CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tuikku kirjoitti:.
En taida nyt ihan ymmärtää, mitä luistolla ajat takaa.
Mutta jos turbiinin luistatusta vähentää ohjelmallisesti, niin ei se yhtään enempää sitä turbiinia rasita, päinvastoin.
Meinaatko että jos luonnostaan korkean stallin omaavaa turbiinia (esim ML) "säädetään" ohjaamalla turbiinilukkoa prosentuaalisesti enemmän päälle niin turbiinilukon kitkapinnat ei kulu hetkessä piloille?

Siis ei lukkoon asti vaan väkisin vedetään turbiinilukolla "stallia matalammille kierroksille"
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ymmärrämme toiminnan varmaankin eri tavalla.
Minulla on kuitenkin aiheesta runsaasti kokemusta.

Tämän malliset turbiinit luistaa käytännössä aina, joka tilanteessa.
Sen kaltainen KYB-venttilin säätö, jota ohjelmasta voi tehdä, ei vaikuta turbiinin kestävyyteen mitenkään, piste.
Säätö toimii vaan osakaasulla, täyskaasulla tapahtuvaan max rasitustilanteeseen vaihteiston ohjelmalla on omat asetuksensa, niihin en voi vaikuttaa, ne on siellä vaihteiston ohjausboxissa "sisällä".

Liian vähäiselle luistolle ei ole vikatilaa, liian suurelle sitävastoin on.

Luiston vähentäminen lisää kytkinpakakoille tulevaa rasitusta, siitäkin on kokemusta...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

vanhaliiton evrymod ja hammermodit kaikille :D joo tiedän ei onnistu cdi koneissa eikä rivipumppu laitteissa :D
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Suosittelen Tuikun ohjelmia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
repaloinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 09.03.2010 22:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja repaloinen »

Minkäslaista ohjelmaa suosittelette W211 E400:een ? 150tkm sahattu eteenpäin ja vuosmalia 2003. Minkälaisia lukemia tuollaisesta uskaltaa ottaa pihalle ilman että tarvitsee tekniikan puolesta pelätä ?
pikkuhärski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja pikkuhärski »

No minkä laista ohjelmaa Tuikku tarjoaisi kyseiseen autoon MB S204 c320 CDI vm 2008 ?
- Paljoko tulisi tehoja?
- Kannataisko DPF poistaa?
- Kestääkö laatikko?
- Muuttuko kulutus?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

repaloinen kirjoitti:Minkäslaista ohjelmaa suosittelette W211 E400:een ? 150tkm sahattu eteenpäin ja vuosmalia 2003. Minkälaisia lukemia tuollaisesta uskaltaa ottaa pihalle ilman että tarvitsee tekniikan puolesta pelätä ?
Varmaankin tarkoitat 400cdi,tä.
Siinä on "tavanomaista" hankalampi ohjelmointi, monessakin mielessä.
Mutta hyvin siihen vetoja saa, todella hyvin.
Kestävyydestä en paljon mitään uskalla sanoa, noita on niin vähän liikenteessä.

Jos haluatte jotain henkilökohtaisesti ohjelmoinnista kysyä, niin laittakaa yv,tä.
Elkää kirjoitelko niitä tähän ketjuun.
Syksy on nyt sellaista aikaa, että en kahdestikkaan ole läppärin ääressä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuolla vähän aikaisemmin oli pikkuisen puhetta noista aivan uusista mersun V6,sista.

Palaan vielä aiheeseen.
Näyttää siltä, että ahtimia niissä on kahdenlaisia, kuulalaakeroituja+ vesijäähdytteisiä molemmat.
Ilmeisesti uudempi malli on pikkuisen pienempi garrett 2060 ja ensin markkinoille tullut 2260.
Alunperin oli niin että 2260 kuului siihen tehoikkaampaan 350.seen ja siinä 235 heppaisessa oli se "vanhempi" ahdin.
Mutta nyt kataloogista kun äkkiä katsoin, niin taitaa kaikissa tehoversioissa olla tuo pienempi 2060, siis vesijäähdytteisenä ja kuulalaakeroituna.
No, se tarkentuu varmaan tässä vuosien varrella.

Suuttimien koko suunnilleen sama, kuin ennenkin, erittäin pienet erot.

Ohjelmat aika tyypillisiä mersun juttuja.
Moottorit edelleen paineohjattuja, lambda näyttäisi olevan vaan varmistuksena, käytännössä kaikki muut valmistajat käyttävät lambdaohjausta - ei siis mitään uutta auringon alla.
Kuin "vanhempi" edc-16,nen, pikkuisen eri järjestyksessä vaan kartat,"saasteosio" kasvanut moninkertaiseksi, niinkuin muidenkin valmistajien ohjelmissa.
Nyt saattavat kierrätykset jopa toimiakkin.

Saulille iso kiitos !
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kappas vaan, onpas kiva että tämä ilmaantui takas :clap:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Ai hienoa että saatiin tämä takaisin! Itse en omista edes CDI koneista mersua (ainakaan vielä) mutta tämä ketju on erittäin mielenkiintoista luettavaa! :thumbup:
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Tehoja saa lisää todella paljon, mutta pitää muistaa, että jossain tulee raja vastaan , jolloin kone antautuu.
Fundeersin tuota ja päätin jättaytyä. Suomineidon teillä, ainakin minulle riittävät 174 hv tehot. Sain just ihan riittävät sakot, joten
jos kiihdytystehoja minulla olisi ollut emenpi, olisi korttini nyt koristamassa yhden poliisilaitoksen seinää:)
270 CDI, kiihtyy kyllä riittävästi, jos osaa kiihdyttää oikein.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jokaisella on oikeus tehda omat ratkaisunsa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
454SS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ke 17.03.2004 10:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Mistä ohjelma 906 Sprinter 315 kinneriin, jossa AMG C30 suuttimet ja hiukkassuodatin kuivapesty. Lootana tomaatti ja autolla on tarkoitus kiskoa kohtuullisen painavaa kärriä. Kannatttaisikohan vaihtaa vielä ahdin ennen ohjelmointia?
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuossa on vakiona AMG,tä suuremmat (piezo)suuttimet, tuplaturbo ja neljän baarin mappi.
Käytännössä siis sama paketti, joka tuli sitten vuoden, parin päästä Delphin vermeillä henkilöautoihin.
Syöttöä ei oikeasti tahdo yli sadan millin saada,kun vakio cooleri on niin huono,että alkaa leikkaamaan max syöttömäärää juuri hiukan alle sadassa.
Eli ensimmäisenä suosittelisin ihan vaan ohjelmointia ja cooleria.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
454SS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ke 17.03.2004 10:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Paikallinen diesel pajan ukko kertoili että suuttimista voisi ja kannattaisi virittämistä silmällä pitäen tehdä huollon yhteydessä noi suuremmat AMG versiot. Onko ne siis jo valmiiksi tarpeeksi isot? Suuttimien korjausarvot on ihan kohdallaan, joten on vielä harkinnan alla kannattaako niitä huoltaa vaikka autolla on menty jo yli 300tkm. Olisko suositella mistä pienellä muokkauksella keulalle sopiva cooleri löytyisi. Ja sitten edelleen se kysymys että kenen softa paras tällaiseen käyttöön?
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
santikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 17.09.2011 11:38

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja santikko »

kenen tahansa asiansa osaavan softa. eli omistajan tarpeiden mukaan tehty :)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös tämän ketjun aloittaja ole yksi parhaista ja toinen jonka tiedän on CDI203 voi noita olla muitakin hyviä :?:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

Tervehdys.

Ensimmäinen viesti palstalle ja onnellinen ensimmäisen mersun omistaja paitsi...kauan aikaa ollut jo eri autoihin ohjelmoida tehokkaamaksi mutta aina jäänyt tekemättä syystä tai toisesta.

Elikkä vinkkejä kaipailisin että missä kannattaisi teettää -04 320CDI Eemelin ohjelmointi(ajettu hiukan vajaa 200tkm) (Uudenmaan alueella mutta ei pakollista) ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa että on kunnossa? Edellinen omistaja oli jo saanut takuuseen SBC jarruhydraulipumpun mitä lieneekään että se oli jo vaihdettu ja iskarit on uudet mutta mitä koneeseen liittyvää? Perus ajossa vaikuttaa olevan ihan tikissään ja vetää hyvin reippaaseen 200kmh asti sekä menee vakaasti ja kaikkea
*MB 320CDI -04 elegance*
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuikkua ainakin voin suositella. yv:tä sinnepäin.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja koyama »

jartsalepo kirjoitti:Tervehdys.

Ensimmäinen viesti palstalle ja onnellinen ensimmäisen mersun omistaja paitsi...kauan aikaa ollut jo eri autoihin ohjelmoida tehokkaamaksi mutta aina jäänyt tekemättä syystä tai toisesta.

Elikkä vinkkejä kaipailisin että missä kannattaisi teettää -04 320CDI Eemelin ohjelmointi(ajettu hiukan vajaa 200tkm) (Uudenmaan alueella mutta ei pakollista) ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa että on kunnossa? Edellinen omistaja oli jo saanut takuuseen SBC jarruhydraulipumpun mitä lieneekään että se oli jo vaihdettu ja iskarit on uudet mutta mitä koneeseen liittyvää? Perus ajossa vaikuttaa olevan ihan tikissään ja vetää hyvin reippaaseen 200kmh asti sekä menee vakaasti ja kaikkea
Tietysti suljetulla radalla :x .Se on syytä mainita kun tuollaisista nopeuksista kirijoottelee
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

koyama kirjoitti:
jartsalepo kirjoitti:Tervehdys.

Ensimmäinen viesti palstalle ja onnellinen ensimmäisen mersun omistaja paitsi...kauan aikaa ollut jo eri autoihin ohjelmoida tehokkaamaksi mutta aina jäänyt tekemättä syystä tai toisesta.

Elikkä vinkkejä kaipailisin että missä kannattaisi teettää -04 320CDI Eemelin ohjelmointi(ajettu hiukan vajaa 200tkm) (Uudenmaan alueella mutta ei pakollista) ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa että on kunnossa? Edellinen omistaja oli jo saanut takuuseen SBC jarruhydraulipumpun mitä lieneekään että se oli jo vaihdettu ja iskarit on uudet mutta mitä koneeseen liittyvää? Perus ajossa vaikuttaa olevan ihan tikissään ja vetää hyvin reippaaseen 200kmh asti sekä menee vakaasti ja kaikkea
Tietysti suljetulla radalla :x .Se on syytä mainita kun tuollaisista nopeuksista kirijoottelee
Ikinä en ole suljetulla radalla käynytkään ja silti ajanut useita kertoja yli 200km/h ihan laillisesti.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

tj86430 kirjoitti:
koyama kirjoitti:
jartsalepo kirjoitti:Tervehdys.

Ensimmäinen viesti palstalle ja onnellinen ensimmäisen mersun omistaja paitsi...kauan aikaa ollut jo eri autoihin ohjelmoida tehokkaamaksi mutta aina jäänyt tekemättä syystä tai toisesta.

Elikkä vinkkejä kaipailisin että missä kannattaisi teettää -04 320CDI Eemelin ohjelmointi(ajettu hiukan vajaa 200tkm) (Uudenmaan alueella mutta ei pakollista) ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa että on kunnossa? Edellinen omistaja oli jo saanut takuuseen SBC jarruhydraulipumpun mitä lieneekään että se oli jo vaihdettu ja iskarit on uudet mutta mitä koneeseen liittyvää? Perus ajossa vaikuttaa olevan ihan tikissään ja vetää hyvin reippaaseen 200kmh asti sekä menee vakaasti ja kaikkea
Tietysti suljetulla radalla :x .Se on syytä mainita kun tuollaisista nopeuksista kirijoottelee
Ikinä en ole suljetulla radalla käynytkään ja silti ajanut useita kertoja yli 200km/h ihan laillisesti.
Saksassa käymättömälle se voi olla vaikeaa mieltää.
E350CDI&A180CDI
jartsalepo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 11.01.2013 20:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jartsalepo »

koyama kirjoitti:
jartsalepo kirjoitti:Tervehdys.

Ensimmäinen viesti palstalle ja onnellinen ensimmäisen mersun omistaja paitsi...kauan aikaa ollut jo eri autoihin ohjelmoida tehokkaamaksi mutta aina jäänyt tekemättä syystä tai toisesta.

Elikkä vinkkejä kaipailisin että missä kannattaisi teettää -04 320CDI Eemelin ohjelmointi(ajettu hiukan vajaa 200tkm) (Uudenmaan alueella mutta ei pakollista) ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä katsoa että on kunnossa? Edellinen omistaja oli jo saanut takuuseen SBC jarruhydraulipumpun mitä lieneekään että se oli jo vaihdettu ja iskarit on uudet mutta mitä koneeseen liittyvää? Perus ajossa vaikuttaa olevan ihan tikissään ja vetää hyvin reippaaseen 200kmh asti sekä menee vakaasti ja kaikkea
Tietysti suljetulla radalla :x .Se on syytä mainita kun tuollaisista nopeuksista kirijoottelee
No hyvänen aika tietenkin suljetulla ja hyvin valaistulla lentokentällä eikä muun liikenteen seassa! Pois se minusta ja edes ajatuksista että koskaan muun liikenteen seassa vaarantaisin itseäni ja muita ihmisiä :D

Ehjemmältä ja vakaammalta se tuntu joka tapauksessa kun mun opeli...
*MB 320CDI -04 elegance*
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kirjoittelin jo aiemmin hieman DPF:n tiheästä polttovälistä, joka oli 100-150km luokkaa. Se tietenkin alkoi käymään hermolle, ajaminen polton aikana on epämiellyttävää hajujen ja auton käytöksen vuoksi.

Tutustuin sitten hieman ulkomaisilla foorumeilla näiden Boschin EDC:iden ohjelmointiin ja ensimmäinen ohjelma on nyt itse naplattu ja laitettu omaan autoon. Kiinalaisella MPPS:llä luettu ja kirjoitettu. Koeajoa nyt viitisensataa kilometriä takana, ja DPF ei ole tehnyt tyhjennyspolttoa vielä kertaakaan!

Seuraavia muutoksia tuli tehtyä ohjelmaan:
-EGR pois juurikin DPF:n rauhoittamiseksi. Tuikulle kiitokset, kun oli foorumilla tämän maininnut rauhoittavan DPF:n toimintaa.
-Kaasupolkimet 220CDI:stä (normaali ja käännetty)
-Väännönrajoittimet 400Nm:ään
-Syötönrajoittimet nostettu max 80ml/isku tuntumaan
-Ahtopainerajoittimet nostettu max 2.4bar:iin absoluuttista painetta

Näitä rajoittimia etsin tutkimalla DPF:llä varustetun 220CDI:n ja oman autoni moottorinohjauksen kartastoja. Ahtopaine-, savu-, railpaine ym. kartoista en löytänyt mitään eroja mallien välillä. Mahtoiko vielä jäädä jotain rajoittimia syöttöä rajoittamaan? Kaikki varsinaiset kartat ovat aivan vakiot. Toteutuessaan tuo 80ml pitäisi ilmeisesti olla luokkaa 360Nm. Auto kulkee nyt huomattavasti herkemmin, ja kiihtyy asiallisesti myös 6. vaihteella. Moottorin lämpiäminen tosin on hieman hidastunut EGR:n käytön poistamisen takia.

Harmillisesti minulla ei ole työkaluja, joilla näkisin toteutuneen syöttömäärän OBD-portin kautta. Ostin Ebay:sta ELM327 bluetooth adapterin, mutta se ei osaa näyttää syötön määrää. Nyt on niin liukkaat kelitkin, että kunnon kiihdytyksiä ei voi tehdä, jotta näkisin suuntaa antavia arvoja väännön ja tehon määrälle.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Jos ecussa on sisällä uusin päivitys, voi DPF:n poisto olla aika työlästä. Kun starilla on tehty suodatimen vaihto saattaa poltot alkaa about 3tkm ohjelmoinnin jälkeen. Siitä ne sitten kiivastuvat ja niistä voi tulla lähes viikottainen vaiva, ellei suodatinta taas "vaihdeta" starilla. Näin siis saattaa käydä ja on käynyt mm. minulle. Siellä saattaa olla edelleen tiettyjä parametrejä joiden jälkeen poltot alkavat vaikkei ohjelma sinänsä näe sille mitään tarvetta. Siitä jää sitten mukava looppi päälle, kun poltto ei tietenkään mene läpi tyhjän pöntön kanssa.
W204 C180K avantgarde -myyty-
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Mänis kirjoitti:Jos ecussa on sisällä uusin päivitys, voi DPF:n poisto olla aika työlästä. Kun starilla on tehty suodatimen vaihto saattaa poltot alkaa about 3tkm ohjelmoinnin jälkeen. Siitä ne sitten kiivastuvat ja niistä voi tulla lähes viikottainen vaiva, ellei suodatinta taas "vaihdeta" starilla. Näin siis saattaa käydä ja on käynyt mm. minulle. Siellä saattaa olla edelleen tiettyjä parametrejä joiden jälkeen poltot alkavat vaikkei ohjelma sinänsä näe sille mitään tarvetta. Siitä jää sitten mukava looppi päälle, kun poltto ei tietenkään mene läpi tyhjän pöntön kanssa.
minen sano mikä tuohon on ratkaisu mutta mee käymään kuusen alla :wink:
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

Sitä on nyt niin moni seppä koittanut veivata kuntoon, että en mee enää mihinkään käymään. Kaikki kertoo hoitavansa kuntoon ja lopulta joutuvat myöntämään, etteivät osaa poistaa sitä polttoa kokonaan ohjelmasta. Aina ne alkaa reippaan 3tkm jälkeen. Ensi viikolla paan pöntön tilaukseen ja se pistetään takaisin paikoilleen.
W204 C180K avantgarde -myyty-
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, tuollainen vaara on tässä asiassa olemassa,se kannattaa tosiaan ottaa huomioon, vaikkakin on harvinainen.


Asiasta kukkapurkkiin...

Olen nyt saanut itsestäni sen verran irti, että olen perehtynyt noiden Delphi-eduisten ohjelmien sielunelämään.
Tarkoitan siis niitä 136/170 heppaisia.
Noissa uudemmissakin näyttää hyvinhyvin samankaltainen ohjelma myös olevan.

No joo.
Ohjelma/ecu on edelleen paineohjattu.
Egr,n saa tuostakin deaktivoitua.
Useita painesavukarttoja ja yksi ilmamassasavukatta löytyy.
Syöttömäärä on milligrammoja ei kuutiomillejä, niinkuin bossilaisissa.
Vakiona ahtoja noin 1,6bar.
Suutinkartassa vakiona max 90mg/isku, lisäksi suutinkartalle laitettu ikäänkuin käänteinen kartta, jossa ruiskutusaikaa vahditaan, joten suutinkartan vääntely onkin hiukan haastavampaa.
Mutta suutinkarttaan ei tarvikkaan koskea,90mg antaa noin 500nm vääntöä.
Kaksatasessa vakiona max ruiskutusmäärä luokkaa 65mg.
Kakskaskymppisessä luokkaa 70mg.
Syötöt saa oikein näkymään, kuten bossilaisessakin, siis kaiken 90mg asti.

Aivan ei ole vielä ohjelma "valmis".
Suuri ruiskutusmäärä vielä hiukan aiheuttaa harmia,herjaa.
Täytyy vielä vähän "fiilata ja höylätä", mutta eiköhän se siitä.
Hirmuisestihan tuossa on potentiaalia.
Muttamutta kun se luku/kirjoitus on niin hankale, että täytyisi kerralla saada aikaiseksi sellainen paketti, jota ei sitten tarvitsisi justeerata.
Täytyy sanoa, että työläs oli ratkaista lisä syötön saaminen ja sen oikein kertominen ohjelmassa ... vaan eipätuota ole muut tainneet ratkaistakkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mänis kirjoitti:Sitä on nyt niin moni seppä koittanut veivata kuntoon, että en mee enää mihinkään käymään. Kaikki kertoo hoitavansa kuntoon ja lopulta joutuvat myöntämään, etteivät osaa poistaa sitä polttoa kokonaan ohjelmasta. Aina ne alkaa reippaan 3tkm jälkeen. Ensi viikolla paan pöntön tilaukseen ja se pistetään takaisin paikoilleen.
En muista moista tutkaileenin joskus taidettin
Koitaa Sovitela aikatauluja... Ja mittään ei luvattu ole
Tuon homman kohdalla kun ei voi mitään kukaan varmaksi,
Onnistumisetsta luvata(jos joku lupaa että 100% varmuudella onnistuu
Niin kannattaa jättää tarjous käyttämättä...

Siinä kun tosiaan voi syystä tai toiseta käydä niin että pöntön voi
Joutuu uusimaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: La 30.06.2007 13:52
Paikkakunta: Lieto

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Mänis »

En viitannut sinuun CDI203 viestissäni. Moni muu tuota on tutkinut, mutta kuusen alla en ole käynyt. Jos haluat asian kanssa auttaa, niin nyt alkaa olla viimeiset hetket, koska mitta alkaa olla täynnä. Aina kun luulee, että vaivat ovat takana, niin eikös ne poltot ala. Nyt kun tuota on tutkittu, niin 3-3,5tkm on se maaginen lukema. Sitten kun se kerran sen aloittaa, siitä saa jatkuvan vaivan, joka vaan pahenee koko ajan, koska poltto ei tietenkään tyhjällä pöntöllä onnistu. Voin kyllä ajella ihan mihin vaan Tku-Tre-Hki akselilla tai sen lähistössä, jos jollain olisi vielä ideoita tuon ongelman poistamiseen. Todennäköisesti noiden polttomurheiden seurauksena turbon vnt-servokin alkaa olla valmis. Saanut vissiin aika huolella lämmintä ja nokea. Suodattimen sisäkalutkin on tallessa ehjänä, mutta eipä niitä taida millään saada fyllättyä takas sinne pönttöön.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Vastaa Viestiin