Moro äijät,
No niin nyt olis semmonen pieni kosmeettinen onglma, etuvalot + pitkät on niin sumeena että aivan hävettää... eli eli onko mitään kikkaa jolla sen ns. lakan sais helposti pois?? Millä niitä valoja uskaltais hinkata vai uskaltaako niitä ylipäätään kiillotella tai asetoonilla pyyhkiä jotta olis väyrysen keula taas kaunis
vette79 kirjoitti:Moro äijät,
No niin nyt olis semmonen pieni kosmeettinen onglma, etuvalot + pitkät on niin sumeena että aivan hävettää... eli eli onko mitään kikkaa jolla sen ns. lakan sais helposti pois?? Millä niitä valoja uskaltais hinkata vai uskaltaako niitä ylipäätään kiillotella tai asetoonilla pyyhkiä jotta olis väyrysen keula taas kaunis
vinkkejä kiiitos
Parhaan lopputuloksen saa tietenkin vaihtamalla umpiot uusiin.
Uteliasuuttani kysyn kuinka paljon ajetussa autossa umpiot ovat sumeana? Omassa autossa on noin 130tkm ja umpiot kuin uudet.
Ei se kilometreistä riipu vaan kuinka paljon sataa paskaa umpioihin toisen perässä ajatessa. Nuo umpiot on niin helppo kiilottaa ja panna uv lakka päälle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
arska10 kirjoitti:Ei se kilometreistä riipu vaan kuinka paljon sataa paskaa umpioihin toisen perässä ajatessa. Nuo umpiot on niin helppo kiilottaa ja panna uv lakka päälle
No niinpä tietysti.
Kysytään sitten niin, että kuinka paljon on toisen perässä ajettu siinä vaiheessa kun umpiot ovat sumeena?
vette79 kirjoitti:Moro äijät,
onko mitään kikkaa jolla sen ns. lakan sais helposti pois?? Millä niitä valoja uskaltais hinkata vai uskaltaako niitä ylipäätään kiillotella tai asetoonilla pyyhkiä jotta olis väyrysen keula taas kaunis
500 euron setelillä KL-varaosaliikkeen tiskiä hinkkaamalla saa valot tosi hienoiksi, uudenveroisiksi.
vette79 kirjoitti:Moro äijät,
No niin nyt olis semmonen pieni kosmeettinen onglma, etuvalot + pitkät on niin sumeena että aivan hävettää... eli eli onko mitään kikkaa jolla sen ns. lakan sais helposti pois?? Millä niitä valoja uskaltais hinkata vai uskaltaako niitä ylipäätään kiillotella tai asetoonilla pyyhkiä jotta olis väyrysen keula taas kaunis
vinkkejä kiiitos
Parhaan lopputuloksen saa tietenkin vaihtamalla umpiot uusiin.
Uteliasuuttani kysyn kuinka paljon ajetussa autossa umpiot ovat sumeana? Omassa autossa on noin 130tkm ja umpiot kuin uudet.
arska10 kirjoitti:Tommoiseksi ne saa 10min homalla
Miten ihmeessä sä sait lasit noin hyvännökösiksi? Meikä hinkas 1000 vesihomapaperilla ainaki 15 ja ensin luulin et kyllä tuli hyvä ku lasit oli märät, aamusta heti kattoon kuin hienot ne on ni pettymyös oli valtava ku edelleen sumeet ku mitkä?? Heti ku se 1000 vesipaperi ei olis auttanu mitään?? Uskaltaako niitä nyt sitte 800 vesipaperilla ees yrittää??
sompio kirjoitti:Lopuksi hionta hiomavahalla ja lakkaus UV_suojalakalla.
Mutta mutta, ku se umpion pinta kyllä sen hionnan jälkeen näyttää siltä että siinä on sitä vanhaa lakkaa vaikka kuin jäljellä ni uskaltaiskos sitä hioa vielä sillä 800 paperilla??
Amatöörinä kokeilin kanssa Mb e290td v.98 valoumpion hiontaa, ja 240karkeuden vesihionta paperilaikalla vesihionnan aloitin, kostutin sienellä hieman jatkuvasti, ja 10min hionnan jälkeen, käsipelillä 800 ja 1200 karkeuden hiontapaperilla vesihionta, kun lamppu oli kuivunut pihautin hieman vannelakkaa umpion pintaan. tulos oli yllättävän hyvä ja valaistusteho parani 100% ainakin puolikkailla.
petri55 kirjoitti:Amatöörinä kokeilin kanssa Mb e290td v.98 valoumpion hiontaa, ja 240karkeuden vesihionta paperilaikalla vesihionnan aloitin, kostutin sienellä hieman jatkuvasti, ja 10min hionnan jälkeen, käsipelillä 800 ja 1200 karkeuden hiontapaperilla vesihionta, kun lamppu oli kuivunut pihautin hieman vannelakkaa umpion pintaan. tulos oli yllättävän hyvä ja valaistusteho parani 100% ainakin puolikkailla.
No niin meikä kokeilee vaikka 300 vesipaperilla ja sitte 600 jne... kiitos tiedosta, kokeillaaan...
Uskaltaa, reilulla vedellä ja vesihiomapaperilla.. Ite pyyhin eka 800, 1200 ja 2000... Sitten hiomatahna ja vaha päälle. Reilu vuosi sitten hioin ja hyvänä on pysyny ilman lakkoja tai ihmeellisempiä vahauksia.
Itse tein seuraavasti: vesihionnat 600 ja sitten 2000 paperilla. Autoglymin kromi/alumiinin kiillotus tahnalla, sitten fareglalla veden kanssa ja lopuksi autoglymin vahalla ja kirkas on...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
kari v kirjoitti:Itse tein seuraavasti: vesihionnat 600 ja sitten 2000 paperilla. Autoglymin kromi/alumiinin kiillotus tahnalla, sitten fareglalla veden kanssa ja lopuksi autoglymin vahalla ja kirkas on...
Ok, uskallan siis kokeilla tuolla 600 ensin ja sitten vaikka 2000 joskos se sillä alkais se vanha lakka irtoamaaan
Saapa nähä, illalla jännittää
arska10 kirjoitti:Tommoiseksi ne saa 10min homalla
Arska10, kerros nyt vielä mitä sinä teit, jotta tuli noin hyvän näköiset lasit.
Ensin faregla g3 ja sitten faregla g10 perään ihan vaan johonkin kankaaseen fareglaa ja sitten hinkata niin tulee kiiltäviksi
No niin 260 vesipaperilla hiottu vänkärin lamput ja tjaaa-a tiiä tuota, pitää tänään vielä kiillottaa sillä cromitahnalla josko alkais kirkastua... Saapa nähä miten käy...
Itse sain tuolla tyylillä oikeen hyvät. Toisaalta omat valot eivät olleet niin sumeet, mutta varmaan kun vähän karkeammalla vetää kunnolla pintaa pois ja sen jälkeen oikeen sileellä tasottaa ja vahaa sen jälkeen nii hyvä tulee
Itse sain tuolla tyylillä oikeen hyvät. Toisaalta omat valot eivät olleet niin sumeet, mutta varmaan kun vähän karkeammalla vetää kunnolla pintaa pois ja sen jälkeen oikeen sileellä tasottaa ja vahaa sen jälkeen nii hyvä tulee
arska10 kirjoitti:Tommoiseksi ne saa 10min homalla
Arska10, kerros nyt vielä mitä sinä teit, jotta tuli noin hyvän näköiset lasit.
Ensin faregla g3 ja sitten faregla g10 perään ihan vaan johonkin kankaaseen fareglaa ja sitten hinkata niin tulee kiiltäviksi
No niin 260 vesipaperilla hiottu vänkärin lamput ja tjaaa-a tiiä tuota, pitää tänään vielä kiillottaa sillä cromitahnalla josko alkais kirkastua... Saapa nähä miten käy...
Tee niinkuin neuvoin, niin varmasti olet tyytyväinen tulokseen...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
arska10 kirjoitti:Tommoiseksi ne saa 10min homalla
Arska10, kerros nyt vielä mitä sinä teit, jotta tuli noin hyvän näköiset lasit.
Ensin faregla g3 ja sitten faregla g10 perään ihan vaan johonkin kankaaseen fareglaa ja sitten hinkata niin tulee kiiltäviksi
No niin 260 vesipaperilla hiottu vänkärin lamput ja tjaaa-a tiiä tuota, pitää tänään vielä kiillottaa sillä cromitahnalla josko alkais kirkastua... Saapa nähä miten käy...
Tee niinkuin neuvoin, niin varmasti olet tyytyväinen tulokseen...
Voi ristus ÄIJÄT te ootte guruja kaikki
Tuusen tack kaikista vinkeistä
Hämmästys oli aivan käsittämättömän suuri ku olin hionu tosiaan 260 vesipaperilla vänkärin lampun ja sitte 360 ja vielä 1000 paperilla eilen. Sitte löysin nurkista alumiini/cromi kiillotustahnaa, ja sitä sitte reilusti umpion pintaan ja eiku porakone laulaan... Kyllä hymy nousi lähestulkoon korviin asti ku hain tallista vielä rätin ja kerran pyhkäsin pinnan ni wola, lamppu on ku uusi
TUHANNET KIITOKSET, taas säästy euroja eikä ollu kuitenkaan iso homma kiitos vielä kaikille neuvoista