Vetävien kierrosten säätö

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
affe78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 21.01.2008 14:04
Paikkakunta: Lempäälä

Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja affe78 »

Itseäni ja varmaan muitakin kiinnostaa kuinka vetävien kierrosten säätö oikeasti tapahtuu??
Tällä hetkellä itselläni ahdot laskee 4300 rpm kohdalla ja olen ruuvannut maksimi kierrokset jo tappiin
eikä se ole vaikkuttanut mitään. Pumppu on mynän tekele jonka olen ostanut käytettynä eli en ole itse päässyt
vaikuttaan säätöihin. Moottorina OM603, HX40 super ja 7mm mynä 170mm2 penkissä antoi 346hp ja 582Nm 2.0bar.
Tässä teholaput hieman eri syötöillä. Mielestäni enempi pitäs tulla.
IMG_0001.jpg
IMG.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ompas jännän näköiset käppyrät :think: heräämisestä päätellen pakopesä ainakin pitäisi riittää pitemmälle mutta joku paikka näyttäisi tulppaavan kun käyrät laskee kuin lehmän häntä
w201 om605
affe78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 21.01.2008 14:04
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja affe78 »

Soppa siältä loppu=savu loppuu. Pakopesä on 16 eli kyllä se piisaa. Syötön säätö ei vaikuta muuta kun savun määrään tähän maagiseen 4300rpm saakka ja max. kierrosten säädöllä ei ole vaikutusta. Millä saan siis soppaa kierroksille??
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

soppa ja savu on käsikädessä kulkeva pariskunta. ilma sulla loppuu jos se kerran savuaa.
w201 om605
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Sanoosin että vika on enne pumppua... Joku polttoaine puolella mättää. Onhan siä linjat/suodattimet kunnos? Tai siirtopumppu valskaa?
affe78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 21.01.2008 14:04
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja affe78 »

Siis savu loppuu aina tohon samaan kohtaan missä ahdotkin alkaa laskeen syötön tai max. kierrosten määrästä riippumatta.
Polttoainelinja on alkuperäinen mutta tankki ja tankin suodatin on putsattu. Joku perhana sen syötön katkasee tos kohtaa,
kuitenkin ennen tätä kohtaa ruokaa saa tuleen liikaakin.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vetävien kierrosten säätö

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

affe78 kirjoitti:Siis savu loppuu aina tohon samaan kohtaan missä ahdotkin alkaa laskeen syötön tai max. kierrosten määrästä riippumatta.
Polttoainelinja on alkuperäinen mutta tankki ja tankin suodatin on putsattu. Joku perhana sen syötön katkasee tos kohtaa,
kuitenkin ennen tätä kohtaa ruokaa saa tuleen liikaakin.
No pumppuhan alkaa rajottaa sitä syöttöä jo ennen kuin max kierrokset saavutetaan. Siellä pumpun säädinosassa on kaks jousta jotka vastustaa säädintä ja syöttöjen tippumista. Kun heikomman jousen vastus voitetaan niin syöttö alkaa tippumaan ja toinen jousi kun voitetaan niin syöttö lakkaa kokonaan. Se isompi jousi on sen kuusiokolopultin takana eli max kierrokset. Sitten sen pultin alapuolella on se toinen kaikille niin mystinen säätö jolla saadaan se syöttö riittämään max kierroksiin asti. Sitä voi säädellä joko käsin tai sitten rikkapatentilla jos haluaa enemmän soppaa. En kehota ketään mennä sitä säätelemään kun sillä saa kyllä halutessaan sekotettua pumpun tai rikottua koneen :D oikeaoppisesti sitä saa säätää vaan penkissä. Aukipäin saa kierrokset laskemaan jos ne karkailee ja kiinni päin tietenkin sopan riittämään vähän pitemmälle.. Mutta säädä nyt alkuun ne max kierrokset vaikka siihen 6000 niin et riko heti konetta :D kyllä silläkin jo 400 heppaa tulee :lol: ei tuon pumpun edes tarvii olla syötön puolesta täysillä kun vasta penkattiin omatekosella 120 pumpulla 368 heppaa om603 koneesta eikä siinäkään vielä ollu syötöt aivan täysillä..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin