M111.940

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Morjens foorumilaiset!
Nyt on taas autokuume pahemman kerran iskeny. Kilometrit vähentynyt ja ajattelin vaihtaa diisseli väyrysen bensa 124ään. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5336678" onclick="window.open(this.href);return false; Tommoseen :P
Ei oikein oo noista bensa mersuista kokemusta, voisivatko mersuforumin jäsenet ystävällisesti kertoa kyseisen auton koneesta, sen kestävyydestä ja kulutuksesta :) ?
Kiitoksia jo etukäteen, helpottaa kummasti päätöstä autokaupan teosta :D
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3213
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja Hage »

Bensa w124 vie muistaakseni aina yli 10 litraa kaupungissa, oma m104:n kaupunkikulutukseks ilmoitetaan n. 13l
Faceliftin koneet on tunnettuja johtosarja vioistaan, haulla löytyy paljon keskustelua aiheesta näiden lisäksi mm. hakusanalla "johtosarja":
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=128541" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=126248" onclick="window.open(this.href);return false;
Faceliftissä on myös ns. vesivärit, eli paljon ruosteherkempi kuin mitä 1. ja 2. sarjalaiset 124:t, mutta onhan se silti kestävä auto edelleen, katot vaan ettei ruostetta ole ja käy niinkuin pitääkin.
Asiantuntijat voi jatkaa tästä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siisti yksilö!
Mutta jos saan haukkua niin:
-ei ilmastointia
-200 koneen boxit hajoaa herkimmin ja saatavuus heikkoa ja hinnat kauheat.
-ruostuu kyllä tosi herkästi.Paras olisi -92 vuoden loppupäästä jolloin uudempi kone tuli kuvioon mutta vesivärit vielä ei.
-vika herkempi vanhempiin m102-3 nähden vaikka näissäkin omat temppunsa
-Vaikka olisi hyvä kuntoisen näköinen lähes uuden veroinen on näistä löytynyt ihan yllättävistä paikoista ruostetta.
Tässäkin nyt on vähän niin ja näin kuinka kauan meinaat tällä ajella?
Hinta on mielestäni kova mutta ei sitä varmaan saa tiputettukaan.
Helvata kun oisi jo näissä 85-93 kopissa jo tehtaalta enemmän suollettu tota uusi koneista niin saisi hyvän paketin samassa.

Itse ostaisin ehdottamasti tollasen 2.2 koneella...on vääntävä ja kohtuu ruokainen.
-Tosiaan johtosarja hapertuminen on yleensä syy boxien tuhoutumiseen.

Luepa Timon.L juttu kuvien kanssa tosta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3213
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja Hage »

atlas kirjoitti:Siisti yksilö!
Mutta jos saan haukkua niin:
-ei ilmastointia
Eikö? :wink:
Pyyhkeitä kyllä antaisin myyjälle kun ei tuota oo tohon ilmoittanu, suuri miinus auton etsijälle toi ilmastoinnin puute.
atlas kirjoitti: Paras olisi -92 vuoden loppupäästä jolloin uudempi kone tuli kuvioon mutta vesivärit vielä ei.
Taas uutta tietoa, tähän asti oon aina luullu että jos on prefacelift w124 ja pellin alla esim. 320 M104 niin kyseessä kv tai tv :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Kiitos hyvistä vinkeistä, pitää kahtella autoa silmä kovana. Yleensähän mitä näitä on joskus paikan päällä käynyt katsomassa on ruostetta kyllä runsaasti löytynyt. Illalla tuo selviää miten on asian laita...
Ootte kyllä oikeessa hinnasta, tai no riippuu tietysti auton kunnosta ja historiasta. Ajattelin jos tuolla vielä 100tkm pääsis miksei 150. Kova on myös halu päästä eroon nykyisestä väyrysestäkin :D
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2609
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:Siisti yksilö!
Mutta jos saan haukkua niin:
-ei ilmastointia
-200 koneen boxit hajoaa herkimmin ja saatavuus heikkoa ja hinnat kauheat.
-ruostuu kyllä tosi herkästi.Paras olisi -92 vuoden loppupäästä jolloin uudempi kone tuli kuvioon mutta vesivärit vielä ei.
-vika herkempi vanhempiin m102-3 nähden vaikka näissäkin omat temppunsa
-Vaikka olisi hyvä kuntoisen näköinen lähes uuden veroinen on näistä löytynyt ihan yllättävistä paikoista ruostetta.
Tässäkin nyt on vähän niin ja näin kuinka kauan meinaat tällä ajella?
Hinta on mielestäni kova mutta ei sitä varmaan saa tiputettukaan.
Helvata kun oisi jo näissä 85-93 kopissa jo tehtaalta enemmän suollettu tota uusi koneista niin saisi hyvän paketin samassa.

Itse ostaisin ehdottamasti tollasen 2.2 koneella...on vääntävä ja kohtuu ruokainen.
-Tosiaan johtosarja hapertuminen on yleensä syy boxien tuhoutumiseen.

Luepa Timon.L juttu kuvien kanssa tosta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116786" onclick="window.open(this.href);return false;


Tuota, katsoinkohan nyt samaa ilmoitusta?

Tuossahan oli jo lähes museoikäinen mutta ihan siisti ja pikkurahalla myytävänä oleva vanha auto. Siis nimenomaan käytetty auto, Mercedes -Benz, joka tällä hetkellä uutena vastaavana maksaa yli 50 000€.
Eihän sillä ole enää hintaa nimeksikään. Pojan mopo maksoi enemmän uutena.

Tuohon hintaa jos sillä ajaa pari vuotta niin sittenhän voi jo soittaa romuäijän hakemaan loput lavalle tai ajaa romuliikkeeseen ja saada 300€ romuraudasta.

Taitaa olla parempi olla ilman autoa jos 3500€ tuntuu kovalta eikä siihen taida saada edes kahden vuoden täystakuutakaan...
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2609
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:in:
-ei ilmastointia
-200 koneen boxit hajoaa herkimmin ja saatavuus heikkoa ja hinnat kauheat.
-ruostuu kyllä tosi herkästi.Paras olisi -92 vuoden loppupäästä jolloin uudempi kone tuli kuvioon mutta vesivärit vielä ei.
-vika herkempi vanhempiin m102-3 nähden vaikka näissäkin omat temppunsa
-Vaikka olisi hyvä kuntoisen näköinen lähes uuden veroinen on näistä löytynyt ihan yllättävistä paikoista ruostetta.
Tässäkin nyt on vähän niin ja näin kuinka kauan meinaat tällä ajella?
Hinta on mielestäni kova mutta ei sitä varmaan saa tiputettukaan.
Helvata kun oisi jo näissä 85-93 kopissa jo tehtaalta enemmän suollettu tota uusi koneista niin saisi hyvän paketin samassa.
Tuossa olisi sama vuosimalli, ilmastoinnilla siisti yksilö:

http://tinyurl.com/bfpstp6" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuohon hintaa sitten 1500€ toimituskuluja, veroja ehkä 800€ ja katsastus 200€ plus talvirengaspaketti niin sitten se on kotipihassa hintaan 9300€.

Ja on ilmastointi.

Alkaa vaikuttaa 3500€ suorastaan ilmaiselta.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja tomant »

E200kompressor kirjoitti:
atlas kirjoitti:
Tuossa olisi sama vuosimalli, ilmastoinnilla siisti yksilö:

http://tinyurl.com/bfpstp6" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuohon hintaa sitten 1500€ toimituskuluja, veroja ehkä 800€ ja katsastus 200€ plus talvirengaspaketti niin sitten se on kotipihassa hintaan 9300€.

Ja on ilmastointi.

Alkaa vaikuttaa 3500€ suorastaan ilmaiselta.
Samoin tuolla asiallisen näköinen yksilö. Verot olivat vuoden 1992 ja alle 200000 ajetussa 200E:ssä jo luokkaa 1100€ ottoauto.de:n mukaan. Tällainen vain 160000 ajettu ilmastoitu ja kaksilla renkailla maksaisi samoin edellytyksin kotipihassa 4500-5000€ hakukustannuksista riippuen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2609
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tomant kirjoitti:
Samoin tuolla asiallisen näköinen yksilö. Verot olivat vuoden 1992 ja alle 200000 ajetussa 200E:ssä jo luokkaa 1100€ ottoauto.de:n mukaan. Tällainen vain 160000 ajettu ilmastoitu ja kaksilla renkailla maksaisi samoin edellytyksin kotipihassa 4500-5000€ hakukustannuksista riippuen.

tomant[/quote]

Tuossa tulee mukana vielä uudenkarheat talvirenkaat joten sekin laskee lopullista kokonaishintaa.

Pienistä summista puhuttaessa on hyvä aina muistaa, että vaatia voi ostaja mitä tahansa mutta ei ole realistista odottaa 2000€-3000€ autolta täydellistä varustelua, virheetöntä koria, matalaa kilometrilukemaa ja täyttää Vaihtotähti-takuuta.

Varsinkaan kun naapureiden pojanklopit ajavat kalliimmilla mopoilla.

Vertailukelpoisena hintana voi aina laskea paljonko maksaa Saksasta tuotuna auto. Siellähän autot ja varsinkin Mersut ovat hyvin edullisia.
Nyt alkuperäisenä esimerkkinä ollut auto, jos sen saisi ILMAISEKSI Saksassa, maksaisi Suomessa rekisteröitynä talvirenkaineen 3000€.

Ikävä kyllä Saksassakaan ei hyväkuntoisia eikä vähemmänkään hyväkuntoisia saa ilmaiseksi.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja tomant »

E200kompressor kirjoitti:...Pienistä summista puhuttaessa on hyvä aina muistaa, että vaatia voi ostaja mitä tahansa mutta ei ole realistista odottaa 2000€-3000€ autolta täydellistä varustelua, virheetöntä koria, matalaa kilometrilukemaa ja täyttää Vaihtotähti-takuuta.

Varsinkaan kun naapureiden pojanklopit ajavat kalliimmilla mopoilla.

Vertailukelpoisena hintana voi aina laskea paljonko maksaa Saksasta tuotuna auto. Siellähän autot ja varsinkin Mersut ovat hyvin edullisia.
Nyt alkuperäisenä esimerkkinä ollut auto, jos sen saisi ILMAISEKSI Saksassa, maksaisi Suomessa rekisteröitynä talvirenkaineen 3000€.

Ikävä kyllä Saksassakaan ei hyväkuntoisia eikä vähemmänkään hyväkuntoisia saa ilmaiseksi.
Juu, tuskin 3000€ auto on uudenveroinen, eikä mikään muukaan 20 vuotta vanha auto, hintaan ja kilometreihin katsomatta, jos sitä on käytetty liikenteessä eikä pidetty pumpulissa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Kallis tai ei niin kohta on kaupat tehty :D Tasasesti ja "terveesti" kävi lämpimänä on se silti jännittävää vaihtaa bensaan kun on ollu tuommonen maailmasojan kestävä 300D :D Tosiaan se boksi asia mietityttää vain, siittä olikin täällä puhetta. Muutama pikku kukkanen löyty etulokareista ei kuitenkaan pahoja. Eiköhän vikojakin ala kuitenkin jossain vaiheessa löytymään kun maanantaina virallisesti auto siirtyy minulle :D Tämmöstä se on- autokauppa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sitä boksia menee juu, mutta kyse on kymmenistä kappaleista sadoissa tuhansissa autoissa. Minusta tuossa aloitusviestin autossa on ilmastointi, ainaki napit näyttäs siltä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja atlas »

blummi kirjoitti:Kallis tai ei niin kohta on kaupat tehty :D Tasasesti ja "terveesti" kävi lämpimänä on se silti jännittävää vaihtaa bensaan kun on ollu tuommonen maailmasojan kestävä 300D :D Tosiaan se boksi asia mietityttää vain, siittä olikin täällä puhetta. Muutama pikku kukkanen löyty etulokareista ei kuitenkaan pahoja. Eiköhän vikojakin ala kuitenkin jossain vaiheessa löytymään kun maanantaina virallisesti auto siirtyy minulle :D Tämmöstä se on- autokauppa.
Pääasia että olet tyytyväinen ja auto mieleinen......kysehän oli huonoista puolista ja monesti ne menee äärirajoille tai mahdollinen katastroofi.
Ilmastoinnin napithan kuvissa olikin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Kiitos vielä kerran viesteistänne.
Ei ollut kyseisessä autossa ilmastointia. Kahtelinkin että mikä nappula tuo on, jotenkin se puhaltimeen/ilman kiertoon vaikuttaa :)
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja Wade »

Komppaan Kompressorin kommentteja. :D

Ei muutaman tonnin autolta voi kaikkea vaatia.

Itse toin vaimolle Ruåttinmaalta syyskuussa E200n. Auto maksoi siellä 1750€ aidolta Bosnialaiselta jobbarilta ostettuna. Hakureissun kulut kolmisen sataa. Hagert Linella eesjataas ja Svenska Järnillä Värnamoon. Kuitusen Heikin lottokone pullautti verolapun, jossa luki 652€. Siihen sitten katsastukset kilvitykset, kiillotukset ym. koohotukset, niin kaikkineensa hintaa autolle tuli pyöreät kolme tonnia.

Tuohon hintaan sai auton, jossa on hienokuntoinen sisusta, automaattiaski, ilmastointi, joka ainakin hieman henkäilikin ostettaessa sekä muutamat muut varusteet. Takapuskuri oli rikki, pakoputki lievästi sportline (purpeltaa) ja pieniä alkavia ruosteitakin löytyy. Siis lievä puuhaliiteri, mutta kone ja aski toimivat mainiosti ja kilsoja mittarissa ostohetkellä oli 193tkm, jotka todennäköisesti pitävät paikkansa sisustuksen kunnon vuoksi. On autoa joskus mällättykin, koska maalipinnasta on havaittavissa korjailujen jälkiä, mutta ne on tehty aika hyvin, näkyvät kriittisesti katsellessa alle kahden metrin päästä.

Mitä moottoriin tulee, niin nyt parisen tonnia itse autolla rullanneena olen sitä mieltä, että M111.940 on mainio pata. Eihän auto mikään ohjus ole tuolla pikkukoneella, mutta kaukana nahjuksesta! Kulkee ihan pirteästi, mutta toki alakierroksilla ei ihmeitä tapahdu. Kulutus on heilunut siinä 9,5 litran nurkilla vaimon työmatka-ajossa, jossa nykytetään Kehä In ruuhkassa. Pitäisin kohtuullisena.

Kaikkialla aina pelotellaan tuosta Ecun k**vähtämisestä. No, katsotaan jännityksellä, napsahtaako kohdalle. Sehän maksaa Veholla toista kivitaloa, mutta Ecun korjauttaminen maksaa kolmisen sataa ja kaipa niitä Ebaystäkin löytää. Tuo on se hightechin (heh, kohta 20v lintta... :lol: ) kääntöpuoli. Kuitenkin juuri tuon Ecun ja pitsikannen ansiota ovat moottorin mukavat käyttöominaisuudet ja kohtuullinen jano. Vanha 200E on tuohon M111sta verrattuna paljon valjumpi pata. Tietty E220 olisi varmasti vielä ponnekkaampi kone. Mutta jos 11,5s 0-100 ja 190 huiput eivät piisaa, niin...

Biomaatuvat johtosarjat ja kuppaantuva akvarellimaalaushan ovat joka tapauksessa kaikkien E-mallin 124sten riemunaiheita.

Mielestäni optimaalinen bensakoneinen W124 olisi alkupään E220 automaattiaskinen farkku, joka olisi siirtymäajalta ja vielä II-sarjaa ja myrkkymaalattu. Sellainen hyvillä varuseilla, niin vot! Mutta pirun tyytyväinen olen tuohon Ruotsin tuliaiseen, vaikka sinä vielä projektia onkin. Mutta on ajoaikaakin 04/2014 asti. Muistaa vain, että tuon hintainen lossi on AINA projekti. Jos pitää vieraalla kaikki teettää, niin kannattaa unohtaa koko juttu.

Mitä Blocket.se:tä olen läträillyt, niin Ruåttista noita hyvin/kohtalaisesti varusteltuja bensaNorsuja näyttää löytyvän. Jotenkin tullut sellainen mielikuva (vaiko harha- :) ), että jopa edullisemminkin kuin Saksasta. Siellä kun hyvät W124t alkavat jo olla Youngtimer-harrastajien käytössä tai ainakin ostoslistalla. Todella siisti tuollainen olisi Saksassakin siinä 5-6k€:n nurkissa.

Ai niin, mutta noita W124:iahan saa viidellä sadalla... :D
E200kompressor kirjoitti:
tomant kirjoitti:
Samoin tuolla asiallisen näköinen yksilö. Verot olivat vuoden 1992 ja alle 200000 ajetussa 200E:ssä jo luokkaa 1100€ ottoauto.de:n mukaan. Tällainen vain 160000 ajettu ilmastoitu ja kaksilla renkailla maksaisi samoin edellytyksin kotipihassa 4500-5000€ hakukustannuksista riippuen.

tomant
Tuossa tulee mukana vielä uudenkarheat talvirenkaat joten sekin laskee lopullista kokonaishintaa.

Pienistä summista puhuttaessa on hyvä aina muistaa, että vaatia voi ostaja mitä tahansa mutta ei ole realistista odottaa 2000€-3000€ autolta täydellistä varustelua, virheetöntä koria, matalaa kilometrilukemaa ja täyttää Vaihtotähti-takuuta.

Varsinkaan kun naapureiden pojanklopit ajavat kalliimmilla mopoilla.

Vertailukelpoisena hintana voi aina laskea paljonko maksaa Saksasta tuotuna auto. Siellähän autot ja varsinkin Mersut ovat hyvin edullisia.
Nyt alkuperäisenä esimerkkinä ollut auto, jos sen saisi ILMAISEKSI Saksassa, maksaisi Suomessa rekisteröitynä talvirenkaineen 3000€.

Ikävä kyllä Saksassakaan ei hyväkuntoisia eikä vähemmänkään hyväkuntoisia saa ilmaiseksi.[/quote]
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Hei taas...
Nyt 1500km takana "uudella autolla" Auto on osoittautunut hyväksi, ei ruosteita pahemmin, ei syö öljyä, kulkee niinkuin pitää ja kulutus samanlaista kuin muissa vastaavissa. :)
Yksi ongelma on kuitenkin löytynyt joka säikäytti aluksi pahasti...
Auto ei meinannut lähteä millään käyntiin yli -10 pakkasilla pitkässä ajossakin saattoi kone sammua kun oli sitä pakkasta. Lämpimällä ei mitään ongelmaa.
Selvittelin tuota asiaa, vika on nyt luultavammin paikallistettu, eli semmonen ohut letku joka antaa bensaa alipaineesta siihen "boxiin" joka taas säätää auton pensa syöttöä pääsee aina jäätymään... Tänään taas oli jäässä eikä auto lähtenyt käyntiin, lämpimän veen alla sulattelin letkua ja laitoin takas paikalleen. Auto toimi heti moitteetta.
Onko kukaan muu havainnut samanlaista ongelmaa, pitäskö sille letkulle jotain eristettä laittaa tai jtn millä estäis jäätymistä? :D
Ps. Ammattisanasto ei oo oikein hallussa ja termit hukassa joten kirjoittelu on tämmöstä, pahoittelen :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleien vika tosiaan noissa moottoreissa se vesipisara....joku oli jotain kehitellyt..en nyt muista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

blummi kirjoitti:Kiitos vielä kerran viesteistänne.
Ei ollut kyseisessä autossa ilmastointia. Kahtelinkin että mikä nappula tuo on, jotenkin se puhaltimeen/ilman kiertoon vaikuttaa :)
Ihan selvästi tuossa sisäkuvassa on ilmastoinnin, huurteenpoiston ja ilmankierron napit puhalluksen ja suuntauksen "kiekkojen" välissä.
Eikö napit olekin tuollaiset kuin kuvassa? (-93 220E) Siis alla oleva kuva on omasta Mersustani. :oops:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut W210CDi, Pe 22.02.2013 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja moska »

Näyttäs olevan normi puoliautomaatti ilmastointi.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Pitää laittaa oikein kuva tänne siittä kun kerkiää... :D Niin selviää ei se minun mielestä kuitenkaan ilmastointi oo vaan "exta ilmankierto" tai jtn...
Jos vielä jollain ois konsteja siihen "vesipisara ongelmaan" mistä aikasemmin oli tuossa puhe olisin erittäin kiitollinen :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ripaus mielikuvitusta ja goolgle hakua forumin ylänurkkaan ja jotain löytyy:
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... en%20bensa" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

No niin nyt loppu kehuminen ja hymy hyyty -__- ECU rikki :D Ei voi kyllä kun nauraa omalle tyhmyydelle :)
Ei se mitään... Lähetin viestiä vegatronicsiin jos saisivat korjattua. Netissä noita näyttää olevan jonkun verran n.500-700e... On jotenkin arkaa ostaa tuolta netistä, mutta sekään ei oo varmaa saako/ kannattaako korjuuttaa :)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eli tosiaan ton 200e ongelmana täällä ainakin on toi boxi ja monta tapausta tiedän ja on ongelmallinen löytää mutta jos mulla olisi tollanen ongelma niinkuin meinasin vastaavan auton ostaa ja siihen oli jo suunnitelma mutta oli niin mätä että en hankkinut.Mutta monet on kerran jo korjanneet ton boxin ja toistakertaa kuulemma ei voi ja sanoisin että sulla uusiutuu tämä vika vielä ja luuken että alkaa tuolloin olla tonni pitkällää.

Eli sulla ruiskutus toimii mutta kipuna hävisi.
Laitat sinne megasqruitin ohjaamaan pelkkää kipinää...triggeri pyörä kampuralle ja sitten tutkii millaiset puolat tai jopa omillaan laitat sen pelaamaan ja ei tule edes kalliiksi ja on varma peli.
eli finsqruitin kautta lukemaan topikeja ja voit ihan kyselläkin miten kannattaa tehdä.
Näin itse tekisin.

siis kaikkein simppelein olisi istuttaa sinne virranjakaja jonka voisi nokan päähän saadakin ja siten jonkun kärjetön systeemi tai ihan mersun boxi vanhemmista niin on varma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
blummi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 14:06

Re: M111.940

Viesti Kirjoittaja blummi »

Nyt on taas mese tulilla. Löysin vihdoin käytetyn ecu:n 5ooe:llä. Ollu 150tkm ajetussa autossa. Tuli bulgaariasta asti :D
Vastaa Viestiin