
Kai tollanen kiintee hukkaportti sit muuten riittää rajottamaa tarpeeks ahtopaineita? Luulis ainakin... BTrikerilläki näyttää olevan maltilliset 1,2 bar paineet kiinteel portil.
riippuu niin kaikesta. oli mullakin kiinteellä hukkaportilla ja 2 baaria paineita. siinä se pysy, mihin se oli säädetty. ahtimen hx40. jos on joku pieni ahdin, niin siinä on myös yleensä pieni hukkaportti. ja jos yhdistetään paljon tehoja ja pieni ahdin, niin kaasujen virtaus on niin suurta, ettei pienestä reijästä vaan kerta kaikkiaan mene määräänsä enempää.Elkku_ kirjoitti: Kai tollanen kiintee hukkaportti sit muuten riittää rajottamaa tarpeeks ahtopaineita? Luulis ainakin... BTrikerilläki näyttää olevan maltilliset 1,2 bar paineet kiinteel portil.
Joo näinhän se on, että täällä ei passaakkaan kertoa vaihtoehtoja ja eri ratkaisuja vaan pitää toteuttaa "mersufoorumin kaavaa" ahtamisasioissa, eikä toimiville vaihtoehdoille ole sijaa. Perseestähän se olisi, jos takuukaavaan olisi jotain muutakin vaihtoehtoja kestävyydestä tinkimättä eri hintaluokissa. Kyllä tämä on mallillaan..ihme ohjeita täällä väki antaa. tunge paska turbo, pidä vakio pakosarja ja kannen tiivisteeks viimeviikon iltasanomat
no jos ohjeet on suoraan sanoen perseestä niin ei siinä kannata alkaa kauheasti paukutteleen henkseleitä eritavalla tekemisestä. massatiiviste ei kestä. se on tieto. kkk27 on mooseksen aikainen ahdin jossa on huono painesuhde, sekin on tieto. vakio pakosarjan käyttökin on riski kun liikutaan edes 300 hp tietämillä eikä se ole muutenkaan hyvä heräämisen suhteen jaetulle pakopesälle kuten tuossa jo mainittiin. mikä tässä on vaikea ymmärtää: jos sen koneen paskoo huonojen osien vuoksi niin se tulee huomattavasti kalliimmaksi ostaa ehjä kone ja sit ne kunnon osat kuin se että ostaa kerralla ne kunnon osat ja moottorikin pysyy nipussa. ja kun on tarkoitus rakentaa päivittiäiseen ajoon hyvin toimivaa moottoria niin miksi sitten edes lähteä niitä romuja sinne tunkemaan? kun ei se jatkuva remppaaminenkaan mukavaa ole.BTriker kirjoitti:Joo näinhän se on, että täällä ei passaakkaan kertoa vaihtoehtoja ja eri ratkaisuja vaan pitää toteuttaa "mersufoorumin kaavaa" ahtamisasioissa, eikä toimiville vaihtoehdoille ole sijaa. Perseestähän se olisi, jos takuukaavaan olisi jotain muutakin vaihtoehtoja kestävyydestä tinkimättä eri hintaluokissa. Kyllä tämä on mallillaan..ihme ohjeita täällä väki antaa. tunge paska turbo, pidä vakio pakosarja ja kannen tiivisteeks viimeviikon iltasanomat
ei sitä lohkon tasopintaa tarvitse oikaista ellei siinä ole syviä naarmuja. lohkot harvemmin on niin kieroja etteikö metallitiiviste pitäisi. metallitiiviste on hyvinkin yleinen tiiviste ja kun kansia remontoidaan niin ei niitä lohkoja ruveta oikaisemaan. laitetaan vaan uus metallitiiviste ja taas mennään. tämän voi jokainen käydä varmistamassa melkeinpä mistä tahansa huoltoliikkeestä. kansi kyllä tasohiotaan yleensä aina kun se irti otetaan. lohko sit vasta kun täydellisen remontin tekee kun koko mosa on purettuna atomeiksi.Elkku_ kirjoitti: Kannentiivisteestä sen verran että, jos se on välttämätöntä vaihtaa kestävempään, niin eikö lohkon tasopinta kuuluisi myös samalla oikaista? Eli eikö silloin täytyisi käytännössä irrottaa koko lohko, jotta sen saa oikaistua?
Juurikin näin.16 minäkin suosittelisin tähän, mutta selitys taitaa olla tuolla edellä ja sitä ei kuulemma löydy sopivalla laipalla. Onko näin ?
Millasella pakosarjalla sulla on?konstappi kirjoitti:Minulla on 40 Superi 17cm2 pakopesällä eli t4 laipalla ja kiinteällä hukkaportilla om603 moottorissa. Auto on jokapäiväisessä ajossa herää n. 2600rpm ja kiinteällä hukkiskellakin saa paineet tiputettua tuonne 2barin tuntumiin. TOIMII HYVIN!