W211 Ei kulje suoraan!!!
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
"Nollaan" cambereiden säätämiseen suhtautuisin varauksella, vaikka saattaa puoltamiseen auttaakkin.
Siellä on takana enemmän negatiivista kuin edessä tehtaan jäljiltä, ihan syystä, ja tuon nollaaminen vaikuttaa radikaalisti auton äärikäytökseen.
Jos camberit laitetaan tasoihin (jopa nollaan), autosta tulee enemmän yliohjaava ja kaarre- tai heilahdustilanteessa sivuttaispito huononee.
Omalla vastuulla jokainen tällaisia tietysti puuhastelee...
Siellä on takana enemmän negatiivista kuin edessä tehtaan jäljiltä, ihan syystä, ja tuon nollaaminen vaikuttaa radikaalisti auton äärikäytökseen.
Jos camberit laitetaan tasoihin (jopa nollaan), autosta tulee enemmän yliohjaava ja kaarre- tai heilahdustilanteessa sivuttaispito huononee.
Omalla vastuulla jokainen tällaisia tietysti puuhastelee...
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Puoltaa oikealle:
- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.
Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.
Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
hyvät ohjeet! mutta eikös tämän pitäisi kuulua jokaisen korjaamon perusvalikoimaan kun asiakas valittaa auton puoltavan? mitäs mieltä dealer on näistä täällä puhutuista "nollaan" säätämisistä?
dealer kirjoitti:Puoltaa oikealle:
- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.
Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Meillä on käytössä mersujen osalta valmistajan antamat ohjeet eri ongelmien korjaamiseksi, kerroin osan siitä miten puoltamista ohjeistetaan poistettavaksi.hyvät ohjeet! mutta eikös tämän pitäisi kuulua jokaisen korjaamon perusvalikoimaan kun asiakas valittaa auton puoltavan?
Eipä tuosta ota selvää, cambereita ei voi nollaan säätää ja auraushan on joissain malleissa lähellä nollaa.mitäs mieltä dealer on näistä täällä puhutuista "nollaan" säätämisistä?
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
eikä kulje edelleenkään, jopa tien vasemmalta puolelta nousee keskiviivan yli ja pyrkii oikealle. sitten lisäksi ilmentynyt tuota aiemmin mainitsemaani tärinää , vain yli 80 nopeudessa ja (ainakin tuntuu) silloin kun ohjauspöyrää kääntää edes hiukan vasemmalle. eli toki melkein kokoajan koska teissähän on kallistukset. tärinä näkyy ja tuntuu ohjauspyörässä.ja ajoittain apukuskin penkissä.kumit on uudet, vanteet tasapainotettu ja vaihdeltu ristiinkin.viat ei vaan häviä. mittasin tuossa kotelon reunan korkeuden maasta ja vasemmalla hiukan alle sentin matalampi keulasta. siis apukuskin puolelta. lueskelin tuolta sen w211 tärisee-ketjunkin. voiskohan olla nyt sitten kardaani tai jotkut alusta osat.seuraavaksi vaihdetaan takaa tukivarsien puslia. miten voi olla mahdollista ettei tätä saada kuntoon!!??
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Jos on suuri tärinä,niin onko mahdollista ajaa kaverin kanssa, joka ajaa sinun rinnalla/takana ja seuraa täriseekö rengas.plutolainen kirjoitti:eikä kulje edelleenkään, jopa tien vasemmalta puolelta nousee keskiviivan yli ja pyrkii oikealle. sitten lisäksi ilmentynyt tuota aiemmin mainitsemaani tärinää , vain yli 80 nopeudessa ja (ainakin tuntuu) silloin kun ohjauspöyrää kääntää edes hiukan vasemmalle. eli toki melkein kokoajan koska teissähän on kallistukset. tärinä näkyy ja tuntuu ohjauspyörässä.ja ajoittain apukuskin penkissä.kumit on uudet, vanteet tasapainotettu ja vaihdeltu ristiinkin.viat ei vaan häviä. mittasin tuossa kotelon reunan korkeuden maasta ja vasemmalla hiukan alle sentin matalampi keulasta. siis apukuskin puolelta. lueskelin tuolta sen w211 tärisee-ketjunkin. voiskohan olla nyt sitten kardaani tai jotkut alusta osat.seuraavaksi vaihdetaan takaa tukivarsien puslia. miten voi olla mahdollista ettei tätä saada kuntoon!!??
Onko ajettu kovaa esim,kanttariin ja napa olisi hiukan kiero.
vw :ssä oli sellainen vika, kylläkin vain jarrutettaessa täristi .
Viimeksi muokannut nautseri, To 28.06.2012 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
dealer kirjoitti:Puoltaa oikealle:
- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.
Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
löytyykös nämä "asennot" wissistä ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
jopas meno korjaantui kun vaihdoin mersun alkuperäisvanteet kumeineen alle, kokoa 245/45/17. noin 90 prosenttia vikaoireista hävisi. lisäksi kävin katsastuskonttorilla ja katastusmies löysi noin 2 minuutin jälkeen välystä kuskinpuolen etummaisesta alapallonivelestä, sen vaihdolla korjaantuneen loppukin vetely sivulle. autoni oli nimeltämainitsemattomalla korjaamolla ( ei veho) noin kymmenen kertaa eivätkä mitään välystä alustasta löytäneet. lopulta eivät enään vastanneet edes puhelimeen vaikka oli vielä ajat varattu, osat tilattu yms. ei enään ikinä kumpaakaan meidän autoa tuollaiseen paikkaan! autona edelleen w211 220 cdi farkku vm.05
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Tietäskö joku missä noita reaktiotangon 'lovipultteja' myydään?Benjamin kirjoitti:Siihen on tarkoitettu ns. epäkeskopultti. Se on lovettu kahdella uralla, joten se sopii 180 astetta kääntäen molempiin ääriasentoihin reaktiotangon "pitkässä" reiässä.[ESA-77] kirjoitti:
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
On muistaakseni vielä merkattu uralla pultin kantaan lovien suunta.
W211 220cdi