Mersun perä
Mersun perä
Vaihtaisin W124 250 D -93 malliseen manuaaliin perän.
Kaverilla on irtonaisena 300 D farmarin -89 perä. (abs-anturilla )
Sopiiko ? Näyttäisi päällisin puolin samankokokoiselta ja laipatkin yhteneviltä.
Välitys 300 D n. 1:3,5, kun 250 D 1:3,67. Tuo ei mielestäni haittaa, koska ero aika pieni.
Kaverilla on irtonaisena 300 D farmarin -89 perä. (abs-anturilla )
Sopiiko ? Näyttäisi päällisin puolin samankokokoiselta ja laipatkin yhteneviltä.
Välitys 300 D n. 1:3,5, kun 250 D 1:3,67. Tuo ei mielestäni haittaa, koska ero aika pieni.
RP
Re: Mersun perä
Ei siinä ole muuta kun nopeus näyttö hieman vääristyy.Ainut on että pitää olla asd:lle asd ja tavalliselle ..tavallinen perä.
Ja mittaa vielä laipan paksuudet 100mm tai 110mm eli pikku tai iso perä.
Ei kun paikalleen
Ja mittaa vielä laipan paksuudet 100mm tai 110mm eli pikku tai iso perä.
Ei kun paikalleen
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun perä
ABS- anturi muistaakseni vanhoja juttuja luettuani ei tuota ongelmia, vaikka välitys muuttuu ?
Perä on tosiaan mielestäni pikkuperä, mutta eikös 300d:ssä ole kaikisssa isoperä?
Perä on tosiaan mielestäni pikkuperä, mutta eikös 300d:ssä ole kaikisssa isoperä?
RP
Re: Mersun perä
Jos on pikkuperä ja siihen laitat ison niin menee vetarit vaihtoon.
Abs tieto on aina aina automaattisesti sama jos välitys muuttuu eli sisällä oleva hammastuskehä on kaikissa välityksessä valmiina sama kun esimerkiksi etupyöriltä tulee ja niinhän se pitää ollakin.
Abs tieto on aina aina automaattisesti sama jos välitys muuttuu eli sisällä oleva hammastuskehä on kaikissa välityksessä valmiina sama kun esimerkiksi etupyöriltä tulee ja niinhän se pitää ollakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun perä
perämurikan laipat johon vetarit tulee kiinni niin ne voi vaihtaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Mersun perä
Hei tää oli muuten uusi tieto mulle ja tulee tarpeeseen..kiitosTUUTTERO kirjoitti:perämurikan laipat johon vetarit tulee kiinni niin ne voi vaihtaa.

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mersun perä
Vakionakin löytyy 100mm vetarilaippaa isossa perässä, esim. hyllyssä on sellainen W124 3.46 ASD, jossa 100mm laipat.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mersun perä
atlas kirjoitti:Hei tää oli muuten uusi tieto mulle ja tulee tarpeeseen..kiitosTUUTTERO kirjoitti:perämurikan laipat johon vetarit tulee kiinni niin ne voi vaihtaa.
Joo ne laipat irtoaa kun perän sisältä irrottaa sokat vain päistä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Mersun perä
Perä vaihdettu ja jurinat lakanneet.
Aikaa meni kaverin kanssa n. 3 h. Muutama ruuvi tiukassa ja abs-anturi.
Hieman jännitti perien sopivuus, mutta ero oli vain kardaanin laipassa, joka lähti molemmista prässillä irti. Ja ne vaihdettiin päikseen.
"Huutavan" perän kardaanin puoleinen laakeri oli sökö, sen tunsi käsin pyörittäessä.
Mittari näyttää aivan samoin, kun alkuperäinen perä, vaikka luulisin välityksessä olevan pienen eron.
Samoin abs pelaa, kuten arveltiinkin.
Kiitos kaikille tiedoista. Autolla nyt nautinto ajaa.
Aikaa meni kaverin kanssa n. 3 h. Muutama ruuvi tiukassa ja abs-anturi.
Hieman jännitti perien sopivuus, mutta ero oli vain kardaanin laipassa, joka lähti molemmista prässillä irti. Ja ne vaihdettiin päikseen.
"Huutavan" perän kardaanin puoleinen laakeri oli sökö, sen tunsi käsin pyörittäessä.
Mittari näyttää aivan samoin, kun alkuperäinen perä, vaikka luulisin välityksessä olevan pienen eron.
Samoin abs pelaa, kuten arveltiinkin.
Kiitos kaikille tiedoista. Autolla nyt nautinto ajaa.
RP