Varsinkin talvella olisi akkuja syytä varata akkulaturilla kaupunki ajo ja kaikki sähkölämittimet penkeissä ja ikkunoissa kuluttavat akut tyhjäksi. Kannattaa katsoa auton ohjekirjasta akkun latausohjeet huolella ja toimia niiden mukaan. Monissa akuissa on vetulpat peitetty jollain tarrateipillä ja sen alta löytyy akku vedentäyttö tulpat.
Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Monet valittavat ettei akut kestä tai pidä virtaa. Oletteko koskaan ladanneet akkuja tai katsoneet onko akussa tarpeeksi akkuvettä?
Varsinkin talvella olisi akkuja syytä varata akkulaturilla kaupunki ajo ja kaikki sähkölämittimet penkeissä ja ikkunoissa kuluttavat akut tyhjäksi. Kannattaa katsoa auton ohjekirjasta akkun latausohjeet huolella ja toimia niiden mukaan. Monissa akuissa on vetulpat peitetty jollain tarrateipillä ja sen alta löytyy akku vedentäyttö tulpat.

Varsinkin talvella olisi akkuja syytä varata akkulaturilla kaupunki ajo ja kaikki sähkölämittimet penkeissä ja ikkunoissa kuluttavat akut tyhjäksi. Kannattaa katsoa auton ohjekirjasta akkun latausohjeet huolella ja toimia niiden mukaan. Monissa akuissa on vetulpat peitetty jollain tarrateipillä ja sen alta löytyy akku vedentäyttö tulpat.
Meseillään
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Häh, minun akut on ollut huoltovapaita jo kymmenen vuotta, ja autosta löytyy kyllä laturi. Erillinen laturi kaivetaan esille sillon kun auto seisoo pakkasessa pitkään, hyvissä ajoin ennen kuin lähdetään ajamaan. Ehkäpä joskus 80 luvulla ihmettelin viimeksi mistä saa tislattua vettä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Esimerkiksi Motonet on myöntänyt että niiden myymät snajader ja muut halpa-akut on täysin paskoja ja asiakkaat palauttelevat niitä urakalla että yhtäkin motonetin myyjää oikein nauratti kun toin puolivuotta vanhaa akkua tarkastukseen muovipussiin käärittynä, mutta arvasi heti merkin.
Se siitä uusavuttomuudesta jos paskaa myydään jokapaikassa.
Se siitä uusavuttomuudesta jos paskaa myydään jokapaikassa.
-
A.Asiamies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Yhdyn edelliseen. Akku pysyy kunnossa sitä pidempään, mitä täydempänä se elinikänsä aikana keskimäärin pidetään. Mitä vajaampi akku on, sitä "tehokkaammin" se sulfatoituu. Sulfatointi taasen on "tauti" jota ei sitten hoidetakkaan millään, ei edes nykypäivän älylaturien "Recond" -eheytystoiminnoilla. Sulfatointi pienentää akun kykyä varastoida ja luovuttaa energiaa. Älylaturilla akun saattaa saada hetkellisesti hieman paremmin takaisin tähän maailmaan, mutta sulfatointireaktiota se ei peruuta.Mese 320 TE kirjoitti:Monet valittavat ettei akut kestä tai pidä virtaa. Oletteko koskaan ladanneet akkuja tai katsoneet onko akussa tarpeeksi akkuvettä?
Varsinkin talvella olisi akkuja syytä varata akkulaturilla kaupunki ajo ja kaikki sähkölämittimet penkeissä ja ikkunoissa kuluttavat akut tyhjäksi.
Itse heitän akun aina älylaturin perään kun auto lepäilee tallissa hetkeäkään pidemmän aikaan tai on talvella ollut lataamatta (älylaturilla) yli muutaman viikon. Jos välität autostasi (akustasi) enemmän kuin vaimostasi, lataa akku joskus myös kesällä.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Mä ostan vain boshin akkuja motonetista...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Niin minäkin nykyään.veskola kirjoitti:Mä ostan vain boshin akkuja motonetista...
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Osaset liikeestä ostin Exide akun ja se on toiminut hyvin jo 6 vuotta. Edellinen oli Mersun myymä oma akku merkkiä en muista, mutta sekin kesti 9 vuotta hyvällä hoidolla.etrade kirjoitti:Niin minäkin nykyään.veskola kirjoitti:Mä ostan vain boshin akkuja motonetista...
Meseillään
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Edellinen akku lankussa oli sininen Vartan 100ah. Hyvin kesti 9vuotta. Tosin neljä kertaa se ehti mun aikana tyhjentyä.
3 niistä kerroista johtu siitä kun auto seisoi tuossa pakkasessa viikkoja. Neljännellä kerralla taas oli semmonen juttu että akku tyhentyi kesken matkan. Sitten kun lopulta auto sammui tien poskeen ja kun koitti käynnistää niin nakutus vaan kuului
Noh seuraavana päivänä sitten olinkin ostanu jo uuden akun pellin alle; Vartan 100ah Silver Dynamic H3, sain vielä asennuksen kaupan päälle
Hyvin nyt on toiminu pari kuukautta, ei valittamista. Palataan asiaan sitten 8 vuoden päästä..
3 niistä kerroista johtu siitä kun auto seisoi tuossa pakkasessa viikkoja. Neljännellä kerralla taas oli semmonen juttu että akku tyhentyi kesken matkan. Sitten kun lopulta auto sammui tien poskeen ja kun koitti käynnistää niin nakutus vaan kuului
Noh seuraavana päivänä sitten olinkin ostanu jo uuden akun pellin alle; Vartan 100ah Silver Dynamic H3, sain vielä asennuksen kaupan päälle
Hyvin nyt on toiminu pari kuukautta, ei valittamista. Palataan asiaan sitten 8 vuoden päästä..
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Näin on, suurin osa nykymersujen "vioista" johtuu akkujen vajaasta virran varauksesta...Kattokaapa omien autojen akkujen "lepovirta" yleismittarilla, veikkaan, että ei paljon yli 12,5 v ole, ja sehän on vain puoli akun toiminta- varausta, täysi on 12,7Mese 320 TE kirjoitti:Monet valittavat ettei akut kestä tai pidä virtaa. Oletteko koskaan ladanneet akkuja tai katsoneet onko akussa tarpeeksi akkuvettä?
Varsinkin talvella olisi akkuja syytä varata akkulaturilla kaupunki ajo ja kaikki sähkölämittimet penkeissä ja ikkunoissa kuluttavat akut tyhjäksi. Kannattaa katsoa auton ohjekirjasta akkun latausohjeet huolella ja toimia niiden mukaan. Monissa akuissa on vetulpat peitetty jollain tarrateipillä ja sen alta löytyy akku vedentäyttö tulpat.![]()
...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Siirtääkää nyt offtopikkiin tai suomi24
- Sepelimies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Näin pohjosen olosuhteisiin tottuneena ihmettelen sitä kun yhä useammalla on vaan weba eli eberi autossa, ei lohko tai letkulämmitintä ollenkaan. Ei se ihme jos akut ei kestä kun lämmitintä huudatetaan yli 30-50 minuuttiakin ja siihen päälle ajoa alle tuon lämmitys ajan. Muutenkin kun autot ottaa pakkasella virtaa aivan erillailla kun kesällä, puhallin isolla, penkin ja peilien lämmitykset sun muut valot. Onhan se oma vaivansa se johto tökätä pistorasiaan ja ajastin säätää. Tosin kaikilla ei mahdollisuutta oo saada autoa johon päähän.. Mutta järellä pitäs ajatella tuota virran käyttöä.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Mielenkiintoista, mulla on 5 shcnitzel akkua 95-110Ah, vanhin viisivuotta käytössä ollut (110Ah).etrade kirjoitti:Esimerkiksi Motonet on myöntänyt että niiden myymät snajader ja muut halpa-akut on täysin paskoja ja asiakkaat palauttelevat niitä urakalla että yhtäkin motonetin myyjää oikein nauratti kun toin puolivuotta vanhaa akkua tarkastukseen muovipussiin käärittynä, mutta arvasi heti merkin.
Se siitä uusavuttomuudesta jos paskaa myydään jokapaikassa.
Miten ja mistä tieto mielettömistä palautusmääristä on saatu ? Käsittääkseni motonetin ja biilteman akut ovat pärjänneet hyvin jollei mainiosti eri testeissä.
Mutta, sehän on selvää että väärinkäyttöä ei lasketa ikinä mukaan.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Sepä se on lyhyt ajo kaikki sähkövempeleet päällä ja juuri tuo Webasto päällä se riittää virran viejäksi. Onhan noita lataus sarjoja autoon asennettaviksi lohkolämmittimen pistokkeen ollessa käytössä hoitamaan akun varaus kuntoon.Sepelimies kirjoitti:Näin pohjosen olosuhteisiin tottuneena ihmettelen sitä kun yhä useammalla on vaan weba eli eberi autossa, ei lohko tai letkulämmitintä ollenkaan. Ei se ihme jos akut ei kestä kun lämmitintä huudatetaan yli 30-50 minuuttiakin ja siihen päälle ajoa alle tuon lämmitys ajan. Muutenkin kun autot ottaa pakkasella virtaa aivan erillailla kun kesällä, puhallin isolla, penkin ja peilien lämmitykset sun muut valot. Onhan se oma vaivansa se johto tökätä pistorasiaan ja ajastin säätää. Tosin kaikilla ei mahdollisuutta oo saada autoa johon päähän.. Mutta järellä pitäs ajatella tuota virran käyttöä.
Meseillään
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
mulla on akut kestäneet aina niin kauan, että samaan autoon ei ole toista akkua tarvinnu ostaa. yleensä se menee niin, että kun ostan jonkun auton, niin ekoilla pakkasilla toteen akun paskaks. sitten ostan uuden akun ja se toimii niin kauan, kun samalla autolla jaksan ajella. ei haittaa, vaikka seisoo pihassakin välillä, siitä ne lähtee avaimesta käyntiin. niin ja nykysin toi työmatkakin on vaan jotain 6 kilsaa, enkä ole liian ahkera käyttään lohkolämmittimiä. tänä talvena ole vielä jaksanu edes kaivaa esille mokomaa johtoa, kun ei ole kunnon pakkasiakaan vielä ollu.
hyvin toimii, eikä akulle tarvi tehdä mitään. tosin useimmiten auto hörsköttää tossa keskenään sen aikaa, kun kietasen aamukahvit kiduksiini. eli noin. 20 minsaa vähintään. lämpösellä autolla on mukava lähteä..
jos akkua tarvii yhtä mittaan ladata, tai olla säätämässä sinne jotain akkuvesiä, niin sillon akku on paska, taikka sieltä imetään enemmän virtaa, mitä auton laturi kerkiää lataan. ei kunnolliset nykyakut mitään hoito-ohjelmia tarvi. käyttöä se auto vaan tarvii, niin se pysyy kunnossa. jos auton akku on hyvä, autossa ei ole mitään sähkövikoja, mitkä tyhjäis akkua ja auton laturi toimii, niin kyllä samalla akulla pitäis päästä monta vuotta.
sitä paitsi, nykyään eletään kulutusyhteiskunnassa. se oliskin enemmän, kun normaalia, että akku kestäis vaan vaikka vajaa vuoden..
hyvin toimii, eikä akulle tarvi tehdä mitään. tosin useimmiten auto hörsköttää tossa keskenään sen aikaa, kun kietasen aamukahvit kiduksiini. eli noin. 20 minsaa vähintään. lämpösellä autolla on mukava lähteä..
jos akkua tarvii yhtä mittaan ladata, tai olla säätämässä sinne jotain akkuvesiä, niin sillon akku on paska, taikka sieltä imetään enemmän virtaa, mitä auton laturi kerkiää lataan. ei kunnolliset nykyakut mitään hoito-ohjelmia tarvi. käyttöä se auto vaan tarvii, niin se pysyy kunnossa. jos auton akku on hyvä, autossa ei ole mitään sähkövikoja, mitkä tyhjäis akkua ja auton laturi toimii, niin kyllä samalla akulla pitäis päästä monta vuotta.
sitä paitsi, nykyään eletään kulutusyhteiskunnassa. se oliskin enemmän, kun normaalia, että akku kestäis vaan vaikka vajaa vuoden..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Mersun akku on sama kuin Varta akut.
http://www.varta-automotive.fi/fi-fi" onclick="window.open(this.href);return false;
On omaa tyhmyyttä muutaman kympin takia laittaa halvempi akku ,mitä alkuperäinen on.
Onhan näistä ollut jo montakin juttua.
Tässä hyvä laturi.
http://www.ctek.nu/fi/fi/chargers/MXS%205.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.varta-automotive.fi/fi-fi" onclick="window.open(this.href);return false;
On omaa tyhmyyttä muutaman kympin takia laittaa halvempi akku ,mitä alkuperäinen on.
Onhan näistä ollut jo montakin juttua.
Tässä hyvä laturi.
http://www.ctek.nu/fi/fi/chargers/MXS%205.0" onclick="window.open(this.href);return false;
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Taivaanlahjana tulee täälläpäinveskola kirjoitti:Ehkäpä joskus 80 luvulla ihmettelin viimeksi mistä saa tislattua vettä.
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Tähän väliin sarkasmia..vähän.
Hei tosta akku hommasta niin eikö niitä saa enää mistään ostettua uusia?

Hei tosta akku hommasta niin eikö niitä saa enää mistään ostettua uusia?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Tukala
- Mersumies

- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Toiset pistää paluupostissa näitä takuuseenveskola kirjoitti:Mä ostan vain boshin akkuja motonetista...
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- Tukala
- Mersumies

- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Tottakuin potta.Sepelimies kirjoitti:Näin pohjosen olosuhteisiin tottuneena ihmettelen sitä kun yhä useammalla on vaan weba eli eberi autossa, ei lohko tai letkulämmitintä ollenkaan. Ei se ihme jos akut ei kestä kun lämmitintä huudatetaan yli 30-50 minuuttiakin ja siihen päälle ajoa alle tuon lämmitys ajan. Muutenkin kun autot ottaa pakkasella virtaa aivan erillailla kun kesällä, puhallin isolla, penkin ja peilien lämmitykset sun muut valot. Onhan se oma vaivansa se johto tökätä pistorasiaan ja ajastin säätää. Tosin kaikilla ei mahdollisuutta oo saada autoa johon päähän.. Mutta järellä pitäs ajatella tuota virran käyttöä.
Liekassa omanikin huilaa yönsä ym. pääasiallisesti. Mutta nuo "metsä-jne/retket" on niitä pahimpia patterin tappajia.
Se eberi on melkoisen hyvä, ellei paras kaveri vaikkapa -20C :ssa, keskellä EImitään.
"Työtilassa" loimottaa 2 x HYVÄT työ/kohdevalaisimet, tosin ledi-sellaiset. Näitä joutuu polttamaan helposti 3-6h, vähän tilanteesta riippuen. Samoin katolla on 2-paria työvaloja, 2xH3:t (Hella FF) & 2x "kiinalaiset"ledit lähialueen valaistukseen. Lisäksi 20m kaapelilla magn.kohdevalo(led). Ja tietysti viihde-elektroniikkaa pitää olla, jotta ratiovastaanotinta voi sivussa kuunnella, mikäli etäisyys sallii.
OT:ksi menee tai meni, mutta lykkyä on ollut matkassa. Tasan yhden ainoan kerran olen aggregaatilla joutunut puskemaan apusähköä, hieman venyneen keikan päätteeksi. Eikä tuota raaski koko päivää tyhjänäkään antaa rouskuttaa
Yleemsä apuakkupari kulkeee kutenkin matkassa.
No, kuten aiemmin mainittuakin; Akk kyllä kestää nykypäivänäkin (nyt kerron ristiriitaa toiseen topikkiin), kunhan siitä viitsii edes hieman huolehtia.
Huoltovapaa-akku ei mielestäni ole muuta kuin markkinavoimille lisää myyntiä. Kyllä ne kennot useimmista auki saa nesteen tarkastukseen/lisäykseen/omin.päinotsekkaukseen. JA täydessä latingissa mikäli pidempää seisotusta tiedossa.
On tosiaan perää siinäkin ettei "nykyakut" käyttöiältään enää vastaa vaikkapa 90-lukulaisia. Aikaansa kutakin.
Ohoh, meipä kauas alkup. aiheesta. Suokaa anteeksi.
PS. Aiheeseen liittymätöntä edelleen; Mites noiden esim. W903 Sprintereiden akkutapaukset? Eli onko nämä fabriikista lähtiessään aina vain yhdellä akulla, ellei hupiakkua ole lisätty?
Varastan topicia sen verran vielä, että nythän tuossa on 100Ah patteri ja tästä HA/PA-puolesta olen vieraantunut vuosien saatossa melkoisesti, niin miten lie järkevää toteuttaa toinen akkuu rinnalle?
Vai onko ollenkaan?
En edes tiedä paljonko ampeereita 313:n laturin pitäisi nimellisesti puskea.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Yhtälailla niistä kannattaa vesiä tarkastaa
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Onko boshin akut huonoja ?Tukala kirjoitti:Toiset pistää paluupostissa näitä takuuseen
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Niimpä onko ihan pakko uskoa noita mainos miehiä?cuuno kirjoitti:...aikoinaan kun nämä ihmeelliset huoltovapaat
akut ilmestyivät markkinoille niin käytännössä korkit on korvattu levyillä ynm tarroilla
![]()
Yhtälailla niistä kannattaa vesiä tarkastaa
Meseillään
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
No pitäisikö nyt heti mennä huoltamaan se vuonna 2004 ostettu boshin akku ? Mikä näillä on huoltoväli ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Mese 320 TE
- Mersumies

- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Riippuu ihan siitä kumpiin kuulut: Uusavuttomiin vai osaajiin.veskola kirjoitti:No pitäisikö nyt heti mennä huoltamaan se vuonna 2004 ostettu boshin akku ? Mikä näillä on huoltoväli ?
Meseillään
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Joku aika sitten ei saanut kovin hyviä arvosanoja tm:n akkuvertailussa. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö akku voisi kestää pisempään. Ja akun ikähän kertoo hyvinkin pitkälti normikuluttajan arvion akun laadusta, muista seikoista viis.veskola kirjoitti:Onko boshin akut huonoja ?Tukala kirjoitti:Toiset pistää paluupostissa näitä takuuseen
Mä luotan vartan akkuihin, koska alkuperäiset ovat ainakin laadukkaita kestävyytensä puolesta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Ei kannata AGM-akuista kuitenkaan lähteä korkkeja avaamaan ja vesimääriä tarkistelemaan.cuuno kirjoitti:...aikoinaan kun nämä ihmeelliset huoltovapaat
akut ilmestyivät markkinoille niin käytännössä korkit on korvattu levyillä ynm tarroilla
![]()
Yhtälailla niistä kannattaa vesiä tarkastaa
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Joo kyllä ne nää pohjosen olot syö akkua, varsinkaan jos ei muuta lämmitintä ole kuin tuo webasto.Sepelimies kirjoitti:Näin pohjosen olosuhteisiin tottuneena ihmettelen sitä kun yhä useammalla on vaan weba eli eberi autossa, ei lohko tai letkulämmitintä ollenkaan. Ei se ihme jos akut ei kestä kun lämmitintä huudatetaan yli 30-50 minuuttiakin ja siihen päälle ajoa alle tuon lämmitys ajan. Muutenkin kun autot ottaa pakkasella virtaa aivan erillailla kun kesällä, puhallin isolla, penkin ja peilien lämmitykset sun muut valot. Onhan se oma vaivansa se johto tökätä pistorasiaan ja ajastin säätää. Tosin kaikilla ei mahdollisuutta oo saada autoa johon päähän.. Mutta järellä pitäs ajatella tuota virran käyttöä.
Juurikin tuota 30min. käyttö ja 30min. ajo kun menee tuohon -20c tietämiin, muulloin 15-20min.
Ei meillä tuossa tiisselissä uuskaan akku kestä kuin korkeintaan pari viikkoa virroissaan jos ei c-tekillä tyrkkää välillä vähän lisä latinkia.
Parina talvena kun auto tai siis akku hyytynyt reilu -30 pakkasessa, on kummasti muistanut latailla kerta kaks aina viikon/kahen aikana
Ja eipä tuo työläs nyt tuohon c-tekin majakkaan oo kytkeä tässä mallissa kun akku peräkontissa ja jättää vaikka yö ajaksi lataileen.
Pysyy muuten ajossakin lämpimämpänä auto kun akussa riittää potkua, meinasi tuo akku kauppiaskin että ainaki mersut varaa vähä virtasella
akulla siihen kaikkeen muuhun elin toimintaan sen energian kuin lämmitykseen jotta matka jatkuu.
*W208*
*W203*
*W202*
*W203*
*W202*
- Tukala
- Mersumies

- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
Voi olla vähän raju yleistys, että suoranaisesti huonoja.veskola kirjoitti:Onko boshin akut huonoja ?Tukala kirjoitti:Toiset pistää paluupostissa näitä takuuseen
Harmillisesti sattunut kohdalle useampia takuuseen lähetettyjä ja melko pienellä aikavälillä.
Näitä kuitenkin kymmeniä laittanut.
En puhu minkään merkin puolesta enkä vastaan. Exidellä vastaavia tapauksia ei muistaakseni ainuttakaan.
Kummankin valmistajan patterit ovat jatkuvassa ajossa, eli latausta kyllä ylläpidetään.
Jokaisen makuasia minkä virtalähteen valitsee
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
no, mulla on exide premium joka kyrvähti 6kk kuluttua, takuuseen meni vaikka mul ei enää kuittia ollu enää tallessa, se olis hyvin voinu olla vaikka 3v vanha kun ei siinä ole edes mitään valmistusaika leimoja/koodeja.
Jokaiseen autoon oon exiden ostanut eikä valittamiasta ole ollut tuota yhtä lukuunottamatta.
Jokaiseen autoon oon exiden ostanut eikä valittamiasta ole ollut tuota yhtä lukuunottamatta.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: Uusavuttomuus iskenyt? Huoltakaa akkuja
En lue tekniikan Maailmaa, joten testituloksella ei ole niin väliä, ja lisäksi asun eteläsuomessa. Ehkä siellä pohjoisessa (=lapissa?) pitää tosiaan huoltaa akkuja, siellä ei etelän uusavuttomat taida pärjätä.
Volkkarilla ajelin 10 vuoden ikäisen vartan kanssa, mutta eihän se ihme kun se on kuulemma mersun akku.
Volkkarilla ajelin 10 vuoden ikäisen vartan kanssa, mutta eihän se ihme kun se on kuulemma mersun akku.
Lisää tietoa: www.skg.fi



