eberi "imee" moottorin löpöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
w210_cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 21.01.2013 19:23

eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja w210_cdi »

auto siis '02 w210 220cdi. jos lisälämmitintä pitää pitkään päällä, about > 30min, niin tuntuu että se "imee" moottorin polttoaineet pois tms... normaali "autokäynnistys" ei riitä millään vaan startata saa ihan tuskassa ja akku ei meinaa pakkasessa riittää millään, että saa käyntiin asti. pakoputkesta ei tule yhtään savua startatessa, että ihan kuin ei saisi polttoainetta. aikansa kun sitä sahailee niin sitten vaan hörähtää käyntiin. voiko olla näin?

normaalisti käynnistyksessä ei mitään ongelmaa eli ei ehdi turvavyötä laittaa kiinni kun jo käy.
risto e420
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja risto e420 »

Mistähän tuon eberin polttoaineet otetaan?
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

risto e420 kirjoitti:Mistähän tuon eberin polttoaineet otetaan?

Jos polttoaine tulee oikeaoppisesti suoraan tankista niin olisko mahdollisesti akku loppumaisillaan eli ei riitä starttaukseen "potku" kun wepasto syönyt sen parhan potkun 30:sä minuutissa. Akku kannattas kuormitusmitata.....

Toki testerillä selvittää kannattas mitä sanoo starttaus hetkellä......antaako käynnistysluvan yms.....
w210_cdi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 21.01.2013 19:23

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja w210_cdi »

eberin pumppu on takana eli sieltä omilla linjoilla. akkukin on uusi ja vaikka on apusähköä mukana niin ei paljon auta. tai siis auttaa siihen, että kärsii käynnistellä useampaan otteeseen. testeri startin aikana tietysti auttaisi asiaan.

mitä jos tankkiin tulee paljon alipainetta eberin pitkän käynnin aikana ja se imisi moottorin linjat tyhjäksi? eikös tankissa ole jonkinlainen "tuuletus", jonka pitäisi estää tämä. mutta pitää koittaa aukaista tankin korkkia kun seuraavan kerran tuleepi vika esille.
terotin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 09.05.2010 14:14
Paikkakunta: Sysmäi

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja terotin »

w210_cdi kirjoitti:auto siis '02 w210 220cdi. jos lisälämmitintä pitää pitkään päällä, about > 30min, niin tuntuu että se "imee" moottorin polttoaineet pois tms... normaali "autokäynnistys" ei riitä millään vaan startata saa ihan tuskassa ja akku ei meinaa pakkasessa riittää millään, että saa käyntiin asti. pakoputkesta ei tule yhtään savua startatessa, että ihan kuin ei saisi polttoainetta. aikansa kun sitä sahailee niin sitten vaan hörähtää käyntiin. voiko olla näin?

normaalisti käynnistyksessä ei mitään ongelmaa eli ei ehdi turvavyötä laittaa kiinni kun jo käy.
eberi tietoa ei ole mutta painin webastojen kanssa.jos ja ilmeisesti tankkiotin on asennettu oikein koska lämmitin toimii oikein.olettaisin että vesi letkut on asennettu väärin.itse asensin erimerkkiseen tdi autoon webaston ja teki saman ongelman.ilmeisesti lämmitti väärää lohkoa moottorista ja ei lähde käyntiin ennenkuin moottori jäähtyy.suosittelen että käyt näyttämässä eberi tai wedasto huolto pisteessä.nopea todeta vika.
aja millä ajat mersulla loput
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja felmit »

oma tankkiliitäntä poistaa monta turhaa murhetta auton oman järjestelmän puolelta
Asentajat haluavat yleensä nopeamman / halvemman reitin ottamalla olemassa olevista linjoista.
autodidakti
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: eberi "imee" moottorin löpöt

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

w210_cdi kirjoitti:eberin pumppu on takana eli sieltä omilla linjoilla. akkukin on uusi ja vaikka on apusähköä mukana niin ei paljon auta. tai siis auttaa siihen, että kärsii käynnistellä useampaan otteeseen. testeri startin aikana tietysti auttaisi asiaan.

mitä jos tankkiin tulee paljon alipainetta eberin pitkän käynnin aikana ja se imisi moottorin linjat tyhjäksi? eikös tankissa ole jonkinlainen "tuuletus", jonka pitäisi estää tämä. mutta pitää koittaa aukaista tankin korkkia kun seuraavan kerran tuleepi vika esille.
Mitenkäs vika on ilmmantunut/ollut "aina" pikkuhiljaa, keraalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin