Eli olisi tarkoitus laittaa hiukan lisää löylyä kyseiseen koneeseen vaihe kerrallaan sitä mukaan kun budjetti antaa myöden. Auto on säätöjä lukuun ottamatta vakio -91 vuoden W124 300 TDT. Olen lukenut jonkun verran vanhoja topicceja aiheeseen liittyen, mutta silti olisi muutama mieltä askarruttavaa asia, joihin kaipaisin viisaampien ja kokeneempien neuvoja.
Tehotavoite olisi jossain 350 hv tuntumassa ja cooleriksi tulossa 520x200x50 mm, 2,5" lähdöillä. Isompaa ei oikeen saanut ilman ylimääräisiä muutoksia ilmastoinnin takia. Onkohan liian alimitoitettu noille tehoille?

Ahtimeksi olen ajatellut jotain Holset HX35:sen malleista, mutta minkäkokoisella pakopesällä on vielä kysymysmerkki. Auto on tarkoitus pitää ihan perus kesäkäyttöautona, joten olisi tärkeää, että jaksaisi lähteä vetämään paremmin jo suht alhaalta (vähint. 2500 rpm lähtien) kuitenkaan yläkierrosten hirveesti kärsimättä. Olen miettinyt 12 tai 14 cm2 pesiä. Kumpi lie parempi?
Toinen mieltä askarruttava asia on kannentiiviste. Koneeseen on tehty noin 80-90 tkm sitten remontti, jossa vaihdettu paljon kuluvia osia runkolaakereita myöden, jossa kansityöt myös tietysti samalla tehty. Tiivisteenä on nyt luullakseni vakio kansipahvi. Kuinkahan paljon se mahtaa sietää ahtopaineita vai onko välttämätöntä vaihtaa kestävämpi kansipahvi, jotta uskaltaa nostaa paineita että pääsisi tuohon tehotavoitteeseen?
Vastauksia odotellessa...