamutterin esim. jakoavaimella jos ei ole käypäistä lenkkiä.
Napa käteen ja esim. ruuvipenkkiin.Etummainen laakeri yleensä irtoaa napaa pois ottaessa mutta se taempi pölysuojineen ei.Sitten tuurnalla tai leveällä meissellillä ja vasaralla tasaisesti hakkaa sitä laakerin ulkokehää,alkuun tuntu että ei se irtoa ei millään mutta aika helpolla se irtoaa.Uudet ulkokehät kannattaa naputella niillä vanhoilla paikalleen.Sitten vaan hyvät rasvat ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.Jos jotain unohdin niin joku muu voi lisätä ja täydentää..
Auto ilmaan,rengas pois
Jarrusatula irti ja vaikkapa roikkumaan rautalankavirityksellä
Jarrulevy pois,ei välttämättä lähde helpolla joten voi irroittaa navan levyineen päivineen.
Rasvakuppi irti ja navan kiinnitysmutterin kuusiokolo lukitus auki,niin ja se radion häiriösuojakupari liprake myös pois.Sitten löysää napamutterin esim. jakoavaimella jos ei ole käypäistä lenkkiä.
Napa käteen ja esim. ruuvipenkkiin.Etummainen laakeri yleensä irtoaa napaa pois ottaessa mutta se taempi pölysuojineen ei.Sitten tuurnalla tai leveällä meissellillä ja vasaralla tasaisesti hakkaa sitä laakerin ulkokehää,alkuun tuntu että ei se irtoa ei millään mutta aika helpolla se irtoaa.Uudet ulkokehät kannattaa naputella niillä vanhoilla paikalleen.Sitten vaan hyvät rasvat ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.Jos jotain unohdin niin joku muu voi lisätä ja täydentää..
Re: w201 etupyörän laakerin vaihto?
Tarviiko ulosvetäjää tai prässiä laakereiden vaihtoon, tuuleeko uudet stefat tiivisteet jne uusien laakereiden mukana vai pitääkö samalla ymmärtää hankkia myös muita osia ja paljonko vaihtotyön tekoon kannattaisi varata aikaa?
Re: w201 etupyörän laakerin vaihto?
Ei tarvii ulosvetäjää tai prässiä. Stefa on mulla tullu aina uus mukana. Vaseliinia tarviit ainakin. Jos et oo aivan varma itestäs niin varaa pari kolme tuntia. Jos on ennenkin vaihtanu noita ja on tarvittavat välineet niin menee se noin puolessa tunnissa.juhaMB190 kirjoitti:Tarviiko ulosvetäjää tai prässiä laakereiden vaihtoon, tuuleeko uudet stefat tiivisteet jne uusien laakereiden mukana vai pitääkö samalla ymmärtää hankkia myös muita osia ja paljonko vaihtotyön tekoon kannattaisi varata aikaa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103