W211 Ei kulje suoraan!!!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
W211 Ei kulje suoraan!!!
W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
No aja vinoon
No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.
.
No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Pikkuisen minullakin välillä tuntuu kampeavan oikealle mutta olen siihen jo niin tottunut etten sitä aina edes huomaa. EuroMasterilla säädettiin viime kesänä joten ohjauskulmien pitäisi olla kohdallaan (ratti tosin jäi hiukan vinoon mutta siihenkin olen jo tottunut).
C220d T 4-Matic
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Mitähän tämä "nollaan" säätämisellä tarkoitat?LopenUupunut kirjoitti:No aja vinoon
No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.
.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Josko oikein ymmärsin säätömiehen puheet, ei ole haritusta eikä aurausta.PVBasstard kirjoitti:Mitähän tämä "nollaan" säätämisellä tarkoitat?LopenUupunut kirjoitti:No aja vinoon
No, vie se paikkaan missä säätävät sen "nollaan"....ainakin väykyssä oikealle kyntäminen loppui siihen ja renkaat kuluu tasaiseen.
.
"nollasta" se puhu (voi olla että tarkoitti minnuu )...ja sen säädön jälkeen auto menee ittekseen suoraan, ei tartte paimentaa kuten ilmeisesti alkuperäis säädöillä jotka ohjaavat aina oikealle...?. Jonkin sortin mersun ohjearvoihin perustuva juttu tuo oikealle ampuminen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Minulla oli sama vika ostaessani 211:n. Vika löytyi, kun huomattiin tutkia tukivarsien kiinnityksiä. Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Etu- vai taka-akselilla ja mikä tukivarsi? Täällä on kanssa samat ongelmat kuin aiheen aloittajalla. Pakkasella -15 ja kylmempää menee paremmin suoraan kuin lauhalla, mutta silti kampeaa oikelalle. Narinahelojen vaihto auttoi hieman. 3x pyöränsuuntaus tehty ja ratti jää aina vasemmalle vinoon vaikka se lukittaisiin osoittamaan oikealle ennen säätöä. Alustassa ei väljää.kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Siis uskomatonta...
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Minun autooni S211 laitettiin sellaisia epäkesko pultteja alapään tukivarteen jolla ilmeisesti sai kallistettua pyörää ja sen jälkeen alko meneen suoraan eikä tarvinnu pitää ratista kiinni.
Herkkä on kunninkin jos tie on kallellaan nii kyllä se hieman vetää sinne suuntaan. Tässä en tarkoita aurausta enkä haritusta vaan pyörän pystykallistumaa (olikoihan se tollaa "campperia tai casteria")
Herkkä on kunninkin jos tie on kallellaan nii kyllä se hieman vetää sinne suuntaan. Tässä en tarkoita aurausta enkä haritusta vaan pyörän pystykallistumaa (olikoihan se tollaa "campperia tai casteria")
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Suuntausraporttien mukaan auton pitäisi olla ryhdillään, mutta kun ei ole. Joka osien vaihdon/suuntauksen jälkeen vedättää vaan ojaan, eli joku muuttuja siellä täytyy olla, joka ilmenee vasta ajossa?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Olisiko niin että tiessä on urat ja sitten vielä viertää ojaan päin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
jupehalm kirjoitti:Olisiko niin että tiessä on urat ja sitten vielä viertää ojaan päin.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
heh
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.RikuK kirjoitti:Etu- vai taka-akselilla ja mikä tukivarsi? Täällä on kanssa samat ongelmat kuin aiheen aloittajalla. Pakkasella -15 ja kylmempää menee paremmin suoraan kuin lauhalla, mutta silti kampeaa oikelalle. Narinahelojen vaihto auttoi hieman. 3x pyöränsuuntaus tehty ja ratti jää aina vasemmalle vinoon vaikka se lukittaisiin osoittamaan oikealle ennen säätöä. Alustassa ei väljää.kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Siis uskomatonta...
Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
Viimeksi muokannut [ESA-77], To 02.02.2012 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Kannattaa ottaa yhteyttä mersuihin erikoistuneisiin korjaamoihin .
Esim,jos matka ei este.
Ylivieskasta voisi löytyä apua joko, Lintoselta tai Aki Parkkilalta.
Esim,jos matka ei este.
Ylivieskasta voisi löytyä apua joko, Lintoselta tai Aki Parkkilalta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.jussilampi kirjoitti:Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Kyllä siinä silloin selvä vika on, Käy Oulun Vehon suorapalvelussa ja kysy Ylimartimoa, varaa siltä aika ja käske katsoa se alusta onko osaa mitä pitää vaihtaa ja säädätä se kuntoon.Jos veho on sitä säätäny sehän säätö menee takuuseen.Suorapalvelu on kun menet suoraan korjaamo halliin niin heti siinä oikealla, ei marmoritiskin kautta.PVBasstard kirjoitti:Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.jussilampi kirjoitti:Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Kerkesin jo aamulla tilata veholle ajan huomiseksi, niin saavat tutkia.jussilampi kirjoitti:Kyllä siinä silloin selvä vika on, Käy Oulun Vehon suorapalvelussa ja kysy Ylimartimoa, varaa siltä aika ja käske katsoa se alusta onko osaa mitä pitää vaihtaa ja säädätä se kuntoon.Jos veho on sitä säätäny sehän säätö menee takuuseen.Suorapalvelu on kun menet suoraan korjaamo halliin niin heti siinä oikealla, ei marmoritiskin kautta.PVBasstard kirjoitti:Juuri moottoritieltä tulleena voin sanoa, että vaikka ajan vasemman puoleista ohituskaistaa, joka on kallellaan jyrkästikkin vasempaan, niin silti auto lähtee heti ratista irroituksen jälkeen kohti oikeaa reunaa. Toisin sanoen tämä ei kuulu näihin ns. mersun ominaisuuksiin, vaan selvästi on jokin vialla, koska auto ei aina ole näin käyttäytynyt.jussilampi kirjoitti:Yleensä tie on kallellaan oikealle ja siksi auto haluaa sinne jos ratista löysää, mutta kun ajaa suoralla tien osalla esim. moottoritien ohitus kaista auto menee aivan suoraan.Kyllä sen kuuluu suoraa mennä oikealla kallellaan olevassa tieosuudellakin mutta kyllä sun pitää ratista pitää kiinni,mutta jos löysäät raitista otteen on luonnollista ettö rupeaa kääntymään pikkuhiljaa oikealle.PVBasstard kirjoitti:W211 -03 farmari vedättää oikealle, eli rattia pitää koko ajan pidättää vasempaa, ettei auto karkaa ojaan. Suunnattu kolme kertaa eri paikoissa (mm.veholla) ja osia näiden yhteydessä vaihdettu mm. eteen iskarit, jouset, alatukivarret, yläpallonivelet ja taakse iskarit ja alatukivarret. Renkaat on uudet nastat (ei vaikutusta muillakaan renkilla). Väljää ei löydy mistään alustasta...Missä vika? Rahaa on palanut näiden arvailujen kans jo niin paljon, että heikompaa hirvittää
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
No siis minulla on eka mersu, alusta lähtien se veti OIKEALLE ja kunnolla, jos kädet (huom kädet) irroitti ratista se lähti rakettina oikealle oli tie kallistettu tai ei.PVBasstard kirjoitti:Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Kulmat säädettiin todellakin siihen NOLLAAN eli ei ole minnekää suuntaan vinossa renkaat, ilmeisesti ei pystysuunnassa eikä muussakaan vaan mollottavat ihan pystyssä ja suoraan alustan suuntaisesti.
Ei vedä minnekään ja autoa pidetään suunnassa vasemmalla etusormen päällä "tökkäämällä" rattia....ei ihan pysty ajamaan ilman käsiä ja sormia .
VIE SE SELLAISEEN SÄÄTÖFIRMAAN JOSSA YMMÄRTÄVÄT MITÄ NOLLA TARKOITTAA.....
Lisäksi, renkaat kuluu 0,0001mm tarkkuudella edessä ja takana leveydeltään tasaisesti. !!! (kesäkumit 245-45-18)
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Jatketaas tähän. Ei siellä korjaamon mukaan mitään kolmea pultinreikää ole.RikuK kirjoitti:kaijuh kirjoitti:Toisella puolella oli kiinnitetty tukivarsi kolmesta pultinkiinnitysreiästä takimmaiseen ja toisella puolen keskimmäiseen reikään. Molemmat puolet samalle kohtaa, eli keskimmäiseen reikään. Sen jälkeen onnistui pyöränsuuntauskin helposti ja puoltaminen oikealle loppui siihen.
Vaihdettiin nyt kuljettajanpuoleinen etukallistuksenvakaajan pallonivel uuteen sekä eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen, jotta kuluu tasaisesti... Näillä toimenpiteillä ratti suoristui hieman (lähes suorassa jo) ja oikealle kampeaminen väheni lähes olemattomiin.
Välys vakaajan nivelessä oli niin pieni, että kolahti vain korkean hidastetöyssyn ylityksessä, muuten äänetön. Eli näemmä aivan hemmetin pienistä jutuista kiinni nää hommat.
Sellaista korjaamoa vaan on aika hankala löytää, joka nuo pienimmätkin välykset osaa etsiä. Välillä tuntuu, että osan pitää olla löähes irtipoikki, jotta ehdotetaan vaihtoa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
aiheeseen palataan jälleen...
kolmea eri rengassettiä on kokeiltu. kulmia säädetty. laitettu tarvikevanteisiin soviterenkaat, rengaskoko 225/45/17. alustan osia vaiheltu. ja lopputulema: auto vetää oikealle, huomattavasti. ideat loppuu. luuletteko että tuo yllä puhuttu NOLLAAN säätäminen auttaisi? ja voiko olla merkitystä että alla ns. tarvikevanne, ei alkuperäinen. vaikkakin et-luvultaan oikea ko autoon. ja autohan vm. 05 w211 220 cdi farkku
kolmea eri rengassettiä on kokeiltu. kulmia säädetty. laitettu tarvikevanteisiin soviterenkaat, rengaskoko 225/45/17. alustan osia vaiheltu. ja lopputulema: auto vetää oikealle, huomattavasti. ideat loppuu. luuletteko että tuo yllä puhuttu NOLLAAN säätäminen auttaisi? ja voiko olla merkitystä että alla ns. tarvikevanne, ei alkuperäinen. vaikkakin et-luvultaan oikea ko autoon. ja autohan vm. 05 w211 220 cdi farkku
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Kyllä minä alustasta etsisin välystä.
Kuluuko eturenkaat tasaisesti?
Tuossa yhtä e-sarjalaista jouduttiin heiluttelemaan kuorma-auto puolella että saatiin selville missä siellä oli välys.
Kuluuko eturenkaat tasaisesti?
Tuossa yhtä e-sarjalaista jouduttiin heiluttelemaan kuorma-auto puolella että saatiin selville missä siellä oli välys.
MB C200 cdi STW -09
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
MB SL 560 -88
Ford Mustang -76 GhiaII 5.7
MB Sprinter 616 cdi -03
MB Sprinter 316 cdi -14
exät:
BMW 525TD e39 -99
MB CLK 270cdi -04
MB E 300 TDT -98
WV Golf V5 4motion
E46 BMW 525d -05
w163 ML 270cdi -04
w208 CLK 430 -99
Sprinter 313cdi -05
w202 220d -96
w124 200d -88
w123 coupe
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Siihen on tarkoitettu ns. epäkeskopultti. Se on lovettu kahdella uralla, joten se sopii 180 astetta kääntäen molempiin ääriasentoihin reaktiotangon "pitkässä" reiässä.[ESA-77] kirjoitti:
Etuakselin reaktiotangon (etummainen alhaalla) moottorin puolen päässä on kolme pultin "reikää". Kuva täältä http://diyw211balljointchange.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Edit: Eipä ollutkaan. Kokeilin vanhaan tankoon, niin ei pultti mahtunut reunimmaisiin koloihin eli ainoa paikka on keskellä.
On muistaakseni vielä merkattu uralla pultin kantaan lovien suunta.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Eihän oo tökätty mihinkään että olis hiukan napahärdelli vääntyny? Casterhan se yleensä aiheuttellee nuita puoltamisia
ja jos napasysteemi on vääntyny niin on mahdollista että suuntauslaite antaa virheellisen caster arvon. Näin oli käyny yhden
tuttavan autolle ( ei mersu ) jota se vähän hipas johonkin. Vaihtovat navan ja suuntasivat uudelleen niin kampeeminen hävis.
Kyseessä ei siis ollu vääntyny laakerinakseli/jumiva laakeri.
ja jos napasysteemi on vääntyny niin on mahdollista että suuntauslaite antaa virheellisen caster arvon. Näin oli käyny yhden
tuttavan autolle ( ei mersu ) jota se vähän hipas johonkin. Vaihtovat navan ja suuntasivat uudelleen niin kampeeminen hävis.
Kyseessä ei siis ollu vääntyny laakerinakseli/jumiva laakeri.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 181
- Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
- Paikkakunta: Oulu
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Nii veteli minunki Mersu ojaan päin mutku vaihto reaktiotangot uusiin niin ei vedä enää. Nelipyöräsuuntaus tehtiin Nikusella mersun ohjearvoihin.
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Ja casteriinhan se tuo väljä erektiotankokin vaikuttaa. Alustan kumiosienhan ei tarvitse yleensä olla edes
rikkinäisen näkosiä vaan monesti vanhetessaan menevät pehmeiksi eivätkä toimi kuten uusi kumi.
Alustanosiinhan vaikuttaa melkoset voimat ajossa eli ei ole ihan yhdentekevää että minkälaista kumia
siellä on. Ja kaiken lisäks kun ovat yleensä suhteellisen halpoja niin uusia kannattaa nakella kriittisiin
paikkoihin melko surutta ja varsinkin jos autolla alkaa olla ikää yli kymmenen vuotta.
rikkinäisen näkosiä vaan monesti vanhetessaan menevät pehmeiksi eivätkä toimi kuten uusi kumi.
Alustanosiinhan vaikuttaa melkoset voimat ajossa eli ei ole ihan yhdentekevää että minkälaista kumia
siellä on. Ja kaiken lisäks kun ovat yleensä suhteellisen halpoja niin uusia kannattaa nakella kriittisiin
paikkoihin melko surutta ja varsinkin jos autolla alkaa olla ikää yli kymmenen vuotta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
vastataampas kaikkeen kerralla. raidetankojen päät vaihettu ja alustan kaikki tukivarret, puslat yms tarkastettu pariin kertaan. nyt uutena oireena alkanut maantienopeuksissa täristämään rattia, toki vetää myös oikealle vielä. renkaat tasapainotettiin tänään uudestaan, ei vaikutusta.kumit uudet. hulluksitekevä auto. seuraavaksi kokeillaan sitä nolla-arvoihin säätämistä.sitte ilmeisesti uusi rengas/vannesettiä. jännä että alkukesällä olivat kyseinen setti alla a4-audissa ja meni kuin juna. joten vika on joko autossa tai auton ja vanne-rengassetin yhteispelissä. hulluksitekevä laite!!! kyseessä edelleen w211 vm.05 farkku
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 Ei kulje suoraan!!!
Jep, joku sulla yhä pielessä, jos puoltaa.PVBasstard kirjoitti:Mersujen kohdalla voi ehkä pitää paikkaansa, kun eivät vehollakaan saaneet selville syytä puoltamiseen, vaikka kolme tuntia sitä tutkivat. Kaksi edellistä autoa oli BMW:n 5-sarjan farkkuja, eikä niitä tarvinnut kammeta ollenkaan...plutolainen kirjoitti:kokemuksia aiheesta.mulla on ollu kaks e- farkkua.220 cdi vm.05 ja 270 cdi vm.03 avantgardeja kumpainenkin.ja molemmat vetäneet oikealle varsinkin jos ratista ei pidä kiinni.kaikkea on säädelty ja rengastusta vaiheltu ja silti säilyy.itse olen tulkinnut asia liittyvän juurikin teiden kaltevuuteen ja sitten siihen että takavetoinenhan on ns. ajettava auto.eli että kuljettaja pitää ohjata enemmän, tiedä sitten!! onko muilta miten paljon vastaavias kokemuksia?
Oulun Veholla kokeneiden asentajien suuntauksen jälkeen 211: sen pitäisi mennä suoraan kuin ihmisen mieli kalttotielläkin... ainakin itsellä mennyt kolmella omistamallani 211: lla.
Suoralle tielle tehty tehtaan vakiosäätö puoltaa sianselkätiellä alamäen puolelle... telemark on kaunista seutua norjassa!
Lintosellakin Ylivieskassa löytynee kokenut suuntaaja 211: seen.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89