w210 290 TD Hyyty
w210 290 TD Hyyty
Mikhään se tuli tuoho sissäänajethuun rönthään (vasta 781tkm) ko se n 50km ajon jälkheen hyyty. Ajoin kaupan pihale parkhiin niin alko käyä ropsuthaan vaijaila pytyilä. No miettä jäätyhän se,vaikka hullulta tuntu ko aikasemmin pelasi niinko pittää. Naftafiltterin kuiten vaihoin ja hemmetin moisen apuvirran kans sahhaamisen jälkheen lähti kolmela käynthiin eikä vastaa kaassuun. 1 ja 2 pytty pimeänä ko pakosarjasta kokkeilin. Tiisel 100 on laitettu. Puolen tunnin jälkheen se otti lopukki pytyt mukhaan ja vastas kaassuun ja sammu. Aikani tarttasin ja taas kolmela käynthiin eikä olta kierroksia. Jonku ajan pääkstä käy kaikila. Taas ko koskee kaashuun niin ottaa kierroksia ja sammuu.
Ettäpä mikähän tällekki keksinnöle tuli...
Ettäpä mikähän tällekki keksinnöle tuli...
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Jos availet suutinputkia niin roiskiiko jokaisesta dieseliä? Joku dieselputki tai liitos antautunu kunnolla että imee mielummin ilmaa kun dieseliä? Tankis kova alipaine kun korkin avaa eli huohotus tukos?
Sähkövioista tutkia että se yksi sähkösuutin antaa sen 120ohmia vastusta, sähköjohdot ei ole hankautunu poikki, ecun liitin akun alla puhdas ja kiinni (jaa missäpäin onkaan väyryses...). Kampiakselin asentoanturi, sähköinen kaasupoljin, ahtoputken anturit ja tietenkin ite pumpulla sähköinen ennakon säädin...
Imusarja täysin tukos

Sähkövioista tutkia että se yksi sähkösuutin antaa sen 120ohmia vastusta, sähköjohdot ei ole hankautunu poikki, ecun liitin akun alla puhdas ja kiinni (jaa missäpäin onkaan väyryses...). Kampiakselin asentoanturi, sähköinen kaasupoljin, ahtoputken anturit ja tietenkin ite pumpulla sähköinen ennakon säädin...
Imusarja täysin tukos


Re: w210 290 TD Hyyty
Aluksi ei tullu polttoa ko 3,4,5 suuttimista mut nyt kaikista..melko lailla tuli konehuone naftala kyllästettyä. Käyntiin lähti ko aikansa sahas ja melkonen sininen utu putkesta tuli. Niinko olis vanhan sisun käyntiin veivanu. Kaasuun vastaa laiskasti ja kierroksia ottaa vail 2500 .eli pitää vielä tutkia. Huomena ehkä saa vikakoodit luettua. Eikhään sieltä jotaki selviä
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Dieselin saannis jotain vikaa? Onhan siellä öljyt ja nesteet omas laaris?
Teidän suunnalla noita star testereitä on varmaan joka kodis?
Teidän suunnalla noita star testereitä on varmaan joka kodis?
Re: w210 290 TD Hyyty
Joo ei se nestheitä sekottele eikä hukkaakhaan mihinkhään.. Öljyäkhään se ei syö juuri mithään vaikka onhan tuola jo ajettu..Kaveri tullee käyhmään testerin kans niin tullee se sähkö puoli kuitenki tarkastettua..
Melkonen vatkain... kettu meinaa hermot mennä.. No katothaan vieläkö se käy ko töistä pääsee. Jätin sen tyhjäkäynnilä rouskuthaan ko kerran käynthiin lähti. Onha se kohta seittemän tuntia käyny... Vissiin Mistäpä tuosta tietää vaikka olis sammua pätkähtäny
Melkonen vatkain... kettu meinaa hermot mennä.. No katothaan vieläkö se käy ko töistä pääsee. Jätin sen tyhjäkäynnilä rouskuthaan ko kerran käynthiin lähti. Onha se kohta seittemän tuntia käyny... Vissiin Mistäpä tuosta tietää vaikka olis sammua pätkähtäny
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Mittaa se sähköinen suutin.
Eli yhdestä suuttimesta lähtee sähköjohto ja liitin noin 20cm suutimesta. Liitin auki ja yleismittarilla resistanssialueella mittaus suuttimen johtoista... pitäisi näyttää ~120 ohmia.
Eli yhdestä suuttimesta lähtee sähköjohto ja liitin noin 20cm suutimesta. Liitin auki ja yleismittarilla resistanssialueella mittaus suuttimen johtoista... pitäisi näyttää ~120 ohmia.
Re: w210 290 TD Hyyty
Tuo kone on ikilikkuja, ainakin omasta mielestä kun pääsee eroon ilmakuplista. Mersufooruilla tuo suoraruisku on harvinainen.
Re: w210 290 TD Hyyty
Pittääpä tutkia tuo sähkö suutinki.. Emmie usko että se jääty.. Yhtäkkiä kaupan pihala alko tatistelheen.. No ainaki on filtteri vaihettu ja ilmattu. Joku muu ko ilmakuplat sitä vaivaa. Hyvin tuo muuten on pelannu mitä ny tankata pitäny sillon tällön. Ite rullanu noin 20tkm ja kaveri jolta ostin ajanu jonku 40tkm ilman mithään onkelmia.
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Kyllä se vain jääty/jähmettyi ja alkoi vetää senkin vuoksi luultavasti ilmaa. Muuta selitystä tämmösillä ilmoilla ei oikein ole. Jäätyminen tai siis tämmönen pakkanen voi toki tehdä ilmavuodonkin kovettuneeseen o-tiivisteeseen. Ihan tyypillinen dieselkäyttäytyminen pakkasilla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w210 290 TD Hyyty
Joo se sähkösuutin on kunnossa.. Mutta nyt se perhana oli alkanu merkkaahmaan reviiriä... pittää saaha se johonki nosturin pääle..
Pittää taas huomena jatkaa ihmettelyä..
Pittää taas huomena jatkaa ihmettelyä..
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Valuttaa dieseliä vai öljyä ? Jos dieseliä niin se on varmasti pakkanen hajottanut jotain polttoaineletkujen tiivisteitä tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w210 290 TD Hyyty
Olikos kovasti pakkasta?
Jos diesel hyytyy pakkaseen, niin se hyytynyt parafiini siellä järjestelmässä ottaa aika pitkän aikaa lämpimässä tallissakin, ennen kuin paikat alkaa olemaan hyytymistä puhtaat. Siinä ei jäänestot auta.
Auto lämpöiseen päiväksi, uuden suodattimenhan olekin jo vaihtanut ja vasta sitten sitä pikää koekäyttelyä ja kaasuttelua, ettei paikat ihan oikeasti hajoa.
Jos kusee allensa naftaa, voi pumpunkansikin vuotaa ja sieltä se sitten horii sitä ilmaa järjestelmään ongelmia aiheuttamaan.
Pumpun tiivisteremppaan löytyy ohjeet kuvien kanssa jos on alkanut vuotamaan.
Jos diesel hyytyy pakkaseen, niin se hyytynyt parafiini siellä järjestelmässä ottaa aika pitkän aikaa lämpimässä tallissakin, ennen kuin paikat alkaa olemaan hyytymistä puhtaat. Siinä ei jäänestot auta.
Auto lämpöiseen päiväksi, uuden suodattimenhan olekin jo vaihtanut ja vasta sitten sitä pikää koekäyttelyä ja kaasuttelua, ettei paikat ihan oikeasti hajoa.
Jos kusee allensa naftaa, voi pumpunkansikin vuotaa ja sieltä se sitten horii sitä ilmaa järjestelmään ongelmia aiheuttamaan.
Pumpun tiivisteremppaan löytyy ohjeet kuvien kanssa jos on alkanut vuotamaan.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: w210 290 TD Hyyty
Melko varmasti se pumpun kansi vuotaa on yleistä kun tulee kovat pakkaset, niin pueaa vuotamaan jos on orkkis tiiviste.
Se kerää polttoainetta sinne pohjapanssarin alle ja sieltä sitten valutta sitä. Ittellä vuosi tuo kansi kunnolla aina, kun kiihdytti pihasta lähtiestä niin jäi 20m vana diiseliä. Tuo kannen tiivistten vaihto on erittäin tarkkaa hommaa, että saa käymään kunnolla. Itse kun tuon vaihdoin niin en saanut käymään kunnolla, joten nostin kädet pystyyn ja vein paikalliseen diesel-korjaamoon joka osasi säätää sen.
Maksoi muistaakseni 60€ tuo säätäminen
Se kerää polttoainetta sinne pohjapanssarin alle ja sieltä sitten valutta sitä. Ittellä vuosi tuo kansi kunnolla aina, kun kiihdytti pihasta lähtiestä niin jäi 20m vana diiseliä. Tuo kannen tiivistten vaihto on erittäin tarkkaa hommaa, että saa käymään kunnolla. Itse kun tuon vaihdoin niin en saanut käymään kunnolla, joten nostin kädet pystyyn ja vein paikalliseen diesel-korjaamoon joka osasi säätää sen.
Maksoi muistaakseni 60€ tuo säätäminen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 290 TD Hyyty
Täällä oli kyllä ohjeet sen kannen säätöön eli ruuvit nahkeasti paikalleen ja koputtelemalla kantta eteenpäin??..kuullostellaan käyntiä ja lopuksi ruuvit kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 290 TD Hyyty
Ei sitä pakkasta ollu ko kymmenen astetta. Luulen että se lammikko tuli siittä ko ilmasin. Oli nimittäin kaikki suihkuputket auki ja johan se ruikki naftaa joka paikhaan.. Taijan viä koko vatkaimen jollekki joka sen pääle käsittää... Kumma vika ko.ajoin kemistä haaparannale ja takasi kemhiin niin sitte alko koihriin.. Koko matkan pelasi niinko pittää..
Datsuni on minun ratsuni
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Re: w210 290 TD Hyyty
Multa löytyy osia tuohon moottoriin, alta satkun ajetusta moottorista voin myydä monenlaista ossaa. Suuttimet ja pumppu yms. joutilaana...
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900