W211 Ei kulje suoraan!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1241
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

"Nollaan" cambereiden säätämiseen suhtautuisin varauksella, vaikka saattaa puoltamiseen auttaakkin.
Siellä on takana enemmän negatiivista kuin edessä tehtaan jäljiltä, ihan syystä, ja tuon nollaaminen vaikuttaa radikaalisti auton äärikäytökseen.
Jos camberit laitetaan tasoihin (jopa nollaan), autosta tulee enemmän yliohjaava ja kaarre- tai heilahdustilanteessa sivuttaispito huononee.

Omalla vastuulla jokainen tällaisia tietysti puuhastelee...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Puoltaa oikealle:

- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.

Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
wiimax.fi
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

hyvät ohjeet! mutta eikös tämän pitäisi kuulua jokaisen korjaamon perusvalikoimaan kun asiakas valittaa auton puoltavan? mitäs mieltä dealer on näistä täällä puhutuista "nollaan" säätämisistä?

dealer kirjoitti:Puoltaa oikealle:

- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.

Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

hyvät ohjeet! mutta eikös tämän pitäisi kuulua jokaisen korjaamon perusvalikoimaan kun asiakas valittaa auton puoltavan?
Meillä on käytössä mersujen osalta valmistajan antamat ohjeet eri ongelmien korjaamiseksi, kerroin osan siitä miten puoltamista ohjeistetaan poistettavaksi.
mitäs mieltä dealer on näistä täällä puhutuista "nollaan" säätämisistä?
Eipä tuosta ota selvää, cambereita ei voi nollaan säätää ja auraushan on joissain malleissa lähellä nollaa.
wiimax.fi
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

eikä kulje edelleenkään, jopa tien vasemmalta puolelta nousee keskiviivan yli ja pyrkii oikealle. sitten lisäksi ilmentynyt tuota aiemmin mainitsemaani tärinää , vain yli 80 nopeudessa ja (ainakin tuntuu) silloin kun ohjauspöyrää kääntää edes hiukan vasemmalle. eli toki melkein kokoajan koska teissähän on kallistukset. tärinä näkyy ja tuntuu ohjauspyörässä.ja ajoittain apukuskin penkissä.kumit on uudet, vanteet tasapainotettu ja vaihdeltu ristiinkin.viat ei vaan häviä. mittasin tuossa kotelon reunan korkeuden maasta ja vasemmalla hiukan alle sentin matalampi keulasta. siis apukuskin puolelta. lueskelin tuolta sen w211 tärisee-ketjunkin. voiskohan olla nyt sitten kardaani tai jotkut alusta osat.seuraavaksi vaihdetaan takaa tukivarsien puslia. miten voi olla mahdollista ettei tätä saada kuntoon!!??
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja nautseri »

plutolainen kirjoitti:eikä kulje edelleenkään, jopa tien vasemmalta puolelta nousee keskiviivan yli ja pyrkii oikealle. sitten lisäksi ilmentynyt tuota aiemmin mainitsemaani tärinää , vain yli 80 nopeudessa ja (ainakin tuntuu) silloin kun ohjauspöyrää kääntää edes hiukan vasemmalle. eli toki melkein kokoajan koska teissähän on kallistukset. tärinä näkyy ja tuntuu ohjauspyörässä.ja ajoittain apukuskin penkissä.kumit on uudet, vanteet tasapainotettu ja vaihdeltu ristiinkin.viat ei vaan häviä. mittasin tuossa kotelon reunan korkeuden maasta ja vasemmalla hiukan alle sentin matalampi keulasta. siis apukuskin puolelta. lueskelin tuolta sen w211 tärisee-ketjunkin. voiskohan olla nyt sitten kardaani tai jotkut alusta osat.seuraavaksi vaihdetaan takaa tukivarsien puslia. miten voi olla mahdollista ettei tätä saada kuntoon!!??
Jos on suuri tärinä,niin onko mahdollista ajaa kaverin kanssa, joka ajaa sinun rinnalla/takana ja seuraa täriseekö rengas.
Onko ajettu kovaa esim,kanttariin ja napa olisi hiukan kiero.
vw :ssä oli sellainen vika, kylläkin vain jarrutettaessa täristi .
Viimeksi muokannut nautseri, To 28.06.2012 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja epk »

dealer kirjoitti:Puoltaa oikealle:

- Otetaan auto nosturille ja tarkistellaan välykset ja rengaspaineet, korjataan mahdolliset viat.
- Asennetaan etupäähän 4 säätöpulttia, tässä ei vielä tarvita suuntauslaitetta vaan pulteille on oikeat asennot tiedossa.
- Nelipyöräsuunnataan auraukset kohdalleen.

Ellei tullut hyvä voidaan vielä tehdä pientä korjausta takapään säädöllä ja rengaspaineilla.

löytyykös nämä "asennot" wissistä ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löytyy, tai TIPsistä. Eipä nyt muista kummasta.
wiimax.fi
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

jopas meno korjaantui kun vaihdoin mersun alkuperäisvanteet kumeineen alle, kokoa 245/45/17. noin 90 prosenttia vikaoireista hävisi. lisäksi kävin katsastuskonttorilla ja katastusmies löysi noin 2 minuutin jälkeen välystä kuskinpuolen etummaisesta alapallonivelestä, sen vaihdolla korjaantuneen loppukin vetely sivulle. autoni oli nimeltämainitsemattomalla korjaamolla ( ei veho) noin kymmenen kertaa eivätkä mitään välystä alustasta löytäneet. lopulta eivät enään vastanneet edes puhelimeen vaikka oli vielä ajat varattu, osat tilattu yms. ei enään ikinä kumpaakaan meidän autoa tuollaiseen paikkaan! autona edelleen w211 220 cdi farkku vm.05
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: W211 Ei kulje suoraan!!!

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

Benjamin kirjoitti:
[ESA-77] kirjoitti:
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
Siihen on tarkoitettu ns. epäkeskopultti. Se on lovettu kahdella uralla, joten se sopii 180 astetta kääntäen molempiin ääriasentoihin reaktiotangon "pitkässä" reiässä.
On muistaakseni vielä merkattu uralla pultin kantaan lovien suunta.
Tietäskö joku missä noita reaktiotangon 'lovipultteja' myydään?
W211 220cdi
Vastaa Viestiin