MB 300 TD A 4-matic

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
LezBob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 11.01.2012 17:35

MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja LezBob »

Ostin taannoin otsikon mukaisen kuljetusvälineen. Pari tuhatta seka-ajoa takana lumisissa olosuhteissa joten hyvyyden tiedän. Väline on uitettu Saksasta lukeman ollessa nyt 285 000 km. Oli miten oli mutta siistiltä näyttää. Kulutus 8 - 11l/100km. Ei mainittavaa öljynkulutusta. Edestä alhaalta näyttää hiukan kostealta. Mitä suurempaa ( lue kalliimpaa ) on odotettavissa ?
Mitä kokemuksia välineestä lukijakunnalla on ?
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3213
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja Hage »

Mikäs korimalli on kyseessä? :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Veikkaan väyrysää?
Edestä oikealta alhaalta....mistä lie....mutta kohdistin sumuvaloon tuon kohdan, joten uusi kupu maksaa noin 50€.

Nähtäväksi jää kuinka lähellä lauantain lottovoittoa olen.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hage kirjoitti:Mikäs korimalli on kyseessä? :)
Olisiko vapaastihengittävä farkku tyyppimerkinnän perusteella.

Laita rekisterinumero tai valmistusnumero ja kuvia tai muuta tietoa, niin aletaan ruotimaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
LezBob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 11.01.2012 17:35

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja LezBob »

W124, v. 1991. Ikää on mutta .....
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3213
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja Hage »

JarkkoN kirjoitti:
Hage kirjoitti:Mikäs korimalli on kyseessä? :)
Olisiko vapaastihengittävä farkku tyyppimerkinnän perusteella.

Laita rekisterinumero tai valmistusnumero ja kuvia tai muuta tietoa, niin aletaan ruotimaan.
Mie kyllä koitin kysyä että mikä koppa on mutta näköjään muotoilin kysymyksen väärin.
Topikin aloittaja tarkoittaa varmaan että konepellin alla on kosteutta? Laita siitä konehuoneesta kuvia niin myö muut päästään pätemään siitä mitä sun täytyy tehdä sille :mrgreen:
Rekisterinumeron tai valmistenumeron ei taida pahemmin auttaa vastausten samiseen alkuperäisiin kysymyksiin?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Ei se enää auta ku kerrottiin että kyseessä on lankku :D
E350CDI&A180CDI
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Hage kirjoitti: Rekisterinumeron tai valmistenumeron ei taida pahemmin auttaa vastausten samiseen alkuperäisiin kysymyksiin?
Näkisi niillä sen korimallin ja varusteet ja paljon jäisi arvailua pois. Yllättävän moni luulee, että TD on turbodiesel.

Edessä voi vuotaa esim. etuperä öljyä tai sitten jakolaatikko öljyä tai jokin jäähdyttimistä tms.
Automaattilaatikollekin voi olla oma jäähdytin, riippuu juuri niistä varusteista.

Koeta tunnistaa, onko vuotava neste öljyä vai jäähdytinnestettä ja missä päin sitä kosteutta on havaittavissa.
Öljy on liukasta ja jäähdytinneste makeaa. Värilläkin on väliä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
LezBob
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 11.01.2012 17:35

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja LezBob »

Kiitän asiallisista vastauksista. En ole, kuten asiantuntijat ovat huomanneet, pitkänlinjan ns. mesemies.
Totta on että välineessä on 6-syl. ahdettuna ja farkku. Kauppaan kuului että uusi öljyn välijäähdytin vaihdettiin. Itse vaihdoin nuo 3 mm:n löpön paluuletkut.
Nyt aloitan, opastettuna, tutkia, moottoripesun kautta tuota mahdollista öljyvuotoa. Tarkkailen siis myös että väheneekö muut nestepinnat säilijöistä. Otan mielelläni lisää asiallisia vastauksia. Kiitos.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille. Kalliimpaa odotettavissa olevaa on etupään neliveto-spesiaalit osat:

-(sisäänpäin) vuotava jakovaihteisto
-etujouset (220/kpl)
-etuiskarit (350/kpl)
-vetoakselien nivelet ja niiden kumit
-kallistuksenvakaaja ja ulommat helat (420/kpl)
-öljypohjan tiiviste voi katketa ja vuotaa, kelju vaihtaa

-kansiremontti (MUISTA eritoten jälkikäyttö rasituksen jälkeen)

Uusia 4Matic-varaosia ei juuri saa kuin alkuperäisinä joko merkkiliikkeestä tai KL-varaosista. Kokemuksiani 4Maticeista voit tutkailla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=77155" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false; .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: MB 300 TD A 4-matic

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Timo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille. Kalliimpaa odotettavissa olevaa on etupään neliveto-spesiaalit osat:

-(sisäänpäin) vuotava jakovaihteisto
-etujouset (220/kpl)
-etuiskarit (350/kpl)
-vetoakselien nivelet ja niiden kumit
-kallistuksenvakaaja ja ulommat helat (420/kpl)
-öljypohjan tiiviste voi katketa ja vuotaa, kelju vaihtaa

-kansiremontti (MUISTA eritoten jälkikäyttö rasituksen jälkeen)

Uusia 4Matic-varaosia ei juuri saa kuin alkuperäisinä joko merkkiliikkeestä tai KL-varaosista. Kokemuksiani 4Maticeista voit tutkailla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=77155" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false; .
Kun se jakolaatikko on riittävästi vuotanut sisäänpäin, niin se kai alkaa tuuppaamaan öljyä
huohottimesta oikein ulos asti.

Etuvetoakselin suojakumisarja maksaa jotain 250 euroa akselia kohti, halvempiakin kumeja on kuulemma käytetty.

Minulla olisi yksi joutilas öljypohjan tiiviste.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin