w210 290 TD Hyyty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Mikhään se tuli tuoho sissäänajethuun rönthään (vasta 781tkm) ko se n 50km ajon jälkheen hyyty. Ajoin kaupan pihale parkhiin niin alko käyä ropsuthaan vaijaila pytyilä. No miettä jäätyhän se,vaikka hullulta tuntu ko aikasemmin pelasi niinko pittää. Naftafiltterin kuiten vaihoin ja hemmetin moisen apuvirran kans sahhaamisen jälkheen lähti kolmela käynthiin eikä vastaa kaassuun. 1 ja 2 pytty pimeänä ko pakosarjasta kokkeilin. Tiisel 100 on laitettu. Puolen tunnin jälkheen se otti lopukki pytyt mukhaan ja vastas kaassuun ja sammu. Aikani tarttasin ja taas kolmela käynthiin eikä olta kierroksia. Jonku ajan pääkstä käy kaikila. Taas ko koskee kaashuun niin ottaa kierroksia ja sammuu.
Ettäpä mikähän tällekki keksinnöle tuli...
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja etrade »

Jos availet suutinputkia niin roiskiiko jokaisesta dieseliä? Joku dieselputki tai liitos antautunu kunnolla että imee mielummin ilmaa kun dieseliä? Tankis kova alipaine kun korkin avaa eli huohotus tukos?

Sähkövioista tutkia että se yksi sähkösuutin antaa sen 120ohmia vastusta, sähköjohdot ei ole hankautunu poikki, ecun liitin akun alla puhdas ja kiinni (jaa missäpäin onkaan väyryses...). Kampiakselin asentoanturi, sähköinen kaasupoljin, ahtoputken anturit ja tietenkin ite pumpulla sähköinen ennakon säädin...

Imusarja täysin tukos :D :wave:
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Aluksi ei tullu polttoa ko 3,4,5 suuttimista mut nyt kaikista..melko lailla tuli konehuone naftala kyllästettyä. Käyntiin lähti ko aikansa sahas ja melkonen sininen utu putkesta tuli. Niinko olis vanhan sisun käyntiin veivanu. Kaasuun vastaa laiskasti ja kierroksia ottaa vail 2500 .eli pitää vielä tutkia. Huomena ehkä saa vikakoodit luettua. Eikhään sieltä jotaki selviä
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja etrade »

Dieselin saannis jotain vikaa? Onhan siellä öljyt ja nesteet omas laaris?

Teidän suunnalla noita star testereitä on varmaan joka kodis?
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Joo ei se nestheitä sekottele eikä hukkaakhaan mihinkhään.. Öljyäkhään se ei syö juuri mithään vaikka onhan tuola jo ajettu..Kaveri tullee käyhmään testerin kans niin tullee se sähkö puoli kuitenki tarkastettua..
Melkonen vatkain... kettu meinaa hermot mennä.. No katothaan vieläkö se käy ko töistä pääsee. Jätin sen tyhjäkäynnilä rouskuthaan ko kerran käynthiin lähti. Onha se kohta seittemän tuntia käyny... Vissiin Mistäpä tuosta tietää vaikka olis sammua pätkähtäny
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mittaa se sähköinen suutin.

Eli yhdestä suuttimesta lähtee sähköjohto ja liitin noin 20cm suutimesta. Liitin auki ja yleismittarilla resistanssialueella mittaus suuttimen johtoista... pitäisi näyttää ~120 ohmia.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja etrade »

Tuo kone on ikilikkuja, ainakin omasta mielestä kun pääsee eroon ilmakuplista. Mersufooruilla tuo suoraruisku on harvinainen.
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Pittääpä tutkia tuo sähkö suutinki.. Emmie usko että se jääty.. Yhtäkkiä kaupan pihala alko tatistelheen.. No ainaki on filtteri vaihettu ja ilmattu. Joku muu ko ilmakuplat sitä vaivaa. Hyvin tuo muuten on pelannu mitä ny tankata pitäny sillon tällön. Ite rullanu noin 20tkm ja kaveri jolta ostin ajanu jonku 40tkm ilman mithään onkelmia.
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä se vain jääty/jähmettyi ja alkoi vetää senkin vuoksi luultavasti ilmaa. Muuta selitystä tämmösillä ilmoilla ei oikein ole. Jäätyminen tai siis tämmönen pakkanen voi toki tehdä ilmavuodonkin kovettuneeseen o-tiivisteeseen. Ihan tyypillinen dieselkäyttäytyminen pakkasilla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Joo se sähkösuutin on kunnossa.. Mutta nyt se perhana oli alkanu merkkaahmaan reviiriä... pittää saaha se johonki nosturin pääle..
Pittää taas huomena jatkaa ihmettelyä..
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja veskola »

Valuttaa dieseliä vai öljyä ? Jos dieseliä niin se on varmasti pakkanen hajottanut jotain polttoaineletkujen tiivisteitä tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Olikos kovasti pakkasta?

Jos diesel hyytyy pakkaseen, niin se hyytynyt parafiini siellä järjestelmässä ottaa aika pitkän aikaa lämpimässä tallissakin, ennen kuin paikat alkaa olemaan hyytymistä puhtaat. Siinä ei jäänestot auta.

Auto lämpöiseen päiväksi, uuden suodattimenhan olekin jo vaihtanut ja vasta sitten sitä pikää koekäyttelyä ja kaasuttelua, ettei paikat ihan oikeasti hajoa.

Jos kusee allensa naftaa, voi pumpunkansikin vuotaa ja sieltä se sitten horii sitä ilmaa järjestelmään ongelmia aiheuttamaan.
Pumpun tiivisteremppaan löytyy ohjeet kuvien kanssa jos on alkanut vuotamaan.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Melko varmasti se pumpun kansi vuotaa on yleistä kun tulee kovat pakkaset, niin pueaa vuotamaan jos on orkkis tiiviste.
Se kerää polttoainetta sinne pohjapanssarin alle ja sieltä sitten valutta sitä. Ittellä vuosi tuo kansi kunnolla aina, kun kiihdytti pihasta lähtiestä niin jäi 20m vana diiseliä. Tuo kannen tiivistten vaihto on erittäin tarkkaa hommaa, että saa käymään kunnolla. Itse kun tuon vaihdoin niin en saanut käymään kunnolla, joten nostin kädet pystyyn ja vein paikalliseen diesel-korjaamoon joka osasi säätää sen.
Maksoi muistaakseni 60€ tuo säätäminen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja atlas »

Täällä oli kyllä ohjeet sen kannen säätöön eli ruuvit nahkeasti paikalleen ja koputtelemalla kantta eteenpäin??..kuullostellaan käyntiä ja lopuksi ruuvit kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
artocom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 24.09.2012 08:59
Paikkakunta: Kemi

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja artocom »

Ei sitä pakkasta ollu ko kymmenen astetta. Luulen että se lammikko tuli siittä ko ilmasin. Oli nimittäin kaikki suihkuputket auki ja johan se ruikki naftaa joka paikhaan.. Taijan viä koko vatkaimen jollekki joka sen pääle käsittää... Kumma vika ko.ajoin kemistä haaparannale ja takasi kemhiin niin sitte alko koihriin.. Koko matkan pelasi niinko pittää..
Datsuni on minun ratsuni

Primera 2,0TD
Mb E290 TD vm-97
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1784
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w210 290 TD Hyyty

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Multa löytyy osia tuohon moottoriin, alta satkun ajetusta moottorista voin myydä monenlaista ossaa. Suuttimet ja pumppu yms. joutilaana...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin