Itseäni ja varmaan muitakin kiinnostaa kuinka vetävien kierrosten säätö oikeasti tapahtuu??
Tällä hetkellä itselläni ahdot laskee 4300 rpm kohdalla ja olen ruuvannut maksimi kierrokset jo tappiin
eikä se ole vaikkuttanut mitään. Pumppu on mynän tekele jonka olen ostanut käytettynä eli en ole itse päässyt
vaikuttaan säätöihin. Moottorina OM603, HX40 super ja 7mm mynä 170mm2 penkissä antoi 346hp ja 582Nm 2.0bar.
Tässä teholaput hieman eri syötöillä. Mielestäni enempi pitäs tulla.
Vetävien kierrosten säätö
Vetävien kierrosten säätö
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Vetävien kierrosten säätö
ompas jännän näköiset käppyrät
heräämisestä päätellen pakopesä ainakin pitäisi riittää pitemmälle mutta joku paikka näyttäisi tulppaavan kun käyrät laskee kuin lehmän häntä

w201 om605
Re: Vetävien kierrosten säätö
Soppa siältä loppu=savu loppuu. Pakopesä on 16 eli kyllä se piisaa. Syötön säätö ei vaikuta muuta kun savun määrään tähän maagiseen 4300rpm saakka ja max. kierrosten säädöllä ei ole vaikutusta. Millä saan siis soppaa kierroksille??
Re: Vetävien kierrosten säätö
soppa ja savu on käsikädessä kulkeva pariskunta. ilma sulla loppuu jos se kerran savuaa.
w201 om605
Re: Vetävien kierrosten säätö
Sanoosin että vika on enne pumppua... Joku polttoaine puolella mättää. Onhan siä linjat/suodattimet kunnos? Tai siirtopumppu valskaa?
Re: Vetävien kierrosten säätö
Siis savu loppuu aina tohon samaan kohtaan missä ahdotkin alkaa laskeen syötön tai max. kierrosten määrästä riippumatta.
Polttoainelinja on alkuperäinen mutta tankki ja tankin suodatin on putsattu. Joku perhana sen syötön katkasee tos kohtaa,
kuitenkin ennen tätä kohtaa ruokaa saa tuleen liikaakin.
Polttoainelinja on alkuperäinen mutta tankki ja tankin suodatin on putsattu. Joku perhana sen syötön katkasee tos kohtaa,
kuitenkin ennen tätä kohtaa ruokaa saa tuleen liikaakin.
Re: Vetävien kierrosten säätö
No pumppuhan alkaa rajottaa sitä syöttöä jo ennen kuin max kierrokset saavutetaan. Siellä pumpun säädinosassa on kaks jousta jotka vastustaa säädintä ja syöttöjen tippumista. Kun heikomman jousen vastus voitetaan niin syöttö alkaa tippumaan ja toinen jousi kun voitetaan niin syöttö lakkaa kokonaan. Se isompi jousi on sen kuusiokolopultin takana eli max kierrokset. Sitten sen pultin alapuolella on se toinen kaikille niin mystinen säätö jolla saadaan se syöttö riittämään max kierroksiin asti. Sitä voi säädellä joko käsin tai sitten rikkapatentilla jos haluaa enemmän soppaa. En kehota ketään mennä sitä säätelemään kun sillä saa kyllä halutessaan sekotettua pumpun tai rikottua koneenaffe78 kirjoitti:Siis savu loppuu aina tohon samaan kohtaan missä ahdotkin alkaa laskeen syötön tai max. kierrosten määrästä riippumatta.
Polttoainelinja on alkuperäinen mutta tankki ja tankin suodatin on putsattu. Joku perhana sen syötön katkasee tos kohtaa,
kuitenkin ennen tätä kohtaa ruokaa saa tuleen liikaakin.



W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103