Huomasin että takana toisen puolen jarrupalat aivan loppu. Oli tullu levyynkin jo pientä viirua. Pitihän se muutaman päivän jo kitinääkin mutta jäi sitten aikasemmin vaihtamatta.
No ongelma on se että taakse on vaihdettu kummallekkin puolelle uudet levyt + palat noin puoli vuotta sitten. Ja toisella puolen on edelleen aivan uuden veroset mutta tämä toinen puoli on ollut jumissa ja syönyt palat ilmeisesti sen takia. Otin jarrusatulan irti ja vaihdoin uudet palat. Samalla tein huomion että sylinterin kumi on aivan riekaleina ja sylinteri jumissa. Sain sylinterin liikkumaan kun vuorontellen painelin jarrua ja pihdeillä puristin männän sisään. Mutta pienen koeajo lenkin jälkeen palat laahaavat, huomaa että levy lämpiää enemmän kuin toinen takapuoli. Uudet suojakumit sylinteri vaatii mutta miten niiden vaihto ja mitäs tehdä tolle jumissa olevalle männälle. Saako satulan purettua ja männän putsattua vai mitä kannattas tehdä. Missä hinnoissa liikkuu uusi satula/vaihtosatula?
Ja kysehän oli W124:sen jarruista.
Jarrusatuloiden kunnostus?
Jarrusatuloiden kunnostus?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
noo, mekin vaihdettiin juuri..
takapään jarrusatulan männät, 2x2kpl molemmille puolille,rasvaa väliin ja uudet kumit. Männät maksoi 4x14egee ja kumit(korjaussarja)2x7,40euroa.Motonetista(ne kumit oli rautalankamalleja
,paremmat olis KL:n25 euroset)
Motonetista saa vaihtosatuloita n.70 eurolla +pantti 20 euroa vanhasta,joka palautetaan.
Jeps, ei laahaa enää.

Motonetista saa vaihtosatuloita n.70 eurolla +pantti 20 euroa vanhasta,joka palautetaan.
Jeps, ei laahaa enää.

MB C220D Farmari, MB609 James Cook
En tiedä, meneekö taas kerettiläisyyden puolelle (näillä päämekaanikon kuvioilla on usein taipumus mennä
), mutta kuulemma jarrusylinteriin tai paremminkin mäntään kannattaa käyttää jonkin sortin hypoidiöljyä. Se kuulemma tunkee itsensä ruosteen alle ja irrottaa sen kun vähän jarruremonttia tehdessä männän pintaa varovasti rapsuttelee. Toisaalta, onhan nuo jarrut toimineet ja katsastuksessa heittoa on aina vain nimeksi, joskus ei ollenkaan. 


Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
JArrusatulan kunnostus
Satula irti ja ruuvipenkkiin.
Varovasti paineilmaa sisään että saa männät irti.
Hyvin kevyesti sikahienolla vesihiomapaperilla tms hoonaa sisältä ja jarrusylinterin kyljestä
Öljyä reilusti ja asenna korjaussarja (mäntään, voi sitä yhden korjaussarjan kiskoa kurkustaankin alas samalla
)
Männät varovasti paikalleen
Korjaussarjan uudet pölytiivisteet paikalleen mäntien ympärille
Satula paikalleen
Uudet palat ja levyt
Voilá: ei laahaa taas vuosiin
Henkka
"Ensi viikolla takajarruihin tuo operaatio edessä"
Varovasti paineilmaa sisään että saa männät irti.
Hyvin kevyesti sikahienolla vesihiomapaperilla tms hoonaa sisältä ja jarrusylinterin kyljestä
Öljyä reilusti ja asenna korjaussarja (mäntään, voi sitä yhden korjaussarjan kiskoa kurkustaankin alas samalla

Männät varovasti paikalleen
Korjaussarjan uudet pölytiivisteet paikalleen mäntien ympärille
Satula paikalleen
Uudet palat ja levyt
Voilá: ei laahaa taas vuosiin
Henkka
"Ensi viikolla takajarruihin tuo operaatio edessä"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"