W124 ongelmia
W124 ongelmia
Tuli hankittua mb 200E w124 -85 bensa talviautoksi ja nyt olisi muutamia kysymyksiä koskien kyseistä autoa.
Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?
Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Siinä nuo eniten häiritsevät asiat.
Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?
Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Siinä nuo eniten häiritsevät asiat.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124 ongelmia
Sitähän nyt on vaikea lähteä kenenkään näkemättä sanomaan, mutta hydrauliset nostajathan siellä ensimmäisenä alkaa naputtaa. Niistähän se ensimmäisenä kannattaa aloittaa, mikäli siis on varmaa, että venttiilikoneistohan se siellä säksättää.Nagol kirjoitti:Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Onko varma kans, että on ortopedi-istuimet? Kun yleensähän se menee niin päin, että ne ilmapussit ei täyty, tai jos täyttyykin niin vuotaa tyhjiin lähes samoin tein. Ensimmäinen kerta, kun minä kuulen tuollaisesta ongelmasta...Nagol kirjoitti:Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?

Motonettikin on varmaan ihan kilpailukykyinen hinnaltaan, laadussa saattaa sitten ollakin jo pientä varianssia. KL:ää minä suosittelen, suht edullista ja enimmäkseen laadukasta osaa. Eikä tule sitä ruljanssia ruveta joka nippeliä ulkomailta hommaamaan.Nagol kirjoitti:Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Niin ja tervetuloa foorumille.

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: W124 ongelmia
Minäpä koitan huomenna videolle tallentaa tuon äänen.Pakardinen kirjoitti:Sitähän nyt on vaikea lähteä kenenkään näkemättä sanomaan, mutta hydrauliset nostajathan siellä ensimmäisenä alkaa naputtaa. Niistähän se ensimmäisenä kannattaa aloittaa, mikäli siis on varmaa, että venttiilikoneistohan se siellä säksättää.Nagol kirjoitti:Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Siis se säätöyksikkö on turvavyölukon vieressä. Mitään ei kyseisistä säädöistä tapahdu.Pakardinen kirjoitti:Onko varma kans, että on ortopedi-istuimet? Kun yleensähän se menee niin päin, että ne ilmapussit ei täyty, tai jos täyttyykin niin vuotaa tyhjiin lähes samoin tein. Ensimmäinen kerta, kun minä kuulen tuollaisesta ongelmasta...Nagol kirjoitti:Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?![]()
Mikäs tuo KL on? Kuten huomasit olen uusi täällä.Pakardinen kirjoitti:Motonettikin on varmaan ihan kilpailukykyinen hinnaltaan, laadussa saattaa sitten ollakin jo pientä varianssia. KL:ää minä suosittelen, suht edullista ja enimmäkseen laadukasta osaa. Eikä tule sitä ruljanssia ruveta joka nippeliä ulkomailta hommaamaan.Nagol kirjoitti:Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Kiitos!Pakardinen kirjoitti:Niin ja tervetuloa foorumille.

Re: W124 ongelmia
KL-Varaosat Oy.Nagol kirjoitti:Mikäs tuo KL on?
http://www.kl-varaosat.fi
Melkein vois sanoo, että kaikkee, mitä lankkuus tarviit, löytyy hyllystä.
Jos jostain luojan hylkäämästä syystä ei, niin tarvikeosat päivässä ja orggis osat saat viikossa.
Re: W124 ongelmia
Voi olla myös jos ääni on rallattava niin ketjun kiristin tai jopa ohjuri kisko.
Laitahan youtube musaa koneesta niin arvuutellaan.
Laitahan youtube musaa koneesta niin arvuutellaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W124 ongelmia
Kyllä jos sieltä kannesta kuuluu sellanen varsinkin kylmänä "nakanakanakanaka" ääni niin se on hytikka nostimet mitkä renaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W124 ongelmia
Tuassa ois ääninäytettä: http://www.youtube.com/watch?v=DUke6a80ssk
Re: W124 ongelmia
Tämmönen on tämä penkin säätö:

Osaako joku kertoa mikä helvetti tämä on?

Lähtee meinaan ihan just vittuun tosta häirihtemästä.

Osaako joku kertoa mikä helvetti tämä on?

Lähtee meinaan ihan just vittuun tosta häirihtemästä.
Re: W124 ongelmia
eikös tuo galixin systeemi oo joku lohkolämppärin ajastin? Jotenki muistelisin näin. ainaki emännän entisessä penarissa oli tuommone samanmoinen.
Menneitä paljon.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 ongelmia
Tervetuloa foorumile,normi kaasarimallin 200 koneella tuo pirssihän on,ääninäytteen mukaan juurikin nuo hydrauliset ventiilin painimet tuossa tuntuis raklattavan.Suht helppo vaihtaa ja löytyy ihan laatutavaranakin Motonätistä,samalla tietty kannattaa miettiä nokkaakseliakin jos selkeää kulumista havaittavissa.Toki tuo ketjun kiristyskin kannattaa tsekata ja ketjun vihtoakin miettiä jos ei tiedossa onko vaihdettu,riippuu tietty kilometreistäkin hiukan ja siitä onko yksirivinen vaiko uudempi kaksirivinen ketju,tuo kun juuri taisi vaihtua tuossa 85 vuoden aikana kaksiriviseen!?
Vinkkinä uudelle 124 omistajalle tuo Alfamerin korjausopas on noihin perusjuttuihin aika hyvä hankinta,löytyy vaikka tuo hyde painimien vaihtotyö + paljon muuta perus juttua jollei ole aikaisempaa kokemusta 124 malleista..Noita kauppailaan täälläkin välillä ja netissa joskus ihan edukaastikkin ja ei tuo muutoinkaan mikään tavaton investointi ole,toki eihän siinäkään opuksessa ihan kaikkea ole.
Vinkkinä uudelle 124 omistajalle tuo Alfamerin korjausopas on noihin perusjuttuihin aika hyvä hankinta,löytyy vaikka tuo hyde painimien vaihtotyö + paljon muuta perus juttua jollei ole aikaisempaa kokemusta 124 malleista..Noita kauppailaan täälläkin välillä ja netissa joskus ihan edukaastikkin ja ei tuo muutoinkaan mikään tavaton investointi ole,toki eihän siinäkään opuksessa ihan kaikkea ole.

Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 ongelmia
Itsellä ei ole taitoa eikä tiloja tehä mitään mutta kaveri tekee tuon venarempan 100€ johon sisältyy perushuollot(öljyt,tulpat). Täytyy tuo jako kettinki tarkastaa. Kilsoja tuli tänään pyöreät 315 000km.jaakko.putkisaari kirjoitti:Tervetuloa foorumile,normi kaasarimallin 200 koneella tuo pirssihän on,ääninäytteen mukaan juurikin nuo hydrauliset ventiilin painimet tuossa tuntuis raklattavan.Suht helppo vaihtaa ja löytyy ihan laatutavaranakin Motonätistä,samalla tietty kannattaa miettiä nokkaakseliakin jos selkeää kulumista havaittavissa.Toki tuo ketjun kiristyskin kannattaa tsekata ja ketjun vihtoakin miettiä jos ei tiedossa onko vaihdettu,riippuu tietty kilometreistäkin hiukan ja siitä onko yksirivinen vaiko uudempi kaksirivinen ketju,tuo kun juuri taisi vaihtua tuossa 85 vuoden aikana kaksiriviseen!?
ketuttaa kun jäi tänään öljykorkki huonosti kiinni koska se on paskana ni sotki koko konehuoneen öljyllä. Motonetistä uus korkki 3.90€. Huomenna ettimään moottoripesupaikkaa.(Kouvola)
Osaiskohan joku sanoo saako tota penkkiä tyhjennettyä(manuaalisesti) ilmoista muutakun puukolla?
Re: W124 ongelmia
Jaksaisko joku tehä mulle listan osista mitä kannattaa uusia kun tekee ton vena rempan? Vaikkapa motonetin verkkokaupasta?
Re: W124 ongelmia
Nostajat ja siinäpä ne on..välttämättä kopantiivistettäkään ei tartte vaihtaa kun se on kuminen.Eikun tilaukseen osat.
Vuotaako muuten pakosarja tai putki kun sellainen ääni myös kuuluisi?
Ihan tarvike liikkeestäkin voit löytää nostajat.
Mutta varmista vielä onko siellä hyde nostajia kun voihan siellä olla w123 konekin jossa on normaali säätöiset välys systeemit.
Vuotaako muuten pakosarja tai putki kun sellainen ääni myös kuuluisi?
Ihan tarvike liikkeestäkin voit löytää nostajat.
Mutta varmista vielä onko siellä hyde nostajia kun voihan siellä olla w123 konekin jossa on normaali säätöiset välys systeemit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ongelmia
Eiks mitään ohjorun kumei tms tarvi vaihtaa?atlas kirjoitti:Nostajat ja siinäpä ne on..välttämättä kopantiivistettäkään ei tartte vaihtaa kun se on kuminen.Eikun tilaukseen osat.
Vuotaako muuten pakosarja tai putki kun sellainen ääni myös kuuluisi?
Ihan tarvike liikkeestäkin voit löytää nostajat.
Mutta varmista vielä onko siellä hyde nostajia kun voihan siellä olla w123 konekin jossa on normaali säätöiset välys systeemit.
Mistä mä saan ton koneen varmistettua?
Re: W124 ongelmia
Ainakin jos katsot kopan sisään.
koneen numerosarjan perusteellakin sen voisi nähdä.
Itse katsoisin kopan sisään ja jos siellä on yksirivinen jakoketju niin sekin vaihtoon.
Venttiiliohjurin kumit nyt ei maksa paljoa mutta joutuu vena jouset irroittamaan eli joko paineilma sylinteriin tai naru...paineilma parempi adapterilla.
koneen numerosarjan perusteellakin sen voisi nähdä.
Itse katsoisin kopan sisään ja jos siellä on yksirivinen jakoketju niin sekin vaihtoon.
Venttiiliohjurin kumit nyt ei maksa paljoa mutta joutuu vena jouset irroittamaan eli joko paineilma sylinteriin tai naru...paineilma parempi adapterilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ongelmia
Tässä ois näitä koneen tunnistus kuvia:






Re: W124 ongelmia
Tarkoitus ois vaihtaa venarempan yhteydessä myös:
tulpat
tulpan johdot
öljyfilsu
bensafilsu
ilmafilsu
venakopan tiiviste
Oiko ideoita mitä muita kannattais vaihella? On meinaan aika huonosti huollettu auto.
tulpat
tulpan johdot
öljyfilsu
bensafilsu
ilmafilsu
venakopan tiiviste
Oiko ideoita mitä muita kannattais vaihella? On meinaan aika huonosti huollettu auto.
Re: W124 ongelmia
Miksiköhän kojelaudan keskiaukosta tulee jatkuvasti kylmää ilmaa? Ja muista tulee suht haalean kuumaa..
Re: W124 ongelmia
Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Vaihda toi yksirivinen ketju uuteen.
Epäilisin että sulla on normaali säätöinen venttiilien välys eli välysmitalla.
Vaihda toi yksirivinen ketju uuteen.
Epäilisin että sulla on normaali säätöinen venttiilien välys eli välysmitalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 ongelmia
Jos haluaa huoltaa myös "varmuuden vuoksi", niin samassa rytäkässä voisi vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän. Ne ei paljoa maksa näihin pieniin bensakoneisiin. Nuo virranjakajan kannet kun tuntuu olevan jonkinmoista kulutustavaraa...
Monet suosii noissa merkkiosia, mutta itse olen pärjännyt hyvin ihan motonetin osilla. Eivät paljoa maksa niin tulee vaihdettua nekin aina parin vuoden välein normihuoltojen yhteydessä.
Monet suosii noissa merkkiosia, mutta itse olen pärjännyt hyvin ihan motonetin osilla. Eivät paljoa maksa niin tulee vaihdettua nekin aina parin vuoden välein normihuoltojen yhteydessä.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: W124 ongelmia
atlas kirjoitti:Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Vaihda toi yksirivinen ketju uuteen.
Epäilisin että sulla on normaali säätöinen venttiilien välys eli välysmitalla.
Eiks sitä nyt mistään sais tietää varmaksi että onko hydrauliset vai ei? vittumaista jos ostaa turhaa tai jos ei olekkaan ni pitää ostaa kalliilla.
Re: W124 ongelmia
Venttiili koppa pois ja katsot millaiset säätö systeemit siellä on.
endoskoopillakin voisi katsoa jos kellä on.
Joo ehjä hammaslääkärin pelilillä myös tai peilin palalla.
Numerosarjan perusteellakin voisilöytyä jos on sellainen ohjelma.
Katopa muuten detali .ru siis tosta sivun alussa olevasta topikista.
Moottori numeron ja automallin perusteella ja räjäytys kuva koneesta.
endoskoopillakin voisi katsoa jos kellä on.
Joo ehjä hammaslääkärin pelilillä myös tai peilin palalla.
Numerosarjan perusteellakin voisilöytyä jos on sellainen ohjelma.
Katopa muuten detali .ru siis tosta sivun alussa olevasta topikista.
Moottori numeron ja automallin perusteella ja räjäytys kuva koneesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: W124 ongelmia
Paitsi jos on ilmastointi, sillon tulee myös lämmintä.atlas kirjoitti:Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Närhenmunat jumittaa tai kiertovesipumppu sökö.Nagol kirjoitti:Ja muista tulee suht haalean kuumaa..
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.