W210 220D Egr?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.05.2013 22:38
Paikkakunta: Etelä-Karjala

W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja JJ79 »

Olen tuossa lukenu eri palstoilta ja aika moni on poistanu kyseisen egr:n käytöstä. Eli siis kannattako vaiva ja mitkä hyödyt/haitat poiston jälkeen? Mites se läpän auki asentoon hirttäminen?
W210 220D-96 Classic Autom.
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja pake1 »

JJ79 kirjoitti:Olen tuossa lukenu eri palstoilta ja aika moni on poistanu kyseisen egr:n käytöstä. Eli siis kannattako vaiva ja mitkä hyödyt/haitat poiston jälkeen? Mites se läpän auki asentoon hirttäminen?
Voisin väittää että siitä on enempi haittaa kun egr on käytössä, mietitäämpä siltä kantilta että jos ihmiselle syötettäisiin sen omaa p**kaa niin ei silläkään kaikki olisi hyvin.

Eli ilman egr:rää kone hengittää paremmin(kulkee hiukan paremmin, ei kyllä välttämättä huomaa) eikä ole pelkoa että menisi kaupunkiajossa tukkoon. :) Katsastuksessa uskoisin päästöarvojen olevan paremmat ja polttoaineenkulutus voi aavistuksen laskea myös :)

Sen laipan voi lukita vaikka nippusiteellä kunhan keksii paikan johon tukipiste perustetaan siile nipparille :) Tai sitten keksii paremmat lukitustavat,kannattaa ne egr:än alipaineletkut ottaa irti ja tulpata vaikka sopivalla pultilla tms. niin ei sitten tule mitään alipaine häiriöitäkään :)

Jos autollasi on paljon ajettu ja egr on ollut koko sen ajan käytössä niin kannattaa melkeen ottaa imusarja irti ja pestä paskat pois, ja usko että sieltä voi sitä löytyä ihan kiitettävästi.

Tuosta 220D:stä en tiedä alkaako kone herjaamaan jotain vikakoodia kun tuon egr:än poistaa käytöstä, mutta jos se sen tekee niin sitten auto jollekin osaavalle starin päähän ja ohjelmistosta egr pois kokonaan niin ettei auto edes tiedä että sellaista olisi koskaan ollutkaan :)

Tässä oli siis omat tietoni asiasta, muut täydentäkööt jos(ja kun) sille on tarvetta :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Kesällä 2012 tein kansirempan 220D väyryseen. Ei ollut mainittavasti karstaa tai nokea imusarjassa, autolla ajettu yli 500 tkm. EGR on yhä käytössä :) Eiköhän imusarja pysy kohtuullisen puhtaana kun välillä antaa autolle vähän kenkää. Ennen katsastusta kannattaa vähän reilummin käskeä autoa että pakoputkestakin poistuu enimmät noet.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.05.2013 22:38
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja JJ79 »

Imusarja putsattu viimekesänä ja paskaa oli paljon. Täytyy kokeilla poistaa tuo egr käytöstä. Ilmotan miten kävi.
W210 220D-96 Classic Autom.
JJ79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 21.05.2013 22:38
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja JJ79 »

Seuraavaa tehty:

-läpän alipainesäätimen letku tukittu
-egr:n letku tukittu
-läppä jumitettu auki asentoon, vaikka ois pysyny omineenkin auki asennossa alipainesäätimen ansiosta

Itse egr:lle en tehnyt mitään. Senhän pitäisi pysyä kiinni asennossa kun nyt letkut irti ja tulpattu.
Koeajon perusteella ei mitään tajunnan räjäyttävää eroa ole. Mut luultavasti pidemmän päälle pysyy nyt mylly puhtaampana. Niin ja auto ajettu nyt 610tkm.
W210 220D-96 Classic Autom.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W210 220D Egr?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Jos tuon pelkän läpän hirttää auki asentoon niin automaattiloota sekoaa. Ilmeisesti letkut pitää tulpata ensin ja sitten hirttää läppä auki?
Vastaa Viestiin