Komppaan Kompressorin kommentteja.
Ei muutaman tonnin autolta voi kaikkea vaatia.
Itse toin vaimolle Ruåttinmaalta syyskuussa E200n. Auto maksoi siellä 1750€ aidolta Bosnialaiselta jobbarilta ostettuna. Hakureissun kulut kolmisen sataa. Hagert Linella eesjataas ja Svenska Järnillä Värnamoon. Kuitusen Heikin lottokone pullautti verolapun, jossa luki 652€. Siihen sitten katsastukset kilvitykset, kiillotukset ym. koohotukset, niin kaikkineensa hintaa autolle tuli pyöreät kolme tonnia.
Tuohon hintaan sai auton, jossa on hienokuntoinen sisusta, automaattiaski, ilmastointi, joka ainakin hieman henkäilikin ostettaessa sekä muutamat muut varusteet. Takapuskuri oli rikki, pakoputki lievästi sportline (purpeltaa) ja pieniä alkavia ruosteitakin löytyy. Siis lievä puuhaliiteri, mutta kone ja aski toimivat mainiosti ja kilsoja mittarissa ostohetkellä oli 193tkm, jotka todennäköisesti pitävät paikkansa sisustuksen kunnon vuoksi. On autoa joskus mällättykin, koska maalipinnasta on havaittavissa korjailujen jälkiä, mutta ne on tehty aika hyvin, näkyvät kriittisesti katsellessa alle kahden metrin päästä.
Mitä moottoriin tulee, niin nyt parisen tonnia itse autolla rullanneena olen sitä mieltä, että M111.940 on mainio pata. Eihän auto mikään ohjus ole tuolla pikkukoneella, mutta kaukana nahjuksesta! Kulkee ihan pirteästi, mutta toki alakierroksilla ei ihmeitä tapahdu. Kulutus on heilunut siinä 9,5 litran nurkilla vaimon työmatka-ajossa, jossa nykytetään Kehä In ruuhkassa. Pitäisin kohtuullisena.
Kaikkialla aina pelotellaan tuosta Ecun k**vähtämisestä. No, katsotaan jännityksellä, napsahtaako kohdalle. Sehän maksaa Veholla toista kivitaloa, mutta Ecun korjauttaminen maksaa kolmisen sataa ja kaipa niitä Ebaystäkin löytää. Tuo on se hightechin (heh, kohta 20v lintta...

) kääntöpuoli. Kuitenkin juuri tuon Ecun ja pitsikannen ansiota ovat moottorin mukavat käyttöominaisuudet ja kohtuullinen jano. Vanha 200E on tuohon M111sta verrattuna paljon valjumpi pata. Tietty E220 olisi varmasti vielä ponnekkaampi kone. Mutta jos 11,5s 0-100 ja 190 huiput eivät piisaa, niin...
Biomaatuvat johtosarjat ja kuppaantuva akvarellimaalaushan ovat joka tapauksessa kaikkien E-mallin 124sten riemunaiheita.
Mielestäni optimaalinen bensakoneinen W124 olisi alkupään E220 automaattiaskinen farkku, joka olisi siirtymäajalta ja vielä II-sarjaa ja myrkkymaalattu. Sellainen hyvillä varuseilla, niin vot! Mutta pirun tyytyväinen olen tuohon Ruotsin tuliaiseen, vaikka sinä vielä projektia onkin. Mutta on ajoaikaakin 04/2014 asti. Muistaa vain, että tuon hintainen lossi on AINA projekti. Jos pitää vieraalla kaikki teettää, niin kannattaa unohtaa koko juttu.
Mitä Blocket.se:tä olen läträillyt, niin Ruåttista noita hyvin/kohtalaisesti varusteltuja bensaNorsuja näyttää löytyvän. Jotenkin tullut sellainen mielikuva (vaiko harha-

), että jopa edullisemminkin kuin Saksasta. Siellä kun hyvät W124t alkavat jo olla Youngtimer-harrastajien käytössä tai ainakin ostoslistalla. Todella siisti tuollainen olisi Saksassakin siinä 5-6k€:n nurkissa.
Ai niin, mutta noita W124:iahan saa viidellä sadalla...
E200kompressor kirjoitti:tomant kirjoitti:
Samoin
tuolla asiallisen näköinen yksilö. Verot olivat vuoden 1992 ja alle 200000 ajetussa 200E:ssä jo luokkaa 1100€ ottoauto.de:n mukaan. Tällainen vain 160000 ajettu ilmastoitu ja kaksilla renkailla maksaisi samoin edellytyksin kotipihassa 4500-5000€ hakukustannuksista riippuen.
tomant
Tuossa tulee mukana vielä uudenkarheat talvirenkaat joten sekin laskee lopullista kokonaishintaa.
Pienistä summista puhuttaessa on hyvä aina muistaa, että vaatia voi ostaja mitä tahansa mutta ei ole realistista odottaa 2000€-3000€ autolta täydellistä varustelua, virheetöntä koria, matalaa kilometrilukemaa ja täyttää Vaihtotähti-takuuta.
Varsinkaan kun naapureiden pojanklopit ajavat kalliimmilla mopoilla.
Vertailukelpoisena hintana voi aina laskea paljonko maksaa Saksasta tuotuna auto. Siellähän autot ja varsinkin Mersut ovat hyvin edullisia.
Nyt alkuperäisenä esimerkkinä ollut auto, jos sen saisi ILMAISEKSI Saksassa, maksaisi Suomessa rekisteröitynä talvirenkaineen 3000€.
Ikävä kyllä Saksassakaan ei hyväkuntoisia eikä vähemmänkään hyväkuntoisia saa ilmaiseksi.[/quote]
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)