Vanhan SL mersun ajettavuuden parantaminen
Vanhan SL mersun ajettavuuden parantaminen
Ostin viimekesänä prätkänkorvikkeeksi vanhan avomersun SL -72. Siihen oli vaihdettu mersun 6-kone 110. Ajettavuus oli alussa heiveröistö, siinä oli renkaat 225/50-16 edessä ja 245/50-16 takana.
Kun renkaat oli lopussa vaihdoin kaikki uusix kokoon 225/55-16.
Tein seuraavat ehostukset: - uudet bilsteinin iskarit, uudet etu- ja takarungot tukikumit sekä kall. vakaimien kumit, ohjaussimpukan kiristys ja ohjauskulmien säätö päälle.
Nyt kulkee niiku benzin pitää eli ihan samalla tavalla kuin mun 300TE -92 benzin.
Kohtuu rahalla voi saada ajettavuutta.
Kun renkaat oli lopussa vaihdoin kaikki uusix kokoon 225/55-16.
Tein seuraavat ehostukset: - uudet bilsteinin iskarit, uudet etu- ja takarungot tukikumit sekä kall. vakaimien kumit, ohjaussimpukan kiristys ja ohjauskulmien säätö päälle.
Nyt kulkee niiku benzin pitää eli ihan samalla tavalla kuin mun 300TE -92 benzin.
Kohtuu rahalla voi saada ajettavuutta.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Muistaakseni ET on 11 . Kyllä se on pikkurilli mullakin. Ei mulla lokasuojaa oo levitetty mitenkään. vanteet on 16 x 8 ja renkaat 225/55 (ennen 245/50 takana). Mutta tuntuu että yhtään suurempaa ei voi laittaa.
(täällä voi laskea eri pyörien lukuja: www.miata.net/garage/tirecalc.html)
(täällä voi laskea eri pyörien lukuja: www.miata.net/garage/tirecalc.html)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Tänään tulin vanhoilla gumeilla takaisin rengaskaupasta - ei menny 245/50 renkaat 16x8, ET 11 vanteille taakse...Tomit1 kirjoitti:Muistaakseni ET on 11 . Kyllä se on pikkurilli mullakin. Ei mulla lokasuojaa oo levitetty mitenkään. vanteet on 16 x 8 ja renkaat 225/55 (ennen 245/50 takana). Mutta tuntuu että yhtään suurempaa ei voi laittaa.
- taitaa olla "rälläkkää lokasuojankaareen" edessä

Lokasuojan reuna
Mitä jos kokeilis jousella nostaa korkeutta, niin ei tarttis rälläköidä. Onko mahdollista. 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Lokasuojan reuna
Tarkoitus on päinvastoin hieman madaltaa jossain vaiheessa.
Anyways, auto on jo verstaalla ja tuo 'avarrus' hoituu työn alla olevan alustan uudelleen puslituksen "sivutuotteena"...
Anyways, auto on jo verstaalla ja tuo 'avarrus' hoituu työn alla olevan alustan uudelleen puslituksen "sivutuotteena"...
Re: Lokasuojan reuna
Outo juttu ettei renkaat menny sisään. mulla oli ehkä pari millia sivutilaa.350 SLC kirjoitti:Tarkoitus on päinvastoin hieman madaltaa jossain vaiheessa.
Anyways, auto on jo verstaalla ja tuo 'avarrus' hoituu työn alla olevan alustan uudelleen puslituksen "sivutuotteena"...
Ootko laittamassa uusia takatukivarsi puslia ? vai apurungon kumeja. Apurungon kumien vaihto oli suht OK. takatukivarsien puslat on jo työläämpää. Mulla niissä puslissa on hieman sivuklappia ku ruuvarilla vääntää. En tiedä kuuluuko niin olla. Toistaiseksi saa olla.
Luulen ettei autoa voi madaltaa, vähänkin isommat renkaat alkaa raapia edestä (tieto jostain jenkkifoorumista).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Re: Lokasuojan reuna
Millistä oli kiinni. Oisko SL:ssä lokasuojan kanttaus hieman kapeampi???Outo juttu ettei renkaat menny sisään. mulla oli ehkä pari millia sivutilaa.
- luulisi, että ovat identtiset...
---------------------------------------
EDIT:
No nyt jurppii pahasti! Takalokarin kantit on rälläköity kapeammiksi, renkaat (245/50x16) on ostettu ja asennettu taakse. Tämän jälkeen vielä kahteen otteeseen 'säädetty' kanttauksen leveyttä (LUE: kapeutta)... Vieläkin raapii reunaan. Ja vannehan oli 8X16, ET11...
V..tu sentään, revin kohta koko lokasuojat nevadaan!
Etupään kaikki puslat on nyt vaihdettu, takana ovat vielä suht kuosissaan, joten niihin ei kajottu.Ootko laittamassa uusia takatukivarsi puslia ? vai apurungon kumeja. Apurungon kumien vaihto oli suht OK. takatukivarsien puslat on jo työläämpää. Mulla niissä puslissa on hieman sivuklappia ku ruuvarilla vääntää. En tiedä kuuluuko niin olla. Toistaiseksi saa olla.
Pahus kun en nyt muista sen saitin osoitetta, mutta ainakin siellä kaupattiin jotain 40 mm madaltavaa satsia 107-koppasiin. Mulla on kyllä keulilla tilaa tiputtaa vaikka kymmenen senttiäLuulen ettei autoa voi madaltaa, vähänkin isommat renkaat alkaa raapia edestä (tieto jostain jenkkifoorumista).
