W210 220D Egr?
W210 220D Egr?
Olen tuossa lukenu eri palstoilta ja aika moni on poistanu kyseisen egr:n käytöstä. Eli siis kannattako vaiva ja mitkä hyödyt/haitat poiston jälkeen? Mites se läpän auki asentoon hirttäminen?
W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 220D Egr?
Voisin väittää että siitä on enempi haittaa kun egr on käytössä, mietitäämpä siltä kantilta että jos ihmiselle syötettäisiin sen omaa p**kaa niin ei silläkään kaikki olisi hyvin.JJ79 kirjoitti:Olen tuossa lukenu eri palstoilta ja aika moni on poistanu kyseisen egr:n käytöstä. Eli siis kannattako vaiva ja mitkä hyödyt/haitat poiston jälkeen? Mites se läpän auki asentoon hirttäminen?
Eli ilman egr:rää kone hengittää paremmin(kulkee hiukan paremmin, ei kyllä välttämättä huomaa) eikä ole pelkoa että menisi kaupunkiajossa tukkoon.


Sen laipan voi lukita vaikka nippusiteellä kunhan keksii paikan johon tukipiste perustetaan siile nipparille


Jos autollasi on paljon ajettu ja egr on ollut koko sen ajan käytössä niin kannattaa melkeen ottaa imusarja irti ja pestä paskat pois, ja usko että sieltä voi sitä löytyä ihan kiitettävästi.
Tuosta 220D:stä en tiedä alkaako kone herjaamaan jotain vikakoodia kun tuon egr:än poistaa käytöstä, mutta jos se sen tekee niin sitten auto jollekin osaavalle starin päähän ja ohjelmistosta egr pois kokonaan niin ettei auto edes tiedä että sellaista olisi koskaan ollutkaan

Tässä oli siis omat tietoni asiasta, muut täydentäkööt jos(ja kun) sille on tarvetta

Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: W210 220D Egr?
Kesällä 2012 tein kansirempan 220D väyryseen. Ei ollut mainittavasti karstaa tai nokea imusarjassa, autolla ajettu yli 500 tkm. EGR on yhä käytössä
Eiköhän imusarja pysy kohtuullisen puhtaana kun välillä antaa autolle vähän kenkää. Ennen katsastusta kannattaa vähän reilummin käskeä autoa että pakoputkestakin poistuu enimmät noet.

Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: W210 220D Egr?
Imusarja putsattu viimekesänä ja paskaa oli paljon. Täytyy kokeilla poistaa tuo egr käytöstä. Ilmotan miten kävi.
W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 220D Egr?
Seuraavaa tehty:
-läpän alipainesäätimen letku tukittu
-egr:n letku tukittu
-läppä jumitettu auki asentoon, vaikka ois pysyny omineenkin auki asennossa alipainesäätimen ansiosta
Itse egr:lle en tehnyt mitään. Senhän pitäisi pysyä kiinni asennossa kun nyt letkut irti ja tulpattu.
Koeajon perusteella ei mitään tajunnan räjäyttävää eroa ole. Mut luultavasti pidemmän päälle pysyy nyt mylly puhtaampana. Niin ja auto ajettu nyt 610tkm.
-läpän alipainesäätimen letku tukittu
-egr:n letku tukittu
-läppä jumitettu auki asentoon, vaikka ois pysyny omineenkin auki asennossa alipainesäätimen ansiosta
Itse egr:lle en tehnyt mitään. Senhän pitäisi pysyä kiinni asennossa kun nyt letkut irti ja tulpattu.
Koeajon perusteella ei mitään tajunnan räjäyttävää eroa ole. Mut luultavasti pidemmän päälle pysyy nyt mylly puhtaampana. Niin ja auto ajettu nyt 610tkm.
W210 220D-96 Classic Autom.
Re: W210 220D Egr?
Jos tuon pelkän läpän hirttää auki asentoon niin automaattiloota sekoaa. Ilmeisesti letkut pitää tulpata ensin ja sitten hirttää läppä auki?