Katoppa ne kaasuläpän palautus jouset myös se joka on sielä kaasuläppäkotelon uumenissa samalla tutkaile sitä laatikolle lähtevää vaijeria kun sitä vähän löysäät niin että kaasuläpän vipu ja laatikon varppi lähtee vähän vaik myöhempään tai ainakin samaan aikaan kun kaasu mulla ainakin lähtö nykäsyt parani huomattavastiVald0 kirjoitti:Noniin, nyt menis oma kolmekuutonen taas ilman tärinöitä. Oli ilmeisesti pyöränkulmissa jotain heittoa ja renkaat vielä 3. kerran tasapainotettiin, rauhottui oleellisesti. Alusta tutkittiin ja ei löytynyt välyksiä.
Mut eihän sitä hauskuutta kauan koskaan kestä:
Toissapäivänä auton tyhjäkäynti alkoi heijaa 100-1000rpm eli meinaa sammua välillä. Liikkeelle lähettäessä kun painaa kaasua auto meinaa välillä hyytyä (kierrokset tippuu) mutta lähtee kuitenkin liikkeelle pienen viiveen jälkeen. Ikäänkuin nytkähtämällä... Tyhjäkäynti on muuten siisti, ei rynkytä tai muuta.
Välillä toimii normaalisti, nyt vaan yleistynyt ja alkanut häiritsemään kun meinasi sammua liikennevaloihin.
Eli vikaa varmaan akselilla MAF, lambda, kaasuläppäkotelo? Irrotin MAFin johdon kun auton tyhjäkäynti heijasi ja ei vaikuttanut eli eikös se vika sulkeudu pois sitten. Moottori ottaa normaalisti kuitenkin kierroksia ja mielestäni ajossa ei ilmene ongelmaa.
Näyttää huonolta tämä kesä ajelujen suhteen...
w202 c36 rassailua!
Re: w202 c36 rassailua!
C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: w202 c36 rassailua!
Hei mikäs virka sillä hökötyksellä on siinä imusarjan keskellä. Se jakaa ainakin imusarjan kahteen osaan mutta miten se vaikuttaa?? Onko kukaan perehtynyt?
Mitä jos sen ottaisi pois ja rakentaisi siihen tiiviin kannen.
Mitä jos sen ottaisi pois ja rakentaisi siihen tiiviin kannen.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Se kaiketi muuttaa imusarjan pituutta ja lisää alavääntöä jos oikein olen asian jostain jutusta tulkinnu taisi olla nimeltään joku regnenointi venttiili tai sinne päin mut kertokoon joku viisaampi joka tietää sen värkin paremmin
C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: w202 c36 rassailua!
Arvaatkaas mitä
Ajattelin poistaa katalysaattorin ni tulee vähä muhkeemmat murinat ja sit duunaan siihe ne adapterit et saa leimalle takas
Laitellaa projekti kuvia taas kun saa alotettua sen.
Tossa esimerkkiä: https//www.youtube.com/watch?v=DbwNexo_GS4&fea ... ata_player
Ajattelin poistaa katalysaattorin ni tulee vähä muhkeemmat murinat ja sit duunaan siihe ne adapterit et saa leimalle takas
Laitellaa projekti kuvia taas kun saa alotettua sen.
Tossa esimerkkiä: https//www.youtube.com/watch?v=DbwNexo_GS4&fea ... ata_player
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Mietin tossa et vaikuttaako se katin poisto lamdboihin miten ? Ettei toi ecu taas sekoo tai jotai muuta kivaa.
Tuli tänään muuten hankittua uus ämyrikin, paineilma toiminen kun vanha oli kuin kumiankka. Senkin vois asentaa huomenna samalla kun mittailen vähän pakoputkea.
Tuli tänään muuten hankittua uus ämyrikin, paineilma toiminen kun vanha oli kuin kumiankka. Senkin vois asentaa huomenna samalla kun mittailen vähän pakoputkea.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Ei vaikuta mitenkään ku lampaadat ennen kattia
C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: w202 c36 rassailua!
Noniin nyt kerkesin ekaa kertaa pariin viikkoon tääläki pyörähtään
Ite oon suunnitellu kans kattien pois ottoo mut ei oo oikeen ollu aikaa ja ny sitä tuntuu olevan viä vähemmän
Jos ite ottasin katit pois ni tekisin kaikki maholliset liitokset v-band liittimillä. kaikkein helpoin hitasata ku ei tartte olla millilleen oikeen kohasa.
Ite oon suunnitellu kans kattien pois ottoo mut ei oo oikeen ollu aikaa ja ny sitä tuntuu olevan viä vähemmän
Jos ite ottasin katit pois ni tekisin kaikki maholliset liitokset v-band liittimillä. kaikkein helpoin hitasata ku ei tartte olla millilleen oikeen kohasa.
c36 AMG -94
Re: w202 c36 rassailua!
Eikös se mee sillai ku maffin piuhan irrottaa ni tyhjäkäynnin kuulus muuttua? Mielestäni ku maffin nyppää irti ni kuulus mennä tehtaan oletus arvoille ku ei saa mitään tietoo maffilta. En ihan sata varma asiasta oo mut näin muistelisin.Vald0 kirjoitti:Noniin, nyt menis oma kolmekuutonen taas ilman tärinöitä. Oli ilmeisesti pyöränkulmissa jotain heittoa ja renkaat vielä 3. kerran tasapainotettiin, rauhottui oleellisesti. Alusta tutkittiin ja ei löytynyt välyksiä.
Mut eihän sitä hauskuutta kauan koskaan kestä:
Toissapäivänä auton tyhjäkäynti alkoi heijaa 100-1000rpm eli meinaa sammua välillä. Liikkeelle lähettäessä kun painaa kaasua auto meinaa välillä hyytyä (kierrokset tippuu) mutta lähtee kuitenkin liikkeelle pienen viiveen jälkeen. Ikäänkuin nytkähtämällä... Tyhjäkäynti on muuten siisti, ei rynkytä tai muuta.
Välillä toimii normaalisti, nyt vaan yleistynyt ja alkanut häiritsemään kun meinasi sammua liikennevaloihin.
Eli vikaa varmaan akselilla MAF, lambda, kaasuläppäkotelo? Irrotin MAFin johdon kun auton tyhjäkäynti heijasi ja ei vaikuttanut eli eikös se vika sulkeudu pois sitten. Moottori ottaa normaalisti kuitenkin kierroksia ja mielestäni ajossa ei ilmene ongelmaa.
Näyttää huonolta tämä kesä ajelujen suhteen...
c36 AMG -94
Re: w202 c36 rassailua!
Kappas sotamarsalkkakin päässy lomille
C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: w202 c36 rassailua!
Joo oon koittanu sen verran häijjyillä et ne ei jaksas pitää mua ku maksimissaan pari viikkoo kiinni
c36 AMG -94
Re: w202 c36 rassailua!
Kyllähän pitäisi mennä tehdasasetuksille.
Mikäs tuo V-band liitos juttu on ? Tänään vähän mittailua ennen itse tarpeiden ostoja.
Mikäs tuo V-band liitos juttu on ? Tänään vähän mittailua ennen itse tarpeiden ostoja.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Ei taida onnistua tuo kattien poisto tuosta noin vaan on meinaa aika vmäinen tuo mutka siinä ennen katteja ettei saa järkevää liitosta aikaseksi että sais leimalle takaisin pienellä vaivalla.
Täytyypä koittaa ajankuluks että millaset pörinät tulee kun laittaa välivaimentimen tilalle suoran putken.
Täytyypä koittaa ajankuluks että millaset pörinät tulee kun laittaa välivaimentimen tilalle suoran putken.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Pitää taas vähän käydä avautumassa jos joku tietäisi paremmin:
Auto käytettiin huollossa ja kaasuläppäkotelo putsasttiin, läppäboksin johdot vaikuttivat olevan ok. Samalla todettiin, että lambda on tullut tiensä päähän ja se meni vaihtoon. Ilmeni että moottori kävi rikkaalla ja seoksia säädettiin fiksummaksi --> päästöt ok. Moottoritilasta vaihdettiin pari alipaineletkua ja ilmastointi alkoi toimimaan täydellisesti.
MAF on putsattu myös ja sen "pitäisi" toimia normaalisti.
Tyhjäkäyntiongelma ei ole korjaantunut vieläkään mutta auto vastaa paremmin kaasupolkimeen huollon jälkeen. Bensankulutus näyttää räjähtäneen käsiin ja nyt huomaa pientä nykimistä pienellä tasakaasulla. D:tä vasten esim. liikennevaloissa ei heijaa mutta P tai N päällä seilaa välillä. Aloin miettimään, mitä jos MAF menee jotenkin oikosulkuun? Tänään kun auto kävi normaalisti irrotin MAFin ja tyhjäkäynti aloitti samanlaisen humppaamisen ja kun kytkin sen takaisin käynti korjaantui. Aiemmin kun moottorin käynti heijasi ja irrotin maffin kesken tyhjäkäynnin ja kytkin uudelleen ei tämä vaikuttanut mitään.
Vika ei ilmene läheskään aina vaan välillä auto toimii normaalisti. Inhottavaa kun huollossa jotain fiksataan "auto on ok" ja kun sillä ajaa 2pv niin taas palaa ongelmat
Voisiko EGR olla syynä tähän?
Olisko jollain vikakoodinlukuvälineet käytettävissä jossain Lohjan lähiseudulla?
Auto käytettiin huollossa ja kaasuläppäkotelo putsasttiin, läppäboksin johdot vaikuttivat olevan ok. Samalla todettiin, että lambda on tullut tiensä päähän ja se meni vaihtoon. Ilmeni että moottori kävi rikkaalla ja seoksia säädettiin fiksummaksi --> päästöt ok. Moottoritilasta vaihdettiin pari alipaineletkua ja ilmastointi alkoi toimimaan täydellisesti.
MAF on putsattu myös ja sen "pitäisi" toimia normaalisti.
Tyhjäkäyntiongelma ei ole korjaantunut vieläkään mutta auto vastaa paremmin kaasupolkimeen huollon jälkeen. Bensankulutus näyttää räjähtäneen käsiin ja nyt huomaa pientä nykimistä pienellä tasakaasulla. D:tä vasten esim. liikennevaloissa ei heijaa mutta P tai N päällä seilaa välillä. Aloin miettimään, mitä jos MAF menee jotenkin oikosulkuun? Tänään kun auto kävi normaalisti irrotin MAFin ja tyhjäkäynti aloitti samanlaisen humppaamisen ja kun kytkin sen takaisin käynti korjaantui. Aiemmin kun moottorin käynti heijasi ja irrotin maffin kesken tyhjäkäynnin ja kytkin uudelleen ei tämä vaikuttanut mitään.
Vika ei ilmene läheskään aina vaan välillä auto toimii normaalisti. Inhottavaa kun huollossa jotain fiksataan "auto on ok" ja kun sillä ajaa 2pv niin taas palaa ongelmat
Voisiko EGR olla syynä tähän?
Olisko jollain vikakoodinlukuvälineet käytettävissä jossain Lohjan lähiseudulla?
Re: w202 c36 rassailua!
EeKi kirjoitti:Huomannu että flekti käy myös omassa lähes koko ajan, tosin rauhottuu kun napsauttaa ilmastoinnin pois päältä tai "offille kaikki". Sen myös huomasin että puhalluksen suuntaus säätö ei toimi ollenkaan. Puhaltaa vain tuulilasille ja keskikohtien reunimmaisista.
Eikai johtosarjaan viittaa noi, ei kai pliis
Minkäännäköisiä käynnistyshäiriöitä ei kyl oo ollu ja automaatti kylmästöinti kyseessä.
Tarkotatko, että keskiventistä ei puhalla mitään? Itellä oli alipainevuoto ja se kun paikattiin alkoi puhaltamaan kunnolla. Venttiilit oli myös likaiset ja tästä johtui, että puhalsi välillä hantille saunalämmintä ilmaa.
Re: w202 c36 rassailua!
Joo alipaine vuotaa mullakin, sen verta tiedossa että vänkärin puoleisen lokarin sisällä jossai vuotaa suurinpiirtein. Ajovalojen säätö ei jaksa toimia muutakun just ja just kovemmilla kierroksilla.
Mites noi ajovalot, ei näissä olekkaan kääntyvää H4 ajovaloina eli on pitkät ja lyhyet samassa. Mut kuitenki on lyhyinä H4 ja vissii H1 pitkinä?
Eli sumareina toimii puskurin valot, pitkinä toimii maskin puoleiset (mitkä on siins normi malleissa sumarit), ja parkki ja lyhyet valot "normipaikalla".
Sit huomasin että lyhyiden polttimoiden alapuolella on toiset H1:set ja ainakaa mulla ei ne ole missään käytössä mutta polttimot on paikallaan, wtf?
Ksenoneita varten kattelin, H4 jokatapauksessa tarvii tilata mut sit tarvii pitkiin myös.
Enpä taida pitkiä varten toisia pareja ballasteja piilotella konehuoneeseen...
E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
Mites noi ajovalot, ei näissä olekkaan kääntyvää H4 ajovaloina eli on pitkät ja lyhyet samassa. Mut kuitenki on lyhyinä H4 ja vissii H1 pitkinä?
Eli sumareina toimii puskurin valot, pitkinä toimii maskin puoleiset (mitkä on siins normi malleissa sumarit), ja parkki ja lyhyet valot "normipaikalla".
Sit huomasin että lyhyiden polttimoiden alapuolella on toiset H1:set ja ainakaa mulla ei ne ole missään käytössä mutta polttimot on paikallaan, wtf?
Ksenoneita varten kattelin, H4 jokatapauksessa tarvii tilata mut sit tarvii pitkiin myös.
Enpä taida pitkiä varten toisia pareja ballasteja piilotella konehuoneeseen...
E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
Re: w202 c36 rassailua!
Kyllähän w202 on aina pitkät lähimpänä maskia? Ja sumarit muistaakseni lyhkästen alapuolella. Vai onko facelift umpiois sitte eroa?EeKi kirjoitti:Joo alipaine vuotaa mullakin, sen verta tiedossa että vänkärin puoleisen lokarin sisällä jossai vuotaa suurinpiirtein. Ajovalojen säätö ei jaksa toimia muutakun just ja just kovemmilla kierroksilla.
Mites noi ajovalot, ei näissä olekkaan kääntyvää H4 ajovaloina eli on pitkät ja lyhyet samassa. Mut kuitenki on lyhyinä H4 ja vissii H1 pitkinä?
Eli sumareina toimii puskurin valot, pitkinä toimii maskin puoleiset (mitkä on siins normi malleissa sumarit), ja parkki ja lyhyet valot "normipaikalla".
Sit huomasin että lyhyiden polttimoiden alapuolella on toiset H1:set ja ainakaa mulla ei ne ole missään käytössä mutta polttimot on paikallaan, wtf?
Ksenoneita varten kattelin, H4 jokatapauksessa tarvii tilata mut sit tarvii pitkiin myös.
Enpä taida pitkiä varten toisia pareja ballasteja piilotella konehuoneeseen...
E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
Zimmermanin palat ei oo mulla ainakaa sotkenu
Re: w202 c36 rassailua!
Ööh, amg:ssä on lisäpitkät puskurissa, lyhyet muistaakseni H7 ja pitkät H1. Saattaa olla myös toisinpäi noi H1 ja H7. Sumarit ajovaloumpioissa.EeKi kirjoitti:Joo alipaine vuotaa mullakin, sen verta tiedossa että vänkärin puoleisen lokarin sisällä jossai vuotaa suurinpiirtein. Ajovalojen säätö ei jaksa toimia muutakun just ja just kovemmilla kierroksilla.
Mites noi ajovalot, ei näissä olekkaan kääntyvää H4 ajovaloina eli on pitkät ja lyhyet samassa. Mut kuitenki on lyhyinä H4 ja vissii H1 pitkinä?
Eli sumareina toimii puskurin valot, pitkinä toimii maskin puoleiset (mitkä on siins normi malleissa sumarit), ja parkki ja lyhyet valot "normipaikalla".
Sit huomasin että lyhyiden polttimoiden alapuolella on toiset H1:set ja ainakaa mulla ei ne ole missään käytössä mutta polttimot on paikallaan, wtf?
Ksenoneita varten kattelin, H4 jokatapauksessa tarvii tilata mut sit tarvii pitkiin myös.
Enpä taida pitkiä varten toisia pareja ballasteja piilotella konehuoneeseen...
E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w202 c36 rassailua!
mulla ainakin maskin vieressä sumarit ja uloimmissa umpioissa pitkät ja lyhyet puskurissa alhaalla lisäpitkät jokseenkin kylläkin apuparkin virkaa sielä alhaalla toimittavat mutta hyvimpä on pitempiä yö ajoja nuillakin tuohustanu
C36 ohjastetaan silloin kun ei ole busa kelit
Re: w202 c36 rassailua!
No miten se logiikka menee, kun sumarit vetää päälle niin puskurin valot syttyy ja pitkät heittää päälle niin maskin viereiset syttyy...
Höh mul menee nyt ihan ohi ku joka toinen sanoo toista ja mulla on viel yhdet polttimot mitkä ei syty ja on tyhjänpanttina
Ei missään mtn räjäytyskuvaa tai kirjanläpyskää missä olis suoraan polttimot eri valoille.
Löytys tosin ns lamamalliin, kun sumari on samassa aukossa kuin lyhyet ja pitkät maskinpuoleisella aukolla...
Eli juuri miten mullakin on, ainoo ero tähän että itellä ei sumarit syty oikeassa kohtaa vaan puskurissa.
H: H7 näimmä tulis lyhkäsiin, itellä siellä näimmä H4
Höh mul menee nyt ihan ohi ku joka toinen sanoo toista ja mulla on viel yhdet polttimot mitkä ei syty ja on tyhjänpanttina
Ei missään mtn räjäytyskuvaa tai kirjanläpyskää missä olis suoraan polttimot eri valoille.
Löytys tosin ns lamamalliin, kun sumari on samassa aukossa kuin lyhyet ja pitkät maskinpuoleisella aukolla...
Eli juuri miten mullakin on, ainoo ero tähän että itellä ei sumarit syty oikeassa kohtaa vaan puskurissa.
H: H7 näimmä tulis lyhkäsiin, itellä siellä näimmä H4
Re: w202 c36 rassailua!
Siis H4 tungettu H7 reikään vai sellaset umpiot missä on lyhyissä H4 polttimo? Minkä merkkiset umpiot sulla on? Kyllä ne puskurin valot on lisäpitkät.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w202 c36 rassailua!
EeKi kirjoitti: E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
Itellä ainakin on nuo EBC:n Red Stuffin jarrupalat ja ei pölytä läheskään niin paljoa kun tavalliset palat ja kestää paremmin kuumuutta
yleensä kun muilla on etuvanteet mustana niin mulla tummenee takavanteet enemmin kun etuvanteet.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Meillä on töissä Boschilainen ja itellä on se pyöreä adapteri sitä varten sillä näkee lähinnä moottorin vikakoodit.Vald0 kirjoitti:.....Olisko jollain vikakoodinlukuvälineet käytettävissä jossain Lohjan lähiseudulla?
Tänään sain otettua sen väli äänenvaimentimen pois autosta, ne kolme pulttia jotka on siinä laipassa kiinni täytyi sahat poikki kun oli niin ruostessa, mutta se taka änkän sisäkkäin menevä liitos lähti todella kivuttomasti pois.
Huomenna täytyy käydä kyselemässä josko jostain sais samanlaisen mutta ilman äänenvaimenninta ja orkkista ei saa tuhota.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: w202 c36 rassailua!
Pesasin konehuoneen ja havahduin tähän.
Mitä kaikkea tuo säätää, kaksi alipaineletkua tulee ja yksi puuttuu kokonaan. Tuo töpseli ollu paikallaan ollenkaan, laitoin sen kiinni niin tuntus että tyhjäkäynnillä käy vähän paremmin.
Huomannu siis että tyhjäkäynti pikkasen vaeltelee, nyt taitaa paremmin käydä.
Ihmettelin melkee enemmän sitä että töpseli oli varta vatsten nippusiteellä laitettu killumaan viereen, tuskin ny vahingossakaan töpseli jääny laittamatta ja vieläpä nippusiteen väliin.
E: onko jollain joku vaparivirtaussuodatin vakiokotelossa, tuleeko paremmat äänet/auttaako edes mtn?
Mitä kaikkea tuo säätää, kaksi alipaineletkua tulee ja yksi puuttuu kokonaan. Tuo töpseli ollu paikallaan ollenkaan, laitoin sen kiinni niin tuntus että tyhjäkäynnillä käy vähän paremmin.
Huomannu siis että tyhjäkäynti pikkasen vaeltelee, nyt taitaa paremmin käydä.
Ihmettelin melkee enemmän sitä että töpseli oli varta vatsten nippusiteellä laitettu killumaan viereen, tuskin ny vahingossakaan töpseli jääny laittamatta ja vieläpä nippusiteen väliin.
E: onko jollain joku vaparivirtaussuodatin vakiokotelossa, tuleeko paremmat äänet/auttaako edes mtn?
Re: w202 c36 rassailua!
Täältä suositukset myös nuolle ebc:n paloille, toiset jo menossa eikä ole tarvetta enää vaihtaa muihin447za kirjoitti:EeKi kirjoitti: E: mitkäs jarrupalat tohon hommais ku pöllyttää nii helvetisti....?
Itellä ainakin on nuo EBC:n Red Stuffin jarrupalat ja ei pölytä läheskään niin paljoa kun tavalliset palat ja kestää paremmin kuumuutta
yleensä kun muilla on etuvanteet mustana niin mulla tummenee takavanteet enemmin kun etuvanteet.
Mulla on 36:n ilmanputsarikotelos k&n:n vapaavirtaus suodatin, imuäänet vähän erilaiset verrattuna vakioon ja hengittää paremmin vakioon verrattuna eli alavääntö parantui ainakin tuos omas vaikka onkin V6:n moottoriltaan.EeKi kirjoitti: E: onko jollain joku vaparivirtaussuodatin vakiokotelossa, tuleeko paremmat äänet/auttaako edes mtn?
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: w202 c36 rassailua!
Johtojen väreistä ja sähkökaaviosta näkis mihin tuo liitin kuuluu. En jaksa millään muistaa missä tuossa moottorin johtosarjassa oli tuollainen liitin, samanlainen kuin pissapojansäiliössä korkeusanturissa. Vai mistä johtosarjasta tuo tulee?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w202 c36 rassailua!
Joku puolista hajonnu?
Re: w202 c36 rassailua!
Tuohon käyntiin veikkaisin sitä perinteistä, et se moottorin johtosarja on päässyt menemään pahaks... en varmaks tiiä mut aika yleinen vika näissä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: w202 c36 rassailua!
Nyt se oli joku tunti pari rauhassa, käynnistin uuudestaan ja käy kaikilla, mutta röpöttää kun antaa jenkaa. Oisko vettä päässy jostain kun koko päivän vettä satanu että oisko ohikulkutieltä napannu vähän vettä johonkin.
Tarvii tutkia huomenna.
E: ettei olis konepesusta nokkiinsa ottanu, emmä sitä edes kovinkaan paljon uittanut ja kone laitettiin heti käymään + paineilmalla kaikki kuivaksi.
Outoo vaan että vasta reilu päivän jälkeen rupee oireilee jos kerta siitä oli kii.
Tarvii tutkia huomenna.
E: ettei olis konepesusta nokkiinsa ottanu, emmä sitä edes kovinkaan paljon uittanut ja kone laitettiin heti käymään + paineilmalla kaikki kuivaksi.
Outoo vaan että vasta reilu päivän jälkeen rupee oireilee jos kerta siitä oli kii.
Re: w202 c36 rassailua!
Itsellä hajos C36:sesta puola kun pesin konehuoneen. Oli vettä päässyt tulpanreikiin ja hajotti yhden puolan.