Järjen vai tunteen valinta: S124 (E) 320 v. 92-95

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Järjen vai tunteen valinta: S124 (E) 320 v. 92-95

Viesti Kirjoittaja Andy »

Aikaisempaa kokemusta mulla on -88 300 farkkudiisselistä. Tilava koriltaan kun on, niin jotenkin mielessä edelleen välkkyy tehokkaammalla bensakoneella varustettu versio.

Antakaahan täyslaidallinen perusteluja puolesta tai vastaan.

--
Andy
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Tankillahan näissä saa aika usein käydä, mutta omat kokemukset rajoittuu tuohon 230E:hen.

Ei tässä varmaan tarvi kaikkia mersun hyviä puolia alkaa luettelemaan :wink:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
qmb22o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ti 06.01.2004 23:38
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Ei se 320 oo niin älyttömän kova ruokainen! Velipojalla on ko. koneella varustettu auto ja n.10 litraa viepi, jos ei iha oo kokonaan kaupunki ajoa.
Ja aika miellyttävä kone muutenki tuo 320. Katteeksi käy aina kun käy ajamassa 320:sellä on se sen verran tehokkaampi ku oma auto.

Laita ihmeessä 320 niin loppuu autokuume vähäksi aikaa taasen!
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

E320T on mahtava auto sekä järki- että tunnesyistä, näin puolen vuoden nautiskelujen jälkeen todettuna. Tilaa, tehoa ja vääntöä riittää, ja lisäksi tietysti kaikki 124-mallin erinomaisuudet.
Kulutuspuoltahan aina ensiksi kysytään, ja näin talvikeleillä keskikulutus 11-12L/100km, ajot Kehä3 sisällä. Kesällä matka-ajossa uskoisin menevän 8-9 kieppeille, aika näyttää.
Remonttien kalleudesta en tiedä kun ei ole tarvinnut sellaisia tehdä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Onko näin, notta yhteisömme jäsenillä ei ole enempää kokemuksia moisesta mallista? :shock:
jussiv
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 05.09.2003 14:39

Viesti Kirjoittaja jussiv »

Malli on aika harvinainen, näin kertoi Mersukorjaaja Vänttinen Tampereella, lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna . Omat kokemukset mallista E 320 T -95 alkavat viime elokuusta ja vaikutelmat ovat kovasti positiiviset . Suorituskyky on riittävä vanhalle jenkkimoparmiehellekin, kuljetuskapasiteetti perheelliselle mainio lisäpenkin ansiosta, varustelu on kattava, kulutus kohtuullinen kesällä 8-9l/100 km maantiellä, kulutuksen ylärajaa tehoja käyttäessä ei kannata ajatellakaan, talviautona erinomainen kun on ASD ja ASR . Suosittelen hankintaa suhteessa 50% järjellä ja 50% tunteella .
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

-Mitkä ovat ilmoitetut kulutuslukemat E320T automaatille ja manuaalille?

-Entä onko vaihtaminen manuaalivaihteisella yhtä hankalaa kuin esim. 200d:ssä (hytkyminen)?

-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?

-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)

-Onko tomaatti semmonen vanhanajan luistaja ja nykäisijä? (tottunut BMW:n 5-vaiht. sähköohjattuun)?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

[quote="rei7pir8"]
-Eikös tässä ole eri vaihteisto kuin tavallisesti manuaalimesessä (getrag)?/quote]

Juu, 280- ja 320-mallien viisilovinen manuaali poikkeaa kuvioltaan siten, että näissä ykkönen on alhaalla, pakin alapuolella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kerkko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Pe 24.10.2003 09:47

Viesti Kirjoittaja Kerkko »

Noh, on kokemusta E mallin 320sta siis w124sta. Jos moottorista jotain, niin aika todella hiljainen loppujenlopuksi sisätiloihin, eli 320 koneen käynti ei paljoa sisälle kuulu. Ulospäin nyt sen verran että päät kääntyilivät jonkun verran kun parkkipaikalla peruutteli. itse en niitä paljon kuullut muut muut tiesi kertoa... Luistonesto tai lukkoperä ehdottomasti kyseiseen autoon kuuluu...

Tehoa siinä on se 220heppaa ja vääntöä on kanssa riittävästi. itsellä oli sellainen auto jossa oli manuaalivaihteisto - tarkoituksella. Jo oli todella "kiva".
Noihin tehtaan arvoihin sen verran että manuaalilla kyllä pystyy ajamaan 5 vaihteella kaupungissa todella hyvin siis aivan oikeasti.. että kulutus jäi kyllä halutessaan tuon alle. Ja muutenkin nuo kulutuslukemat on sitten hivenen erikoiset sikäli jos aina ajaa manuaalilotan 5 vaiihteella... niin.... aika vähällä bensalla se kulki. sen 8 litraa kulutti maantiellä vaikka oli auto täysi... Ja tämä perustuu kokemukseen.

Kulutus / 100 km
-90 km/t manuaali: 8.2 litraa
4-v. automaatti: 8.9 litraa
5-v. automaatti: 8.6 litraa
-Kulutus 120 km/t manuaali: 11,0 litraa
4-v. automaatti: 10.8 litraa
5-v. automaatti: 10.1 litraa
- kaupunki manuaali: 14.7 litraa
4-v. automaatti: 14.0 litraa
5-v. automaatti: 14.6 litraa

"lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna "

Juu ja edelleenkin on hintaa...


"-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)"

320 moottorissa on parannettu aikasemman 300 -24 venttiilisen mokat. Kyseistä moottoria on käytetty myös muissa mallisarjoissa. Ei valittamista.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

rei7pir8 kirjoitti:-Entä onko vaihtaminen manuaalivaihteisella yhtä hankalaa kuin esim. 200d:ssä (hytkyminen)?

-
Hytkyminen ei ole ominaisuus, vaan iän mukana tuleva alustan kulumisesta johtuva vika.
Tehokkaammissa autoissa hytkyminen on vähäisempää, kun voima riittää hytkymisen lopetukseen. Kokemusta on 200d :arrow: . 200d turbo.
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Saat ainakin naapurit kateellisiksi tuolla autolla :p
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

SledgeHammer kirjoitti:Saat ainakin naapurit kateellisiksi tuolla autolla :p
Tästä olen täysin eri mieltä. Naapureiden ajatukset lienee luokkaa: "Mersu piti saada mutta eipä rahat riittäneet kuin vanhaan lotjaan, hähhää, mikä lie vanha loppuunajettu taksi "
E320T on täydellinen sleeper jos ottaa takaluukun merkin pois.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Kerkko kirjoitti:Noh, on kokemusta E mallin 320sta siis w124sta. Jos moottorista jotain, niin aika todella hiljainen loppujenlopuksi sisätiloihin, eli 320 koneen käynti ei paljoa sisälle kuulu. Ulospäin nyt sen verran että päät kääntyilivät jonkun verran kun parkkipaikalla peruutteli. itse en niitä paljon kuullut muut muut tiesi kertoa... Luistonesto tai lukkoperä ehdottomasti kyseiseen autoon kuuluu...

Tehoa siinä on se 220heppaa ja vääntöä on kanssa riittävästi. itsellä oli sellainen auto jossa oli manuaalivaihteisto - tarkoituksella. Jo oli todella "kiva".
Noihin tehtaan arvoihin sen verran että manuaalilla kyllä pystyy ajamaan 5 vaihteella kaupungissa todella hyvin siis aivan oikeasti.. että kulutus jäi kyllä halutessaan tuon alle. Ja muutenkin nuo kulutuslukemat on sitten hivenen erikoiset sikäli jos aina ajaa manuaalilotan 5 vaiihteella... niin.... aika vähällä bensalla se kulki. sen 8 litraa kulutti maantiellä vaikka oli auto täysi... Ja tämä perustuu kokemukseen.

Kulutus / 100 km
-90 km/t manuaali: 8.2 litraa
4-v. automaatti: 8.9 litraa
5-v. automaatti: 8.6 litraa
-Kulutus 120 km/t manuaali: 11,0 litraa
4-v. automaatti: 10.8 litraa
5-v. automaatti: 10.1 litraa
- kaupunki manuaali: 14.7 litraa
4-v. automaatti: 14.0 litraa
5-v. automaatti: 14.6 litraa

"lisäksi uutena ollut täällä tolkuttoman hintainen ainakin vähänkään paremmin varusteltuna "

Juu ja edelleenkin on hintaa...


"-Onko tässä moottorissa ollut käyntihäiriöitä? (E300)"

320 moottorissa on parannettu aikasemman 300 -24 venttiilisen mokat. Kyseistä moottoria on käytetty myös muissa mallisarjoissa. Ei valittamista.
Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

rei7pir8 kirjoitti:
Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?
On
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

rei7pir8 kirjoitti:Siis onko 124-koppasta E320:stä saanut 5-vaihteisella tomaatillakin?

Kyllä kyllä. Ensimmäinen Mersun 5-vaihteinen automaatti esiteltiin 1989, mallissa 300 E-24.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Matti R kirjoitti:
SledgeHammer kirjoitti:Saat ainakin naapurit kateellisiksi tuolla autolla :p
Tästä olen täysin eri mieltä. Naapureiden ajatukset lienee luokkaa: "Mersu piti saada mutta eipä rahat riittäneet kuin vanhaan lotjaan, hähhää, mikä lie vanha loppuunajettu taksi "
E320T on täydellinen sleeper jos ottaa takaluukun merkin pois.
Niin kai ne naapurit uskottelee itselleen, ja ajavat kauppareissuillansa vanhalla Nissan Micralla :P
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Onko E320 (124) aina 5-vaihteisella automaatilla vai onko se ollut lisävaruste?

Näyttäs nuo käyttäjien ilmoittamat kulutuslukemat olevan ihan samoja kuin nykyisessä BMW 525iA:ssa (-91) vaikka tämän ilmoitetut kulutuslukemat ovat:
90 = 6,5L
120= 8,1L
kaupunki = 14 L
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Onko E320 (124) aina 5-vaihteisella automaatilla vai onko se ollut lisävaruste?
Lisävarustehan se on nelivaihteinenkin automaatti ollut, mutta käsittääkseni 5-vaihteista automaattia ei ole kuulunut W124:ään missään vaiheessa ns. vakioautomaattina. Korjatkaa paremmin tietävät, mikäli osuin harhaan...
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Tämä 124 malli kiinnostaa enemmän kuin väykky!
Tekniikan maailmassa oli juttua tästä väykystä joskus 94/95 vuonna kun se oli tulossa markkinoille.
Mersun miehet mainostivat että enää ei tehdä maailman parasta autoa mihin hintaan hyvänsä!! :roll:
Se kyllä näkyy tästä väykystä kun ovet ruostuu ja alusta löystyy ennenaikojaan!!!
Sitte kun se keula on niin rumakin! Perä on kyllä ihan tyylikäs!
Tämä uusi E-malli on paljon hienomman näköinen!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin