Järjen vai tunteen valinta: S124 (E) 320 v. 92-95
Järjen vai tunteen valinta: S124 (E) 320 v. 92-95
Aikaisempaa kokemusta mulla on -88 300 farkkudiisselistä. Tilava koriltaan kun on, niin jotenkin mielessä edelleen välkkyy tehokkaammalla bensakoneella varustettu versio.
Antakaahan täyslaidallinen perusteluja puolesta tai vastaan.
--
Andy
Antakaahan täyslaidallinen perusteluja puolesta tai vastaan.
--
Andy
Ei se 320 oo niin älyttömän kova ruokainen! Velipojalla on ko. koneella varustettu auto ja n.10 litraa viepi, jos ei iha oo kokonaan kaupunki ajoa.
Ja aika miellyttävä kone muutenki tuo 320. Katteeksi käy aina kun käy ajamassa 320:sellä on se sen verran tehokkaampi ku oma auto.
Laita ihmeessä 320 niin loppuu autokuume vähäksi aikaa taasen!
Ja aika miellyttävä kone muutenki tuo 320. Katteeksi käy aina kun käy ajamassa 320:sellä on se sen verran tehokkaampi ku oma auto.
Laita ihmeessä 320 niin loppuu autokuume vähäksi aikaa taasen!
E320T on mahtava auto sekä järki- että tunnesyistä, näin puolen vuoden nautiskelujen jälkeen todettuna. Tilaa, tehoa ja vääntöä riittää, ja lisäksi tietysti kaikki 124-mallin erinomaisuudet.
Kulutuspuoltahan aina ensiksi kysytään, ja näin talvikeleillä keskikulutus 11-12L/100km, ajot Kehä3 sisällä. Kesällä matka-ajossa uskoisin menevän 8-9 kieppeille, aika näyttää.
Remonttien kalleudesta en tiedä kun ei ole tarvinnut sellaisia tehdä.
Kulutuspuoltahan aina ensiksi kysytään, ja näin talvikeleillä keskikulutus 11-12L/100km, ajot Kehä3 sisällä. Kesällä matka-ajossa uskoisin menevän 8-9 kieppeille, aika näyttää.
Remonttien kalleudesta en tiedä kun ei ole tarvinnut sellaisia tehdä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Malli on aika harvinainen, näin kertoi Mersukorjaaja Vänttinen Tampereella, lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna . Omat kokemukset mallista E 320 T -95 alkavat viime elokuusta ja vaikutelmat ovat kovasti positiiviset . Suorituskyky on riittävä vanhalle jenkkimoparmiehellekin, kuljetuskapasiteetti perheelliselle mainio lisäpenkin ansiosta, varustelu on kattava, kulutus kohtuullinen kesällä 8-9l/100 km maantiellä, kulutuksen ylärajaa tehoja käyttäessä ei kannata ajatellakaan, talviautona erinomainen kun on ASD ja ASR . Suosittelen hankintaa suhteessa 50% järjellä ja 50% tunteella .
-Mitkä ovat ilmoitetut kulutuslukemat E320T automaatille ja manuaalille?
-Entä onko vaihtaminen manuaalivaihteisella yhtä hankalaa kuin esim. 200d:ssä (hytkyminen)?
-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?
-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)
-Onko tomaatti semmonen vanhanajan luistaja ja nykäisijä? (tottunut BMW:n 5-vaiht. sähköohjattuun)?
-Entä onko vaihtaminen manuaalivaihteisella yhtä hankalaa kuin esim. 200d:ssä (hytkyminen)?
-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?
-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)
-Onko tomaatti semmonen vanhanajan luistaja ja nykäisijä? (tottunut BMW:n 5-vaiht. sähköohjattuun)?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
[quote="rei7pir8"]
-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?/quote]
Juu, 280- ja 320-mallien viisilovinen manuaali poikkeaa kuvioltaan siten, että näissä ykkönen on alhaalla, pakin alapuolella.
-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?/quote]
Juu, 280- ja 320-mallien viisilovinen manuaali poikkeaa kuvioltaan siten, että näissä ykkönen on alhaalla, pakin alapuolella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noh, on kokemusta E mallin 320sta siis w124sta. Jos moottorista jotain, niin aika todella hiljainen loppujenlopuksi sisätiloihin, eli 320 koneen käynti ei paljoa sisälle kuulu. Ulospäin nyt sen verran että päät kääntyilivät jonkun verran kun parkkipaikalla peruutteli. itse en niitä paljon kuullut muut muut tiesi kertoa... Luistonesto tai lukkoperä ehdottomasti kyseiseen autoon kuuluu...
Tehoa siinä on se 220heppaa ja vääntöä on kanssa riittävästi. itsellä oli sellainen auto jossa oli manuaalivaihteisto - tarkoituksella. Jo oli todella "kiva".
Noihin tehtaan arvoihin sen verran että manuaalilla kyllä pystyy ajamaan 5 vaihteella kaupungissa todella hyvin siis aivan oikeasti.. että kulutus jäi kyllä halutessaan tuon alle. Ja muutenkin nuo kulutuslukemat on sitten hivenen erikoiset sikäli jos aina ajaa manuaalilotan 5 vaiihteella... niin.... aika vähällä bensalla se kulki. sen 8 litraa kulutti maantiellä vaikka oli auto täysi... Ja tämä perustuu kokemukseen.
Kulutus / 100 km
-90 km/t manuaali: 8.2 litraa
4-v. automaatti: 8.9 litraa
5-v. automaatti: 8.6 litraa
-Kulutus 120 km/t manuaali: 11,0 litraa
4-v. automaatti: 10.8 litraa
5-v. automaatti: 10.1 litraa
- kaupunki manuaali: 14.7 litraa
4-v. automaatti: 14.0 litraa
5-v. automaatti: 14.6 litraa
"lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna "
Juu ja edelleenkin on hintaa...
"-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)"
320 moottorissa on parannettu aikasemman 300 -24 venttiilisen mokat. Kyseistä moottoria on käytetty myös muissa mallisarjoissa. Ei valittamista.
Tehoa siinä on se 220heppaa ja vääntöä on kanssa riittävästi. itsellä oli sellainen auto jossa oli manuaalivaihteisto - tarkoituksella. Jo oli todella "kiva".
Noihin tehtaan arvoihin sen verran että manuaalilla kyllä pystyy ajamaan 5 vaihteella kaupungissa todella hyvin siis aivan oikeasti.. että kulutus jäi kyllä halutessaan tuon alle. Ja muutenkin nuo kulutuslukemat on sitten hivenen erikoiset sikäli jos aina ajaa manuaalilotan 5 vaiihteella... niin.... aika vähällä bensalla se kulki. sen 8 litraa kulutti maantiellä vaikka oli auto täysi... Ja tämä perustuu kokemukseen.
Kulutus / 100 km
-90 km/t manuaali: 8.2 litraa
4-v. automaatti: 8.9 litraa
5-v. automaatti: 8.6 litraa
-Kulutus 120 km/t manuaali: 11,0 litraa
4-v. automaatti: 10.8 litraa
5-v. automaatti: 10.1 litraa
- kaupunki manuaali: 14.7 litraa
4-v. automaatti: 14.0 litraa
5-v. automaatti: 14.6 litraa
"lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna "
Juu ja edelleenkin on hintaa...
"-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)"
320 moottorissa on parannettu aikasemman 300 -24 venttiilisen mokat. Kyseistä moottoria on käytetty myös muissa mallisarjoissa. Ei valittamista.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Hytkyminen ei ole ominaisuus, vaan iän mukana tuleva alustan kulumisesta johtuva vika.rei7pir8 kirjoitti:-Entä onko vaihtaminen manuaalivaihteisella yhtä hankalaa kuin esim. 200d:ssä (hytkyminen)?
-
Tehokkaammissa autoissa hytkyminen on vähäisempää, kun voima riittää hytkymisen lopetukseen. Kokemusta on 200d

- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Tästä olen täysin eri mieltä. Naapureiden ajatukset lienee luokkaa: "Mersu piti saada mutta eipä rahat riittäneet kuin vanhaan lotjaan, hähhää, mikä lie vanha loppuunajettu taksi "SledgeHammer kirjoitti:Saat ainakin naapurit kateellisiksi tuolla autolla :p
E320T on täydellinen sleeper jos ottaa takaluukun merkin pois.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?Kerkko kirjoitti:Noh, on kokemusta E mallin 320sta siis w124sta. Jos moottorista jotain, niin aika todella hiljainen loppujenlopuksi sisätiloihin, eli 320 koneen käynti ei paljoa sisälle kuulu. Ulospäin nyt sen verran että päät kääntyilivät jonkun verran kun parkkipaikalla peruutteli. itse en niitä paljon kuullut muut muut tiesi kertoa... Luistonesto tai lukkoperä ehdottomasti kyseiseen autoon kuuluu...
Tehoa siinä on se 220heppaa ja vääntöä on kanssa riittävästi. itsellä oli sellainen auto jossa oli manuaalivaihteisto - tarkoituksella. Jo oli todella "kiva".
Noihin tehtaan arvoihin sen verran että manuaalilla kyllä pystyy ajamaan 5 vaihteella kaupungissa todella hyvin siis aivan oikeasti.. että kulutus jäi kyllä halutessaan tuon alle. Ja muutenkin nuo kulutuslukemat on sitten hivenen erikoiset sikäli jos aina ajaa manuaalilotan 5 vaiihteella... niin.... aika vähällä bensalla se kulki. sen 8 litraa kulutti maantiellä vaikka oli auto täysi... Ja tämä perustuu kokemukseen.
Kulutus / 100 km
-90 km/t manuaali: 8.2 litraa
4-v. automaatti: 8.9 litraa
5-v. automaatti: 8.6 litraa
-Kulutus 120 km/t manuaali: 11,0 litraa
4-v. automaatti: 10.8 litraa
5-v. automaatti: 10.1 litraa
- kaupunki manuaali: 14.7 litraa
4-v. automaatti: 14.0 litraa
5-v. automaatti: 14.6 litraa
"lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna "
Juu ja edelleenkin on hintaa...
"-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)"
320 moottorissa on parannettu aikasemman 300 -24 venttiilisen mokat. Kyseistä moottoria on käytetty myös muissa mallisarjoissa. Ei valittamista.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Onrei7pir8 kirjoitti:
Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
rei7pir8 kirjoitti:Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?
Kyllä kyllä. Ensimmäinen Mersun 5-vaihteinen automaatti esiteltiin 1989, mallissa 300 E-24.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Niin kai ne naapurit uskottelee itselleen, ja ajavat kauppareissuillansa vanhalla Nissan MicrallaMatti R kirjoitti:Tästä olen täysin eri mieltä. Naapureiden ajatukset lienee luokkaa: "Mersu piti saada mutta eipä rahat riittäneet kuin vanhaan lotjaan, hähhää, mikä lie vanha loppuunajettu taksi "SledgeHammer kirjoitti:Saat ainakin naapurit kateellisiksi tuolla autolla :p
E320T on täydellinen sleeper jos ottaa takaluukun merkin pois.

Onko E320 (124) aina 5-vaihteisella automaatilla vai onko se ollut lisävaruste?
Näyttäs nuo käyttäjien ilmoittamat kulutuslukemat olevan ihan samoja kuin nykyisessä BMW 525iA:ssa (-91) vaikka tämän ilmoitetut kulutuslukemat ovat:
90 = 6,5L
120= 8,1L
kaupunki = 14 L
Näyttäs nuo käyttäjien ilmoittamat kulutuslukemat olevan ihan samoja kuin nykyisessä BMW 525iA:ssa (-91) vaikka tämän ilmoitetut kulutuslukemat ovat:
90 = 6,5L
120= 8,1L
kaupunki = 14 L
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Lisävarustehan se on nelivaihteinenkin automaatti ollut, mutta käsittääkseni 5-vaihteista automaattia ei ole kuulunut W124:ään missään vaiheessa ns. vakioautomaattina. Korjatkaa paremmin tietävät, mikäli osuin harhaan...Onko E320 (124) aina 5-vaihteisella automaatilla vai onko se ollut lisävaruste?
Tämä 124 malli kiinnostaa enemmän kuin väykky!
Tekniikan maailmassa oli juttua tästä väykystä joskus 94/95 vuonna kun se oli tulossa markkinoille.
Mersun miehet mainostivat että enää ei tehdä maailman parasta autoa mihin hintaan hyvänsä!!
Se kyllä näkyy tästä väykystä kun ovet ruostuu ja alusta löystyy ennenaikojaan!!!
Sitte kun se keula on niin rumakin! Perä on kyllä ihan tyylikäs!
Tämä uusi E-malli on paljon hienomman näköinen!
Tekniikan maailmassa oli juttua tästä väykystä joskus 94/95 vuonna kun se oli tulossa markkinoille.
Mersun miehet mainostivat että enää ei tehdä maailman parasta autoa mihin hintaan hyvänsä!!

Se kyllä näkyy tästä väykystä kun ovet ruostuu ja alusta löystyy ennenaikojaan!!!
Sitte kun se keula on niin rumakin! Perä on kyllä ihan tyylikäs!
Tämä uusi E-malli on paljon hienomman näköinen!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86