w202 c36 rassailua!
w202 c36 rassailua!
eli tarkotus olis siis kunnostaa tommonen c36. auto on kohuullisessa kunnossa mutta ainahan vanhassa autossa laitettavaa on siis oikeessa takakaaressa maalit lähteny noin viiden sentin matkalta etulamppujen umpiot rikki+tartttee varmaan ottaa xenonit pois koska mun mielestä ei saa katsatettua xenoneilla koska ei ole ajovalojenpesimiä.
sisusta on aika hyvässä kunnossa paitsi ratti ja ovipahvit tartti laittaa kiinni paremmin ettei rämise ja sitte noi etukaijuttimet+diskantit oli näköjään jääny edelliselle omistajalle! ja lisäks edellisen omistajan on näköjään ollu pakko vettää subbari johdot takakonttiin silä lailla että ruppee kiehuun kaikki muovijutut mitkä on sattunu johtojen etteen on kivasti väännetty säälimättä rikki :evil
: mutta muuten penkit ym. on kyllä hyvässä kunnossa! ja sitten vielä tarttis vaihtaa moottorinjohtosarja (jos nyt vaan sattuis sopiva käytetty löytyy) ja boksi on mitä todennäkösimmin kärvähtäny mut se on jo lähteny korjaukseen! ja sitten näky kuskin puolen peili sillai rikki et se on semmonen löysä et se lerpsuu ylös alas suunnassa! tämmöstä tälläkertaa tavote olis saada jouluun mennesä kuntoon!
sisusta on aika hyvässä kunnossa paitsi ratti ja ovipahvit tartti laittaa kiinni paremmin ettei rämise ja sitte noi etukaijuttimet+diskantit oli näköjään jääny edelliselle omistajalle! ja lisäks edellisen omistajan on näköjään ollu pakko vettää subbari johdot takakonttiin silä lailla että ruppee kiehuun kaikki muovijutut mitkä on sattunu johtojen etteen on kivasti väännetty säälimättä rikki :evil
: mutta muuten penkit ym. on kyllä hyvässä kunnossa! ja sitten vielä tarttis vaihtaa moottorinjohtosarja (jos nyt vaan sattuis sopiva käytetty löytyy) ja boksi on mitä todennäkösimmin kärvähtäny mut se on jo lähteny korjaukseen! ja sitten näky kuskin puolen peili sillai rikki et se on semmonen löysä et se lerpsuu ylös alas suunnassa! tämmöstä tälläkertaa tavote olis saada jouluun mennesä kuntoon!
Viimeksi muokannut jönni, To 11.11.2010 21:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla on tuossa yksi peili varaosina, jossa on 5+4 pinniä eli peilin ylösalas säätö ja lämmitys ja muisti peilin asennoille mikäli oon oikein älynnyt (bosch kääntömosa). Peilistä puuttuu vain semmoinen saranakehys (yhdistää kahdella saranatapilla peilin kaksi runko osaa toisiinsa) jonka siitä oon ottanu omaan peiliin. Tosin se saranakehyshässäkkä lienee sullakin rikki. Jos on se oven puoleinen peilin runko rikki niin se löytyy ja tietty ne peililasin kääntömosat ja hopea kuori.jönni kirjoitti:jaa niin se vielä piti sannoo että neuvoja ja vinkkejä saa laitaa jos jollekkin tullee jottain mieleen ja kuvia tullee sit ku ossaan laittaa niitä tänne!
Johtosarjaan saa veholta korjaus osia. Jotakuinkin 120-140e hintaan (täysn muistikuvan himmeä vedos tässä pohjana) saa sytkäpuolen johdot mitkä tulee eculta venakopalle puoliin. Niiden korjaaminen tärkeää jotta korjattu ecu ei posahda uudelleen. Mutta muutkin osat kannattais johtosarjasta korjata. Kunhan saisi omaan vaihdettua johtosarjan, niin vanha joutais entisöitäväksi ja myyntiin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
noniin elikkä tarttisin niitä muovinupukoita millä noi ovipahvit on kiinni ja sit tarttisin eteen kajarit plus diskantit koko sarjaki kelpaa jos joku halvalla myy mut en sit kyl osta mittään honkkarin kajareita mut jos joltain löytyy esim. bosen sarja ni semmonen kiinnostas ku se kuulemma on aikas hyvä sarja ja usb paikallinen soitinki olis kova sana!
Tuohan se on englanniksi.jönni kirjoitti:millä nimellä ootte etsiny ebaystä moottorinjohtosarjaa ku mää oon hakenu engine wiring harnessilla enkä oo löytäny tähän mennessä yhtään mitään!!!
Itse etsin yli vuoden...... Sitten löyty vasta. Yleensä joutu ostamaan koneen mukana....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kyllä sekin on hyvä vaihtoehto nimenomaan sen takia että saa kunnon johtoa sinne laitettua. Sähkärikaverin kanssa vireillä tehdä c36 johtosarja ja uusilla liittimillä tai korjata vanhasta jos liittimet hyväkuntoisia, jos tulee hyvä niin voi tehdä useampiakin. Arvioitu hinta kokonaan uusituilla johdoilla ja ehjillä liittimillä viitisen sattoo että jää tekopalkkaakin muutakin kuin johdonpäistä kuoritut eristeet. Uusi veholla n. 1500 ja kl n. 1000-1100 joten kannattavaa olisi. Jäsen "Roisto" korjasi M104 johtosarjan ja taisi mennä osiin n. 250-350e verran. Eipä siitä juuri tuntipalkkaa jää.Turmelo kirjoitti:Kannattaa myös miettiä alkuperäisen johtosarjan korjaamista. Huolellisesti tehtynä kunnon johdosta saa paremman kuin alkuperäinen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Liittimet on sitten kivenalla, kun tein vanhaan 220 bensa c:hen johtosarjan, ei löytynyt juuri kuin suuttimien liittimet . Vanhoista saa kyllä askareltua, kun purkaa väkisin, mutta varoen . Eli tyyliin dremelillä halki ---> johdot kolvataan holkkeihein uusiksi , epoksilla kasaan. Jotkut muistaakseni sai ihan ilman väkivaltaa auki.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Loogisimmista mahdollisista paikoista, veholta ja kiinasta (kopioita) ja saksasta!jönni kirjoitti:juu jos jostain vain löytäsin uudet liittimet ni voisihan tuon ittekki korjata! jos jollain on tietoa että mistä niitä löytää niin voisi mullekki kertoa!
Veholla on sytkäjohtojen korjaus-sarja n 120-140e. Vanhoista jos ovat purettavia valtaosa on käytettävissä. Valettujen kanssa ei juuri kannata ruveta touhuamaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ohoh, viimekesänä sain hintakyselyyn vastaukseksi pari kolme euroa kappale. No, ECU:n liitintä turha ostaa se lienee kallein. Purkuautoista varmaan saa järkihintaan niitä sytkäjohtojen liittimiä. Ne kun ei mene miksikään kun ovat purettaviakin.kustomi kirjoitti:Kaikki uudet liittimet Veholta noin 500€
Juottaminen vain kunnolla eli entiset tinat pois tinaimurilla ja kunnon lyijytina seoksella takaisin kasaan. Suuttimien ja antureiden liittimet ei ole purettavissa, mutta niihin saa korjausliittoshässäkkää ebayssa oli semmoisia Eräänlainen kumilähtö, arvatenkin sopivalla tiivistemössöllä kiinni.
Mutta entisestä johtosarjasta saa paljon käyttökelpoista osaa johtosarjan korjaamiseen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Suuttimien liittimet ei ollut korjattavissa, mutta ainakin w202 220 bensaan löytyi paikallisesta autosähköliikkeestä nuo suuttimien liittimet. Puristettiin kasaan ja sitten liutettiin suojapaikalleen joka lukittui. Liikkeen mukaan tarvitsee omat pihdit nuo suuttimien liittimet, mutta itse ainakin varovasti puristelin kärkipihdeillä ja tinasin varmuuden vuoksi vielä.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Laitat johtoa jonka lämmönkesto riittävä (minimi 105 astetta) ja pinta-alat vähintään samat kuin alkuperäiset. Korvaavassa johtosarjassa oli jotakin johtoa/johtoja kasvatettu pinta-alaltaan.jönni kirjoitti:noniin taas näyttää aikas lupaavalle projektin edistyminen! ohjainlaite on tilattu saksasta ja tänään meen hakkeen liitimet veholta sit viä johtoo jostain paikallisesta sähköputiikista ja hommiin ! kaiken näkösiä ohjeita vinkkejä saa laittaa ku en oo mikään ekspertti näissä sähköhommisa!
Selvitetään kaverin kanssa silikoni ja teflonpäällysteisten johtojen hintoja. Em johdot kestää -60 pakkasta ja +200 astetta lämmintä
Pistä tänmne juotoksista kuvaa sitten niin kerrotaan tuliko niistä hyvät. Sen näkee jo silmällä jos ei ole oikein tehty juotokset. Kalliista osista kasatun johtosarjan voi pilata jos ei juota kunnolla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
no niin nyt ku ilmat sitten ruppee viileneen ni aattelin että lykkään mersun talliin ni olis hiukan mukavampi näperrellä mutta en saanukkaan sitä sitten liikkeelle! joku pisti niin pirusti hanttiin mutta mikä? tietääkös kukkaan että onko tossa sähköohjattu loota? jos on niin voi johtua sitten siitäkin koska akku oli tyhjä! en usko meinaan että jarrut olis jurkoontunut niin pahasti ettei autolla vetämällä saa mersua liikkeelle! neuvoa saa!
no nyt sitten sain aikaseks tehä ton kuvablokin tosa olis pari kuvvaa kärrystä
http://kuvablogi.com/nayta/2823637/
http://kuvablogi.com/nayta/2823638/
http://kuvablogi.com/nayta/2823639/
http://kuvablogi.com/nayta/2823641/
http://kuvablogi.com/nayta/2823657/
http://kuvablogi.com/nayta/2823660/
http://kuvablogi.com/nayta/2823637/
http://kuvablogi.com/nayta/2823638/
http://kuvablogi.com/nayta/2823639/
http://kuvablogi.com/nayta/2823641/
http://kuvablogi.com/nayta/2823657/
http://kuvablogi.com/nayta/2823660/