Karstojen polttoa
Karstojen polttoa
No joo, pitihän 'suljetulla' alueella hieman poltella nokivasaran karstoja...
Yllätys yllätys, kolme päällä TDT hujautti 215 km/h ja jatkoi selvästi kiihtymistään, olosuhteet vaan pakottivat helläämään kaasujalkaa. Voisin olettaa että kympin verran olisi saanut kyytejä vielä lisää, sen verran tuntuvasti vehjas vielä kiihtyi. Mittarivirhe 100 km/h vauhdissa 3-4 km/h
Pumpun säätö vaikuttaa todella selkeästi tuolla suurilla kierroksilla, 5000 kierrosta koneessa ja täysi rähinä pällä.
HUOM. En siis kannusta ketään ajamaan kovaa, liikenteen seassa se on edesvastuutonta.
Yllätys yllätys, kolme päällä TDT hujautti 215 km/h ja jatkoi selvästi kiihtymistään, olosuhteet vaan pakottivat helläämään kaasujalkaa. Voisin olettaa että kympin verran olisi saanut kyytejä vielä lisää, sen verran tuntuvasti vehjas vielä kiihtyi. Mittarivirhe 100 km/h vauhdissa 3-4 km/h
Pumpun säätö vaikuttaa todella selkeästi tuolla suurilla kierroksilla, 5000 kierrosta koneessa ja täysi rähinä pällä.
HUOM. En siis kannusta ketään ajamaan kovaa, liikenteen seassa se on edesvastuutonta.
Ainahan..
sitä ny nokivasaroita on kengitettävä uudelleen. Kaikkein kauheimpia on esim. W123 200 diisselit jotka on ollut jonkun papparaisen käytössä ja kaupunkiajossa, ne on niitä versioita joita on pakko polkea, niinku 200D:tä muutenkin pitää polkea! 

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Juupa vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Karstat kyllä lähtee mutta vauhti luo vaarallisia tilanteita
Itsellä kävi tuossa joku aika sitten satasen vauhdissa kunnon kolaus keulille kopsahti hirvi
Noo mutta kovemmassa vauhissa se olis varmaa lentäny yli

Itsellä kävi tuossa joku aika sitten satasen vauhdissa kunnon kolaus keulille kopsahti hirvi

Noo mutta kovemmassa vauhissa se olis varmaa lentäny yli

Re: Joo
Mauri H. kirjoitti: Eipä taida kahdessa markassa autosta paljoa jäädä jos hirveen täräyttää...
Totta, eipä haluaisi moiseen tilanteeseen joutua!! Vois tulla aika rusinaa..

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Hirvistä
Sillon joskus kun pariin otteeseen innostuin testaamaan isoBemua (rajoitin prkl meni päälle 250km/h) turun motarilla keskellä yötä mutta pahimpaan hirviaikaan niin päällimmäinen ajatus oli että jos nyt tulis hirveä päin täräytettyä niin ei kovin isoa arkkua tarvittaisi kun kaapisivat allekirjoittaneen ja sarvipään palasia hammasharjalla ykköstien asfaltista...
Vauhti tappaa, ei sitä muuta mikään. Eikö karstojen poistamiseenkin - jos se nyt on yleensä tarpeen - pitäisi riittää että huudattaa autoa kakkosella vähän aikaa?
Henkka
"Tässä nyt ei meikäläisen kiihdyttelyillä tosissaan kone mitään karstoittumaan pääse ja Maurilla vielä vähemmän"
Vauhti tappaa, ei sitä muuta mikään. Eikö karstojen poistamiseenkin - jos se nyt on yleensä tarpeen - pitäisi riittää että huudattaa autoa kakkosella vähän aikaa?
Henkka
"Tässä nyt ei meikäläisen kiihdyttelyillä tosissaan kone mitään karstoittumaan pääse ja Maurilla vielä vähemmän"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Joo
Ei kai se karstoittumaan pääse, vaikka pääosin tulleekin ajettua varsin nätisti. Tienpäällä vaan nuo ohitukset ovat ainoita tilanteita jolloin tulee kierroksia käytettyä yli 2500:n, tosin ykköstiellä saakin sitten ohitelle nykyään koko ajan...
No joo...
on niitä mersun diiseleitäkin monensorttisia. Eiköhän noissa W123-sarjan koneissa ole joku kohtuuden raja jossain 4500 r/min kieppeissä...
Mitä tulee kierroksiin, niin kyllä ne meillä ainakin M103:ssa ovat useimmiten alle 3000 -- automaatti kun heittää neloselle jo viidenkympin paikkeilla ja kolmosella pidemmälle vedättäminen edellyttäisi näin laiskalta mieheltä ennenkuulumattoman syvää kaasunpainallusta. Saas nähdä, miten tukkeessa tuo kone on jo ensi kesänä. Onneksi (
) automaatin suora nelonen tekee sen, että kone kiertää maantiellä sataasen mittarivauhdissa noin 3000 r/min.
Kiertää se hyvin VW:nkin pikkudiesel, Caravellen 1,6-litrainen väänsi katsastuksessa muistaakseni 5200 kieppiä. Ja hajosikin vasta kuukautta myöhemmin kun meikäläinen yritti, josko samat lukemat saisi täyteen myös maantiellä...
Mitä tulee kierroksiin, niin kyllä ne meillä ainakin M103:ssa ovat useimmiten alle 3000 -- automaatti kun heittää neloselle jo viidenkympin paikkeilla ja kolmosella pidemmälle vedättäminen edellyttäisi näin laiskalta mieheltä ennenkuulumattoman syvää kaasunpainallusta. Saas nähdä, miten tukkeessa tuo kone on jo ensi kesänä. Onneksi (

Kiertää se hyvin VW:nkin pikkudiesel, Caravellen 1,6-litrainen väänsi katsastuksessa muistaakseni 5200 kieppiä. Ja hajosikin vasta kuukautta myöhemmin kun meikäläinen yritti, josko samat lukemat saisi täyteen myös maantiellä...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97