MB 300 TD A 4-matic
MB 300 TD A 4-matic
Ostin taannoin otsikon mukaisen kuljetusvälineen. Pari tuhatta seka-ajoa takana lumisissa olosuhteissa joten hyvyyden tiedän. Väline on uitettu Saksasta lukeman ollessa nyt 285 000 km. Oli miten oli mutta siistiltä näyttää. Kulutus 8 - 11l/100km. Ei mainittavaa öljynkulutusta. Edestä alhaalta näyttää hiukan kostealta. Mitä suurempaa ( lue kalliimpaa ) on odotettavissa ?
Mitä kokemuksia välineestä lukijakunnalla on ?
Mitä kokemuksia välineestä lukijakunnalla on ?
Re: MB 300 TD A 4-matic
Mikäs korimalli on kyseessä? 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB 300 TD A 4-matic
Veikkaan väyrysää?
Edestä oikealta alhaalta....mistä lie....mutta kohdistin sumuvaloon tuon kohdan, joten uusi kupu maksaa noin 50€.
Nähtäväksi jää kuinka lähellä lauantain lottovoittoa olen.
.
Edestä oikealta alhaalta....mistä lie....mutta kohdistin sumuvaloon tuon kohdan, joten uusi kupu maksaa noin 50€.
Nähtäväksi jää kuinka lähellä lauantain lottovoittoa olen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB 300 TD A 4-matic
Olisiko vapaastihengittävä farkku tyyppimerkinnän perusteella.Hage kirjoitti:Mikäs korimalli on kyseessä?
Laita rekisterinumero tai valmistusnumero ja kuvia tai muuta tietoa, niin aletaan ruotimaan.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB 300 TD A 4-matic
W124, v. 1991. Ikää on mutta .....
Re: MB 300 TD A 4-matic
Mie kyllä koitin kysyä että mikä koppa on mutta näköjään muotoilin kysymyksen väärin.JarkkoN kirjoitti:Olisiko vapaastihengittävä farkku tyyppimerkinnän perusteella.Hage kirjoitti:Mikäs korimalli on kyseessä?
Laita rekisterinumero tai valmistusnumero ja kuvia tai muuta tietoa, niin aletaan ruotimaan.
Topikin aloittaja tarkoittaa varmaan että konepellin alla on kosteutta? Laita siitä konehuoneesta kuvia niin myö muut päästään pätemään siitä mitä sun täytyy tehdä sille

Rekisterinumeron tai valmistenumeron ei taida pahemmin auttaa vastausten samiseen alkuperäisiin kysymyksiin?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: MB 300 TD A 4-matic
Näkisi niillä sen korimallin ja varusteet ja paljon jäisi arvailua pois. Yllättävän moni luulee, että TD on turbodiesel.Hage kirjoitti: Rekisterinumeron tai valmistenumeron ei taida pahemmin auttaa vastausten samiseen alkuperäisiin kysymyksiin?
Edessä voi vuotaa esim. etuperä öljyä tai sitten jakolaatikko öljyä tai jokin jäähdyttimistä tms.
Automaattilaatikollekin voi olla oma jäähdytin, riippuu juuri niistä varusteista.
Koeta tunnistaa, onko vuotava neste öljyä vai jäähdytinnestettä ja missä päin sitä kosteutta on havaittavissa.
Öljy on liukasta ja jäähdytinneste makeaa. Värilläkin on väliä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: MB 300 TD A 4-matic
Kiitän asiallisista vastauksista. En ole, kuten asiantuntijat ovat huomanneet, pitkänlinjan ns. mesemies.
Totta on että välineessä on 6-syl. ahdettuna ja farkku. Kauppaan kuului että uusi öljyn välijäähdytin vaihdettiin. Itse vaihdoin nuo 3 mm:n löpön paluuletkut.
Nyt aloitan, opastettuna, tutkia, moottoripesun kautta tuota mahdollista öljyvuotoa. Tarkkailen siis myös että väheneekö muut nestepinnat säilijöistä. Otan mielelläni lisää asiallisia vastauksia. Kiitos.
Totta on että välineessä on 6-syl. ahdettuna ja farkku. Kauppaan kuului että uusi öljyn välijäähdytin vaihdettiin. Itse vaihdoin nuo 3 mm:n löpön paluuletkut.
Nyt aloitan, opastettuna, tutkia, moottoripesun kautta tuota mahdollista öljyvuotoa. Tarkkailen siis myös että väheneekö muut nestepinnat säilijöistä. Otan mielelläni lisää asiallisia vastauksia. Kiitos.
Re: MB 300 TD A 4-matic
Tervetuloa foorumille. Kalliimpaa odotettavissa olevaa on etupään neliveto-spesiaalit osat:
-(sisäänpäin) vuotava jakovaihteisto
-etujouset (220/kpl)
-etuiskarit (350/kpl)
-vetoakselien nivelet ja niiden kumit
-kallistuksenvakaaja ja ulommat helat (420/kpl)
-öljypohjan tiiviste voi katketa ja vuotaa, kelju vaihtaa
-kansiremontti (MUISTA eritoten jälkikäyttö rasituksen jälkeen)
Uusia 4Matic-varaosia ei juuri saa kuin alkuperäisinä joko merkkiliikkeestä tai KL-varaosista. Kokemuksiani 4Maticeista voit tutkailla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=77155" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false; .
-(sisäänpäin) vuotava jakovaihteisto
-etujouset (220/kpl)
-etuiskarit (350/kpl)
-vetoakselien nivelet ja niiden kumit
-kallistuksenvakaaja ja ulommat helat (420/kpl)
-öljypohjan tiiviste voi katketa ja vuotaa, kelju vaihtaa
-kansiremontti (MUISTA eritoten jälkikäyttö rasituksen jälkeen)
Uusia 4Matic-varaosia ei juuri saa kuin alkuperäisinä joko merkkiliikkeestä tai KL-varaosista. Kokemuksiani 4Maticeista voit tutkailla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=77155" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false; .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 300 TD A 4-matic
Kun se jakolaatikko on riittävästi vuotanut sisäänpäin, niin se kai alkaa tuuppaamaan öljyäTimo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille. Kalliimpaa odotettavissa olevaa on etupään neliveto-spesiaalit osat:
-(sisäänpäin) vuotava jakovaihteisto
-etujouset (220/kpl)
-etuiskarit (350/kpl)
-vetoakselien nivelet ja niiden kumit
-kallistuksenvakaaja ja ulommat helat (420/kpl)
-öljypohjan tiiviste voi katketa ja vuotaa, kelju vaihtaa
-kansiremontti (MUISTA eritoten jälkikäyttö rasituksen jälkeen)
Uusia 4Matic-varaosia ei juuri saa kuin alkuperäisinä joko merkkiliikkeestä tai KL-varaosista. Kokemuksiani 4Maticeista voit tutkailla: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=77155" onclick="window.open(this.href);return false; ja http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false; .
huohottimesta oikein ulos asti.
Etuvetoakselin suojakumisarja maksaa jotain 250 euroa akselia kohti, halvempiakin kumeja on kuulemma käytetty.
Minulla olisi yksi joutilas öljypohjan tiiviste.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006