W210 vaihteistoöljyn vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

Viitsiikö joku kerrata tai linkata topicin josta löytyisi selostettuna mahd. tarkasti miten
tällaiseen facelift Paavoon vaihdetaan laatikkoöljy kokonaan. Ei siis vain se n 3 litraa mikä tulee propusta.
Eli sitä kierrätetään, mutta tarkalleen miten? Ja öljynvaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa pohjan tiiviste ja suodatin, mitä muuta?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

y30harrastaja kirjoitti:Viitsiikö joku kerrata tai linkata topicin josta löytyisi selostettuna mahd. tarkasti miten
tällaiseen facelift Paavoon vaihdetaan laatikkoöljy kokonaan. Ei siis vain se n 3 litraa mikä tulee propusta.
Eli sitä kierrätetään, mutta tarkalleen miten? Ja öljynvaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa pohjan tiiviste ja suodatin, mitä muuta?
Ja paljonko öljyä kuluu yhteensä ja hukkaan täydellisessä öljynvaihdossa?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Tupix
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 15.01.2012 21:49

Re: W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Tupix »

Varaa n. 14 litraa oikean luokituksen omaavaa ölppää, esim. motonet:stä Febi:n valmistamaa... Lisäksi öljyn mittatikku (ecoline KL-varaosista tai omatekoinen), öljynsuodatin, pohjan tiiviste, magneetti öljypohjaan sekä sähköpistokkeen tulppa kannattaa varuilta vaihtaa... (ei maksa paljoa!)

Toteutus: Pohjapropusta öljyt pois --> öljypohja pois (pohjan päällä on vielä öljyä, varo!) ---> Öljyn suodattimen vaihto/magneetin vaihto (lisääminen)
---> Pistokkeen vaihto ---> Öljypohja takasin uudella tiivisteellä ---> Lauhdittimelta tuleva letku irti laatikosta (joko banjosta tai edeltävästä liitoksesta) ---> Letkuun n. 1 - 1 ½ m pätkä kirkasta letkua (banjoon tarttee pultin, johon letku tulee) ---> Letku johonkin törppöön johon sopii 5 litraa ölppää ---> Auto alas ja mittatikun reiästä n. 3 litraa öljyä laatikkoon ---> vaihde P-asentoon ja auto käyntiin ---> Valuta n. 3 litraa öljyä ulos ja sammuta auto ---> Lisää taas 3 litraa ölppää

TOISTA KAKSI VIIMEISTÄ VAIHETTA KUNNES ÖLJY ON KIRKASTA!

Lopuksi tietysti letku takas kiinni ---> Koeajolle (öljyt lämpimäksi!) ---> Öljyn määrän tarkistus (CDI203:n ohjeen mukaan 80 c lämmössä 64,4 mm öljypohjasta mitattuna!)
Puheenjohtaja

Suomen Mercedes autoilijat ry

Exät: w123 200D -84, W202 200D -94,
GD 300D -82, S202 220D -96, GD 300D -82, W124 200D -89, W210 200 CDI -02

Nyksät: W639 109 CDI -06, W202 200E Sport -94, W201 230E -88
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tupix kirjoitti:Varaa n. 14 litraa oikean luokituksen omaavaa ölppää, esim. motonet:stä Febi:n valmistamaa... Lisäksi öljyn mittatikku (ecoline KL-varaosista tai omatekoinen), öljynsuodatin, pohjan tiiviste, magneetti öljypohjaan sekä sähköpistokkeen tulppa kannattaa varuilta vaihtaa... (ei maksa paljoa!)

Toteutus: Pohjapropusta öljyt pois --> öljypohja pois (pohjan päällä on vielä öljyä, varo!) ---> Öljyn suodattimen vaihto/magneetin vaihto (lisääminen)
---> Pistokkeen vaihto ---> Öljypohja takasin uudella tiivisteellä ---> Lauhdittimelta tuleva letku irti laatikosta (joko banjosta tai edeltävästä liitoksesta) ---> Letkuun n. 1 - 1 ½ m pätkä kirkasta letkua (banjoon tarttee pultin, johon letku tulee) ---> Letku johonkin törppöön johon sopii 5 litraa ölppää ---> Auto alas ja mittatikun reiästä n. 3 litraa öljyä laatikkoon ---> vaihde P-asentoon ja auto käyntiin ---> Valuta n. 3 litraa öljyä ulos ja sammuta auto ---> Lisää taas 3 litraa ölppää

TOISTA KAKSI VIIMEISTÄ VAIHETTA KUNNES ÖLJY ON KIRKASTA!

Lopuksi tietysti letku takas kiinni ---> Koeajolle (öljyt lämpimäksi!) ---> Öljyn määrän tarkistus (CDI203:n ohjeen mukaan 80 c lämmössä 64,4 mm öljypohjasta mitattuna!)
65.4mm (jos jotain muuta jossain niin näppäily virhe)
pienestä yli täytöstä ei haitaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
y30harrastaja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58

Re: W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja y30harrastaja »

paljon kiitoksia. Ja tällä ohjeella siis on kokonaisuudessaan öljy vaihdettu?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja

Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: W210 vaihteistoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Tupix kirjoitti:Letku johonkin törppöön johon sopii 5 litraa ölppää ---> Auto alas ja mittatikun reiästä n. 3 litraa öljyä laatikkoon ---> vaihde P-asentoon ja auto käyntiin ---> Valuta n. 3 litraa öljyä ulos ja sammuta auto ---> Lisää taas 3 litraa ölppää
LISÄÄ TYHJÄÄN LAATIKKOON NELJÄ LITRAA!! (4)
Neljä litraa avaamattomaan hydrauliyksikköön ei ole vielä niin paljoa, että pinta osuisi pyörivään planeettapyösästöön.
Vain kolme litraa sinne laittamalla öljypumppu huutaa kuivaa ja sitä ei kukaan halua.
Pumppu vaurioituu ja öljynvaihdosta tulee kalliimpi.

Laittaa sinne neljä litraa moottori sammuksissa ja antaa moottorin pumpata sieltä vain KAKSI litraa kerrallaan kirkkaaseen purkkiin, jossa on kahden litran välein merkki...
Lisää kaksi litraa kerrallaan ja antaa moottorin pumpata kaksi litraa kerrallaan.

Ei kannata kokeilla öljypumpun keston rajoja.
Vaurioituu yllättävän helposti.
Sen vaihtaminen onkin sitten useamman tunnin homma... laatikko pois ja halki.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Vastaa Viestiin