Minkä valmistajan tuulilasi on tehdaslasin laatuinen ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
RH
Mersumies
Mersumies

Re: Minkä valmistajan tuulilasi on tehdaslasin laatuinen ?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:LU:lle: viimeisen kolmen vuoden aikana kolme lasirikkoa....

T.U.R.V.A.V.Ä.L.I

E: :wink:

.
V.A.S.T.A.A.N.T.U.L.I.J.A.
:mrgreen:

J.A T.O.K.I O.L.I N.A.S.T.A

:lol:

.
T.A.I.M.U.U....K.E.L.E.E.N.K.I.V.I.
:P
E: End of this discussion! :wave:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

LopenUupunut kirjoitti:Vähän ot:na ja suunsoittona.

Olettepa tuotteen valinneet "kokemusten" vertailuun....montako lasirikkoa normiautoilija kokee elämänsä aikana, montako noista pystyy anaalisoimaan kiven, nastan tai jännityksen aiheuttamaksi? Tai syyksi lasin materiaalin pehmeyden/kovuuden....argh.

Toivottavasti tämä porukka ei ala jakamaan kokemuksiaan naisista....

E: mikä olisi paras kulma lasille ettei kivet tee jälkiä siihen ?

.
no ei sitä kovin idiootti tarvitse olla, jos sama autoilija vetää samoja reittejä vuositolkulla ja samoilla turvaväleillä niin mikä lasi samentuu kummallisesti ennen aikoijaan ja mikä ei.
tony
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tony »

Mulla on tasan 2kk ollu tuo S204 ja olen saanut siihen jo 3kpl "häränsilmiä" :thumbdown: ja muutaman pienemmän osuman, joten laseja menee mulla kohtuuttoman paljon. :problem: Entisestä S211 meni 2 lasia 2 vuodessa. En aja muiden persuksissa, mutta tuntuu että autoni on kuin magneetti joka imee kiviä/nastoja. :shock: Vaihto tilattu ensi torstaille. Espoossa alkoi katujenputsaus eilen, toivottavasti ehtisivät putsata noita katuja suurimmista kivistä. :thumbup: Omavastuu 100€ korjaus 0€. vakuutusmaksu 54€/V joten kannattanee, ainakin mulla. :lol:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Omaan s211:een on nyt vaihdettu tuulilasi (vakuutuksen piikkiin) kahdesti. Auto tuli minulle 9/2010, ensimmäinen lasinvaihto tehtiin 12/2011 kun olin ajanut 39tkm ja toinen lasinvaihto 4/2013 kun olin ajanut yhteensä 71tkm (32tkm uudella lasilla). Eli tällä otannalla niitä menee 30-40tkm välein, mikä tarkoittaa vähän toista vuotta kalenteriaikaa / lasi.

e: 1. kerran ajoin turun motarilla kun kivi/nasta napsahti toisella kaistalla ajaneesta autosta, jota olin ohittamassa. Näin kun ensin tuli iskemä, ja siitä n. 5 sek myöhemmin suoraan näkökenttään tuli halkeama. Soitin samantien vakuutusyhtiöön, ja osasin kertoa tapahtuma-ajan ja -paikan aika tarkasti. :D

toisella kerralla en tiedä tapahtuma-aikaa yhtä tarkkaan, lasiin ehti tulla 3 tai 4 iskemää (suurin osa/kaikki motarilla myös, siellä kun tulee väkisinkin joko ohitettua toisia tai ohitetuksi, vaikka kuinka yrittäisi pitää sitä turvaväliä), joista yksi sitten lähti myöhemmin leviämään. Se ehti varmaan levitä jonkin aikaa, koska iskemä oli ihan lasin alalaidassa, ja se lähti sieltä hiljakseen hiipimään ylöspäin, enkä edes heti huomannut sitä kuin vasta kun särö oli n. 10 cm mittainen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

epk kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Vähän ot:na ja suunsoittona.

Olettepa tuotteen valinneet "kokemusten" vertailuun....montako lasirikkoa normiautoilija kokee elämänsä aikana, montako noista pystyy anaalisoimaan kiven, nastan tai jännityksen aiheuttamaksi? Tai syyksi lasin materiaalin pehmeyden/kovuuden....argh.

Toivottavasti tämä porukka ei ala jakamaan kokemuksiaan naisista....

E: mikä olisi paras kulma lasille ettei kivet tee jälkiä siihen ?

.
no ei sitä kovin idiootti tarvitse olla, jos sama autoilija vetää samoja reittejä vuositolkulla ja samoilla turvaväleillä niin mikä lasi samentuu kummallisesti ennen aikoijaan ja mikä ei.
No totta Helvetissä lasi samenee, samenee se vaikka auto seisoisi tuulessa tien vieressä.
Mutta älkää nyt vaan alkako vikipediaan kirjoittamaan näitä tähtitieteeksi lieteltuja ideoita ja vertailuja....
Mä olen henkkoht ajellut luultavasti muutaman miljoonan tiellä erinäköisillä ajoneuvoilla, täysin mahdotonta sanoa mistään lasista mitään kestävyyden osalta kun ei ole päiväkirjaa tuulilasille!....

Vakuutus on aivan toinen asia, se kannattaa varmasti jos korjauttelee lasia...minullakin on. Koko ajorupeamani aikana on vaihdettu ehkä kolme lasia ja korjattu jotain kymmenen kaksikymmentä kertaa max...ei näitäkään ole kiveen hakattu että edes muistaisi.

Mistä te revitte näitä muistikuvia näille lasien kestävyyksille, merkkaatteko vessareissutkin päiväkirjaan ?
Tähänkin viestiketjuun on osallistunut ~30 joten onhan tässä jo otantaa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

juu se tarvii pari promillee alle ja foliohatun päähän niin voi tehdä faktapohjaista tutkimusta aiheesta.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti: Mistä te revitte näitä muistikuvia näille lasien kestävyyksille, merkkaatteko vessareissutkin päiväkirjaan ?
Muista en tiedä, mutta mulla on tuollainen StarOffice-taulukko, johon kirjaan kaikki autokulut (pvm, km, tankkauslitrat, mitä, paljonko maksoi ja ryhmittely: polttoaine, pesut, huollot ja korjaukset, renkaat, tarvikkeet, vakuutus, katsastus, verot ja maksut). Aloin pitämään kirjaa kun vaihdoin liisarista omaan, ja kiinnosti tietää osuiko arviot oman pitämisen kustannuksista miten lähelle. Lisäksi luulen, että siinä vaiheessa kun olen myymässä ostaja saattaa arvostaa tarkkaa tietoa siitä mitä autolle on tehty ja koska.

Merkintöjä on kertynyt 185 ja auto on ollut minulla 926 päivää, joten keskimäärin melko tarkkaan joka viides päivä tulee merkintä. Ei tuo niin kauhean iso vaiva ole.

e: ja uusi lasi näytti olevan merkkiä NordGlass, joka googlaamalla osoittautui puolalaiseksi valmistajaksi. Laadusta ei ole mitään tietoa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
280se86
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

eilen tuli kaksi osumaa tuulilasiin pohjoisen paluureissulla, toinen tuli, kun ohitettava väisti pientareelle niin reilusti, että meni asfaltilta pois ja sieltähän singahti kivi, pieni tähti tuli siitä, no toisesta meni sitten paskaksi kunnolla, en tiedä mitä lenti vastaantulijan autosta, joku semmoinen tulitikkuaskin kokonen möhkäle ja just kuskin kohdalle, oli mahoton pamaus
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

280se86 kirjoitti:eilen tuli kaksi osumaa tuulilasiin pohjoisen paluureissulla, toinen tuli, kun ohitettava väisti pientareelle niin reilusti, että meni asfaltilta pois ja sieltähän singahti kivi, pieni tähti tuli siitä, no toisesta meni sitten paskaksi kunnolla, en tiedä mitä lenti vastaantulijan autosta, joku semmoinen tulitikkuaskin kokonen möhkäle ja just kuskin kohdalle, oli mahoton pamaus

Saamme varmaan valokuvan jotta voimme anaalisoida lasin laatua ???

.
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti: Mistä te revitte näitä muistikuvia näille lasien kestävyyksille, merkkaatteko vessareissutkin päiväkirjaan ?
Muista en tiedä, mutta mulla on tuollainen StarOffice-taulukko, johon kirjaan kaikki autokulut (pvm, km, tankkauslitrat, mitä, paljonko maksoi ja ryhmittely: polttoaine, pesut, huollot ja korjaukset, renkaat, tarvikkeet, vakuutus, katsastus, verot ja maksut). Aloin pitämään kirjaa kun vaihdoin liisarista omaan, ja kiinnosti tietää osuiko arviot oman pitämisen kustannuksista miten lähelle. Lisäksi luulen, että siinä vaiheessa kun olen myymässä ostaja saattaa arvostaa tarkkaa tietoa siitä mitä autolle on tehty ja koska.

Merkintöjä on kertynyt 185 ja auto on ollut minulla 926 päivää, joten keskimäärin melko tarkkaan joka viides päivä tulee merkintä. Ei tuo niin kauhean iso vaiva ole.

e: ja uusi lasi näytti olevan merkkiä NordGlass, joka googlaamalla osoittautui puolalaiseksi valmistajaksi. Laadusta ei ole mitään tietoa.

Rupesin ensin nauramaan mutta onneksi luin loppuun, huomasin perustelusi kirjanpidolle.
Itse en pidä mistään kirjaa, tosin nafta ja bensakuitit tungen hansikaslokeroon ihan vaan mielenkiinnosta josko myöhemmin. Noo, huollot jotka itse teen kirjaan siksi että muistan milloin huoltaa suunnilleen seuraavan kerran....tuon kalliimman huoltokirjan tarkistan huollosta hakiessa toki.

Seuraava ostaja saa minun puolestani ottaa selvää itse autosta jos kiinnostaa...kerran soitteli joku kaapo ja kun kysymyslista ei meinannut loppua ennenkuin minun puhelimen akku....pistin painellen punaista luuria.

Kuten huomasit....mistä v**********a sen lasin laadun voi päätellä. :wink:

.
trauha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja trauha »

JarkkoN kirjoitti:
trauha kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Tuulilasia on kai ohennettu verrattuna muinaisiin autoihin ja ennen
kaikkea lyijyn käyttö on kuulemma kielletty ympäristösyistä. Ilman lyijyä
on vaikea tehdä kunnon lasia, kristallilaseissakin on nimenomaan lyijyä.

Näin ollen kaikki valmistajat ovat vaikean paikan edessä ja kotimaisuus
olisi yksi valintaperuste.

Tästä lasien ohenemisesta on ollut juttua, ja olinkin utelias tietämään miten tämä asia on.
Juuri vaihdatin vm 1980 W123 orkkis tuulilasin jossa siis vielä mersun logot yms Pilkingtoniin.
Ennen kuin vanha heitettiin roskiin, niin tehtiin vertaus:

Molemmat oli yhtä paksuja eli noin 5 millisiä. Kovuudesta en osaa sanoa mitään muuta kuin että ihmeen hyvin oli kestänyt 32 vuotta orkkis tuulilasi. Se vihreä tummenus raita oli kyllä haalistunut keskeltä. En edes vaihtanut katsastajan kehotuksesta eli vielä näkyi läpi mutta halusin tietää onko ruostetta kehyksessä ja vaihtaa tiivisteen.
Tavallinen 5 mm laminoitu tuulilasi on joissain uusissa malleissa korvattu ohuemmilla
tuulilaseilla. Joka toisessa eurooppalaisessa uudessa autossa tuulilasin kerrosten paksuus
on 2.1/1.6mm. C-Mersussa lasi voi olla tätäkin ohuempi, ks. alla.

Between the panes of glass lies a new, acoustically effective plastic membrane which
efficiently absorbs wind noise. This has enabled Mercedes engineers to reduce the thickness
of the windscreen, achieving a further weight reduction without compromising noise comfort in any way.

http://jalopnik.com/364172/mercedes-c+c ... -techology" onclick="window.open(this.href);return false;

2008:
The Mercedes® C-Class BlueEFFICIENCY was designed for a total vehicle weight reduction of 19kg.
Mercedes attributes 1.2kg to the acoustic windscreen*, which is also 3 dB quieter.
Windscreen configuration is 1.8/1.8mm.

http://www.saflex.com/pdf/Saflex" onclick="window.open(this.href);return false;®%20The%20Invisible%20Difference%20Brochure.pdf
Kylläpä materiaalit ohenee ja kevenee. Ennen oli paksuudet paksuja :-)
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
simppa80
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

epk kirjoitti:siinäpä se lyhkäisyydessään, tarttis kohtapuoliin vaihdella tuohon 211:seen lasi.

Ennen ollut kokemuksia joko liian pehmeistä / kovista laseista (halkee pienestäkin iskusta, tai sitten on ollut huono asentaja lasilla).
Itse laitatin vakuutuksen lasiturvalla Veholla alkuperäisen! :thumbup:
Ainakin Vakuutusyhtiö turva antaa käyttää alkuperisiä..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin