w210 farkun madallus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Takapäässä nesteiskarit,mitä iskari tekee jos sinne laittaa lyhyemmän jousen?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Sun täytyy tasonsäätö venttiilistä säätää peränkorkeutta jos vaihdat lyhyemmän jousen. Auto saattaa muuten jäädä iskarin kannattelemaksi. Vivun pidentäminen madaltaa ja toisinpäin.
Star
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

Missäs tällänen venttiili sijaitsee?
Avatar
dille81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 08.06.2013 21:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja dille81 »

perämurikan oikealla puolella.Siinä on vivut vakaajatangosta siihen venttiilihässäkkään.
Ruma mutta kiltti
Avatar
dille81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 08.06.2013 21:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja dille81 »

Bomber4 kirjoitti:. Vivun pidentäminen madaltaa ja toisinpäin.
Kyllä minulla ainakin se toimii just toisinpäin. Vivun lyhentäminen madaltaa ja pidentäminen korottaa.
Ruma mutta kiltti
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

No kokeilemallahan se selviää helpoiten.
Star
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vivun pituussäätö on niin lyhyt että kyllä se pitää jousen mukaan säätää, pelkästään tangon pituutta säätämällä ei kummosia eroja saa aikaan. Ittel oli vakiojousesta 1 kierros poikki, tasoittelin jousenpään niin että yhteensä 1.5 kierrosta lähti pois, tietysti otin toisestakin saman verran. Sitten säädin vain tangosta oikeaan korkoon.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Kysymys: omassa w210 320cdi perä on korkealla ja se on minusta liian jämäkkä.. Jos pudotan perää onko mahdollista saada siitä myös mehmeempi? Vai osaako joku sanua mistä perän jäykkyys voisi johtua..
grizu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Su 13.10.2013 16:37
Paikkakunta: Espoo

Re: w210 farkun madallus

Viesti Kirjoittaja grizu »

Kysytäämpäs nyt viisaammilta, että jos väykyssä on vakio avantgarde alusta niin voiko perää laskea ilman että vaihtaa lyhyemmät jouset?
Vastaa Viestiin